» Openbaar » Verkeersbeleid   

Postingstijd interval gedetecteerd van 59.4 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 2 van 3  [ 122 berichten ]
keokiracer
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Ik hoop het, het voelt vrijer als je gewoon vrij kan wisselen tussen alle capaciteit. Daarnaast insluiting in het geval van ongelukken...

Daar heb je CaDo's voor. ;)

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
keokiracer schreef:
Daar heb je https://www.wegenwiki.nl/CaDo voor. ;)

Dank, ik was ze al tegengekomen op de weg maar............ :oops:

Kami
Master
 Bericht 
Ja maar als ze een CaDo openen wordt je weer teruggestuurd waar je vandaan kwam, das niet handig.

wellproc
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
In het kader van verkeersveiligheid verdwijnt de verbindingsboog van de A28 naar de A27, de zogenoemde ‘Varkensbocht’.

Klinkt alsof er straks geen verbinding A28-A27 meer is, maar niets is minder waar. Er komt een nieuwe verbindingsboog die niet zo'n rare slinger krijgt.
:thumb:

keokiracer
Master
 Bericht 
Kami schreef:
Ja maar als ze een CaDo openen wordt je weer teruggestuurd waar je vandaan kwam, das niet handig.

Niet bij een parallelsysteem.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
Parallel komt er 1 rijstrook bij op de A12 v.v.

Is dat beide kanten op?
Dus wat nu 2x3x3x2 wordt, wordt dan 3x3x3x3?

Hoop dat ze hier de rechter rijstrook 1 maken voordat het de A12 op komt. Zegmaar dat mensen verplicht op de rechterstrook moeten gaan rijden.
https://www.google.nl/maps/@52.0549284, ... 2!1b1!2i33
Ik snap dat dan de bottleneck op die rijstrook komt te liggen en er daar file ontstaat. Maar nu ontstaat er standaard file op de A12 (die dan fijn naar achter door verlengd) doordat mensen hem er toch remmend tussen proppen op de middelste baan i.p.v. gewoon op de bijkomende strook te gaan rijden.

keokiracer
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Is dat beide kanten op?

v.v.
Dus ja ;)

Fpsdoug schreef:
Dus wat nu 2x3x3x2 wordt, wordt dan 3x3x3x3?

Technisch 3+3+3+3 (exclusief weefvakken) ja.

Fpsdoug schreef:
Hoop dat ze hier de rechter rijstrook 1 maken voordat het de A12 op komt. Ik snap dat dan de bottleneck op die rijstrook komt te liggen en er daar file ontstaat.

edit: ah daar

Nee, gaat om de parallelstroken, hoofdrijbaan gebeurt (volgens mij) niets mee.

edit2: Nope, hoofdrijbaan gebeurt niets mee: https://media.xkp.nl/RWS/RingUtrecht/#n ... 97/5.13933

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Dat er met de hoofdrijbaan niks gaat gebeuren begrijp ik. Ik uit alleen even mijn frustratie over deze dagelijkse file die volgens mij meer mensen treft dan nodig zou zijn. In ieder geval mij en dat is reden genoeg.

Bedankt voor de uitleg :thumb:
(v.v. = vice versa dus :[ )

Walker
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Hoop dat ze hier de rechter rijstrook 1 maken voordat het de A12 op komt. Zegmaar dat mensen verplicht op de rechterstrook moeten gaan rijden.

Dat kunnen ze nu ook doen, maar daar los je de file niet mee op... Je zou de hoofdrijbaan na het samenvoegen op 4 stroken moeten zetten, en zodra eea stabiliseert kan er 1 baan af.

Echter het weefvak tussen Rijnsweert en Lunetten is vooral een drama. Misschien moet je op de A28 al een aparte uitvoegers maken voor de richtingen A27 Breda óf A12 Den Haag...

Scaniafan
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Gedurende de periode van 20 januari tot en met 2 maart staat het Tracébesluit ook open voor beroep bij de afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State.

:fp: :fp:

Hoeveel groenslinksers gaan bezwaar aantekenen om het maar te vertragen?

