» Openbaar » Verkeersbeleid   

Pagina 1 van 1  [ 21 berichten ]
leader
Eendagsvlieg
 Bericht 

Ik heb altijd in het verleden voertuigen met grijs kenteken bereden, de laatste drie jaar niet, maar bijtelling van € 1400,00 per maand wordt men natuurlijk ook niet vrolijk van.

Nu weer een grijs- gekentekende auto aangeschaft, formeel is alles geregeld, BTW nr, verklaring fiscus, etc.

Er dient natuurlijk een (vereenvoudigde) km. registratie te worden bijgehouden, t.w. van plaats naar plaats, beginstand en daarna eindstand en dit elke dag.
Corrigeer mij als het veranderd is.

Heb in het verleden ook controle gehad en de fiscus haalde wél bakzeil, gelukkig maar, men krijg de achterliggende periode en dan het geheel dubbel voor z'n kiezen....(leuk als je gewoon werkt)

Nu de vraag:
Weten jullie dat als men b.v. op vakantie gaat met deze auto, elk kenteken bij de grens geregistreerd wordt? en vervolgens deze gegevens gebruikt mogen worden door de fiscus?

Hoor graag van jullie. :honger:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Die units bij de grens worden .. Volgens eigen zeggen.. Alleen gebruikt om verdachte voertuigbewegingen te registreren. Zoals Poolse busjes die hetzelfde wekelijkse rijpatroon hebben. (snelheidsmetingen worden niet uitgevoerd, ik probeer altijd met tweezestig onder zo'n poortje door te jakkeren).

Ja ik vind het ook een zwak verhaal maar het schijnt zo te zijn.

Maar overal in het land kun je sowieso natuurlijk een Belastingdienst autootje tegenkomen met ANPR installatie.

Kami
Master
 Bericht 
Je kan privegebruik toch afkopen voor een grijs kenteken ?

Pita
Master
 Bericht 

Van de week nog een nieuwe Volvo XC 60 tegengekomen met een nieuw grijs kenteken, geen dakverhoging. Dacht dat het allang niet meer kon.

Wesje
Pro
 Bericht 

Een verhoogd dak hoeft ook niet altijd, ligt maar net aan het type auto.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Wesje schreef:
Een verhoogd dak hoeft ook niet altijd, ligt maar net aan het type auto.

Gewoon een dikke Amerikaanse pickup :honger: :honger:

Pita
Master
 Bericht 

Dodge Ram SRT 10 ?
Daar haalt de belastingdienst hun centjes wel terug in de brandstofaccijns.

Walker
Master
 Bericht 
Remo
Master
 Bericht 
Of koop gewoon een auto van 15 jaar oud, dan betaal je bijtelling over de fiscale waarde. Ik heb alle auto's op de BV's staan, betaal nog geen 20 euro per maand per auto en kan alle kosten zakelijk betalen.

Ik ken genoeg verhalen van mensen die een naheffing gehad hebben omdat er ergens iets niet klopte in de registratie, dat wil je echt niet.

Pita
Master
 Bericht 

Ik heb jarenlang een negatief inkomen gehad, auto gewoon prive kopen en € 0,19 belasting per gereden kilometer aftrekken. Dat schiet lekker op als je 150.000 km. per jaar rijdt.
Nadeel is wel dat je nergens iets kan financieren. Wat is uw inkomen meneer, tsja dat is € 15.000.- negatief.

WimLex
Master
 Bericht 
leader schreef:
Weten jullie dat als men b.v. op vakantie gaat met deze auto, elk kenteken bij de grens geregistreerd wordt?

Ja dat weet ik

@migoboras heet dat systeem

Walker
Master
 Bericht 
Pita schreef:
Ik heb jarenlang een negatief inkomen gehad, auto gewoon prive kopen en € 0,19 belasting per gereden kilometer aftrekken. Dat schiet lekker op als je 150.000 km. per jaar rijdt.
Nadeel is wel dat je nergens iets kan financieren. Wat is uw inkomen meneer, tsja dat is € 15.000.- negatief.

Bij 150.000 km horen toch ook heel wat facturabele uren. Kan me niet voorstellen dat je slecht 15.000 Euro omzet haalt en dan 30.000 Euro reiskosten hebt.

leader
Eendagsvlieg
 Bericht 

Kami schreef:
Je kan privegebruik toch afkopen voor een grijs kenteken ?

Inderdaad heb ik ook gehoord, maar wat zal dat kosten voor een Mercedes GLE 350d? :glaasje:

Masterdam
Master
 Bericht 
Oeh! Die auto is al veel voorbij gekomen op dit forum! :honger:

Pita
Master
 Bericht 

@Walker

150.000 km. per jaar x € 0,19 per kilometer, belastingdienst haalde daar wel 10.000 km. voor prive gebruik af. Bleef over een dikke 130.000 km. aan te factureren kilometers. BTW kon natuurlijk wel verrekend worden.

leader
Eendagsvlieg
 Bericht 

Hé? 150.000 x € 0,19 = € 28.500 en dan? -/- 10.000 km natuurlijk....

Er zijn er weinig die 150.000 km per jaar rijden.....

zandbak
Master
 Bericht 
Remo schreef:
Ik ken genoeg verhalen van mensen die een naheffing gehad hebben omdat er ergens iets niet klopte in de registratie, dat wil je echt niet.

Ik heb een verklaring "Uitsluitend zakelijk gebruik bestelauto" ingevuld. Dat betekent dus geen privé kilometers rijden, maar dat houdt tevens in dat je geen rittenregistratie meer hoeft bij te houden...De secretaresse kon de deur uit O:)

Spook
Master
 Bericht 
Ik had een verklaring geen eigen gebruik bij mijn bestelwagen vroeger en ik moest dan juist wel een keurig kloppende kilometerregistratie hebben.

zandbak
Master
 Bericht 
Het zijn 2 verschillende dingen:

Verklaring geen privégebruik auto
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... bruik_auto
Citaat:
Als u op kalenderjaarbasis niet meer dan 500 privékilometers met de auto van uw werkgever gaat rijden, kunt u met een formulier aangeven dat u deze auto niet privé gebruikt. U moet altijd overtuigend bewijzen dat u niet meer dan 500 privékilometers rijdt.

Uitsluitend zakelijk gebruik bestelauto
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... bestelauto
Citaat:
Hebt u een bestelauto van uw onderneming? En gebruikt u deze uitsluitend zakelijk? Dan kunt u een 'Verklaring uitsluitend zakelijk gebruik bestelauto' indienen.

Dit betekent voor u het volgende:

U hoeft bij uw winstberekening geen rekening te houden met de correctie voor het privégebruik van de bestelauto.
U hoeft geen rittenregistratie bij te houden.

Spook
Master
 Bericht 
Oh. Ok. :thumb:

zandbak
Master
 Bericht 
Die 500km wat je anders privé mag rijden schiet ook niet op t.o.v. het werk wat je dan extra hebt aan sluitende rittenregistratie bijhouden

Pagina 1 van 1 [ 21 berichten ]