» Openbaar » Verkeersbeleid   

Pagina 1 van 1  [ 41 berichten ]
Dizza
Nieuwkomer
 Bericht 

Tot mijn grote ergernis wat ik laatste weken paar keer heb meegemaakt. Je stopt netjes voor de zebrapad zodat de voetganger kan oversteken. Je wacht je wacht maar de persoon steekt maar niet over en wanneer je maar gaat rijden zie je uit je binnenspiegel dat de persoon gaat lopen.
Stel je voor dat er een politie auto achter je is wordt je dan bekeurd voor zo een actie moet je eindeloos wachten totdat de persoon gaat oversteken.

Joël D.
Master
 Bericht 
Ik ken het. Of dat ze pas gaan oversteken als je helemaal stilstaat, terwijl je niet eens had hoeven remmen als ze meteen waren overgestoken.

Spook
Master
 Bericht 
Als ze nog voor je zijn hoe zie je ze dan in je binnenspiegel?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Joël D. schreef:
Of dat ze pas gaan oversteken als je helemaal stilstaat, terwijl je niet eens had hoeven remmen als ze meteen waren overgestoken.

Dat leer ik mijn kids ook! :kniktja:

basjuh1981
Master
 Bericht 
Of ze staan te wachten voor een VOP. Stop je netjes, draaien ze om en lopen ze de andere kant op. En bedankt hè :fp:

Spook
Master
 Bericht 
Was het een telefoonzombie?

Dizza
Nieuwkomer
 Bericht 

Spook schreef:
Als

Ik bedoel als ik zelf weer door rij dat ik de persoon dan pas zie oversteken

Joël D.
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Dat leer ik mijn kids ook! :kniktja:

Bij kinderen snap ik dat ook, die kunnen de snelheid van de auto niet zo goed inschatten. Maar ik mag toch hopen dat volwassenen wel kunnen inschatten of ik ga stoppen voor een zebrapad of niet. Helemaal als ik nog even naar ze sein met mijn grootlicht.

Hartstikke slecht voor het milieu, al dat remmen en optrekken.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Was het een telefoonzombie?

Nee, een Poolse arbeider.

Dizza
Nieuwkomer
 Bericht 

Maar je kan gewoon voor zo iets bekeurt worden als de persoon maar blijft wachten?

Spook
Master
 Bericht 
Hij/zij maakt geen aanstalten en staat niet op het zebrapad? Lijkt me niet dan.

Joël D.
Master
 Bericht 
Enige oplossing dan is een dashcam. ;)

Dizza
Nieuwkomer
 Bericht 

Denk dat ik een dashcam ga aanschaffen sta je toch sterk als het een keer fout gaat

-Joske-
Master
 Bericht 
Joël D. schreef:
Of dat ze pas gaan oversteken als je helemaal stilstaat, terwijl je niet eens had hoeven remmen als ze meteen waren overgestoken.
Als je ziet hoeveel er niet stoppen snap ik dat wel. irritant is het wel. Wat al helemaal irritant is zijn die lui wat gezellig gaan kletsen daar.... Zie je iedereen stoppen en weer doorrijden.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Joël D. schreef:
sein met mijn grootlicht

Want gevaar?

Joël D.
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Want gevaar?

Ja, oude Alfa he. Er is dus altijd een kans aanwezig dat de remmen niet werken.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Verstandig! :kniktja: :thumb:

Alle keren dat ik achter je reed deed je remlicht het niet!

Alexander_B
Master
 Bericht 
Dizza schreef:
Stel je voor dat er een politie auto achter je is wordt je dan bekeurd voor zo een actie moet je eindeloos wachten totdat de persoon gaat oversteken.

Mmm, nah. Je moet voetgangers die aanstalte maken om over te steken voorrang verlenen. Als ze niet willen oversteken (blijven staan, omdraaien, etc..), dan hebben ze hun kans gehad en mag je weer door.

