» Openbaar » Verkeersbeleid   

Postingstijd interval gedetecteerd van 32.3 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 2 van 3  [ 108 berichten ]
Pietert
Master
 Bericht 
Dikke Dakduif schreef:
bijna altijd

Ja, precies.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

hoevenpe schreef:
Dat zou daar gewoon 130 moeten zijn, de overgang is pas bij Beverwijk een paar kilometer verderop. Klinkt als gekloot met de borden, hou het in de gaten want het moet aangepast worden en anders een mail erachteraan sturen...
Waar zou die dan moeten komen? Want de A1 met 130 en zwart omrand staat hier (locatie van de 120 6-19), maar dan op de andere rijbaan en zo rond deze plek of iets terug staat de 120 6-19 op deze rijbaan. Ik zei het toevallig vandaag nog tegen mijn pa dat het hufterig is, want controleren doen ze onder het viaduct en als je de pech hebt dat je tussen 2 vrachtwagens zit, mis je het bord 120 dus compleet.

RRL schreef:
In plaats van de 130 terugdraaien vind ik juist dat de 120 secties er uit moeten gaan. 100 of 130, dat geeft al een veel rustiger verkeersbeeld. 100 secties kunnen daarbij grotendeels naar 100 6-19u, wat het beeld 's avonds nog weer duidelijker maakt. Verder ri. Den Haag kan ik niet echt iets over zeggen, te weinig ervaring met dat stuk.
Eensch. 120 eruit en alles dat nu 120 is, naar 130. Onvoorwaardelijk.

hoevenpe
Master
 Bericht 

lacheisleuk schreef:
Waar zou die dan moeten komen?

53,9
Dat is pas 2km verderop

https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... -9926.html

lacheisleuk
Master
 Bericht 

En per wanneer moet dat gelden? Want daar gaan we als frequent gebruiker natuurlijk wel even over klagen.

Trasher
Master
 Bericht 
Zo, maandje ervaring opgedaan met de hogere Vmax op de A9 tussen Kooimeer en Rottepolderplein.
Kan er een heel lang verhaal van maken, maar doe het kort:

Spitsstroken zijn inderdaad vaker gesloten om de 130 ook mogelijk te maken, jammer alleen dat niemand dat dan wil rijden :cry: :cry:
Meerdere dagen per week sukkel ik nu met gemiddeld 90-100-110 richting Haarlem door eco-hokjes, inhalende bussen (ik prijs de dag dat Jan de Wit failliet gaat :[ en de Hoogovens de bussen afschaffen) en ander volk dat de borden 130 ofwel niet gezien heeft ofwel het niet rijden wil/durft/kan.
Jammer dat ze het dan ook verdommen om gewoon netjes rechts te blijven rijden...
Wat mij betreft mag de spitsstrook gewoon weer de hele dag open, dan rijd het wel 130-140 door op de linker baan. Zou extra asfalt dan toch invloed hebben op de doorstroming? O:)
Richting Alkmaar rijdt het over het algemeen wel goed door.

Ogre
Master
 Bericht 
Trasher schreef:
Zo, maandje ervaring opgedaan met de hogere Vmax op de A9 tussen Kooimeer en Rottepolderplein.

Hebben ze de bebording op links (middenberm) eigenlijk al weer eens op orde gemaakt daar ?
Lijkt wel op steeds meer locaties of de bebording op links niet meer neergezet wordt (A1 Naarden-Muiden) of zelfs dat de daar aanwezige bebording wordt verwijderd (A9) :roll: :huh:

hoevenpe
Master
 Bericht 

Trasher schreef:

Waar begint de nieuwe snelheid nu trouwens precies?

Heb zelf een inspraakreactie gegeven bij dit verkeersbesluit omdat de overgang op een onmogelijke plek zou liggen. Ben benieuwd hoe ze dat nu uiteindelijk opgelost hebben aangezien ze mijn reactie 'zeer nuttig vonden en zouden meenemen bij de daadwerkelijke plaatsing'...

Masterdam
Master
 Bericht 
hoevenpe schreef:
Waar begint de nieuwe snelheid nu trouwens precies?

Daar waar de 130 stopte natuurlijk. Bij toerit Akersloot dus ofzo.

Masterdam
Master
 Bericht 
Ogre schreef:
Hebben ze de bebording op links (middenberm) eigenlijk al weer eens op orde gemaakt daar ?

Jij wilde zeggen dat de bebording over dat hele traject niet juist is?

Ogre
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
Jij wilde zeggen dat de bebording over dat hele traject niet juist is?

De laatste keer (of paar keren eigenlijk) dat ik daar langs kwam viel het me op dat de kantelwalsborden die op de middenberm stonden (deze en deze en de andere kant op deze bijvoorbeeld) allemaal verwijderd waren. Alleen nog een stompje paal met een plastic zak er over getaped...

hoevenpe
Master
 Bericht 

Masterdam schreef:
Daar waar de 130 stopte natuurlijk. Bij toerit Akersloot dus ofzo.

Duh... (f)

Ik bedoelde bij Beverwijk natuurlijk, daar waar nu de nieuwe overgang ligt.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Die ligt nog verkeerd als ik dit topic moet geloven en had pas/al bij op/afrit Beverwijk moeten liggen, in plaats van halverwege het weefvak. Ook de meest kuttige plek die ze konden bedenken trouwens, een van de weinige punten dat de A9 meer dan 3 rijstroken op 1 rijbaan heeft, dus snelheidsverlaging erin.

hoevenpe
Master
 Bericht 

lacheisleuk schreef:
Die ligt nog verkeerd als ik dit topic moet geloven en had pas/al bij op/afrit Beverwijk moeten liggen, in plaats van halverwege het weefvak. Ook de meest kuttige plek die ze konden bedenken trouwens, een van de weinige punten dat de A9 meer dan 3 rijstroken op 1 rijbaan heeft, dus snelheidsverlaging erin.

Wellicht een idee om een mail naar RWS te sturen, met daarin het verkeersbesluit en de inspraakreacties?
Ik kom er zelf nooit dus kan niet inschatten hoe het nu verkeerd staat anders had ik dat zelf wel gedaan...

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Afbeelding
55,9 staan ze.

Afbeelding
Deze foto's zijn van 13 augustus. Andere kant op begint de 130 pas op hetzelfde punt.

hoevenpe
Master
 Bericht 

De foto's zijn van 13 augustus maar dit is de situatie zoals die nu nog steeds is?

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Jup. Vandaag op gelet, deze staan er nog steeds. Vrijdag moet ik naar Amsterdam (vandaag naar Haarlem), dan rijd ik de Wijkertunnel door, zal ik er nog eens op letten en kijken hoe het verder staat. Terug zal de Wijkertunnel wel dicht zijn i.v.m. werkzaamheden, zoals iedere avond.
Ze hebben het ergens half juli aangepast.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

hoevenpe schreef:
Wellicht een idee om een mail naar RWS te sturen, met daarin het verkeersbesluit en de inspraakreacties?
Hoor binnen 10 dagen wat. 8)

hoevenpe
Master
 Bericht 

lacheisleuk schreef:
Hoor binnen 10 dagen wat.

Wat een toeval: ik heb vandaag ook een mail gestuurd erover (f)

ballo50
Respect
 Bericht 

Er staan voor volgende week wel wat wegwerkzaamheden aangekondigd:

Waar: A12, Bodegraven - Gouda
Wanneer: 14-09-2015 22:00 t/m 15-09-2015 05:00
Hinder: 5 tot 10 minuten
Welke hinder: 3 afgesloten rijstroken op de rijbaan tussen Bodegraven en Gouda. Hoofdrijbaan afgesloten tussen Bodegraven en Gouda.
A12 Utrecht - Den Haag

Waar: A12, Nieuwerbrug - Gouda
Wanneer: 15-09-2015 22:00 t/m 16-09-2015 05:00
Hinder: 5 tot 10 minuten
Welke hinder: 3 afgesloten rijstroken op de rijbaan tussen Nieuwerbrug en Gouda. Hoofdrijbaan afgesloten tussen Nieuwerbrug en Gouda.

Zouden ze het dan gaan aanpassen?

Masterdam
Master
 Bericht 
Ik heb het idee dat je voor het plaatsen van een verkeersbord geen drie rijstroken nodig hebt.

ballo50
Respect
 Bericht 

Nee, maar misschien combineren ze werkzaamheden? Als de rijbanen toch al dicht zijn, kunnen meteen de borden aangepast worden.
Misschien passen ze de rijstrookverdeling wel iets aan, zodat de plusstrook een gewone strook is geworden en hebben ze daarvoor 3 rijstroken afgesloten. Tevens hangen nu boven de plusstrook geen verkeersborden, dus kans is aanwezig dat deze ook vervangen moeten worden.

Het zijn aannames en giswerk, maar het klinkt mij niet geheel onlogisch..

hoevenpe
Master
 Bericht 

^^

Als je al iets veranderd daar aan de plusstroken dan is dat niet in 5-10 minuten gedaan...

(laat maar, zie nu dat het 5-10 minuten extra reistijd is ipv 5-10 minuten afsluiting :fp: )

ballo50
Respect
 Bericht 

hoevenpe schreef:
Als je al iets veranderd daar aan de plusstroken

Volgens het besluit zal deze permanent worden geopend:
Citaat:
Bij het nemen van dit verkeersbesluit is rekening gehouden met de permanente openstelling van de spitsstrook op de noordelijke rijbaan van de A12 Woerden - Gouda.

