» Openbaar » Verkeersbeleid   



 Pagina 1 van 1  [ 12 berichten ]
Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Binnen enkele jaren zijn de Zeeuwse plattelandswegen zo ingericht, dat voor iedere weggebruiker meteen duidelijk is hoe hard er mag worden gereden: 60 of 80 kilometer per uur.

Waterschap Scheldestromen bekijkt nauwgezet welke wegen 80 kilometer kunnen blijven en welke naar 60 kilometer moeten. ,,Ik ben zelf de hele provincie rond geweest, heb alle wegen bekeken en met alle wethouders gesproken", zegt dagelijks bestuurder Rian de Feijter.

Veilig
Het waterschap streeft ernaar zo veel mogelijk 80-kilometerwegen te behouden, maar alleen als dat echt veilig is. Dat betekent onder meer dat er een vrijliggend fietspad moet zijn. ,,We kijken heel erg naar de verkeersveiligheid", zegt De Feijter. ,,Daarvoor hebben we ook met opzichters, kantonniers, verkeersdeskundigen en met leden van de algemene vergadering gesproken."

De Feijter geeft daarmee invulling aan de afspraken met de provincie. Die had eerder alle wegen in de provincie al ingedeeld in categorieën. Uitvoering daarvan zou betekenen dat ruim de helft van de 80-kilometerwegen op het platteland naar 60 zou moeten. Na enige discussie is afgesproken dat daarvan kan worden afgeweken, als er goede argumenten zijn.

60 km/u op polderwegen is nog te hard

Wegen die 80 blijven, moeten ook als zodanig worden ingericht. Dat betekent onder meer een doorgetrokken streep in het midden en onderbroken strepen aan de zijkanten.

Maatregelen
De eerste reeks maatregelen wordt later dit jaar uitgevoerd. Het waterschap wil een snelheidslimiet van 80 kilometer per uur houden op de Bredeweg bij Sirjansland, de Rijksweg bij Anna Jacobapolder, de (Westelijke) Kanaalweg bij Wemeldinge/Vlake, de Savoyaardsweg bij Terneuzen, de Langeweg bij Nieuw- en Sint Joosland en de routes Oostkapelle-Grijpskerke en Oost-Souburg-Middelburg. De belijning van de wegen wordt daarop aangepast. Op sommige plaatsen worden ook grasbetontegels in de berm aangebracht.

Een groot aantal wegen gaat dit jaar van 80 naar 60 kilometer. Het gaat daarbij om de Oud Heiligenweg bij Oosterland, de route Dreischor-Zonnemaire (mits de gemeente daarmee akkoord gaat), de route Kerkwerve-Noordgouwe, de Verseputseweg bij Kerkwerve, de Kloosterweg/Ringdijk bij Scharendijke, de route Den Osse-Scharendijke, de route Sirjansland-Dreischor, de Rijksstraatweg bij Bruinisse, de Kuijerdamseweg bij Ellemeet, de route N653-Den Osse, de Veerdijkseweg/Krokkeweg/Bitterhoekseweg bij Scherpenisse, de Koudekerkseweg bij Biggekerke, de Bathseweg bij Rilland, de Kaaidijk bij Wolphaartsdijk, de route 's-Heerenhoek-Borssele en de Ruiterplaatweg bij Kamperland.

In Zeeuws-Vlaanderen kiest het waterschap ervoor een aantal wegen die in aanmerking kwamen voor 80 kilometer per uur toch op 60 te houden, vanwege de verkeersveiligheid. Het gaat onder meer om de Provincialeweg bij Zuiddorpe en de weg vanaf de rotonde bij Hoek naar Philippine.

Bron: http://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/vaker-6 ... ~a3c62799/

Gaat lekker in Zeeland. :schudnee: :schudnee:

Superkoe
Master
 Bericht 
Veel Schouwen-Duiveland. En dat terwijl de meeste ongelukken gebeuren op de N59, N256 en N57. Die polderwegen worden niet echt veel bereden. De gemiddelde bewoner zal zich dan ook weinig aantrekken van het streepje op de weg.

Feitelijk
Master
 Bericht 
RRL
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Wegen die 80 blijven, moeten ook als zodanig worden ingericht. Dat betekent onder meer een doorgetrokken streep in het midden

:fp:

keokiracer
Master
 Bericht 
edit lol verkeerd gelezen.

Hoe dan ook belachelijk.

Aanhanger
Master
 Bericht 
Wegbeheerder zal voordurend de zwarte piet toegespeeld krijgen vanwege teveel verkeersdoden.
Dus doen ze dit en dan kunnen ze de zwarte piet straks doorspelen ("aan ons ligt het niet") naar de politie die dan te weinig handhaaft.

Mattinus
Pro
 Bericht 
 
RRL schreef:
Wegen die 80 blijven, moeten ook als zodanig worden ingericht. Dat betekent onder meer een doorgetrokken streep in het midden
:loco: :loco: :fp: :fp: :fp:

Waar gehakt wordt, vallen nu eenmaal spaanders.. Dat zijn er in NL al erg weinig. Om die laatste paar te vermijden, heeft men hier als oplossing het toepassen van dergelijke buitenproportionele maatregelen. Deze maatregelen bieden vervolgens geen enkele garantie op een veiliger verkeersbeeld /doorstroming. Pure geldverspilling. :applaus:

hneel
Master
 Bericht 
Superkoe schreef:
De gemiddelde bewoner zal zich dan ook weinig aantrekken van het streepje op de weg.


Dat dus. En evenmin van die 60 km/u.

lacheisleuk
Master
 Bericht 
 
hneel schreef:
Dat dus. En evenmin van die 60 km/u.
Inderdaad. Hier in de kop van Noord Holland pik je de locals er ook zo uit. :lol: :lol:

357kurt
Master
 Bericht 
Hier in Friesland wordt ook steeds idioter, alleen boven Leeuwarden is het nog aangenaam 80 op buitenweggetjes (zo rondom Ferwert), verder walgelijk politiek correct over de rug van het forensenverkeer 60 zones instellen maar wel de seperate fietspaden handhaven! Het is puur administratief en kostentechnische afwaardering. En dan megagrote borden plaatsen dat de omwonenden er achter staan, die kerel die op het 3x4 meter bord stond woont niet eens aan deze weg!!!!!!

Deze N weg is nu ook 60 zone, er ligt nu een nog bredere weg voorzien van F1 waardig strak asfalt en rammelstroken, niemand rijdt daar 60.... zelfs niet de doorgewinterde conformist!

Binnenwei 31-35, 9248 Siegerswoude
https://goo.gl/maps/Tia9a4XmuEJ2

hneel
Master
 Bericht 
Da's nog best een bochtige weg met een hoop uitritten. Daar zou ik zelf toch niet al te hard rijden.

Hier daarentegen...

keokiracer
Master
 Bericht 
 Pagina 1 van 1 [ 12 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cweepz, Maserati Teun en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek…