» Openbaar » Verkeersbeleid   

Postingstijd interval gedetecteerd van 174.2 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 3  [ 122 berichten ]
Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Utrecht blijft tegen de verbreding van de snelwegring A12/ A27 rond de stad naar zeven rijstroken in beide richtingen. Omwonenden en natuur- en milieuorganisaties komen in verzet en ook de gemeente is ,,na lezing van alle rapporten'' nog steeds niet overtuigd van de verkeerskundige noodzaak.

,,Er is sprake van overcapaciteit die zich niet verhoudt met het streven om het openbaar vervoer te stimuleren en de luchtkwaliteit rond de stad te verbeteren.''

Dat schrijft het gemeentebestuur woensdag in een reactie op het ontwerptracébesluit dat ter inzage ligt. Utrecht eist een groot aantal aanpassingen in het plan van Rijkswaterstaat. ,,Er is een diepgaande weerstand in de stad'', aldus de gemeente.

Het Centraal Plan Bureau (CPB) heeft volgens de gemeente becijferd dat de ruim 1 miljard euro die de verbreding kost, nooit opweegt tegen de baten van verkeersdoorstroming. Minister Melanie Schultz van Haegen (Verkeer), die het snelwegplan wil doorzetten, heeft zelf onlangs gezegd dat zij verwacht dat alle autoverkeer in Nederland binnen twintig jaar zelfrijdend zal zijn. ,,Daardoor neemt de filedruk met minstens 30 procent af. Als haar verwachting klopt, kan het geld beter aan andere doeleinden worden besteed. Het is onwenselijk dat er meer asfalt wordt aangelegd dan nodig is volgens de eigen normen van het Rijk'', aldus Utrecht.

In het verbredingsplan ligt landgoed Amelisweerd, waar al eerder fel voor is gestreden. Rijkswaterstaat wil bij Amelisweerd een dak over de veertien rijstroken bouwen en dat beplanten met bos. Maar, meent Utrecht, op een aantal plekken wordt bestaand historisch bos gekapt om plaats te maken voor de aanplant van nieuwe bomen. De gemeente en omwonenden vinden dat niet aanvaardbaar. Op 5 juni is er in Utrecht een manifestatie tegen het snelwegplan.

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/2581 ... ing__.html

Kennelijk lezen de gemeente, omwonenden en natuur- en milieuorganisaties de rapporten tijdens de spitsuren. Utrecht loopt dagelijks vast door de files, maar dat zie je niet als je in de rapporten aan het snuffelen bent.

snovvdog
Master
 Bericht 
Tja, zit GL niet daar in het bestuur? Daar kun je niet tegen op boksen :x .

Tweebel
Master
 Bericht 
Stond in die andere agressie-oproepende plannen over het reduceren van alle stadswegen tot tweestrooks niet dat ze willen dat al het verkeer om de stad wordt geleid?
Dit topic: verkeersbeleid/utrecht-wil-vierbaanswegen-afschaffen-t90305.html

Ik citeer:

Saillant detail is dat deze nota ervoor pleit dat het verkeer meer over de Ring Utrecht gaat rijden. Pas als de capaciteit van die ring vergroot is, kunnen een groot aantal plannen in de stad gerealiseerd worden. Maar juist GroenLinks, de partij van de wethouder, verzet zich sterk tegen verbreding van de Ring, met name bij Amelisweerd.

snovvdog
Master
 Bericht 
Overigens, geloven jullie die flauwekul ''zij verwacht dat alle autoverkeer in Nederland binnen twintig jaar zelfrijdend zal zijn.'' ?

Moet ik dat lezen als zelf rijden wordt verboden? Ik zou dolgraag een zelfrijdende auto willen hebben, mits ik wel ook nog een auto heb die ik wel zelf mag rijden op andere momenten.

zadkine
Master
 Bericht 
Hm, ik weet een uitstekende aanpassing aan de plannen van RWS.
Alle afritten naar Utrecht sluiten behalve die aan de A2 (1 van die afritten) voor bereiken jaarbeurs hallen en een rechtstreekse afrit naar het UMC zodanig dat je NIET via die afrit Utrecht kun bereiken. O:)
Ik stel tevens voor om alle sluitroutes via welke je Utrecht kunt verlaten te voorzien van verkeers remmende maatregelen zoals GL zo graag ziet :[

Door wegvallen van al dat lokale verkeer dat van GL de ring moet gebruiken zullen de meeste files als sneeuw voor de zon verdwijnen.

ps Ik stel me niet verantwoordelijk voor de effecten die dit heeft op de lokale wegen in en langs Utrecht.....

Karbargenbok
Master
 Bericht 
Wat Tweebel dus zegt. Nou prima, Utrecht, dan doen we het als volgt.

Neem de A12, dus Ring Zuid. Dat is nu 2x3 voor de doorgaande rijbaan en 2x2 voor de parallelbaan. Trekken we toch doodleuk aan beide kanten een strook bij de hoofdrijbaan? Wordt de snelweg niet breder maar heeft iedereen die niet in Utrecht wil zijn toch meer asfalt. Hoe anderen dan in of uit Utrecht komen is hun probleem. Mensen die er wonen hebben zelf deze gemeenteraad bij elkaar gestemd en bedrijven die zo onbereikbaar worden hebben dan vanzelf een incentive om te verhuizen.

WimLex
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
ps Ik stel me niet verantwoordelijk voor de effecten die dit heeft op de lokale wegen in en langs Utrecht.....

allemaal doodlopend maken :kniktja:

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
het streven om het openbaar vervoer te stimuleren

Snappen ze zelf wel wat ze zeggen? Een streven om het te stimuleren. Kortom, ze weten zelfs nog niet of het stimuleren gaat lukken, laat staan of er nog zicht is op uberhaupt een resultaat. Wat een kansarme wensdenkers.

zadkine
Master
 Bericht 
DikkeDiesel schreef:
Snappen ze zelf wel wat ze zeggen? Een streven om het te stimuleren. Kortom, ze weten zelfs nog niet of het stimuleren gaat lukken, laat staan of er nog zicht is op uberhaupt een resultaat. Wat een kansarme wensdenkers.

Dat snappen ze niet.
Stimuleren van OV gebruik....
Dus gaat GL van Utrecht een effectief OV (waar heeeeeeel veeeeel bij moet) organiseren in alle buitengebieden? Zodat mensen vanaf huis werkelijk efficient per OV naar Utrecht kunnen?

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
Een van de grote verkeersblunders is natuurlijk dat de N230 geen snelweg is. Utrecht zou een volwaardige ring moeten hebben maar in plaats daarvan ligt er een soort misvormde "U" om de stad heen. Daardoor is het zo druk en chaotisch op het stukje A28/A27.

Maar ja, een noordelijke ringweg gaat natuurlijk nooit gebeuren in dat linkse hol.

WimLex
Master
 Bericht 
Enschede/Hengelo redeneren precies hetzelfde, de A1 en A35 worden als rondweg van de stad gezien zodat er geen rondweg buiten de stad aangelegd hoeft te worden ... :fp:

Groningen idem met de A7/N7 (tussen A28 en N46)

bernardo A.
Master
 Bericht 

snovvdog schreef:
Overigens, geloven jullie die flauwekul ''zij verwacht dat alle autoverkeer in Nederland binnen twintig jaar zelfrijdend zal zijn.'' ?

Dat kanon kan je ook omkeren. In de blijde verwachting van die auto's kunnen we alvast beginnen met de meeste zones '30 '60, rotondes en verkeersdrempels op te ruimen.

