» Openbaar » Verkeersbeleid   

Pagina 1 van 3  [ 108 berichten ]
Feitelijk
Master
 Bericht 
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 19458.html

BESLUIT
Door het verwijderen dan wel het plaatsen van de borden A1 en A2 van bijlage 1 van het RVV 1990, de maximumsnelheid te verhogen naar 130 km/h op de volgende autosnelwegtrajecten:

-
de A9 in beide richtingen tussen de aansluiting Beverwijk (8), km. 53,9 tot de aansluiting Akersloot (11), km. 62,8 in de gemeenten Beverwijk, Heemskerk, Uitgeest en Castricum;
-
de A12 in beide richtingen tussen de aansluiting Reeuwijk (12), km. 33,0 tot aansluiting De Meern (15), km. 54,3 (L) en km. 54,7 (R) in de gemeenten Bodegraven-Reeuwijk, Woerden en Utrecht.

RRL
Master
 Bericht 
Kom nooit op die stukken, heb er dus niets aan. Maar goed nieuws voor degenen wie wel van die wegen gebruik maken!

Zijn nu nog 120km/u zones?

Masterdam
Master
 Bericht 
De A9 alleen tussen 6 en 19. Daarbuiten 130.

En de spitsstroken willen nog wel eens roet in het eten gooien.

Feitelijk
Master
 Bericht 
A12 was 120. :kniktja:

RRL
Master
 Bericht 
Weer een stukje 120 opgeruimd dus. Nog aardig wat stukken te gaan, maar stukje bij beetje wordt het mooi uitgefaseerd zo :kniktja:
Masterdam schreef:
En de spitsstroken willen nog wel eens roet in het eten gooien.

Dat is op de A12 tussen Driebergen en Veenendaal v.v. wel te merken. Was 120 6-19u, nu 130 24/7. Overdag merk je er weinig van door de geopende plusstroken.
Echter, hoe gek het er ook klinkt, ik heb die stroken liever open. FAS ligt weliswaar lager, maar er kan wel beter doorgereden worden. 120@100 of 100@130 omdat er weer iemand de boel op zit te houden.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Feitelijk schreef:
de A12 in beide richtingen tussen de aansluiting Reeuwijk (12), km. 33,0 tot aansluiting De Meern (15), km. 54,3 (L) en km. 54,7 (R) in de gemeenten Bodegraven-Reeuwijk, Woerden en Utrecht.

:woop: :woop:

basjuh1981
Master
 Bericht 
Behalve als de spitsstrook open is tussen Woerden en Reeuwijk.

dabeetle
Master
 Bericht 
Zuur... 14 juni nog deze [radar ut a12 gouda ri utrecht thv hmp 52.9 voor afslag de meern bij nooddeur] over het hoofd gezien... 97 Euro voor 12 km/ te hard :x.

Maar goed, dit is het besluit. De komende 6 weken kunnen de geitenwollensokkensubsidiesponzen (waarom accepteert mijn spellingscontrole dit woord niet) dus weer druk bezig met onzinnige en onnodige verweren en bezwaren. Voordat dit bij de Raad van State is geweest zijn we toch al gauw weer een paar jaar verder, toch?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
:woop: :woop:

Ja, ja, alsof jij 130 gaat rijden.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
@Feitelijk, dat is een heel ander verhaal. O:) O:)

keokiracer
Master
 Bericht 
basjuh1981 schreef:
Behalve als de spitsstrook open is tussen Woerden en Reeuwijk.

Je bedoelt die spits- (plus)strook die gaat verdwijnen?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Nee, deze:
Citaat:
Bij het nemen van dit verkeersbesluit is rekening gehouden met de permanente openstelling van de spitsstrook op de noordelijke rijbaan van de A12 Woerden - Gouda.

keokiracer
Master
 Bericht 
Dat is dezelfde plusstrook die bedoeld wordt Feit :[

Feitelijk
Master
 Bericht 
permanente openstelling vs verdwijnen (f) :wink:

keokiracer
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
permanente openstelling vs verdwijnen

De hoofdpunten:
Spits-/plus-strook van Woerden naar Gouda wordt permanent opengesteld
Linkerrijstrook wordt verbreed naar 3,50m
Belijning wordt aangepast

Wordt een reguliere rijstrook en dus gaat de plusstrook weg :dag:

RRL
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
Wordt een reguliere rijstrook en dus gaat de plusstrook weg

:applaus:

Dat gaat ook gebeuren met Driebergen - Ede vv, toch? Staat me iets van bij. Lijkt me nu ook wel zo logisch, Grijsoord - Ede wordt immers 2x3.

keokiracer
Master
 Bericht 
RRL schreef:
Dat gaat ook gebeuren met Driebergen - Ede vv, toch? Staat me iets van bij. Lijkt me nu ook wel zo logisch, Grijsoord - Ede wordt nu immers 2x3.

Euh, nee, alhoewel ik ook dacht dat dat het geval was :(

"De linkerrijstrook (plus/spitsstrook) is te smal om daar de maximumsnelheid naar 130 km/h te verhogen, hetgeen een opwaardering tot een ‘normale’ rijstrook in de weg staat. Bij een gesloten plusstrook wordt op het betreffende traject de maximumsnelheid 130 km/h. Echter op het moment dat de plusstrook open gaat, wordt de maximum snelheid op het betreffende weggedeelte teruggebracht tot 100 km/h."

Uit de Nota van Antwoord (p27)

RRL
Master
 Bericht 
Linker strook zou wel verbreed kunnen worden, maar dat gaat dan weer ten koste van de breedte van de vluchtstrook. Ruimte om die te verbreden is er wel, maar of de ondergrond er ook al op voorbereid is vraag ik me af.

Ellende op dat stuk is nu dat je de 130 niet lang vol kan houden. Zoals ik eerder al aanhaalde, met de geopende plusstroken is de FAS lager maar zal mijn gemiddelde snelheid hoger uitkomen.

basjuh1981
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
De hoofdpunten:
Spits-/plus-strook van Woerden naar Gouda wordt permanent opengesteld
Linkerrijstrook wordt verbreed naar 3,50m
Belijning wordt aangepast
Wordt een reguliere rijstrook en dus gaat de plusstrook weg

Eindelijk :thumb:

Guppenklup
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Door het verwijderen dan wel het plaatsen van de borden A1 en A2 van bijlage 1 van het RVV 1990, de maximumsnelheid te verhogen naar 130 km/h de verlaging van de maximumsnelheid ongedaan te maken op de volgende autosnelwegtrajecten

fixed that! (f)

hoevenpe
Master
 Bericht 

Er komt wel sneaky 700m extra 100km/h gebied bij. Das dan wel minder...

scriba
Pro
 Bericht 
Citaat:
A12 was 120. :kniktja:

Hmm..
zijn gister HMP met 130 geplaatst, vandaag weer af-ge-taped met zwart tape.

Wanneer kunnen we nu eindelijk gaan gassen?

Pom,Pom,Pom.... :woop: :woop:

SuperChinees
Die hard
 Bericht 
Citaat:
Rijkswaterstaat blundert met maximumsnelheid op A12

Langs de A12 van Reeuwijk naar De Meern staat de verkeerde maximumsnelheid aangegeven. Rijkswaterstaat plaatste hectometerpaaltjes waarop staat dat auto's 130 kilometer per uur mogen rijden.

Maar die paaltjes hadden tot 1 september afgeplakt moeten zijn. De komende anderhalve maand moeten weggebruikers zich namelijk nog houden aan 120 per uur.

Rijkswaterstaat baalt en zegt dat het een misverstand is. "Ik ben er al de hele dag heel druk mee om dit op te lossen", zegt woordvoerder Camilla Gerding tegen RTV Utrecht.

Dinsdagmiddag worden de bordjes op de rechterbaan alsnog afgeplakt, belooft Rijkswaterstaat. Dinsdagavond na de spits worden de bordjes in de middenberm afgeplakt.

In tegengestelde richting, van Utrecht naar Den Haag, staan wel gewoon de oude hectometerpaaltjes die 120 per uur aangeven.

Hierdoor :)

R
Master
 Bericht 
Maar, wordt die plusstrook dan voor 1 september nog verbreedtdt?

Politie zal het wel oppakken. Ordnung muss sein.

Marten320TD
Master
 Bericht 
Hm, ik weet niet wat de regeling is wat betreft de A12 tussen Veenendaal en Utrecht, maar vanochtend was die geyle spitsstrook open DUS moest ik er 100kmh. Ik dacht dat de spitsstrook open ging bij een bepaald verkeersaanbod? Maar het is vakantie en het was enorm rustig op de weg, dus imho hoefde die strook niet open -> 120!! (130?) toegestaan.

Wie bepaalt overigens wanneer die spitsstrook open gaat?
Ik heb nu de indruk dat men er misbruik van maakt: ja... je mag er wel 120, maar alleen als de spitsstrook dicht is.... DUS zetten we hem open en mag je weer, als vanouds, 100 :dag: k*tautomobilist :dag:

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
scriba schreef:

Dat bordje 130 Km/u is volgens mij overbodig. De Vmax in Nederland is standaard 130 Km/u.

RRL
Master
 Bericht 
Marten320TD schreef:
DUS zetten we hem open en mag je weer, als vanouds, 100 k*tautomobilist

En voor de staatskasveiligheid wordt er nog even een kassaflitser neergezet :kniktja:

WimLex
Master
 Bericht 
RRL schreef:
En voor de staatskasveiligheid wordt er nog even een kassaflitser neergezet :kniktja:

Citaat:
Rijkswaterstaat kon nog niet vertellen of er door de verkeerde bordjes snelheidsboetes zijn uitgedeeld aan 'hardrijders'.

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... -langs-a12

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
RRL schreef:
Ellende op dat stuk is nu dat je de 130 niet lang vol kan houden. Zoals ik eerder al aanhaalde, met de geopende plusstroken is de FAS lager maar zal mijn gemiddelde snelheid hoger uitkomen.
Dat is ook mijn ervaring op de A12, zeker op het stuk tussen de Meern en Reeuwijk. Plusstrook open betekent vaak vrij baan om muldergrens + 39 te rijden, plusstrook dicht en je mag blij zijn als je af en toe 130 haalt.

Goed nieuws dat het een volwaardige rijstrook wordt :applaus:

bert65
Master
 Bericht 
scriba schreef:

Wat maakt het dan uit? Wat is het verschil?
Maserati Teun schreef:
Dat bordje 130 Km/u is volgens mij overbodig. De Vmax in Nederland is standaard 130 Km/u.

:thumb:

Ogre
Master
 Bericht 
Citaat:
Rijkswaterstaat kon nog niet vertellen of er door de verkeerde bordjes snelheidsboetes zijn uitgedeeld aan 'hardrijders'.

Als dat wel gebeurd is ben ik heel benieuwd wat er in het PV staat over het controleren van de bebording :x

R
Master
 Bericht 
Marten320TD schreef:
maar vanochtend was die geyle spitsstrook open DUS moest ik er 100kmh. Ik dacht dat de spitsstrook open ging bij een bepaald verkeersaanbod? Maar het is vakantie en het was enorm rustig op de weg, dus imho hoefde die strook niet open

Hebben ze met de TC Utrechtsebaan jarenLang gedaan, dat zaterdagnacht bijvoorbeeld de boel op 80 stond, terwijl 100 voorgeschreven stond.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

A9 is hufterig geworden. Halverwege het weefvak tussen A9 en A22 zit de snelheidsverandering. Zowel van 130 naar 120 als van 120 naar 130. Maar alles met 120 is afgeplakt en alles dat makkelijk weg te halen was, is weg. Niks 1 september?

Inferi0r
Master
 Bericht 

Dikke Dakduif schreef:
Dat is ook mijn ervaring op de A12, zeker op het stuk tussen de Meern en Reeuwijk. Plusstrook open betekent vaak vrij baan om muldergrens + 39 te rijden

Valt mij ook op, A12 richting Gouda wordt bijzonder vlot gereden door de leaserijders. Het aantal mensen dat 130@gps@vmax100 rijd is ontelbaar. Zie je op weinig plaatsen zulke forse snelheidsoverschrijdingen.

Guppenklup
Master
 Bericht 
Inferi0r schreef:
Valt mij ook op, A12 richting Gouda wordt bijzonder vlot gereden door de leaserijders. Het aantal mensen dat 130@gps@vmax100 rijd is ontelbaar. Zie je op weinig plaatsen zulke forse snelheidsoverschrijdingen.

jup... geeft al aan dat de FAS totaal niet bij het wegbeeld past :roll:

Pietert
Master
 Bericht 
O:)

RRL
Master
 Bericht 
Dat is op wel meer plekken het geval.

Wat reed de A2 voor de TC toch heerlijk. Met 130 werd je nog regelmatig ingehaald. Plus veel minder linksplakkers.

dabeetle
Master
 Bericht 
Inferi0r schreef:

A28 bij Zwolle met geopende spitsstrook: Zelfs met 110@80 wordt je nog aan alle kanten voorbij gereden...

OT: Als men nou weer eens ging richten op goed verkeersbeleid en het algemeen duidelijk maakt dat in Nederland op snelwegen de regel geldt: 130 TENZIJ ANDERS AANGEGEVEN. Vervolgens uitsluitend op plekken waar afgeweken wordt van deze regel met duidelijke A1 borden (dus niet die onzinnige onleesbare hectometerpaal aanduidingen) de aangepaste snelheid aangeeft, En dan niet zoals op de A2 maar 3 keer op het gehele gecontroleerde traject, of zoals op de A4 geen enkele herhaling binnen de trajectcontrole. Nee, gewoon na elke toerit en daartussen ongeveer elke 5km een A1 bord (op de hiervoor genoemde voorbeelden gewoon elke kilomter.)

Dat voorkomt dit soort fouten en maakt het wegbeeld een stuk duidelijker. Langzaam maar zeker hoeft RWS dan alleen nog maar bordjes weg te halen in de toekomst...

Tommie
Master
 Bericht 

Of je schaft die 130 gewoon af. Zorgt voor een veel rustiger verkeersbeeld, en op de afstandjes in Nederland maakt het geen biet uit.

Hopelijk rot de VVD snel op uit de regering, kunnen we dat meteen terugdraaien.

RRL
Master
 Bericht 
Het onrustige verkeersbeeld komt juist door degenen wie besluiten dat het wel prima is om minder dan 130 te rijden. Prima, dat is hun goed recht. Maar door vervolgens de handel maar zo naar links te sodemieteren worden juist degenen wie er wel gebruik van willen maken de dupe. Vooral op de 2x2 karrensporen nog te merken.

In plaats van de 130 terugdraaien vind ik juist dat de 120 secties er uit moeten gaan. 100 of 130, dat geeft al een veel rustiger verkeersbeeld. 100 secties kunnen daarbij grotendeels naar 100 6-19u, wat het beeld 's avonds nog weer duidelijker maakt. Verder ri. Den Haag kan ik niet echt iets over zeggen, te weinig ervaring met dat stuk.

Om maar even de A12 als voorbeeld te nemen: Duiven - Arnhem Noord kan prima naar 100 6-19u. Driebergen - Bunnik ook 100 6-19 en dan Bunnik - Oudenrijn 100 24/7.

snovvdog
Master
 Bericht 
Tommie schreef:
Of je schaft die 130 gewoon af. Zorgt voor een veel rustiger verkeersbeeld, en op de afstandjes in Nederland maakt het geen biet uit.

Hopelijk rot de VVD snel op uit de regering, kunnen we dat meteen terugdraaien.

Het verkeersbeeld is al rustig genoeg :[ :[ . Slaapverwekkend rustig.

Je ziet overal waar de maximumsnelheid laag is dat de mensen die zich er aan houden maar wat op de telefoon kutten of wat anders doen dan rijden.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Tommie schreef:

Vmax 130 km/u afschaffen en gelijk Vmax volledig vrijgeven. :woop: :woop:

RRL
Master
 Bericht 
Dat lijkt mij dan weer geen goed plan.

hoevenpe
Master
 Bericht 

lacheisleuk schreef:
A9 is hufterig geworden. Halverwege het weefvak tussen A9 en A22 zit de snelheidsverandering. Zowel van 130 naar 120 als van 120 naar 130. Maar alles met 120 is afgeplakt en alles dat makkelijk weg te halen was, is weg. Niks 1 september?

Dat zou daar gewoon 130 moeten zijn, de overgang is pas bij Beverwijk een paar kilometer verderop. Klinkt als gekloot met de borden, hou het in de gaten want het moet aangepast worden en anders een mail erachteraan sturen...

hoevenpe
Master
 Bericht 

RRL schreef:
Om maar even de A12 als voorbeeld te nemen: Duiven - Arnhem Noord kan prima naar 100 6-19u. Driebergen - Bunnik ook 100 6-19 en dan Bunnik - Oudenrijn 100 24/7.

Lunetten-De Meern kan 100 6-19h worden evenals Velperbroek - Arnhem Noord. De rest gewoon 130...

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Vmax 130 km/u afschaffen en gelijk Vmax volledig vrijgeven
:thumb:

Pietert
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Vmax 130 km/u afschaffen en gelijk Vmax volledig vrijgeven

Dat gaat verscrhikkelijke ongelukken geven. Al die mutsjes in die 107tjes enzo die hem zonder te kijken en/of richtingaanwijzer met 92 km/u op de linker strook knallen.

RRL
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
Dat gaat verscrhikkelijke ongelukken geven. Al die mutsjes in die 107tjes enzo die hem zonder te kijken en/of richtingaanwijzer met 92 km/u op de linker strook knallen.

Dat dus.
Plus dat de snelwegen er niet op ingericht zijn. Te smal, te veel afritten en bovenal te druk.

petertjuh
Master
 Bericht 
Ik ben al blij als de 120 wordt aangetikt waar je 130 mag.

Lijkt wel of het steeds populairder wordt om met een vrij lage snelheid de linkerrijstroken te bezetten.

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
Ik zal hier wel niet de enige zijn die regelmatig 160 rijdt en dan ook te maken heeft met mensen die de spiegels niet snappen. Het is vervelend maar je ziet het bijna altijd aankomen. Voet vast bij de rem houden en je bent op tijd. Verder moet je natuurlijk wel inschatten of het kan en of het zinvol is om erg vlot te rijden. Zo niet dat hou je het bij 130. In D werkt dat niet anders. Ik verwacht echt geen grote verschillen bij het afschaffen van de Vmax behalve dat je niet meer bang hoeft te zijn om op een lege snelweg een bekeuring van 400 euro te scoren.

Pagina 1 van 3 [ 108 berichten ]