» Openbaar » Verkeersbeleid   

Pagina 1 van 1  [ 19 berichten ]
Dizza
Nieuwkomer
 Bericht 

Vandaag in Amsterdam op de gooiseweg de s112 was er de gehele weg borden geplaatst met rijdende afzetting en borden met 50 km/h geplaatst normaal mag je hier 70 km/h rijden.
alleen geen enkele bord met de 70km/h was afgeplakt. Dus je ziet tegelijk een bord van 50 en 70 km. Hoe hard mag je in zo een situatie gaan rijden?Ik kon er helaas geen foto maken

Masterdam
Master
 Bericht 
Bij welke snelheid houd je je aan beide borden? :wink:

djee
Master
 Bericht 
120?

Dizza
Nieuwkomer
 Bericht 

:huh:

Spook
Master
 Bericht 
De linkerwielen mogen 50 en de rechterwielen mogen 70. Je moet echter wel rechtuit blijven rijden.

Parkeervak
Master
 Bericht 
Altijd de laagst getoonde snelheid toch?
*Tenzij er daarna weer een bord met verhoging is natuurlijk...?

Dizza
Nieuwkomer
 Bericht 

Ze hebben geen enkel bord met 70 km afgeplakt vandaar dat ik het ook niet met zekerheid wist hoe hard je kon rijden.

Spook
Master
 Bericht 
Dizza schreef:
Ze hebben geen enkel bord met 70 km afgeplakt vandaar dat ik het ook niet met zekerheid wist hoe hard je kon rijden.

Je hebt een rijbewijs toch? Wat doe je op de snelweg als de matrixborden 50 aangeven terwijl de borden langs de weg 130 zeggen? Gewoon doorkarren? Dit is meer van hetzelfde.

Dizza
Nieuwkomer
 Bericht 

Dat snap ik ook wel. Hier gaat het om dat er rechts een bord met 50 is geplaatst en links de borden met 70 aanwezig waren. Normaal plakken ze altijd de borden af ieder geval dit heb ik niet eerder gezien vandaar dat ik het ook vraag.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Parkeervak schreef:

:thumb: :thumb:

Spook
Master
 Bericht 
Volgens mij snap je het toch niet. Je ziet inderdaad verschillende snelheden tegelijk aangegeven. Maar dat wil niet zeggen dat je dan niet weet hoe hard je mag. Want zoals ik aanhaal kom je dat op de snelweg ook tegen. De borden met 130 zijn niet afgeplakt als de matrixborden wat anders weergeven. Daar weet je wel wat de bedoeling is, namelijk de langzaamste snelheid als vmax hanteren. Dus waarom niet in de situatie van de rijdende afzetting? Het is niet wezenlijk anders.

Cweepz
Master
 Bericht 
Zijn het twee stroken? Dan mag je links 70 en rechts 50 (f)

Dizza
Nieuwkomer
 Bericht 

ja het zijn 2 stroken.de 50 borden waren geplaatst bij in en afritten.
Je had dus ook tussen de afritten ook borden met 70 waar geen 50 borden waren geplaatst.

maarten28
Die hard
 Bericht 

Spook schreef:
Volgens mij snap je het toch niet. Je ziet inderdaad verschillende snelheden tegelijk aangegeven. Maar dat wil niet zeggen dat je dan niet weet hoe hard je mag. Want zoals ik aanhaal kom je dat op de snelweg ook tegen. De borden met 130 zijn niet afgeplakt als de matrixborden wat anders weergeven. Daar weet je wel wat de bedoeling is, namelijk de langzaamste snelheid als vmax hanteren. Dus waarom niet in de situatie van de rijdende afzetting? Het is niet wezenlijk anders.

Dat is geregeld in RVV 63b.2. Maar als er twee borden na elkaar staan geldt gewoon het laatste dat je passeert. En als er twee borden op dezelfde paal staan?
En als je wil argumenteren dat de snelheid van het werkzaamhedenbord geldt dan moet je dat ook wel als zodanig kunnen herkennen. Staat ook nergens in de RVV hoe dat geregeld zou moeten zijn.
De juiste methode is natuurlijk het werkzaamhedenbord zo voor het vaste bord te plaatsen dat je het vaste bord afdekt.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Parkeervak schreef:

Onjuist. RVV 63b regelt dat allen voor elektronsche borden en wanneer de snelheid op de borden hoger is dan die volgt uit de verekeersregels.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Je mag dan 50

Alexander_B
Master
 Bericht 
Ik zal vast niet de enige zijn die lekker 70 blijft rijden tot die afzettting daadwerkelijk in beeld komt, ook al weet ik dat dat niet de bedoeling is..

(Meestal als dat soort boden dr staan is heel die rijdende unit uberhaupt nergens te vinden, omdat ze ze alvast hebben neergezet of nog niet weggehaald zijn, en als ik wel 50 rijd word ik opgeduwd door de auto achter me die op een halve meter van de achterbumper komt rijden..)

Schoenzool
Master
 Bericht 
Inderdaad alexander, doe ik ook.
Gevaar van onjuist plaatsen van borden

Parkeervak
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Onjuist.

*Gaat weer in de hoek staan*
Had ik moeten weten :x