» Openbaar » Verkeersbeleid   

Pagina 1 van 1  [ 34 berichten ]
BLikent
Master
 Bericht 
Citaat:
Snelheid moet eruit op gevaarlijke Moorsterweg

De Moorsterweg tussen Leusden en Woudenberg gaat op de schop. De snelheid moet drastisch omlaag om ernstige aanrijdingen te voorkomen.

De gemeenten Woudenberg en Leusden breken al geruime tijd het hoofd over de vraag hoe de snelheid eruit gehaald kan worden op de smalle weg. Aan beide zijden staan vlak bij het wegdek bomenrijen langs de weg. De afgelopen jaren zijn daar diverse ernstige aanrijdingen mee gebeurd.

Daarbij vielen zwaargewonden. Vorig jaar overleed een motorrijder bij een eenzijdig ongeluk. Tijdens een rally met klassieke auto's raakten twee mensen ernstig gewond toen hun Volvo Amazone zich om een boom krulde.

De optie om de bomen te kappen en een stuk minder bomen - verder van de weg af - terug te plaatsen, is op de tekentafel gesneuveld. In plaats daarvan ligt nu het voorstel op tafel om een aantal verkeerremmende maatregelen te nemen. Ter hoogte van de kruisingen met de Dashorsterweg en met de Goorsteeg worden zogeheten 'zichtplateaus' aangelegd.

Daarnaast wordt de belijning op de weg aangepast. Daardoor moet de weg veel meer de uitstraling krijgen van een weg waar niet hard gereden mag worden. De snelheidsremmers zullen het landbouwverkeer niet hinderen.

Pieksnelheden
De Moorsterweg is een 60 kilometerweg. Snelheidsmetingen hebben uitgewezen dat gemiddeld 59 kilometer per uur op de weg wordt gereden, terwijl 30 kilometer per uur wenselijk is. De pieksnelheden liggen veel hoger.

Volgens het Leusdense CDA-raadslid Wim Vos, die een zowel in Leusden als Woudenberg raadsbreed gesteunde motie indiende om de weg veiliger te maken, zijn de aanpassingen op dit moment het hoogst haalbare. ,,Het is een lastige weg en ik begrijp dat het geld er nu niet is voor ingrijpende maatregelen. Daarom kan ik nu zeggen dat alle kleine beetjes welkom zijn, en laten we hopen dat ze ook werken.''

Afbeelding

Bron: AD.nl

Gemiddeld niet te snel, en toch moet het langzamer. :-?

basjuh1981
Master
 Bericht 
Je weet de oorzaak van de ongevallen, maar je pakt het niet aan :loco: :loco:

fonsoy
Nieuwkomer
 Bericht 

Als je de weg kent, en weet waar de op/afritten en kruispunten zich bevinden, lijkt 80 km/u mij ook niet een heel onredelijke snelheid.
30km/u bubeko lijkt me onnodig, maak de weg maar veiliger (dus breder).

zadkine
Master
 Bericht 
De snelheid moet voor iedereen omlaag omdat enkelen daar (waarschijnlijk te snel rijdend) een boom gekopt hebben?
Ga dan eerst handhaven op de huidige vmax.
Of stel dat het je niet interesseert als mensen een boom koppen als ze harder rijden dan toegestaan....iets met eigen schuld

Scaniafan
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
Of stel dat het je niet interesseert als mensen een boom koppen als ze harder rijden dan toegestaan....iets met eigen schuld

Dat dus. Ik lees nergens dat de betrokkenen zich naar de verkeerssituatie gedroegen en dat een externe partij schuld heeft...

Ducantoni
Master
 Bericht 
Er is dus zegge en schrijve één dode in het tijdsbestek van een jaar op die weg gevallen en ter voorkoming daarvan moet een smak geld uitgegeven worden?
Staat niet helemaal in verhouding en het is nu niet een zeer belangrijke doorgaande weg.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Citaat:
De Moorsterweg is een 60 kilometerweg. Snelheidsmetingen hebben uitgewezen dat gemiddeld 59 kilometer per uur op de weg wordt gereden, terwijl 30 kilometer per uur wenselijk is.

Willen ze nu een Vmax van 30 Km/u buiten de bebouwde kom? :loco: :loco:

mr. mcduc
Master
 Bericht 
Mijn god wat een stelletje debielen, Alsof die dodelijke ongevallen zijn gebeurd met iemand die daar 60 reed.
Iemand die met 60 z'n auto niet onder controle kan houden zouden ze direct z'n rijbewijs af moeten pakken, dat scheelt pas doden (en files)

NoCashCow
Master
 Bericht 

Over die weg moet je minstens 100 rijden om niet in slaap te vallen. Dan mensen er gemiddeld netjes 60 rijden is al een wonder. Verder is er dus alleen 1 motorrijder verongelukt op een kaarsrechte weg. Wellicht door de drempels in onbalans gekomen? Of gewoon in slaap gevallen...
Die twee gewonden tijdens een rally zijn al helemaal geen argument.

357kurt
Master
 Bericht 
Citaat:
Iemand die met 60 z'n auto niet onder controle kan houden zouden ze direct z'n rijbewijs af moeten pakken, dat scheelt pas doden (en files)

Darwinisme heet dat.. Daarom wil ik ook het liefst tegen de DLD grens wonen maar mijn liefje ziet dan niet zitten, in DLD zijn ze gelukkig (nog) wel een beetje realistisch :fp:

NoCashCow
Master
 Bericht 

Ik ben niet verder gekomen dan tegen de grens aan. Inderdaad door toedoen van ega was die laatste paar honderd meter een no-go. Had anders wel wat anders gereden dan een Mégane...

Marten320TD
Master
 Bericht 

Ik weet niet hoor, maar die bomen hebben de snelheid er in enkele gevallen goed uitgehaald, dus wat zeuren ze nou? :[

Wil je het echt veilig hebben, zet er dan geleiderails neer zodat mensen niet tegen de bomen kachelen.

maarten28
Master
 Bericht 

BLikent schreef:
Gemiddeld niet te snel, en toch moet het langzamer

Wacht maar tot je kind verdrinkt in een vijver die gemiddeld 1 cm diep is.

Maar voor de rest: laat Darwin zijn werk doen. Voor sommige mensen is veilig nooit genoeg.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Willen ze nu een Vmax van 30 Km/u buiten de bebouwde kom? :loco: :loco:

https://goo.gl/maps/2CXzopiQZDt

Masterdam
Master
 Bericht 
Marten320TD schreef:
Wil je het echt veilig hebben, zet er dan geleiderails neer zodat mensen niet tegen de bomen kachelen.

Met een uitbuiging van een meter? Houd je weinig weg over.

KanarieVW
Master
 Bericht 
Dus een 40 jaar oude Volvo vouwt zich om een boom en de hele weg op de schop. Logisch

keokiracer
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Dus een 40 jaar oude Volvo vouwt zich om een boom en de hele weg op de schop.

Niet zomaar een 40 jaar oude Volvo, maar eentje die in een rally meedeed...

Masterdam
Master
 Bericht 
Dan moet je een snelheidsbeperking invoeren tijdens de rally. En handhaven!

357kurt
Master
 Bericht 
Tja, niets nieuws onder de zon, dit wordt nog veel erger.
Google street view niet up to date maar vraag mij af of er 30 borden staan.

Eind 2013 zijn de grenzen van de bouwde kom opnieuw vastgesteld in Dordrecht. Op een inloopavond hebben bewoners gevraagd de bebouwing langs de Zuidendijk en de Haaswijkweg-Oost ook binnen de bebouwde kom te laten vallen. Er staat bebouwing direct langs de weg. De situatie voldoet echter niet aan de normen voor de bebouwde kom. Om de veiligheid en leefbaarheid op deze wegen te waarborgen en aan het verzoek van de bewoners tegemoet te komen heeft het college het voornemen een 30 km-zone in te stellen.

Deugen Deugen en nog een wille Deugen tot er niets meer te Deugen valt.. :fp:

https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... ortorder=4

https://goo.gl/maps/CPcfLjJTCPx

Feitelijk
Master
 Bericht 
Niks mis met 30 daar toch?

