» Openbaar » Verkeersbeleid   

Pagina 1 van 1  [ 7 berichten ]
 Bericht 

Beste Forummers,

Ik hoop dat dit in het juiste gedeelte staat. Wij hebben een vrachtwagen, niet heel groot maar doet er verder net toe. Nu is het zo dat af en toe de vrachtwagen voor een paar dagen binnen de grens van de gemeente moet parkeren waar ik woon. Nu is er een algemeen verbod op het parkeren van vrachtwagens en voertuigen vanaf een bepaalde afmeting. Je mag zoals in veel gemeentes dan wel parkeren op speciaal aangewezen plaatsen. Echter door verkoop door de gemeente een paar jaar geleden van een aantal van die terreinen aan projectontwikkelaars, is er nauwelijks tot geen plaats meer.

Op de plaatsen die nog over zijn staan altijd caravans, aanhangwagens en campers van mensen die een paar honderd euro stallingskosten willen uitsparen. Op die terreinen staat duidelijk een bord dat dit voor vrachtwagens en bussen is, ik heb al een aantal keer naar de gemeente gebeld maar die interesseert het verder niets wie daar staat, echter als wij buiten de aangewezen plek parkeren dan krijgen we wel een boete.

Nu heb ik ooit eens van vernomen dat wanneer een gemeente een algemeen parkeerverbod instelt voor vrachtwagens de gemeente voldoende alternatieve plek moet bieden om vrachtwagens te parkeren. Weet iemand of dit wettelijk geregeld is en waar dit te vinden is??

Ik hoop dat er hier iemand is die hier meer van weet.

groetjes,

Feitelijk
Master
 Bericht 
Karma schreef:
Wij hebben een vrachtwagen, niet heel groot maar doet er verder net toe.

Dat doet het wel: doorgaans <2.4m hoog en < 6m lang.

Karma schreef:
Op die terreinen staat duidelijk een bord dat dit voor vrachtwagens en bussen is

:E4: met onderbordje OB11 en OB12?

Bericht 

Inderdaad hoger dan 2.4m en langer dan 6m

Feitelijk schreef:
:E4: met onderbordje OB11 en OB12?

Ja,klopt!

Bounty
Master
 Bericht 

Een handhavingsverzoek indienen.

gurb
Master
 Bericht 
Om welke gemeente gaat het?

Bericht 

Gemeente Oegstgeest :[

Schoenzool
Master
 Bericht 
Als ze niet handhaven op de misbruikers van de truck plaatsen dan vraag ik me af of ze jou bij de lurven nemen als jij een paar dagen op een veilige plek in de gemeente staat. Denk aan grote parkeerplaatsen, havens langs de weg etc.

Pagina 1 van 1 [ 7 berichten ]