» Openbaar » Verkeersbeleid   

Postingstijd interval gedetecteerd van 87.5 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.


 Pagina 3 van 3  [ 122 berichten ]
zadkine
Master
 Bericht 
Signum schreef:
Als ik dat knooppunt vanaf de A27 Houten passeer dan wordt ik links en recht gepasseerd door aanbidders van snelheid en brutaliteit

In ieder geval iemand die kennelijk zelf niet normaal rechts rijdt en bovendien trager dan de rest. Iets met snelheid aanpassen aan overige verkeer niet geleerd EN niet geleerd rechts te rijden.

Als hij bedoeld dat er rechts langs gereden wordt bij in-uitvoeg stroken dan kent hij de regels niet ...oftewel weet hij niet dat bij blokmarkeringen je er rechts langs mag.
Rijbewijs inleveren graag.


ps Uiteraard kan ik geen enkele GL aanhanger serieus nemen die niet zelf van eigen geld zonnecellen op zijn dak heeft gelegd of als zijn dak daar niet geschikt voor is deelneemt in 1 of ander "groen" energie project. En uiteraard zich uitsluiten vervoert middels elektrisch vervoer (dus ook niet per diesel of aardgas bus van het OV) of per fiets.

basjuh1981
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
En uiteraard zich uitsluiten vervoert middels elektrisch vervoer

Wel groene stroom toch? 8)

GerbiE
Die hard
 Bericht 
RTVUtrecht schreef:
Onderzoek na crowdfunding: uitstel verbreding A27 beste optie

De verbreding van de A27 kan het beste worden uitgesteld. Dat concludeert de Kerngroep Ring Utrecht na nieuw onderzoek.

Het onderzoek van economisch adviesbureau Decisio is uitgevoerd in opdracht van de actiegroep. Om dat te kunnen betalen, organiseerden zij enkele maanden geleden een crowdfundingsactie. In korte tijd werd 40.000 euro opgehaald.

RENDABEL
Volgens het adviesbureau is het zinvol om de plannen uit te stellen. De verbreding van de A27 zou alleen rendabel zijn bij hoge economische groei. In 2014 kwam het adviesbureau tot dezelfde conclusie, net als het Centraal Planbureau (CPB).
De Kerngroep Ring Utrecht wil nu dat de nieuwe Tweede Kamer op zoek gaat naar alternatieven. Daarnaast probeert de actiegroep via de Raad van State de verbreding tegen te houden.

VERBREDING
Om een einde te maken aan de dagelijkse files bij Utrecht besloot minister Melanie Schultz van Haegen van Infrastructuur in december dat de A27 en de A12 definitief verbreed moeten worden. Er komen dan tweemaal zeven rijstroken.


Een reactie onder het bericht:
"Ze hadden die 40k beter in de verbetering van de natuur kunnen stoppen als het ze echt ernst is. Die 40k is nu weggegooid geld. Eigenlijk lees je dat Rijkswaterstaat feitelijk gelijk heeft met de verbreding. Het adviesbureau zegt alleen "doe maar niet nu maar wat later". Dan zeg ik: "Leg dat ding dan maar nu aan, dan hebben we er elke middag nog wat aan"
:applaus: :applaus:

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Als ze het nu doen zal dit het eerste infrastructuurproject zijn dat ze op tijd starten. :applaus: :applaus:

keokiracer
Master
 Bericht 
DikkeDiesel schreef:
Als ze het nu doen zal dit het eerste infrastructuurproject zijn dat ze op tijd starten.

De A27 en A28 staan dagelijks vast op dat punt maar misschien hebben wij een verschillende betekenis voor 'op tijd' 8)

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
GerbiE schreef:
De verbreding van de A27 zou alleen rendabel zijn bij hoge economische groei.
Hmmmm, Nu sta je er al elke dag vast. Denk alleen niet dat 2x7 de oplossing gaat zijn omdat vrij snel na Utrecht, zowel in de noordelijke als zuidelijke richting het verkeer weer naar 2 resp 3 rijstroken terug moet. En dat zorgt ervoor dat het daar vast gaat lopen.