A4
Master
 Bericht 
Ah, een donorcodicil op 2 wielen en een paar pepernoten in een Volvo uit het jaar 0 weten zich niet te gedragen en alles moet op de schop. Heel bijzonder.

En ik wil niet weten wat de gemiddelde snelheid is, maar wat de v85 is.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
BLikent schreef:
De Moorsterweg is een 60 kilometerweg. Snelheidsmetingen hebben uitgewezen dat gemiddeld 59 kilometer per uur op de weg wordt gereden, terwijl 30 kilometer per uur wenselijk is.

Knap dat je middels metingen kan aantonen wat de wenselijke Vmax is :thumb:

357kurt
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:

op dat stukje nog niet maar ga maar eens verder scrollen voorbij die huizen... ik vermoed dat dat ook allemaal 60 30 is, en bovendien volgens de regels mag het geen 30 zone worden, maar de overheid schept zo voorwaarden om het straks overal maar toe te passen :fp:

Dan krijg je dit soort stumpergedrag :fp: :loco:

https://www.waldnet.nl/wn/nieuws/53486/ ... miley.html

https://goo.gl/maps/ABbrMGnkL482

Denman
Master
 Bericht 

Men moet eens leren dat een aangegeven maximum snelheid niet gebiedend is, en in elke situatie veilig.
Oftewel: het is een soort adviesnelheid die onder rustige omstandigheden veilig gereden kan worden.
In alle andere situaties is het geheel afhankelijk van de omstandigheden.

Probleem is dat steeds meer de maximum snelheid aangepast wordt aan het laagste adaptieve vermogen onder de weggebruikers :roll:

zadkine
Master
 Bericht 
Denman schreef:
Probleem is dat steeds meer de maximum snelheid aangepast wordt aan het laagste adaptieve vermogen onder de weggebruikers :roll:

Klopt en daarmee wordt de vmax steeds vaker gezien als een minimum dat je moet rijden....meer dus : Verplicht te rijden snelheid.

(Overigens doe ik daar niet aan mee...ik rij een normale veilige snelheid , maar wel onder de FAS want ik betaal al genoeg belasting, naar omstandigheden en aangezien ik te maken heb met actieradius van mijn batterij wagen is op de snelweg mijn plek meestal op de rechter strook hoewel ik bij inhalen waggels wel even versnel tot maximaal tegen de 130 (135 op de meter), meestal minder snel omdat de linker strook toch niet doorrijdt.

WimLex
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:

Jawel, dat is veel te snel ...

Afbeelding

snovvdog
Master
 Bericht 
Bomen direct naast de weg :fp: :loco: .

Obstakels creëren en bufferruimte weg nemen, en onderhoud van weg vergoten door schade van de wortels.

357kurt
Master
 Bericht 
We leren niet.

1300 scheve bomen langs N348 Zutphen vormen wit lint. En dat is kunst

Afbeelding

Eerder een anti tank linie :fp:

Vroeg op
Master
 Bericht 
357kurt schreef:
Eerder een anti tank linie

:| je zal er maar onderuit schuiven met motor...

basjuh1981
Master
 Bericht 
Men heeft toch nieuwe donoren nodig...?

A4
Master
 Bericht 
Vroeg op schreef:
je zal er maar onderuit schuiven met motor...

Je moet er ook gewoon op blijven zitten.

Niemendal
Weet de weg
 Bericht 

Auto's en bomen verdragen elkaar niet. Dus of de auto's weg of de bomen. Wie ooit bedacht heeft dat er bomen langs een weg moeten staan .... levengevaarlijk!

BLikent
Master
 Bericht 
maarten28 schreef:
Wacht maar tot je kind verdrinkt in een vijver die gemiddeld 1 cm diep is.

Wist niet dat ik een kind heb...?
Een gemeente zal dan niet alleen de vijver volgooien met zand maar er ook nog eens een berg van maken omdat dat veiliger is en er geen ongelukken meer gebeuren.

Masterdam
Master
 Bericht 
BLikent schreef:
Wist niet dat ik een kind heb...?

Gefeliciteerd man! :applaus:

Pagina 1 van 1 [ 34 berichten ]