Kwibus
Master
 Bericht 
Ze gaan ervan uit dat wanneer het verkeer rondom de stad uiteindelijk volkomen is vastgelopen, men wel overstapt naar het openbaar vervoer. Want dat concept werkt in al die andere grote steden wereldwijd ook zo goed :fp:

Walker
Master
 Bericht 
Stimuleren van het Openbaar Vervoer betekend in linkse kringen vooral nog meer pesten van de automobilist. Zodat deze moet kiezen tussen 2 kwaden....

Kami
Master
 Bericht 
Walker schreef:
Stimuleren van het Openbaar Vervoer

Stimuleren van OV is helemaal zo slecht nog niet, echter....
Laat de eerste ontwikkeling zijn dat het OV mij op een tijdefficiente en redelijk confortabele manier kan brengen waar ik wil zijn, dan zal ook ik wat vaker voor het OV kiezen.

keokiracer
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Tja, zit GL niet daar in het bestuur? Daar kun je niet tegen op boksen

VVD Utrecht is ook voor de plannen...
(tot grote afkeer van de landelijke en provinciale VVD-fractie)

Tweebel
Master
 Bericht 
Tijd voor een rijkscuratele. Gewoon de kraan dichtdraaien. Vreselijk nimby-volk.

En ik kan me niet voorstellen dat werkenden dit allemaal zo'n goed idee vinden. Maar werk is in utrecht vast ook al een vies woord geworden.

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
Kami schreef:
Stimuleren van OV is helemaal zo slecht nog niet,
Het OV wordt al compleet de moeder gestimuleerd. Letterlijk bakken met geld worden er in die bodemloze put gestort om het enigzins betaalbaar te houden en nog krijg je geen waar voor je geld. Als er een reeele prijs voor een buskaartje betaald zou moeten worden, kunnen ze het hele OV opdoeken (goed idee) want dan stapt er helemaal niemand meer in. Individueel vervoer (auto/fiets) is superieur en het zou fijn zijn als dat besef wat breder gedragen zou worden en de exorbitante belastingopbrengst van automobiliteit ook daadwerkelijk aan wegen, bruggen en parkeervoorzieningen besteed zou worden.

RRL
Master
 Bericht 
Dikke Dakduif schreef:
Letterlijk bakken met geld worden er in die bodemloze put gestort om het enigzins betaalbaar te houden

En dan nog is het OV belachelijk duur. Retourtje naar mijn school kost €30. Met de auto ben ik voor die 170km +/- €16 kwijt aan benzine. Reken je daar de vaste lasten bij, dan blijf je volgens mij nog onder dat bedrag. Reistijd retour van deur naar deur is respectievelijk 4 uur vs 1u40. Stations liggen op beide plaatsen op <10min lopen.

Kwibus
Master
 Bericht 
We gaan even naar opa en oma en vertrekken / arriveren daartoe op het dichtstbijzijnde station. Da's dan 24,40 per volwassene per enkele reis (kinderen gratis op een persoonlijke OV-Chipknip) die 2:48 uur duurt met drie keer overstappen. Of we stappen met z'n viertjes voor de deur in / uit de auto en zijn in de totaal de helft van het treinbedrag kwijt en met 1:45 uur ook een stuk sneller. En luxer.

Maar ze gooien Utrecht van binnen maar mooi op slot en doen dan tegelijkertijd ook niets aan de buitenring. Briljant jongens :respect:

RRL
Master
 Bericht 
Als ik met het OV naar mijn oma zou gaan kan ik in het weekend 7 km lopen vanaf het dichtstbijzijnde station :x

Kwibus schreef:
Maar ze gooien Utrecht van binnen maar mooi op slot en doen dan tegelijkertijd ook niets aan de buitenring. Briljant jongens :respect:

Volgens de GL logica gaan mensen dan vanzelf met het OV. Bedrijven zullen immers wel blijven, komt iedereen met het OV. Dat het veel tijd kost maakt uiteraard niet uit, in het OV heb je immers overal WiFi.

zadkine
Master
 Bericht 
RRL schreef:
Bedrijven zullen immers wel blijven, komt iedereen met het OV. Dat het veel tijd kost maakt uiteraard niet uit, in het OV heb je immers overal WiFi.