GerbiE schreef:
In 2014 kwam het adviesbureau tot dezelfde conclusie
Vasthoudend clubje. Veel Groen(S)Linksers erin zeker?

keokiracer
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
Denk alleen niet dat 2x7 de oplossing gaat zijn omdat vrij snel na Utrecht, zowel in de noordelijke als zuidelijke richting het verkeer weer naar 2 resp 3 rijstroken terug moet. En dat zorgt ervoor dat het daar vast gaat lopen.

Enorme hoeveelheid verkeer pakt de A12 en heeft dus niets met de A27 aan de zuidkant te maken. Dat gezegd hebbende zou dat wel een mooie kandidaat voor een verbreding zijn (al was het alleen maar om die irritante plusstrook weg te halen :[) De A27 aan de noordkant wordt verbreed naar 3+4 tot Utrecht-Noord en 2x3 door tot Eemnes. De A12 krijgt er in dit plan ook een rijstrook bij tussen Lunetten en Oudenrijn. Het grootste probleem op het huidige traject, het weven, wordt wel compleet opgelost met dit project, het is in feite een vlechtwerk zoals op de A4 tussen het knooppunt Ypenburg en het knooppunt Prins Clausplein. Het grote verschil is echter dat het vlechtwerk bij Utrecht niet tussen de knooppunten (lees: in de Amelisweerd), maar in de knooppunten zelf verwerkt wordt.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
keokiracer schreef:
De A27 aan de noordkant wordt verbreed naar 3+4 tot Utrecht-Noord en 2x3 door tot Eemnes.
Kan wel zijn, 2x3 naar Eemnes is te weinig. Moet m.i. 2x4 worden. En dat is dus niet op basis van cijfers van vandaag maar gebaseerd op een vermoedelijke groei in de toekomst. Kijk maar eens bij Antwerpen en of Brussel. Daar is het dagelijks drama terwijl er daar wegen zijn die breder zijn dan bij Utrecht.

keokiracer schreef:
Het grote verschil is echter dat het vlechtwerk bij Utrecht niet tussen de knooppunten (lees: in de Amelisweerd), maar in de knooppunten zelf verwerkt wordt.
Heb je een plaatje?

Walker
Master
 Bericht 
Signum
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
Vasthoudend clubje. Veel Groen(S)Linksers erin zeker?


Ik heb de KvK er even op nagekeken (en nee, daar stond niet de politieke voorkeur vermeld)..

Jos Kloppenborg - GroenLinks
John Buitink - verbinder~creator~piano~bewonersparticipatie~duurzame gebiedsontwikkeling~jazz~cocreatie~initiator natuurwerker~vernieuwer~fotografie~inspirator (dat moet GroenLinks zijn)
Jan Morren - weinig over kunnen vinden

Hardnekkig clubje zelfbenoemde experts. Ze zijn zo ongeveer wel bij elk project in Utrecht betrokken als het om auto's gaat. Waarschijnlijk komen ze rond van de subsidie voor dit soort achterlijke onderzoeken.

keokiracer
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
Kijk maar eens bij Antwerpen en of Brussel. Daar is het dagelijks drama terwijl er daar wegen zijn die breder zijn dan bij Utrecht.

Mwah, die intensiteiten kun je niet echt vergelijken. De R1 bij Antwerpen is zelfs het op-een-na-drukste wegvak in heel Europa (met een debiele 327600 pae per dag op 2x5).
Overigens wel met je eens dat het beter naar 2x4 kan, maar vergelijken met de Belgische steden (en zeker zo breed, niet eens een specifieke weg of wegvak), nee.
Walker schreef:
Interactieve plaatjes

He, dat valt me nu pas op, A27 richting zuiden gepland met 4 rijstroken in zuidelijke richting nog na Houten.

