» Openbaar » Verkeersbeleid   

Postingstijd interval gedetecteerd van 47.2 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 3 van 3  [ 108 berichten ]
dabeetle
Master
 Bericht 
wellproc schreef:
Waar dan? Vanochtend nog overheen gekomen. Netjes bij Utrecht een 130km/h-bord en verder niets.
Strepen zijn over de hele lengte verlegd zodat het een volwaardige strook is.
Of alle camera's en oude kantelwalsborden weg zijn weet ik niet, maar ik heb ze niet meer gezien.

ergens voor de afslag Gouda begint de strook weer. Maandagavond stond het kruis er gewoon op. Maar wellicht is dat inmiddels ook aangepast. Maandagavond stond er nog 120 bij de Meern op de borden...

wellproc
Master
 Bericht 
dabeetle schreef:
ergens voor de afslag Gouda begint de strook weer.

Ja, dat is het einde van de volwaardige strook. Daar gaat ie over in de spitsstrook naar Den Haag. Voor zover ik weet blijft dat een spitsstrook.
De aanpassing was ook Woerden-Gouda en niet Zevenaar-Den Haag (helaas) :wink: :x

R.Stevens
Nieuwkomer
 Bericht 

Volgens mijn begint die flutstrook net voor de afrit Gouda als je vanaf utrecht komt. Hier ongeveer:

https://www.google.nl/maps/@52.0344893, ... 312!8i6656

hoevenpe
Master
 Bericht 

Vandaag antwoord van RWS op de vreemde locatie van de overgang op de A9, begrijp echter niet het verband tussen de verhoging op de A9 en de werkzaamheden aan de Velsertunnel...

Citaat:
Uw melding

Op de A9 is recent het 130 traject verlengt, het begint nu bij 55,9 in beide richtingen midden in het weefvak voor de splitsing met de A22. Dit is echter niet conform het verkeersbesluit: hierin staat dat het 130 traject ruim 2 kilometer eerder zou moeten beginnen, namelijk al bij de aansluiting Beverwijk. http://www.platformparticipatie.nl/proj ... -snelheid/ "de A9 in beide richtingen tussen de aansluiting Beverwijk (8), km. 53,9 tot de aansluiting Akersloot (11), km. 62,8 in de gemeenten Beverwijk, Heemskerk, Uitgeest en Castricum" In de inspraakreacties is ook aangegeven dat bij 53,9 de borden niet goed te plaatsen zijn en dat dit eigenlijk 53,7 zou moeten zijn. De reactie hierop was dat dit zeker zou worden meegenomen bij de uitwerking. Is hier sprake van een verwarring en is de bebording verkeerd geplaatst? Gaat dit aangepast worden om de bebording in overeenstemming te maken met het verkeersbesluit en de inspraakreactie?

Onze reactie

Vriendelijk dank voor uw bericht. Onze excuses voor de late reactie.
U heeft gelijk dat dit niet correct is.
Er is intern bij Rijkswaterstaat iets misgegaan in de communicatie over deze snelheden. Deze verhoging van de maximum snelheden zou eigenlijk uitgesteld worden tot de werkzaamheden voor de renovatie Velsertunnel gereed zijn. Voor deze werkzaamheden worden namelijk op de A9 door de Wijkertunnel en op de knooppunten Beverwijk en Velsen maatregelen getroffen om het grotere aanbod van verkeer te kunnen verwerken. Hiervoor is het echter benodigd de snelheid op dit traject juist te verlagen naar 90 km/uur.
Er wordt nu vanuit het landelijk project bekeken of er nog een aanvullend besluit nodig is of dat we dit zo kunnen laten.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Ik heb hem ook, zelfde antwoord. Ik verwacht dat op een aantal delen van het traject de rijstrook gescheiden gaat worden (om bijv. verkeer dat uit de Wijkertunnel komt richting Alkmaar, alsnog richting Velsen te kunnen leiden. Grondwerk is al gedaan en 't viaduct is breed zat, andere kant van het kanaal idem:
Afbeelding

Dus ik verwacht dat dit stuk 90 wordt. Waarom je dan op de A9 eronder ook 90 moet, snap ik echter even niet. Tevens snap ik niet dat het niet nu permanent naar 130 gaat en bij aanvang van de werkzaamheden tijdelijk naar 90 gezet wordt. Nu staat er ook al een 90 bord, slecht zichtbaar en zonder actieve werkzaamheden. Niemand die zich daaraan houdt dus.

dabeetle
Master
 Bericht 
wellproc schreef:
Ja, dat is het einde van de volwaardige strook. Daar gaat ie over in de spitsstrook naar Den Haag. Voor zover ik weet blijft dat een spitsstrook.
De aanpassing was ook Woerden-Gouda en niet Zevenaar-Den Haag (helaas)

Yep, en bij Gouda, vanaf hp30.0 tegenwoordig permanent 100. Schoften.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

hoevenpe schreef:
Vandaag antwoord van RWS op de vreemde locatie van de overgang op de A9, begrijp echter niet het verband tussen de verhoging op de A9 en de werkzaamheden aan de Velsertunnel...
Even een schopje. Inmiddels zijn de werkzaamheden afgerond en is alle belijning/bebording in oude staat herstelt. Dus nog steeds 120 tussen aansluiting Beverwijk en knooppunt Beverwijk. Sterker nog, bij aansluiting Beverwijk zijn nieuwe borden geplaatst.

Mogelijkheden om dit op korte termijn wel geregeld te krijgen? Rijkswaterstaat lijkt niet gewillig, heb namelijk ook al gemeld dat het 130 hoorde te zijn bij de aankondigingen voor de werkzaamheden.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Inmiddels is het mij opgevallen dat de snelheid wel omhoog is gebracht. Moet afgelopen sluiting, de 17e, gebeurt zijn, vorig weekend was het nog niet het geval.

Pagina 3 van 3 [ 108 berichten ]