Gaat oa. mijn werkgever niet leuk vinden. Al die tijd om daar te komen is nou eenmaal werktijd, dus betaald.
De bedrijven in Utrecht gaan dat merken.....want support contracten gaan duurder worden. Want ik verwacht niet dat werkgevers dit voor eigen rekening zal gaan nemen.
Dus moeten die bedrijven mat locatie Utrecht ook hun produkten weer duurder maken, waardoor het MKB niet alleen slechter klanten trekt door slechte bereikbaarheid, maar ook nog eens duurder moet verkopen dan buiten Utrecht.
Tegen de tijd dat ze daar achter zijn gaat de marktwaarde van onroerend goed omlaag in Utrecht, en de bedrijfshuren ook. Want alleen bij zeer lage huurkosten kan een winkel nog redelijke prijzen hebben.
Tevens zal de (bijstands afhankelijke) achterban van GL en PvDA het erg moeilijk krijgen door die hogere prijzen in de winkels.
En gaan de inkomsten van de stad fors omlaag.

Walker
Master
 Bericht 
Dikke Dakduif schreef:
Het OV wordt al compleet de moeder gestimuleerd. Letterlijk bakken met geld worden er in die bodemloze put gestort om het enigzins betaalbaar te houden en nog krijg je geen waar voor je geld. Als er een reeele prijs voor een buskaartje betaald zou moeten worden, kunnen ze het hele OV opdoeken (goed idee) want dan stapt er helemaal niemand meer in

Dus de enige optie die over blijft is het nog meer pesten van de automobilist. Een volgende stap is dat ook de kernen Zeist, Nieuwegein, Houten en Maarssen(broek) dezelfde maatregelen in gaan voeren....

Walker
Master
 Bericht 
Over het kappen van bomen: Iets verderop wil Het Goois Natuurreservaat maar liefst 85 ha aan bomen kappen.

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1477340 ... ading.html

Blijkbaar zijn de prijzen voor rondhout aan het stijgen....

zadkine
Master
 Bericht 
Walker schreef:
Dus de enige optie die over blijft is het nog meer pesten van de automobilist. Een volgende stap is dat ook de kernen Zeist, Nieuwegein, Houten en Maarssen(broek) dezelfde maatregelen in gaan voeren....

Die optie hebben deze dorpen redelijkerwijs niet want ze hebben geen goede bereikbaarheid (lees als: Rechtstreekse verbinding vanuit bijna alle windstreken). En wel grote bedrijfsterreinen, die feitelijk alleen behoorlijk met eigen vervoer bereikbaar zijn.

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
redelijkerwijs
Alsof politici daar een boodschap aan hebben :boos:

zadkine
Master
 Bericht 
Dikke Dakduif schreef:
Alsof politici daar een boodschap aan hebben

Denk van wel....een leeg bedrijven terrein , dus forse inkomsten verliezen voor die dorpen zullen ze wel willen voorkomen.

Niet elke politicus is een GL Wannabee.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Zondag actiedag tegen verbreding A27, A12

Tegenstanders van de verbreding van de A27 en de A12 demonstreren zondag tegen de plannen van minister Schultz. Ze vinden de uitbreiding onnodig, geldverspilling en vrezen voor geluidsoverlast en luchtverontreiniging. Bovendien moet voor de A27 een stuk van het bos Amelisweerd afgekalfd worden.

Deze maand hebben mensen de laatste kans om de plannen te beïnvloeden. Tot 20 juni liggen het ontwerp-tracébesluit en het milieueffectrapport ter inzage en kan iedereen een zienswijze indienen. De actievoerders hopen dat duizenden mensen dat ook gaan doen.

Zondag gaan onder meer leden van GroenLinks, Vrienden van Amelisweerd, Laat Lunetten Niet Stikken, Bewonersoverleg Ring en Rijnsweerd en Werkgroep A27 Voordorp in Lunetten op pad om zoveel mogelijk mensen in te lichten over de mogelijkheden tot inspraak.

DOORGAAND VERKEER
Minister Schultz van Infrastructuur en Milieu wil de A27 tussen Lunetten en Rijnsweerd verbreden van zes naar zeven banen om aparte rijstroken aan te leggen voor doorgaand verkeer. Dat moet veel files voorkomen. Ook wordt de verbindingsweg van de A28 naar de A27 aangepast en gaat knooppunt Rijnsweerd op de schop.

In de gemeentelijke politiek is niet alleen GroenLinks tegen de plannen. In de gemeenteraad van Utrecht is een grote meerderheid te vinden die niets ziet in de verbreding.

Bron: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1481429/

:boos: :boos:

Walker
Master
 Bericht 
Er is geen diepgaande weerstand in de stad, maar wel bij het college...

basjuh1981
Master
 Bericht 
Telegraaf schreef:
’Fyra-fiasco dreigt bij verbreding A27’

UTRECHT - De plannen om de A27 en A12 bij Amelisweerd (Utrecht) te verbreden, zijn niet goed doordacht, duur en schadelijk voor het milieu. Dat stelt Milieudefensie. Donderdag komen de plannen ter sprake in de Tweede Kamer.

„Een Fyra-fiasco dreigt”, zegt een woordvoerster. „Straks hebben we 75 euro per inwoner van Nederland uitgegeven aan een hobbyproject van minister Schultz dat veel geld kost, weinig oplevert en grote risico’s met zich meebrengt voor het milieu en de schatkist.”

Het nut van extra asfalt is niet aangetoond, vindt de milieuorganisatie. Voor de geplande verbreding moeten 531 bomen worden gekapt en zouden dertien voetbalvelden aan waardevol landschap verdwijnen. Ook is er kans op ecologische schade doordat de grondwaterstanden veranderen. En meer asfalt trekt meer auto’s aan. De wegverbreding zal ruim een miljard euro gaan kosten, maar Milieudefensie houdt er rekening mee dat dat meer wordt.

Ook de gemeente Utrecht heeft haar twijfels over de verbreding rond de stad naar zeven rijstroken in beide richtingen. Volgens de stad heeft het Centraal Planbureau (CPB) becijferd dat de ruim 1 miljard euro die de verbreding kost, nooit opweegt tegen de baten van verkeersdoorstroming.

In het verbredingsplan ligt landgoed Amelisweerd, een bosrijk gebied.

snovvdog
Master
 Bericht 
Opgetieft met je risico's voor het mileu en ''ecologische schade'', klote MD woordvoerder. :boos:

Hobbyproject, dat hele gezeik om natuur en milieu is juist een hobbyproject van linkse idioten.

De economische schade door files afgelopen decennium op dat stuk is waarschijnlijk een stuk groter.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Bij MD komt er alleen maar stront uit de strot.

Mattinus
Pro
 Bericht 

basjuh1981 schreef:
Het nut van extra asfalt is niet aangetoond, vindt de milieuorganisatie

:loco: Welk onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek onderbouwt deze bewering?

Maserati Teun schreef:

Amen 8)

Daarnaast, is de Amelisweerd niet een ooit aangelegd stuk 'natuur'? Dan zou je dat toch een stukje kunnen opschuiven tbv. de A27?

basjuh1981
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:

Maar wel biologisch.

Guppenklup
Master
 Bericht 
Investeringen in wegencapaciteit zijn het geld dubbel en dwars waard, al is het alleen maar omdat er een enorm capaciteitstekort is in de wegeninfrastructuur. Alle snelwegen in NL zouden minimaal naar 2x3 moeten worden gebracht, en op drukke plekken als de randstad, oost- en zuid Nederland nog breder. Tevens zou er fors geïnvesteerd moeten worden in het onderliggende wegennet met directe opheffing van die malle 60km zones :loco:, verbreding van lokale wegen en drukke kruispunten/rotondes vervangen door ongelijkvloerse kruisingen.

Om dit te vergelijken met het Fyra debacle is goud met stront vergelijken. Joseph G zou heel trots zijn geweest op MD. Maar goed, er zijn wel meer parallellen te trekken tussen die achtelijke muljeugekkies en de NS***.

OlieTankeR
Master
 Bericht 

Misschien moet ik ook maar eens iets voor milieudefensie of GL gaan doen. Het lijkt erop dat je dan een stuk minder last hebt van alle gangbare verkeersproblematiek.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Het is geen extra asfalt. Het is asfaltcapaciteit dat in de stad Utrecht verdwijnt.

keokiracer
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
'Does your ass ever get jealous of all the shit that comes out of your mouth?'

zadkine
Master
 Bericht 
'k Stel voor om , vooral in Utergt, eens de helft van het asvalt buiten gebruik te stellen.
Want volgens de gemeenteraad en MD is meer asvalt nutteloos....geldt dan dus ook de andere kant op dat minder asvalt enorm zou helpen in het oplossen van de mobiliteits problemen...... :[

Walker
Master
 Bericht 
Daar zijn ze al druk mee bezig... oa. 't Goylaan gaat van 2x2 naar 2x1. :thumb_d:

basjuh1981
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
'Does your ass ever get jealous of all the shit that comes out of your mouth?'

:lol:

Signum
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
Want volgens de gemeenteraad en MD is meer asvalt nutteloos....geldt dan dus ook de andere kant op dat minder asvalt enorm zou helpen in het oplossen van de mobiliteits problemen......

Als ze zou graag minder asfalt willen zou ik het liefst gewoon alle af- en opritten van en naar Utrecht met de helft verminderen. Kijken of ze dan nog steeds zo moeilijk doen :lol:

zadkine
Master
 Bericht 
Signum schreef:
Als ze zou graag minder asfalt willen zou ik het liefst gewoon alle af- en opritten van en naar Utrecht met de helft verminderen. Kijken of ze dan nog steeds zo moeilijk doen

Als je zoiets voorstelt doe het dan goed.
2 op en afritten in en naar Utrecht open laten.
Jaarbeurs vanaf de A2 en afslag UMC vanaf de A28 waarbij Utergt zelf maar moet zorgen dat er stadsverbindingen naar die 2 op en afritten komen.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
zadkine schreef:
Als je zoiets voorstelt doe het dan goed.
2 op en afritten in en naar Utrecht open laten.
Jaarbeurs vanaf de A2 en afslag UMC vanaf de A28 waarbij Utergt zelf maar moet zorgen dat er stadsverbindingen naar die 2 op en afritten komen.
+100

GerbiE
Die hard
 Bericht 
RTV Utrecht schreef:
Minister tekent besluit verbreding A27

UTRECHT - Minister Schultz van Infrastructuur heeft officieel besloten dat de A27 bij Amelisweerd moet worden verbreed. Ze tekende daarvoor woensdagmiddag in Utrecht het Tracébesluit. Er wordt 15 miljoen extra geld gestoken in geluidsschermen en een fietstunnel onder de A27 bij de Uithof.

Op het traject van ruim 20 kilometer wordt voor 1,1 miljard euro verbouwd. Zo krijgt de A27 tussen de knooppunten Lunetten en Rijnsweerd meer en gescheiden rijbanen voor lokaal en doorgaand verkeer. Dat moet de files daar oplossen. Bij Amelisweerd wordt de weg overkapt.

Verder gaat knooppunt Rijnsweerd ingrijpend op de schop. Zo komen er meer bruggen en is er ook een nieuwe afrit voor ambulances naar de Uithof gepland. Er komen nieuwe of betere geluidsschermen bij Amelisweerd, Lunetten, Voordorp en Groenekan en onderdoorgangen bij onder meer de Uithof worden verbeterd.

'HISTORISCHE FOUT'
GroenLinks in de stad zegt dat de verbreding een historische fout is. "Uit geen enkel onderzoek blijkt nut en noodzaak. De minster voert symboolpolitiek ten koste van leefbaarheid van Utrecht en de gezondheid van Utrechters."

Actievoerders wijzen erop dat voor de verbreding een strook van het bos bij Amelisweerd moet worden gekapt. Ze zeggen dat de minister uitgaat van oude cijfers.

Ook de gemeente De Bilt en Utrecht zijn geen voorstander van de verbreding. De gemeenten wijzen op een nieuw rapport van het Centraal Planbureau (CPB) en het Planbureau voor de Leefomgeving waaruit zou blijken dat de verbreding niet nodig is.

Het Tracébesluit wordt op 19 januari gepubliceerd en ligt daarna 6 weken ter inzage. Dan kan er ook beroep worden aangetekend. De actievoerders hopen dat een nieuw kabinet na de verkiezingen een streep zet door de plannen.

Tweebel
Master
 Bericht 
GerbiE schreef:
Minister tekent besluit verbreding A27

Een mooiere kop zou zijn geweest:
Minister poept op milieudefensie en GL.

snovvdog
Master
 Bericht 
Ik snap niet dat de gemeentes er tegen kunnen zijn, het is elke dag ellende daar, ook lokaal, Waterlinieweg staat ook belachelijk vaak over de hele lengte parallel aan Rijnsweert en Lunetten vast.

Enige wat ik jammer is weer de parrallel/hoofdrijbaan scheiding. Leg gewoon 2x7 stroken aan en klaar...

Nu blijft alleen de A12 nog over, 1 scheet daar en heel de regio staat vast, 2e ring zuid bouwen of 3 strookjes per richting erbij, en we kunnen dan eindelijk weer eens met z'n allen normaal om Utrecht heen!

keokiracer
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Enige wat ik jammer is weer de parrallel/hoofdrijbaan scheiding. Leg gewoon 2x7 stroken aan en klaar...

Nee, 2x7 is minder effectief dan dit parallelsysteem. Het grote probleem op dit wegvak (buiten de simpelweg te hoge intensiteiten) is het wisselen van rijstrook om voor te sorteren tussen de knooppunten Rijnsweerd en Lunetten. Door er simpelweg 2x7 neer te gooien los je dat niet op, dan krijg je een kortere maar bredere file. Wat je dan doet is munitie geven aan de anti-autolui in Utrecht 'want die verbreding heeft niks opgelost'. Daarbij moet je eigenlijk niet breder dan 2x5 willen bouwen, extra rijstroken leveren dan procentueel vrij weinig extra capaciteit op. Daarboven is het beter om stromen te splitsen door middel van parallelsystemen. Als extreme voorbeelden de Highway 401 in Toronto ofnog ietsjes extremer de Marginal Tietê in Sao Paolo.

snovvdog schreef:
Nu blijft alleen de A12 nog over, 1 scheet daar en heel de regio staat vast, 2e ring zuid bouwen of 3 strookjes per richting erbij, en we kunnen dan eindelijk weer eens met z'n allen normaal om Utrecht heen!

Parallel komt er 1 rijstrook bij op de A12 v.v.

snovvdog
Master
 Bericht 
Ik hoop het, het voelt vrijer als je gewoon vrij kan wisselen tussen alle capaciteit. Daarnaast insluiting in het geval van ongelukken...

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Rijksoverheid schreef:
Schultz stelt plan wegverbreding Ring Utrecht definitief vast

Bij een bezoek aan de regio Utrecht heeft minister Schultz van Haegen (Infrastructuur en Milieu) bekend gemaakt dat zij het Tracébesluit voor de aanpak van de A27/A12 Ring Utrecht heeft getekend. Op het traject van ruim 20 kilometer komen extra rijstroken. Daarnaast krijgt de A27 tussen de knooppunten Lunetten en Rijnsweerd gescheiden rijbanen. In de plannen zitten verschillende maatregelen om de kwaliteit van de leefomgeving te verbeteren.

Minister Schultz: “De wegen rond Utrecht vormen de draaischijf van ons wegennet. Dit project is voor de regio en voor de economie van groot belang. We pakken vijf hardnekkige knelpunten uit de filetop 50 aan en we zorgen ervoor dat het verkeer veiliger kan doorstromen. Ook maken we werk van de leefomgeving met nieuwe en hogere geluidschermen, stiller asfalt en extra bos en komt er een groene verbinding tussen de stad en het landgoed Amelisweerd.”

Gedeputeerde Jacqueline Verbeek-Nijhof van Utrecht heeft vandaag de minister het advies van de regio overhandigd over de invulling van het pakket extra maatregelen voor de inpassing van de wegen. Voor extra maatregelen om de kwaliteit van de leefomgeving te verbeteren is 15 miljoen euro beschikbaar.

Gedeputeerde Verbeek-Nijhof: “Met het pakket aan extra maatregelen zorgen we er voor dat voor 3000 woningen de geluidsbelasting omlaag gaat, bovenop wat wettelijk nodig is. We zorgen ervoor dat er op 15 locaties in Utrecht, De Bilt en Houten extra, hogere of langere geluidsschermen komen. Hiermee zorgen we er voor dat voor de mensen die hier wonen de geluidsoverlast vermindert.”

Oplossen knelpunten
Met de wegverbreding levert het project een bijdrage aan het oplossen van de knelpunten 4, 18, 32, 37 en 39 uit de File Top 50. Het ontweven van verkeersstromen op de A27 tussen de twee knooppunten Lunetten en Rijnsweerd is een belangrijk onderdeel. In het kader van verkeersveiligheid verdwijnt de verbindingsboog van de A28 naar de A27, de zogenoemde ‘Varkensbocht’. Het project zal er ook voor zorgen dat sluipverkeer uit de stad wordt gehaald. De werkzaamheden starten in 2018. Het project wordt tussen 2024 en 2026 afgerond.

Minister Schultz van Haegen trekt voor de aanpak in totaal ruim 1.100 miljoen euro uit. Voor maatregelen voor de leefomgeving is 200 miljoen euro gereserveerd, ongeveer 20 procent van het projectbudget en daarmee meer dan bij een gemiddeld project.

De minister heeft ingestemd met het advies van de regio om de 15 miljoen euro die vanuit het Rijk beschikbaar was voor bovenwettelijke maatregelen te besteden aan het verder terugbrengen van de geluidbelasting, tot wel 6 dB. Voor enkele woningen worden woning specifieke maatregelen zoals gevelisolatie of geluidwerende erfafscheiding onderzocht. Het geld dat overblijft wordt ter beschikking gesteld aan een nieuwe fietsverbinding tussen Rijnsweerd en De Uithof.

Wijzigingen ten opzichte van het Ontwerptracébesluit
In het Tracébesluit zijn diverse wijzigingen in de vorm van optimalisaties ten opzichte van het ontwerptracébesluit doorgevoerd. Deze wijzigingen zijn grotendeels het gevolg van de zienswijzen die zijn ingediend op het ontwerptracébesluit. De aanpassingen betreffen voornamelijk wijzigingen in de mitigerende en compenserende maatregelen: deze werken door in de inpassing van de weg op diverse locaties, enkele aanvullende geluidmaatregelen, de natuurcompensatie en de waterstructuur rondom de snelwegen.

Publicatie
Het Tracébesluit wordt op 19 januari 2017 gepubliceerd en ligt daarna 6 weken ter inzage.

Gedurende de periode van 20 januari tot en met 2 maart staat het Tracébesluit ook open voor beroep bij de afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State.

Pagina 1 van 3 [ 122 berichten ]