Volgens mij betekent dat dit een reguliere rijstrook wordt, met bijbehorende afmetingen. Dit komt overeen met de plaats van de werkzaamheden..
Just my 2 cents.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

ballo50 schreef:
Het zijn aannames en giswerk, maar het klinkt mij niet geheel onlogisch..
Op de A9 heb ik het veranderen van de HM paaltjes gezien en dat ging gewoon met een auto op de vluchtstrook en 1 mannetje dat wat bordjes los en weer vast schroefde. Zonder matrixborden die in actie kwamen of wat dan ook.

fahrvergnuegen
Pro
 Bericht 
Op de A27 tussen Gorinchem en Lexmond staan nu ook onderbordjes onder de 120-bebording. Afgeplakt met soort doorzichtig zwarte tape: 6-19u. Weer in stap in de goede richting, al snap ik niet waarom het niet gewoon permanent 130 wordt. Tussen 6 en 19 kun je daar toch niet harder dan 100. Al zeker niet sinds het vrachtverkeer elkaar daar tegenwoordig weer mag inhalen :fp:

lacheisleuk
Master
 Bericht 

hoevenpe schreef:
Wat een toeval: ik heb vandaag ook een mail gestuurd erover (f)
Jij al wat gehoord?

hoevenpe
Master
 Bericht 

Nope...

Ga ze sowieso binnenkort nog een mail sturen want ze zijn vergeten wat A1-120 rommel op te ruimen op de A12 tussen Reeuwijk en De Meern. O:)

ballo50
Respect
 Bericht 

Vanaf gisteren is het deel van Reeuwijk tot De Meern verhoogd naar 130.
Naar verluid gaat de andere kant (De Meern -> Reeuwijk) over een maand...
https://www.rijkswaterstaat.nl/over-ons/nieuws/nieuwsarchief/p2015/09/snelheidsverhoging-a12-reeuwijk-de-meern.aspx

wellproc
Master
 Bericht 
ballo50 schreef:
Naar verluid gaat de andere kant (De Meern -> Reeuwijk) over een maand...

De markeringen voor de nieuwe kantstreep (naast strook 1, middenberm) zijn al geplaatst. Dan zie je ook dat de rijstrook zo'n 20 cm breder wordt en daarmee opeens (op hetzelfde asfalt!) een volwaardige rijstrook is...

In 2011 was hier al sprake van, nu in 2015 wordt het gerealiseerd... Lang leve Nederland! :respect: :oops:

Kiwi45
Master
 Bericht 
ballo50 schreef:
Vanaf gisteren is het deel van Reeuwijk tot De Meern verhoogd naar 130.

Gisterenavond nog keurig met 150 op de cc gereden, nergens last van gehad O:)
Die verhogingen zijn niet meer of minder dan een verlaging van de boetetarieven via een omweg. Prima.

ballo50
Respect
 Bericht 

Gisterenavond reed ik van Utrecht richting Gouda.
Men was druk bezig met aanpassen van belijningen en ik zag ook een nieuw bord klaar staan op een van de auto's.
Mijn indruk is dat we geen maand hoeven te wachten op de invoering van de 130 richtng Gouda :D

lacheisleuk
Master
 Bericht 

hoevenpe schreef:
Nope...
En nu?

Feitelijk
Master
 Bericht 
lacheisleuk schreef:
En nu?

Jup, vanochtend mocht je er 130.

OlieTankeR
Master
 Bericht 

Dinsdag was in de spits die kant op iig nog 100.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Ging mij meer om het wel of niet antwoord hebben van RWS. Op de A9 is nog niets veranderd en ik heb ook nog geen antwoord van RWS.

hoevenpe
Master
 Bericht 

lacheisleuk schreef:
En nu?

Doodstil...
Blijkbaar erg ingewikkelde vraag?

hoevenpe
Master
 Bericht 

Feitelijk schreef:
Jup, vanochtend mocht je er 130.

Nope, alleen richting Utrecht is het nu 130.
De andere kant op is de plusstrook wel verleden tijd, het is nu permanent 120 richting Gouda.

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
hoevenpe schreef:
De andere kant op is de plusstrook wel verleden tijd, het is nu permanent 120 richting Gouda.
Vier banen en 120 of vier banen met 130, het maakt mij weinig uit. Lekker doorrijden doe je daar zelden, maar de kans is nu wel iets groter. Hele stuk CC op 170 blijft een illusie, ongeacht de Vmax. Verder wat kiwi zegt, mocht het misgaan, dan valt de bekeuring wat lager uit.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Snelheidsverhoging A12 De Meern-Reeuwijk

Op 15 oktober wordt de maximumsnelheid op de A12 tussen De Meern en Reeuwijk (richting Den Haag) verhoogd van 120 naar 130 km/h. Het betreft een traject van 22 km. De verhoging geldt zowel overdag als 's nachts. De maximumsnelheid op het traject Reeuwijk – De Meern (richting Utrecht) is op 20 september 2015 al verhoogd naar 130 km/h.

Maximumsnelheid in Nederland

In Nederland is de maximumsnelheid 130 kilometer per uur. Op een aantal snelwegen geldt echter een lagere limiet. Dit heeft bijvoorbeeld te maken met de verkeersveiligheid, denk aan snelwegen met scherpe bochten of korte afritten en met de normen voor milieu en natuur.

Ook voor de toekomst geldt: 130 km per uur is de norm. Als er ruimte is vanuit het oogpunt van milieu en natuur en het kan vanwege de veiligheid van de weg, gaat de snelheid omhoog. Dit zorgt ervoor dat de trajecten waar 130 km per uur kan worden gereden steeds langer worden en het beeld op de snelwegen steeds eenduidiger wordt.

Bron: http://www.rijkswaterstaat.nl/over-ons/ ... uwijk.aspx

wellproc
Master
 Bericht 
Hoe houd je een ambtenaar bezig?

1. Je besluit een weg te verbreden.
2. Volg de procedure voor een spitsstrook/plusstrook.
3. Leg een spitsstrook/plusstrook aan met alle bijbehorende voorzieningen (camera's voor de mist, etc.).
4. Bedenk dat het een volwaardige strook moet worden.
5. Volg de procedure voor een volwaardige strook.
6. Leg de kantstreep 20 cm verderop en pas alle bebording aan, haal alle voorzieningen van de plusstrook/spitsstrook weer weg (afgeschreven binnen ... jaar?!).
7. Bedenk dat het nu 120 km/h is maar in NL 130 km/h moet zijn waar het kan.
8. Volg de procedure om de maximumsnelheid te verhogen.
9. Pas alle bebording nogmaals aan.

En dat is realiteit in NL. Realiseer je dat stap 1 genomen is ergens in 2009 (misschien nog wel eerder). Zucht... :x :fp:
En dan ben ik nog niet begonnen over de kosten van alle stappen.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Het ergste is dat dit de enige snelle manier is om van die groengekkies af te komen.

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
wellproc schreef:
En dat is realiteit in NL. Realiseer je dat stap 1 genomen is ergens in 2009 (misschien nog wel eerder). Zucht... :x :fp:
Bijna 50% van ons BNP gaat naar de (r)overheid, jouw voorbeeld geeft perfect aan waarom.

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
wordt die 130 permanent of zitten daar nog beperkingen op ivm spitstrook weet ik veel wat (ivm FlitsNav)

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Martijn schreef:
wordt die 130 permanent of zitten daar nog beperkingen op ivm spitstrook weet ik veel wat (ivm FlitsNav)

Zover ik weet wordt het gehele traject continue op 130 Km/u gezet.

wellproc
Master
 Bericht 
Martijn schreef:
beperkingen op ivm spitstrook

Spitsstrook is opgeheven.
Dus de opmerking 'De verhoging geldt zowel overdag als 's nachts.' geeft me voldoende reden om aan te nemen dat het permanent is.
Morgen kom ik er weer langs, dus zal het even controleren (morgen is 15 oktober, dus het zou met 31 minuutjes in moeten gaan :woop:).

dabeetle
Master
 Bericht 
wellproc schreef:
Spitsstrook is opgeheven.

En dan zomaar ergens in halverwege Reeuwijk en Gouda begint de spitsstrook weer. Tegenwoordig lijkt het zelfs ook 100 te zijn bij gesloten spitsstrook... Eikels

hoevenpe
Master
 Bericht 

Dat laatste lijkt me een fout in de bebording als gevolg van de nieuwe situatie, binnenkort maar een mail over sturen als ze het niet oplossen.

Ja het is permanent.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

hoevenpe schreef:
binnenkort maar een mail over sturen als ze het niet oplossen.
Alsof ze daarop reageren... :-?

hoevenpe
Master
 Bericht 

^^
Helaas heb je daar wel een punt, wegbeheerders lijken vaak oostindisch doof voor terechte opmerkingen
Zo heb ik 4 weken geleden ook al een mail gestuurd over de A9 waar het niet klopt, stilte... :huh:

wellproc
Master
 Bericht 
dabeetle schreef:
En dan zomaar ergens in halverwege Reeuwijk en Gouda begint de spitsstrook weer. Tegenwoordig lijkt het zelfs ook 100 te zijn bij gesloten spitsstrook... Eikels

Waar dan? Vanochtend nog overheen gekomen. Netjes bij Utrecht een 130km/h-bord en verder niets.
Strepen zijn over de hele lengte verlegd zodat het een volwaardige strook is.
Of alle camera's en oude kantelwalsborden weg zijn weet ik niet, maar ik heb ze niet meer gezien.

Pagina 2 van 3 [ 108 berichten ]