Joël D.
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Alle keren dat ik achter je reed deed je remlicht het niet!

:nono: Dat was de vorige eigenaar. Ik geef nu standaard een klap op mijn achterlicht voordat ik vertrek.

Pietert
Master
 Bericht 
Dizza schreef:
Denk dat ik een dashcam ga aanschaffen sta je toch sterk als het een keer fout gaat

Ja? De hoofdreden dat je een cam gaat aanschaffen zijn mensen die niet oversteken op het moment dat er een slechtgehumeurde agent achter je staat? :lol:

Edit: Sorry Joël :)

Joël D.
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
Ja? De hoofdreden dat je een cam gaat aanschaffen zijn mensen die niet oversteken? :lol:

... op het moment dat er precies een politieagent in de buurt is.

Dizza
Nieuwkomer
 Bericht 

nee hoofreden is dat er vaak gekke dingen in het verkeer gebeuren :-D

Pietert
Master
 Bericht 
Dat valt wel mee toch?

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Dizza schreef:
vaak gekke dingen

Iets minder Polskie Drogi kijken helpt ook :lol:

Dizza
Nieuwkomer
 Bericht 

Pietert schreef:
Dat valt wel mee toch?

Wat ik soms lees op het forum dat mensen bekeurt worden en vaak beweren dat ze niet zo een overtreding hebben gemaakt lijkt het me wel verstandig om zo een dashcam aan te schaffen. 50 %schrijft als er een bekeuring binnen komt van ik heb zo een overtreding nooit gemaakt weet niet over wat het gaat :-D

Joël D.
Master
 Bericht 
Dan moet je er wel voor zorgen dat je een grote SD kaart in je dashcam stopt en alle filmpjes regelmatig op een HD oid wegschrijft. Anders heb je geen opname meer van de bewuste dag.

Pietert
Master
 Bericht 
Op een dashcam gaat misschien 8 uur, heel misschien 20 uur beeld. Als je dan 2 maanden later een boete krijgt...

Feitelijk
Master
 Bericht 
En niet je harde schijf laten vallen als er brandalarm is...

Pietert
Master
 Bericht 
:lol:

Dizza
Nieuwkomer
 Bericht 

Joël D. schreef:
Dan moet je er wel voor zorgen dat je een grote SD kaart in je dashcam stopt en alle filmpjes regelmatig op een HD oid wegschrijft. Anders heb je geen opname meer van de bewuste dag.

Eigenlijk heb je dus in praktijk vaker wat aan een dashcam bij een staandehouding?

Alexander_B
Master
 Bericht 
Van wie was dat filmpje ookalweer, die werd staande gehouden voor "u reed ruim 20 te hard meneer", en toen ze de dashcam zagen hangen was het ineens alleen een waarschuwing. (die 20 te hard was ook aantoonbaar niet waar, door de dashcam..)

maar inderdaad, tenzij je de boel regelmatig netjes bewaart, kan het zijn dat de brief pas komt nadat je beelden al verloren zijn..

Feitelijk
Master
 Bericht 
Zx had zo'n gevalletje

basjuh1981
Master
 Bericht 
En Jack.R.

Feitelijk
Master
 Bericht 
En Pietert

Masterdam
Master
 Bericht 
En Archie.

Masterdam
Master
 Bericht 
Joël D. schreef:
Dan moet je er wel voor zorgen dat je een grote SD kaart in je dashcam stopt en alle filmpjes regelmatig op een HD oid wegschrijft.

Haha! Welke retard slaat er nou iedere rit op van afgelopen 6 jaar?!? :lol:

Feitelijk
Master
 Bericht 
En masterdam

Masterdam
Master
 Bericht 
Nietes.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Gevalletje foute bebording op de A13 met een boete toch? En de dashcambeelde.... o wacht.

keokiracer
Master
 Bericht 
Pietert
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
had

Feitelijk schreef:
En Pietert

Heb.

Pagina 1 van 1 [ 41 berichten ]