Walker
Master
 Bericht 
Sluit aan op de geplande verbreding A27 Houten - Hooipolder.

keokiracer
Master
 Bericht 
Dat was daar toch niet met 4 rijstroken? Ik dacht dat dat gewoon 2x3 was.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Dan gaat het daar naar 2x3 O:)

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Signum schreef:
Ze zijn zo ongeveer wel bij elk project in Utrecht betrokken als het om auto's gaat.

Dan is het duidelijk: Groen(S)links.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
RTV Utrecht schreef:
Utrecht roept 'Den Haag' op: stop verbreding A27

De Utrechtse gemeenteraad wil dat de verbreding van de A27 onderwerp van gesprek wordt tijdens de formatie-onderhandelingen voor een nieuwe regering.

De vorige regering bepaalde dat de verbreding bij Amelisweerd doorgaat, ondanks protesten van omwonenden en natuurliefhebbers. Nu er een nieuwe regering wordt gevormd, hopen Utrechtse politici dat dat besluit wordt teruggedraaid.

Critici vinden dat er beter geïnvesteerd kan worden in openbaar vervoer. Bovendien zou de optie om binnen de huidige snelwegbak twee keer zes rijstroken te maken niet goed zijn onderzocht.

32 van de 45 raadsleden steunen de oproep aan de landelijke politiek. Het gaat om de partijen D66, GroenLinks, SP, PvdA en ChristenUnie.

In Den Haag onderhandelen momenteel VVD, CDA, D66 en GroenLinks over een nieuw te vormen kabinet.


GL zal wel willen, maar de VVD zal dit hopelijk tegenhouden.

Ducantoni
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Nu er een nieuwe regering wordt gevormd, hopen Utrechtse politici dat dat besluit wordt teruggedraaid.

Geen punt, als de gemeente Utrecht dan op haar beurt die stompzinnige milieuzone terugdraait.

dabeetle
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Critici vinden dat er beter geïnvesteerd kan worden in openbaar vervoer. Bovendien zou de optie om binnen de huidige snelwegbak twee keer zes rijstroken te maken niet goed zijn onderzocht.

tja. die zullen al wel denken... "Die rijstrookjes worden dan zo smal dat we er gelijk een zone 30 van moeten maken", kunnen ze er eindelijk veilig langs met hun paard en wagen...

zadkine
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
GL zal wel willen, maar de VVD zal dit hopelijk tegenhouden.



Ducantoni schreef:
Geen punt, als de gemeente Utrecht dan op haar beurt die stompzinnige milieuzone terugdraait.

Dat is niet zinvol voor de drukte op de A27.
Ik ga wel akkoord met stopzetten verbreding mits de afslag Utrecht (UMC) de enige afslag wordt aan de oostkant (dus ook geen afslag noordoost en zuid oost....) van Utrecht, desnoods verdubbeld in stroken, en de eerste afslag Utrecht op de A12 (vanaf oost gezien) die wordt bij het bedrijvenpark aan zuidwest Utrecht.

Mag GL zelf gaan zorgen voor verkeers afwikkeling binnen de stad.

En hebben we de verbreding niet meer zo nodig omdat verkeer Utrecht veel meer lokale wegen moet gaan rijden.

Signum
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
natuurliefhebbers


Alsjeblieft zeg. Noem ze dan in elk geval bij de echte naam, NIMBY.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Verbreding A27 vertraagd door beroep Europees Hof

Raad van State schort beroepsprocedure Ring Utrecht een jaar op vanwege vragen over Europese stikstofwetgeving.

De Raad van State heeft de beroepsprocedure tegen de verbreding van de A27/A12 Ring Utrecht opgeschort. Reden hiervoor is een nadere uitspraak van het Europees Hof over de zogenaamde Programmatische Aanpak Stikstof (PAS). Zonder deze uitspraak kan de beroepsprocedure niet starten, zo heeft de Raad van State aan de Kerngroep Ring Utrecht laten weten.