Tweebel
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:

Waarschijnlijk in ieder geval alle groenlinksers die in Utrecht wonen en vinden dat het verkeer dat daar wordt geweerd, sowieso via de ring moet rijden.

keokiracer
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:

Dit is Duitsland niet, ze kunnen bezwaar aantekenen wat ze willen, maar ze zijn geen belanghebbenden dus niet-ontvankelijk. Mliieudefensie bijvoorbeeld dient sinds 2007 vrijwel geen bezwaren meer in, omdat ze altijd niet-ontvankelijk worden verklaard.

Guppenklup
Master
 Bericht 
Jongens, rollen met die asfaltmachines, niet wachten tot 2 maart. Oh ja, en neem meteen ook even de A27 van Lunetten tot Almere onder handen en verdubbel die tot 2x4 :glaasje:

basjuh1981
Master
 Bericht 
Laat je ze ook even richting Breda knallen? :)

wellproc
Master
 Bericht 
HoHo! O:)

Ofwel: Houten-Hooipolder. Als ik het goed heb komt de tender voor dat werk volgend jaar op de markt.

keokiracer
Master
 Bericht 
^ Met gratis sub-optimale oplossing voor Hooipolder omdat Noord-Brabant niet mee wil betalen toch?

wellproc
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
Met gratis sub-optimale oplossing voor Hooipolder omdat Noord-Brabant niet mee wil betalen toch?

Ja, dat was de laatste stand van politiek volgens mij. Even afwachten wat er in de uitvraag staat.

basjuh1981
Master
 Bericht 
wellproc schreef:
HoHo! O:)

Ja het is bijna kerst :wink:

Signum
Master
 Bericht 
Afbeelding

Ben benieuwd of het weer zover gaat komen. Kunnen al die linkse ouders weer mooi hun kinderen voor het politieke karretje spannen.

Walker
Master
 Bericht 
Ik vind CO2-opslag in de vorm van bitumen een perfecte oplossing O:)

GerbiE
Die hard
 Bericht 
RTV Utrecht schreef:
Verkeersminister Schultz publiceert besluit verbreding A27

UTRECHT - Wie nog bezwaar wil indienen tegen de verbreding van de A27 bij Utrecht kan dat vanaf vandaag doen. Tot 2 maart kunnen tegenstanders protest aantekenen tegen het plan van verkeersminister Melanie Schultz van Haegen. Haar Tracébesluit wordt vandaag gepubliceerd.

De verbouwing van de snelweg langs de oostkant van de stad wordt in ieder geval opnieuw onderzocht. Eerder zamelden actievoerders daar 40.000 euro voor in. Zij betwijfelen of een bredere weg wel de oplossing is voor de verwachte toename van verkeer rond de stad.

KEERZIJDE
Verkeersdeskundigen als Max van Kelegom uit Maarssen wijzen erop dat een bredere snelweg meer verkeer aantrekt. Meer luchtvervuiling en meer geluidsoverlast is nu eenmaal de keerzijde van meer asfalt redeneert Van Kelegom. "We kunnen de situatie accepteren en tijd verliezen door in de file te blijven staan, of we kunnen het wegennet uitbreiden en het probleem rond de steden concentreren. Maar we kunnen ook over de langere termijn nadenken en zoeken naar gebieden waar we werkgelegenheid naar toe kunnen brengen."

Utrechts VVD-raadslid André van Schie ziet vooral de voordelen van de verbreding van de A27. Hij is blij dat de minister de plannen heeft doorgezet. Volgens Van Schie is het een illusie om te denken dat met de verwachte economische groei maatregelen voor ov en fietsen voldoende zijn om iedereen mobiel te maken. Bovendien is de race wat hem betreft al gelopen. "De minister voert gewoon uit wat in het bestuursakkoord staat. Dat is al bestuurlijk bezegeld in de gemeenteraad, de Provinciale Staten en de Tweede Kamer."

Aanhanger
Master
 Bericht 
Tsja, hoe moet je anders het lokale Utrechtse verkeer afhandelen...

lacheisleuk
Master
 Bericht 

GerbiE schreef:
Maar we kunnen ook over de langere termijn nadenken en zoeken naar gebieden waar we werkgelegenheid naar toe kunnen brengen."
Door het kapot maken van de bereikbaarheid van de binnenstad gebeurt dat vanzelf, de winkeliers e.d. trekken vanzelf weg.

bert65
Master
 Bericht 
Als je de werkgelegenheid ergens heen wil brengen, moeten de werknemers daar ook zien te komen. Je hebt dus weer wegen nodig. Kortom, verbreden is goedkoper.

zandbak
Master
 Bericht 
GerbiE schreef:
Meer luchtvervuiling en meer geluidsoverlast is nu eenmaal de keerzijde van meer asfalt redeneert Van Kelegom.

Over een x aantal jaar rijden we allemaal elektrisch en stiller. Maar dan is het wel prettig als het asfalt er al ligt.

keokiracer
Master
 Bericht 
bert65 schreef:
Als je de werkgelegenheid ergens heen wil brengen, moeten de werknemers daar ook zien te komen. Je hebt dus weer wegen nodig.

Hangt er van af. Sommige wegen hebben een zeer sterke spitsrichting, daar kun je makkelijk een hoop verkeer bij stoppen. De meeste wegen in de Randstad hebben die spitsrichting echter niet.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
RTV Utrecht schreef:
Das in Amelisweerd kan gevolgen hebben voor uitbreiding A27

In Amelisweerd is een dassenburcht aangetroffen, vlak naast de snelweg A27. De aanwezigheid van het beschermde dier kan gevolgen hebben voor de uitbreiding van de snelweg.

De beheerder van het gebied trof de burcht aan in het stuk bos vlak bij de snelweg. De locatie is niet toegankelijk, maar wel bekend bij gemeente en Rijkswaterstaat. Op camerabeelden is in ieder geval één das te zien.

De vondst van de dassenburcht kan gevolgen hebben voor de verbreding van de A27. Daarvoor zou immers het bos rond de burcht gekapt moeten worden. Volgens secretaris Jos Kloppenborg van actiegroep Vrienden van Amelisweerd moet Rijkswaterstaat nu in ieder geval de noodzaak van de bomenkap aantonen. Als de provincie daarmee instemt moet er vervolgens een plan komen over wat er met de dassen moet gebeuren.

Over de verbreding van de snelweg bij Amelisweerd wordt al heel lang gediscussieerd. Volgens critici zorgt meer asfalt voor extra luchtvervuiling en geluidsoverlast. Ook zijn ze tegen het kappen van een stuk bos.

Ik kan geen bewijs vinden dat het filmpje bij de A27/Amelisweerd opgenomen is. Ik vind het wel heel erg toevallig dat dit nu ineens bovenwater komt.

*mompelt iets over milieufreaks*

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Ik kan geen bewijs vinden dat het filmpje bij de A27/Amelisweerd opgenomen is. Ik vind het wel heel erg toevallig dat dit nu ineens bovenwater komt.

Planted Evidence

GerbiE
Die hard
 Bericht 
Kijk voor de lol ook eens bij de reacties op het bericht bij RTVUtrecht.

BLikent
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
Planted Evidence

GerbiE schreef:
reacties op het bericht

Citaat:
Ben eigenlijk het meest benieuwd naar de oorspronkelijke reden om juist daar een verklikkercamera neer te zetten. Er is daar namelijk nauwelijks langslopend wild, dat bv geteld moet worden. Lijkt er meer op dat ze wisten welk dier op de foto zou komen. De vraag was eerder wanneer!

Er zijn meer mensen die dit/dat denken.

GerbiE
Die hard
 Bericht 
een nieuwe aflevering in de A27/Das-Soap:
Citaat:
A27-das zit verbreding niet in de weg
De dassenburcht die is gevonden in de bossen bij Amelisweerd zal de uitbreiding van de snelweg niet tegenhouden. Dat zeggen Rijkswaterstaat en de stichting Das & Boom.

Beelden van de burcht doken gisteren op. Volgens Jaap Dirkmaat van Das & Boom is het een heel bijzondere vondst: "Dassen leven duizenden jaren op dezelfde plek. Dassenburchten waren er eerder in Nederland dan steden, dus een beetje respect mag wel."
De stichting Vrienden van Amelisweerd, die fel tegen de uitbreiding van de snelweg is, reageerde opgetogen. De stichting zag in de komst van de das een reden om opnieuw naar de noodzaak van de verbreding te kijken.
Maar de betrokkenen, onder wie de beheerder van het gebied, zeggen dat het beschermde dier de planning niet in de war schopt. Het gaat om een relatief kleine en nieuwe burcht. Dassen kunnen als het moet, aangemoedigd worden te verhuizen. "Hele burchten verplaatsen kan niet, maar families wel. Dan moet je zorgen dat ze een beetje ongelukkig worden op de plek waar ze zitten en ze iets mooiers aanbieden," legt Jaap Dirkmaat uit.

Tegenstanders van de verbreding rekenen zich dan ook te rijk als ze denken dat die nu van de baan is. "Hooguit levert de komst van het dier wat vertraging op, maar van afstel is zeker geen sprake", zegt beheerder Van de Wardt.
Wel ontstond er vandaag wat onduidelijkheid over de plek waar de das zit. Volgens Rijkswaterstaat is de burcht gevonden bij Knooppunt Lunetten. Dat is een plek waar geen bos hoeft te wijken voor nieuw asfalt. Maar dat wordt tegengesproken door de beheerder van Amelisweerd. Van de Wardt zegt dat de burcht zich wel degelijk bevindt op het traject.

GEFRUSTREERDE PLANNING
De das lijkt dus niet in zijn eentje een miljoenenproject stil te leggen. Toch is het niet ongewoon dat beschermde dieren de planning van aannemers frustreren.
-- niet relevant overzichtje geknipt --

bron: RTVUtrecht

GerbiE
Die hard
 Bericht 
Het gaat maar door.......
Citaat:
Ingenieurs: tunnel bij Amelisweerd kan ook
Niet een verbreding van de snelweg maar een tunnel bij Amelisweerd moet de oplossing zijn voor het vele verkeer bij Utrecht. Dat zegt ingenieursbureau Movares uit Utrecht. Door de vondst van een dassenburcht dit weekend, is de discussie rondom de verbreding van de A27 weer opgelaaid. Volgens Movares moet het Rijk creatiever denken om files op te lossen.

Movares heeft een tunnel bij Amelisweerd bedacht met meerdere verdiepingen waar zowel auto's als ook treinen kunnen rijden.
"De Randstad blijft groeien, dus je moet manieren zoeken om het knooppunt Utrecht te laten blijven functioneren", zegt Alex Muller, consultant mobiliteit van Movares.
Het idee staat nog in de kinderschoenen, maar Movares hoopt dat na de formatie een nieuwe minister ervoor openstaat.

bron: RTVUtrecht

Walker
Master
 Bericht 
Movares zoekt ook werk...

Als je alle bestaande infra daar onder de grond wilt brengen, zul je eerst het TOTALE bos in Amelisweerd moeten kappen. Want je kunt niet bouwen op dezelfde plaats waar nu het verkeer rijdt. :loco:

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Volgens Utrecht kan dat prima. Je gooit de A27 gewoon een tijd dicht. Oh, en halverwege het bouwproces kom je erachter dat er dan niet zo veel verkeer meer over de A27 gaat, dus verander je het plan en leg je alleen een provinciale weg onder de grond. Vervolgens staat die weer vast. Daar snap je nou niets van toch? :[ :[

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Tunnels bij Utrecht. Ja, dat werkt perfect.
* gaat maar weer eens aansluiten in de tunneldoseringsfile

wellproc
Master
 Bericht 
Movares is voormalig Holland Railconsult. En dat merk je nog altijd O:)

Walker
Master
 Bericht 
Ze sporen niet? :[

wellproc
Master
 Bericht 
Walker schreef:
Ze sporen niet? :[

Ook, maar vooral:
GerbiE schreef:
Movares heeft een tunnel bij Amelisweerd bedacht met meerdere verdiepingen waar zowel auto's als ook treinen kunnen rijden.

Ja joh, gelijk ook treinen erbij.
Wat moeten die op de A27? :[

Masterdam
Master
 Bericht 
wellproc schreef:
Wat moeten die op de A27?

Er wordt al duizend jaar gepraat over een lijn Breda - Utrecht.

keokiracer
Master
 Bericht 
Wat voor vage omweg heb jij dan in gedachten? Kijk eens op een kaart waar Utrecht CS ligt en waar de Amelisweerd ligt.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Ja, dat kan toch deels prima? Alleen zo jammer dat ze alles daar op spoorgebied pas verbouwd hebben.

keokiracer
Master
 Bericht 
De Amelisweerd zit ten noorden van het punt waar het spoor de A27 kruist, daar zou dan vanuit het zuiden de spoorlijn Breda-Utrecht op aansluiten...

zadkine
Master
 Bericht 
Walker schreef:
Ze sporen niet?

Juist wel....althans vzv ik weet spoort de ingenieur van Movares die ik al ken sinds die gymnasium deed, nog steeds voor woon werk.
Soms vliegt ie met zijn hoofd tussen/in de wolken (naar een internationale meeting)

Moet overigens zeggen dat jet idee van treinen en auto's boven elkaar mij , qua ruimtelijke ordening, best wel aanspreekt. Mits dat betekent dat zowel spoor als wegcapaciteit uitgebreid wordt....vooral spoor capaciteit om containers van de weg naar de trein te krijgen.

Masterdam
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
Kijk eens op een kaart waar Utrecht CS ligt en waar de Amelisweerd ligt.
Nee, dat zal ik niet weten. :roll: Zie je hoe die weg erbij ligt? Graag gedaan.

wellproc schreef:
Wat moeten die op de A27?
Daar reageer ik op. En dat weet jij wel.

keokiracer
Master
 Bericht 
Maar dat is nou net het deel van de A27 waar het niet over gaat, zie ook het plaatje bij het artikel... Het gaat om een verplaatsing van de spoorlijn naar Hilversum/Amersfoort via Lunetten en dan 'over de A27'. Dat heeft niks met de lijn Breda-Utrecht te maken.

Masterdam
Master
 Bericht 
Oh ok. Maarehm...:
Masterdam schreef:
Daar reageer ik op. En dat weet jij wel.

keokiracer
Master
 Bericht 
Maar het heeft er geen fuck mee te maken.

Signum
Master
 Bericht 
GerbiE schreef:
Kijk voor de lol ook eens bij de reacties op het bericht bij http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1592092 ... g-a27.html.

Citaat:
@Jaap; De vooruitgang?! Ik gok dat u aannemer bent in de wegenbouw. Als ik dat knooppunt vanaf de A27 Houten passeer dan wordt ik links en recht gepasseerd door aanbidders van snelheid en brutaliteit. Straks is uw vooruitgang voor die idioten de uitnodiging om het GTA gevoel nog meer in de praktijk te brengen. Oh ja, de enige files die ik daar regelmatig op de terugreis regelmatig ervaar is omdat er altijd mensen nog een plekje verder vinden om zich er tussen te wurmen. Heel streng controleren op rijgedrag zal daar meer fileleed oplossen dan tien extra banen. Ga maar eens op de brug naar het verkeersgedrag kijken, mogelijk ziet u ook hoe relatief vooruitgang (evolutie) blijkbaar is.

:honger: :honger: :honger:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Haha, hebben die groene wappies een dassenburcht naast de A27 gemaakt, lekker doorzichtig :lol:

Masterdam
Master
 Bericht 
Signum schreef:
Heel streng controleren op rijgedrag zal daar meer fileleed oplossen dan tien extra banen. Ga maar eens op de brug naar het verkeersgedrag kijken

Als je daar tijd voor hebt, wordt het toch echt wel tijd voor een baan hoor.

Pagina 2 van 3 [ 122 berichten ]