» Openbaar » Verkeersbeleid   

Pagina 1 van 1  [ 32 berichten ]
basgitaar
Master
 Bericht 
Wâldnet schreef:
Speciale cursus: Hoe rijd ik over de Centrale As?
Publicatie: wo 17 mei 2017 22.20 uur
BURGUM - De provincie Fryslân heeft de cursus 'Hoe rijd ik de Centrale As?' in het leven geroepen voor mensen uit de regio. Hoewel de weg er inmiddels al een tijdje ligt, is het voor veel (vooral) oudere mensen toch nog altijd lastig om succesvol over de Centrale As te rijden. Sommige mensen die richting Drachten willen, belanden in Dokkum en vice versa. Inmiddels is er een automobilist die vanaf de ovonde een kleine 10 meter naar beneden is gereden en zijn er automobilisten die op de ovonde linksaf slaan. Ook missen mensen regelmatig de afslag bij Burgum. Vorig jaar kwam een automobiliste daarbij vast te zitten in de berm.

Om weggebruikers een handje te helpen, organiseert de provincie Fryslân samen met Veilig Verkeer Nederland en de Stichting Bevordering Verkeerseductie verschillende informatiebijeenkomsten in de Wâlden. Door de cursus probeert de provincie weggebruikers meer bekend te maken met de nieuwe weg. De bijeenkomsten bestaan uit een theoriegedeelte en een praktijkgedeelte.

De informatiebijeenkomsten worden georganiseerd op acht verschillende plaatsen, in de gemeentes Tytsjerksteradiel, Dongeradeel en Dantumadiel. Na de bijeenkomst kunnen bezoekers zich aanmelden voor 'Rijden over de As': een 'praktijkles' waarbij bestuurders onder begeleiding over de nieuwe Centrale As rijden.

:-x

Spook
Master
 Bericht 
Ze moeten bij elke afslag zo'n vangnet voor blikjes neerzetten, maar dan voor rijbewijzen.

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
:rofl: :rofl: :rofl:

Het is toch compleet van de zotte. Zijn we met z'n allen nou zo debiel geworden (automobilisten en/of wegbeheerders) dat dit soort idioterie nodig is?

Kwibus
Master
 Bericht 
Blijkbaar :x

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
:fp:

Blaataap
Master
 Bericht 

Goed moment om de rijbewijzen van de mensen die het niet snappen in te nemen :lol:

Vroeg op
Master
 Bericht 
achterlijk tomtomvolk.

keokiracer
Master
 Bericht 
Bejaarden met een TomTom? Alsof ze weten hoe ze die aan moeten zetten :lol:

Pita
Master
 Bericht 

Die van mij gaat automatisch aan, samen met het contact.

bruintje beer
Master
 Bericht 
Het contact gaat automatisch aan? :huh:

RRL
Master
 Bericht 
Het is me wat, al die vernieuwingen. Binnenkort ook wenfiles?
bruintje beer schreef:
Het contact gaat automatisch aan? :huh:

Bij Tesla wel. In D zetten en weg ben je.

Karbargenbok
Master
 Bericht 
Cursus "hoe lever ik mijn rijbewijs in en voorkom ik een dure art. 130-procedure bij het CBR" kan ook nuttig zijn.

Al is het van de zotte dat er überhaupt een verkeerssituatie in een cursus moet worden uitgelegd. Zo'n plein moet gewoon duidelijk zijn, geen raadspelletje.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
Bejaarden met een TomTom? Alsof ze weten hoe ze die aan moeten zetten

Ik ken iemand, lees: mijn oma, die een splinternieuwe BMW koopt met allerlei opties waaronder navigatiesysteem maar die niet gebuikt want niet snapt hoe het systeem werkt :fp:

Existenz
Die hard
 Bericht 
Ik ken iemand, lees: mijn oma, die een splinternieuwe BMW koopt met allerlei opties waaronder navigatiesysteem maar die niet gebuikt want niet snapt hoe het systeem werkt

Ik denk dat wij nog wel een baan hebben voor die verkoper!

Existenz
(kan er wel om lachen)

RRL
Master
 Bericht 
Ik ken iemand, lees: mijn oma, die een splinternieuwe BMW koopt met allerlei opties waaronder navigatiesysteem maar die niet gebuikt want niet snapt hoe het systeem werkt

Wijs je oma op het stuur het knopje aan waar een gezichtje met golfjes voor de mond op staat en laat haar dan het commando 'nieuwe bestemming' zeggen. Daarna worden alle mogelijke opties keurig genoemd, niet nodig om in de menu's te graven.

Overigens, iDrive niet snappen, als er toch een systeem gebruiksvriendelijk is is dat het wel. Althans, de CIC. Een digibeet uitleggen hoe iDrive CCC werkt is een kansloze missie :lol:

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
RRL schreef:
Overigens, iDrive niet snappen,

Ze snapt een smartphone ook niet. Dus:

RRL schreef:
Een digibeet uitleggen hoe iDrive CCC werkt is een kansloze missie

Dat, kan je alles 20x uitleggen en dan vraagt ze het de 21e keer weer van vooraf aan :[

RRL
Master
 Bericht 
Ben ik blij met mijn moderne opa en oma. Kochten mijn oude laptop in 2013 over als vervanging voor de vaste computer. Paar maanden later 2e laptop, vorig jaar smart TV met Netflix en hoorde vorige week dat ze er een iPad bij hebben gekocht.
Paar maanden terug in de auto. Oma: "Wat is toch de hele tijd dat gepiep?" Opa: "RRL heeft een programma op zijn telefoon die waarschuwt voor flitspalen." Mensen zijn ver in de 80 :respect:

Maar tot zover het offtopic. Meer ontopic:

basgitaar schreef:
automobilisten die op de ovonde linksaf slaan

Klinkt als de Ovatone bij de N325. Met rijles nog eens geweest, complimenten dat ik hem meteen goed pakte, zouden er veel zijn die linksaf willen. Die zouden gewoon meteen moeten stoppen met lessen. Toeleidende weg buigt overduidelijk al naar rechts :fp:

Marten320TD
Master
 Bericht 

keokiracer schreef:
Bejaarden met een TomTom? Alsof ze weten hoe ze die aan moeten zetten :lol:

Daarom zit ie meestal ook heel ergonomisch, goed bereikbaar geplaatst.... RECHT in het gezichtsveld op de voorruit. :boos:

Blijkbaar is de verkeerssituatie daar ook sub-optimaal. Als je een rotonde of weet-ik-wat, nieuw construeert en aanlegt, zorg er dan voor dat in één oogopslag duidelijk is wat er van je wordt verwacht.

bruintje beer
Master
 Bericht 
Dat, kan je alles 20x uitleggen en dan vraagt ze het de 21e keer weer van vooraf aan
:lol:

Heb je het hele verhaal van voor to achter uitgelegd, krijg je: [kreukelig stemmetje]Ach jongen, daar snapt oma toch niets van.[/]

zadkine
Master
 Bericht 
Da's nogal oma afhankelijk of ze dat snapt....

Alleen is een BMW wat prijzig voor mijn moeder, met of zonder navi.

(en gegeven mijn leeftijd zal mijn moeder eerder ouder dan jonger zijn als jouw oma)

Pietert
Master
 Bericht 
Deze? Google Maps helpt niet echt hier :)

https://www.google.nl/maps/place/N356/@ ... 6965?hl=en

RRL
Master
 Bericht 
Als je alleen maar simpele kruispunten gewend bent, is zo'n ovatone ook wel een mirakel :lol:

Hier de versie bij Nijmegen. Dat je daar linksaf slaat snap ik niet

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
RRL schreef:
Dat je daar linksaf slaat snap ik niet

Fuck you, ik las eerst 'snap ik' :[

Pietert
Master
 Bericht 
RRL schreef:
Dat je daar linksaf slaat snap ik niet

Nee, dan mag je hem inderdaad gewoon inleveren en lekker gaan fietsen.

maarten28
Die hard
 Bericht 

RRL schreef:
Klinkt als de Ovatone bij de N325. Met rijles nog eens geweest, complimenten dat ik hem meteen goed pakte, zouden er veel zijn die linksaf willen. Die zouden gewoon meteen moeten stoppen met lessen. Toeleidende weg buigt overduidelijk al naar rechts :fp:

Is dat soms de eerste rotonde in Friesland? Er zal toch wel een [rvv_C4] of [rvv_D1] staan?

Tuut-Tuut
Pro
 Bericht 

Nu heb ik geen paspoort om in die regio te mogen komen maar ik ben wel benieuwd naar enig beeldmateriaal om te beoordelen of men daar echt dom is....

basgitaar
Master
 Bericht 
Dan moet ik, als ik een keer tijd heb, mijn dashcamarchief eens doorzoeken.

357kurt
Master
 Bericht 
Ik heb begrepen dat er circa 20 sneukneuzen op afgekomen zijn, tenminste.....als ze het leslokaal konden vinden.

RRL
Master
 Bericht 
Ovonde was onderdeel van de route naar de cursus? Allemaal de weg kwijt door de rare situatie, DomDom instructie: "Ga linksaf op de rotonde, 3e afslag." hielp niet bepaald mee.

Spook
Master
 Bericht 
Informatieovonden

bert65
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Informatieovonden

:roflol:
Hahaha, erg sterk. [emoji106]

TommyGun