» Openbaar » Verkeersbeleid   

Postingstijd interval gedetecteerd van 89.7 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 7 van 8  [ 393 berichten ]
Masterdam
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Dat was met toestemming van de wegbeheerder.

En hij zei erbij dat ie het liefst had dat je het in donkere kleding zou doen zonder afzetting? Hm, dan kan ik wel raden wat ie van je vindt...

Feitelijk
Master
 Bericht 
Ik meen dat de statutenwijziging aangenomen is en denk dat het tijd is voor de afsluiting en de bitterballen.

Pietert
Master
 Bericht 
Oeh, lekker... Ik doe het vet wel aan.

Brave Hendrik
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
de bitterballen
Ober heeft u bitterballen? Nee meneer, ik loop altijd zo.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
Ik doe het vet wel aan.

Ben je je jas vergeten?

Dit jaar geen Kwekkeboom helaas, crisis he... We zullen het met van Dobben moeten doen.

Ton.
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Dit jaar geen Kwekkeboom helaas, crisis he... We zullen het met van Dobben moeten doen.

Tomeeto - Tomaato:
Afbeelding

:honger:

Doet er niet toe, lust ze allebei. Staat de tap al aan?

Ton.
Master
 Bericht 
Doe je het goed, krijg je weer gezeur:
http://www.dumpert.nl/mediabase/6642655 ... keren.html

Oh, en dit:
https://www.google.com/maps/@51.920189, ... e0!6m1!1e1

Waarom:
:E2:
-><-

En niet
:E2:
<-->

?

Masterdam
Master
 Bericht 
Ton. schreef:
Waarom:

-><-

En niet

<-->

Je vraagt eigenlijk: waarom goed doen als het ook fout kan.

M.a.w.: het is onjuist. Gebeurt om de haverklap. Ook andersom.

Afbeelding

Ton.
Master
 Bericht 
-><- is de juiste methode?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Nee!

Ton.
Master
 Bericht 
Leek mij al vreemd.
Waar vind ik dit?

Feitelijk
Master
 Bericht 
In rotterdam toch? :huh:

Ton.
Master
 Bericht 
Cheers: :thumb:

Even kijken of ik ze daar een berichtje kan sturen.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Rotterdam heeft een prettig systeem :kniktja:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Ik heb wat issues met RWS, een telefoongesprek niet al te lang terug herinnerde me aan hun werkwijze.
Hebben andere leden wel positieve ervaringen?

• :D1: als aankondiging ipv een J9 en nog een op zijn kop ook 26 maanden geen actie
    Afbeelding
  • :A1-90: op een normale weg bubeko http://forum.flitsservice.nl/post3715113.html#p3715113 2 jaar na melding nog niets
    Afbeelding
  • :A1-80: "uw limiet" 15 maanden geen actie
    Afbeelding
  • :J38: "drempel" 2 jaar geen actie
    Afbeelding
  • :E4: + max 24h 2.5 jaar geen actie

Streetview link
  • N59 doorgetrokken streep, geen verkeersbesluit halfjaar geen reactie
    Maar wel een referentie naar de E4, denk dat ze Tombord niet zo aardig vinden. :duh:
    Link

rolfv
Die hard
 Bericht 

Feitelijk schreef:
denk dat ze Tombord niet zo aardig vinden.

Nee zeg, wat denken ze wel niet, dat ze zich met de bebording gaan bemoeien...
Ivoren toren enzo he ;)

Masterdam
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Hebben andere leden wel positieve ervaringen?

Of de leden positieve ervaringen hebben weet ik niet, maar ik heb wel betere ervaringen ja. Het ligt er vrij sterk aan in welke regio je bezig bent.

Onderstaande bordencombinatie was binnen redelijk korte termijn opgelost gewijzigd.
NB: dit betreft een snelweg.

Afbeelding

keokiracer
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:

A200 Haarlem in O:)

Masterdam
Master
 Bericht 
Weet ik.

keokiracer
Master
 Bericht 
Geloof ik niks van.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:

Onderstaande bordencombinatie was binnen redelijk korte termijn opgelost gewijzigd.

Photobucket zeker? Mag ik niet zien van de proxy....

Ik begrijp dat ze jouw zaken wat urgenter afhandelen maar meer dan twee jaar is toch wel veel hoor.

keokiracer
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Photobucket zeker? Mag ik niet zien van de proxy....

http://i.imgur.com/pM30MuR.jpg (f)

Feitelijk
Master
 Bericht 
:lief:
Nog niet eens zo heel gek als je het originele eerste lid van RVV 65 in gedachten hebt. (Borden gelden in beginsel over de gehele breedte van de weg)
Je wordt dus ook gewaarschuwd voor files aan de andere kant in een poging kijkersfiles te voorkomen?

Masterdam
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Ik begrijp dat ze jouw zaken wat urgenter afhandelen

Ik zou niet weten waarom. Ik doe mijn meldingen prive.

Masterdam
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
Geloof ik niks van.

Haha! Klerelijertje. ;-)

keokiracer
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
Haha! Klerelijertje.

O:) :lol:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:

Ik zou niet weten waarom. Ik doe mijn meldingen prive.

Dat was voor ik het bord gezien had.

Masterdam schreef:
Het ligt er vrij sterk aan in welke regio je bezig bent.

Dat zou het wel eens kunnen zijn.
Zeeland doet heel moeilijk:
Ik was deze nog vergeten:

Ogre
Master
 Bericht 
Melding 1-2-15 (ontbrekende G1 ), bevestiging 17-2-15 (ook geconstateerd, opdracht aan aannemer). Nog niets gebeurd. Maar relatief jonge melding dus nog...

bruintje beer
Master
 Bericht 
Ondertussen in Ommen.
RTV Oost schreef:
Ommen haalt overbodige verkeersborden weg

In Ommen worden ruim 600 verkeersborden weggehaald. Uit onderzoek blijkt dat de borden onder meer voor verwarring zorgden.
De gemeente Ommen heeft de afgelopen tijd samen met afdeling van Veilig Verkeer Nederland in Ommen en Plaatselijk belangen kritisch naar alle verkeersborden in de bebouwde kom gekeken. Daaruit bleek dat er een deel van de borden het verkeer niet helpen, maar juist voor verwarring zorgen.
De gemeente heeft daarom besloten een aantal verkeersborden weg te halen. Ook worden 75 andere objecten zoals betonpalen en fietshekken verwijderd. Wethouder Smid haalde vanochtend het eerste bord weg. Vanaf mei worden alle andere borden en objecten weggehaald.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Zoiets hebben we hier ook:

Citaat:
Voor wat betreft de opmerking over de invulling van het in het coalitieakkoord genoemde punt om in te zetten op vermindering van het aantal verkeersborden, kan ik meedelen dat eind 2014 een pilot heeft plaatsgevonden met betrekking tot het inzichtelijk maken van verkeersborden die gesaneerd kunnen worden. Het is de bedoeling om aan de hand van de ervaringen uit de pilot een plan op te stellen om gemeentebreed verkeersborden te saneren en het college van burgemeester en wethouders hierop te laten besluiten.

Feitelijk
Master
 Bericht 
De beloofde wijziging van het RVV wordt naar het schijnt nu toch op 1 juli ingevoerd. Tijd om de Tombord inbreng daarvan even op een rijtje te zetten.

Citaat:
A
Artikel 1 wordt gewijzigd als volgt:

2. In de begripsomschrijving van “verkeersregelaar” wordt “artikel 1, onderdeel f,” vervangen door: artikel 1, onderdeel i,.

Dit onderdeel vervangt een verkeerde verwijzing door de juiste verwijzing.

Citaat:
E
In artikel 24, vierde lid, wordt “E4 tot en met E9 of E11 tot en met E13” vervangen door: E4 tot en met E10, E12 of E13.

Onderdeel E
De opsomming in artikel 24, vierde lid,van het RVV 1990 bedoelde uitsluitend verkeersborden te noemen die een parkeergelegenheid aanduiden, maar was daarin niet volledig correct. Dat is met deze wijziging hersteld.

Citaat:
K
In artikel 85 wordt onder vernummering van het bestaande derde lid tot vierde lid een nieuw derde lid ingevoegd, luidende:
3. Het eerste en tweede lid zijn uitsluitend van toepassing, indien het parkeren rechtstreeks verband houdt met het vervoer van een gehandicapte.

In artikel 26 van het RVV 1990 was al opgenomen dat de speciale parkeerfaciliteiten voor gehandicapten uitsluitend gebruikt mogen worden als het parkeren rechtstreeks verband houdt met het vervoer van een gehandicapte. In artikel 85 was dat nog niet het geval, zodat de speciale parkeermogelijkheden buiten een gehandicaptenparkeerplaats zonder duidelijke redenen wat royaler waren dan op een gehandicaptenparkeerplaats. Daaraan is met deze wijziging nu een einde gekomen.

In de Wegenverkeerswet hadden we vanaf 2014-10-22 reeds:
Citaat:
A
Artikel 9 wordt als volgt gewijzigd:
1. In het negende lid, aanhef wordt «een motorrijtuig, niet zijnde een bromfiets,» vervangen door: een motorrijtuig voor het besturen waarvan een rijbewijs is vereist, niet zijnde een bromfiets,.

Zodat alcoholslotdeelneemers toch nog hun grasmaaier of rolstoel moegen besturen.

Kwibus
Master
 Bericht 
Ik wilde het al niet zeggen, maar gelukkig hebben we jou nog 8)

Masterdam
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Zodat alcoholslotdeelneemers toch nog hun grasmaaier of rolstoel moegen besturen.

En wie is dáár bij gebaat? :nothanks:

Feitelijk
Master
 Bericht 
deelneemers, moegen, echt!? :x :boos:

Tweebel
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
deelneemers, moegen, echt!?

Zal de zomertijd zijn. Even scherpte kwijt.

Cweepz
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
:J38: "drempel" 2 jaar geen actie

Moeder natuur heeft die opgelost voor je, ding ligt dubbel geknakt in de middenberm. :lol:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Alle 8?

Cweepz
Master
 Bericht 
1tje. Ligt nu nog steeds op z'n rug trouwens. Geeft nu eigenlijk aan dat er kuilen in de weg zitten. O:)

Feitelijk
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
De beloofde wijziging van het RVV wordt naar het schijnt nu toch op 1 juli ingevoerd.

Kennen jullie deze grap nog?

http://www.verkeerspro.nl/rijschool/201 ... -tot-2016/

Citaat:
De invoering van de veertien nieuwe verkeersborden in het RVV die per 1 juli zou plaatsvinden, is uitgesteld tot op zijn vroegst 1 januari 2016. Dat laat het ministerie van Infrastructuur en Milieu weten. “Er verandert op dit moment dus niets in het RVV”, zo benadrukt woordvoerder Mark Hengstman. Het is de tweede keer dat de invoering wordt uitgesteld, want eerst was het streven om de borden per 1 januari 2015 te laten gelden.

“We werken steeds met streefdata”, zo laat de woordvoerder weten. “Deze invoering was een onderdeel van een heel pakket aan wetswijzigingen dat moet worden doorgevoerd, dat heeft wat meer voeten in de aarde dan gehoopt.” Aangezien streefdata per half jaar worden opgesteld, is nu het doel om de borden per 1 januari volgend jaar te laten gelden.

Nieuwe borden

In september 2014 werd duidelijk dat het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens (RVV) de uitbreiding van de borden zou gaan bevatten. De nieuwe verkeersborden – twaalf F- en twee L-borden – hebben betrekking tot passeerstroken, tram- en busstroken en uitwijkplaatsen aan beide zijden van de weg. Het is voor het eerst sinds 2006 dat er zo’n grote hoeveelheid verkeersborden ineens bij wet wordt ingevoerd.

En utrecht maar op eigen houtje aan hun milieuzone knutselen...

Kwibus
Master
 Bericht 
En waar blijft je oproep om dit onrecht eens met een protestmars in Den Haag richting het Binnenhof onder de aandacht te brengen? Wat dat het een schande is, daar mag heel Nederland nu wel eens lucht van krijgen!

basgitaar
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Het is voor het eerst sinds 2006 dat er zo’n grote hoeveelheid verkeersborden ineens bij wet wordt ingevoerd.

Hmm welke borden kregen we er in 2006 bij?

basjuh1981
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
En waar blijft je oproep om dit onrecht eens met een protestmars in Den Haag richting het Binnenhof onder de aandacht te brengen?

Dat vindt de politie nooit goed.

Feitelijk
Master
 Bericht 
basgitaar schreef:

Hmm welke borden kregen we er in 2006 bij?

L13 tm L19.

in 2009 kwam de milieuzone, in 2010 :C7a: en :C7b: in 2011 werd de bus/tramhalte vervangen, en in 2013 weer (!) en kregen we :J39:

A4
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
N59 doorgetrokken streep, geen verkeersbesluit halfjaar geen reactie

Dit lees ik nu pas. Toch wel een hele kwalijke hoor.
Nog steeds geen besluit?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Nope. In augustus is het een jaar. Dan gaat de klacht en het handhavingsverzoek om de streep te verwijderen (want tijd en herinneringen genoeg gehad) de deur uit.

A4
Master
 Bericht 
Voor een dergelijke maatregel geen verkeersbesluit nemen is echt belachelijk slecht.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Ja.

Karbargenbok
Master
 Bericht 
Aan de N216 (tussen Schelluinen en Giessenburg) heb ik al de nieuwe borden voor passeerstroken gezien. Die betekenen straks dus officieel helemaal niks tot eerstkomende Nieuwjaarsdag.

Terzijde: waarschijnlijk zijn die 'passeerstroken' (het zijn gewoon oude parkeerhavens) een excuus om ook op 80 km-wegen met langzaam verkeer een dubbele doorgetrokken asstreep te kunnen jetsen.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Karbargenbok schreef:
eerstkomende Nieuwjaarsdag.

Oh, je bent een halfvol-type

Karbargenbok
Master
 Bericht 
:-D

Pagina 7 van 8 [ 393 berichten ]