De Raad van State heeft het Europees Hof gevraagd de zaak met spoed te behandelen en voor 1 juli 2018 uitspraak te doen. Pas daarna zal het beroep A12/A27 Ring Utrecht worden behandeld. Uitspraak over de verbredingsplannen zal waarschijnlijk pas op z’n vroegst in 2019 plaatsvinden. Nog verdere vertraging is niet ondenkbaar.

Volgens de Kerngroep, waarin Utrechtse natuur-, milieu- en bewonersorganisaties samenwerken, toont dit nogmaals de noodzaak voor serieuze alternatieven voor de €1.200.000.000 kostende verbreding. De Kerngroep verwacht dat ook de aanbesteding wordt opgeschort in afwachting van een definitieve uitspraak van zowel het Europees Hof als de Raad van State.

Gevolgen stikstofemissies onvoldoende in beeld gebracht
Vanaf het moment dat het Rijk in 2008 plannen voor de verbreding van de Utrechtse Ring bekend maakte, zijn deze omstreden vanwege de verdere aantasting van het natuur- en recreatiegebied Amelisweerd. Volgens de Kerngroep Ring Utrecht zijn nut en noodzaak van een verbreding tot 2x7 rijstroken bovendien niet aangetoond en heeft het Rijk het alternatief van verbreding naar 2x6 rijstroken binnen de bestaande bak in Amelisweerd nooit serieus onderzocht.

Daarnaast zijn de gevolgen van stikstofemissies op de natuur onvoldoende in beeld gebracht. Het is vanwege dit laatste element dat de Raad van State in een andere zaak bij het Europees Hof prejudiciële vragen heeft gesteld. Omdat de antwoorden in deze procedure ook van belang zijn voor het beroep tegen de verbreding van de Ring Utrecht, is deze zaak opgeschort in afwachting van de uitspraak van het Europees Hof.

Een procedure bij het Hof kan wel twee jaar in beslag nemen, maar de Raad van State heeft gevraagd om deze zaak met voorrang te behandelen en de gestelde vragen voor 1 juli 2018 te beantwoorden. Het antwoord van het Hof moet uitsluitsel geven over de vraag of de Nederlandse overheid de Europese natuurwetgeving op een juiste manier toepast en de stikstofwetgeving hiermee niet in strijd is. Naar verwachting wordt het beroep tegen de verbreding van de Ring Utrecht pas behandeld nadat de Raad van State zelf uitspraak heeft gedaan in genoemde zaak. Een uitspraak over de Ring Utrecht is dan op z’n vroegst begin 2019 te verwachten. Het is niet ondenkbaar dat de procedure tot nog verdere vertraging zal leiden.

Regio wil échte oplossing voor bereikbaarheid en leefbaarheid
De Kerngroep Ring Utrecht heeft al eerder in een brief aan informateur Schippers en alle fractievoorzitters van de Tweede Kamer aangegeven dat het hoog tijd wordt om te kiezen voor oplossingen, die zowel de leefbaarheid als de bereikbaarheid in het Utrechtse stadsgewest daadwerkelijk en kosteneffectief verbeteren. Ook gemeente en provincie zijn overtuigd van de noodzaak van een schaalsprong voor openbaar vervoer en fiets, terwijl een kostenbatenanalyse al heeft aangetoond dat de voorgestelde verbreding naar 2x7 rijstroken waarschijnlijk niet rendabel is.


Citaat:
Volgens de Kerngroep, waarin Utrechtse natuur-, milieu- en bewonersorganisaties

:fp: :fp: :loco: :loco:

Walker
Master
 Bericht 
Tja, als ze niet direct bezwaar kunnen maken, dan maar integreren in een groepje nimby's.

 Pagina 3 van 3 [ 122 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek…