» Openbaar » Verkeersbeleid   

Pagina 1 van 1  [ 10 berichten ]
hneel
Master
 Bericht 
BN De Stem schreef:
Verkeerschaos A29 bij Willemstad: weg weer open, weggebruikers stonden drie kwartier voor kapotte brug

WILLEMSTAD - Door een technische storing bij de Haringvlietbrug was de A29 bij Willemstad in beide richtingen afgesloten. Dat zorgde voor een flinke verkeerschaos.

Sebastiaan Quekel 08-08-18, 10:46 Laatste update: 10:52

Weggebruikers stonden bijna een uur voor een kapotte brug te wachten. De file liep aan beide kanten flink op. Op het hoogtepunt stond er in totaal tien kilometer file.

Wat de oorzaak van de storing was, moet onderzoek nog uitwijzen. Inmiddels is de weg weer vrijgegeven en lost de file op.

De zoveelste keer... Het wordt nu zo langzamerhand wel eens tijd voor een tunnel.

Een brug in een snelweg die overdag elk half uur open gaat. Dat is echt niet meer van deze tijd.

maarten28
Master
 Bericht 
Hij gaat maximaal 11x per dag open, en sinds juli maximaal 8x.
Maar die brug is alleen voor jachten interessant. Dan zijn 4 of 5 openingen toch ook voldoende? Er is 13,5 meter doorvaarthoogte.

BaasTimo
Master
 Bericht 
Nu kom ik daar niet zo vaak, maar waarom is daar bij knp Hellegatsplein ooit zo'n rare lus aangelegd ipv een normale weg? (knp Sabina - N59)

skipper1978
Pro
 Bericht 
BaasTimo schreef:
maar waarom is daar bij knp Hellegatsplein ooit zo'n rare lus aangelegd ipv een normale weg?

Misschien omdat ze nu in kunnen voegen daar waar er 2 rijstroken zijn?
Als ik op Topotijdreis.nl, wegenwiki en streetview bekijk kan ik wel zien dat er een talud ligt voor een "normale" weg (half sterknooppunt),(deze dijk) dus waarschijnlijk was dat wel ooit de bedoeling.

BaasTimo
Master
 Bericht 
Ah, duidelijk

basjuh1981
Master
 Bericht 
skipper1978 schreef:
Als ik op Topotijdreis.nl, wegenwiki en streetview bekijk kan ik wel zien dat er een talud ligt voor een "normale" weg (half sterknooppunt),(deze dijk) dus waarschijnlijk was dat wel ooit de bedoeling.

De N59 was/is gepland als A59, maar nog niet op die manier aangelegd. Wat dat invoegen betreft klopt wel.

Walker
Master
 Bericht 
In die rare lus moet toch de aansluiting naar de A4 -> Beneluxplein ooit gaan komen?

snovvdog
Master
 Bericht 
Schandalig, duizenden auto's laten wachten op een paar bootjes.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Walker schreef:
In die rare lus moet toch de aansluiting naar de A4 -> Beneluxplein ooit gaan komen?

:schudnee: Dat is noordelijker bij Klaaswaal.

TommyGun
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Schandalig, duizenden auto's laten wachten op een paar bootjes.

Hier presteren ze het ook om bruggen IN DE SPITS open te gooien voor fucking plezierjachtjes.

https://www.ed.nl/laarbeek/brug-beek-en ... ~abadb7a1/

Pagina 1 van 1 [ 10 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast