» Openbaar » Verkeersbeleid   



 Pagina 1 van 1  [ 42 berichten ]
Ogre
Master
 Bericht 
Teletekst schreef:
Het demissionaire kabinet waarschuwt
er in een rapport van minister Schultz
en staatssecretaris Dijksma voor dat de
wegen rond de grote steden de komende
decennia zullen dichtslibben.Bovendien
zal het goederenvervoer sterk groeien.

In 2030 zijn alle infrastructurele
projecten afgerond,maar voor de jaren
daarna bestaan er nog geen plannen om
de problemen aan te pakken.Deskundigen
dringen aan op maatregelen voor de
langere termijn.

ProRail wil in de komende jaren al fors
ingrijpen op het spoor,dat geschikt
moet worden gemaakt voor twee keer
zoveel treinen als nu het geval is.


En zo wordt de Nederlandse geest alvast rijp gemaakt voor de invoering van kilometerheffing door het komende kabinet :duh: :boos:

hneel
Master
 Bericht 
Tja, de VVD is zogenaamd kampioen asfalt, maar ze zijn al vanaf het eind van het kabinet Den Uyl bijna onafgebroken aan het bewind. En wat hebben ze al die tijd aan het wegennet gedaan?

-Joske-
Master
 Bericht 
hneel schreef:
En wat hebben ze al die tijd aan het wegennet gedaan?

Hier in het zuiden de A73, knooppunt Leenderheide en nu de tunnel in Maastricht, maar men moet nu wel eens gaan nadenken om die A2 3baans te gaan maken tussen Eindhoven en Maastricht, anders zal het op termijn een puinhoop worden hier, voor zover het dat niet al is in de spits.

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
hneel schreef:
Tja, de VVD is zogenaamd kampioen asfalt, maar ze zijn al vanaf het eind van het kabinet Den Uyl bijna onafgebroken aan het bewind. En wat hebben ze al die tijd aan het wegennet gedaan?
De laatste 10 jaar is er wel het een en ander bijgekomen maar er is nog steeds veel low hanging fruit en als dat niet geplukt wordt, loopt alles binnen afzenbare tijd inderdaad weer vast.
-Joske- schreef:
om die A2 3baans te gaan maken tussen Eindhoven en Maastricht, anders zal het op termijn een puinhoop worden hier, voor zover het dat niet al is in de spits.
Weert ri Eindhoven is iedere ochtend raak. Idd, snel 2X3 baans en oostenlijke randweg aanleggen, anders wordt de file alleen maar breder ipv korter.

Als er echt een kabinet komt met GL, vrees ik het ergste. Die gaan heel hard KM heffing eisen ipv asfalteren en zullen daarbij op steun van D666 kunnen rekenen.

keokiracer
Master
 Bericht 
De NMCA ('het rapport') is hier te bekijken: https://www.rijksoverheid.nl/ministerie ... poortafels

A4
Master
 Bericht 
hneel schreef:
En wat hebben ze al die tijd aan het wegennet gedaan?

In ieder geval niet de A1 Beekbergen - Hoevelaken 3 rijstroken gemaakt.

RRL
Master
 Bericht 
Grijsoord - Ede 2x3, rijdt daar nu wel door. Alleen daarna weer die plusstroken, zit nog altijd te wachten tot dat een permanente 2x3 wordt.

Pita
Master
 Bericht 
 
Knooppunt Hooipolder had 20 jaar geleden al een modern klaverblad moeten zijn.

maarten28
Die hard
 Bericht 
 
-Joske- schreef:
post4354655.html#p4354655 schreef: En wat hebben ze al die tijd aan het wegennet gedaan?
Hier in het zuiden de A73, knooppunt Leenderheide en nu de tunnel in Maastricht, maar men moet nu wel eens gaan nadenken om die A2 3baans te gaan maken tussen Eindhoven en Maastricht, anders zal het op termijn een puinhoop worden hier, voor zover het dat niet al is in de spits.

N279 4-baans van Veghel naar Helmond, A74.
Dat ze niets doen is zeker niet waar, maar het lijkt altijd te langzaam te gaan.

A2 3-baans wordt een leuke uitdaging met de Maasbrug bij Wessem/Maasbracht.

Kwibus
Master
 Bericht 
Ruit Rotterdam, daar moeten ze wat aan doen :boos:

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
N34 en N36 mogen ook wel 2x2 worden. Oh nee wacht Groningen, Drenthe en Twente woont natuurlijk niemand /overheid.

bernardo A.
Master
 Bericht 
 
-Joske- schreef:
Hier in het zuiden de A73, knooppunt Leenderheide en nu de tunnel in Maastricht,


Dat zijn ook wel werkelijk de meest noodzakelijke maatregelen om problemen op te heffen, die in 1980 al onaanvaardbaar waren.

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
Pita schreef:
Knooppunt Hooipolder had 20 jaar geleden al een modern klaverblad moeten zijn.
Klaverblad is ook niet ideaal (wel leuk voor motorrijders schijnt) maar wat er nu ligt is om je dood te schamen.

BLikent
Master
 Bericht 
RTV Utrecht schreef:
Deze zes knelpunten belemmeren het Utrechtse verkeer

UTRECHT - Vaststaan in de file, een volle bus instappen of de trein missen omdat die overvol zit. Het zou zomaar eens het toekomstbeeld kunnen zijn, als er niks aan de bereikbaarheid van Utrecht gebeurt.

Ongeacht hoe de economie het doet, Utrecht krijgt meer verkeer. Dat blijkt uit een nieuwe analyse van het ministerie van Infrastructuur en Milieu.

Volgens de provincie moet er daarom geïnvesteerd worden om de draaischijf van Nederland draaiende te houden. Het nieuwe kabinet moet zich daar over buigen. Maar volgens de provincie Utrecht moeten de volgende zes plekken op de formatietafel liggen:

SCIENCE PARK UTRECHT
Bovenaan staat de voormalige Uithof. Want het wordt er drukker en drukker. De provincie verwacht in 2020 110.000 bezoekers per dag. En daarom moet er fors worden geïnvesteerd in allerlei soorten vervoer. In maart nam de Utrechtse gemeenteraad daar al een motie voor aan.

RING UTRECHT
De snelwegen rond de stad Utrecht blijven een probleem. Zowel voor de regionale als landelijke bereikbaarheid. Vorig jaar waren de wegen rond Utrecht nog het drukst van heel Nederland.

STATIONS UTRECHT EN AMERSFOORT
Ondanks dat Utrecht Centraal net opgeleverd is, blijft het samen met Amersfoort een punt van aandacht. Niet alleen het vervoer per trein, maar in al het vervoer dat via het stationsgebied loopt moet geïnvesteerd worden.

MERWEDEKANAALZONE
In Utrecht moeten in rap tempo heel veel nieuwe huizen gebouwd worden. De Merwedekanaalzone speelt daarin een belangrijke rol. Maar meer inwoners, betekent ook meer vervoer. Vooral richting het Utrecht Science Park.

RIJNBRUG
De N233 over de Rijn bij Rhenen is ook een opgave. De Rijnbrug verbindt Gelderland en Utrecht en is in slechte staat. Niemand wil de brug opknappen en daarom komen plannen voor een nieuwe brug maar niet op gang. In februari riep het CDA al dat de landelijke politiek zich moet buigen over de Rijnbrug.

LOENERSLOOTSEBRUG
Een echte bottleneck vormt deze brug over de N201. Het verkeer van Amsterdam naar Vinkeveen staat er 's avonds vaak vast. De tweebaansweg moet over één baan het water oversteken. In de gemeenteraad staat het onderwerp al langer op de agenda.


Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Citaat:
ProRail wil in de komende jaren al fors
ingrijpen op het spoor,dat geschikt
moet worden gemaakt voor twee keer
zoveel treinen als nu het geval is.


Want
dat
schiet
enorm
op,
die
paar
extra
treinstellen

Pietert
Master
 Bericht 
Werd jij er ook al zo moe van? :lol:

hneel
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Ruit Rotterdam, daar moeten ze wat aan doen :boos:


De verbreding van de A15 aan de zuidkant heeft wel goed geholpen. Vroeger stond dat daar altijd muurvast, nu nog maar zelden. Bewijs dat meer asfalt werkt! :woop:

Maar goed, dat is helaas maar een uitzondering. De meeste wegen liggen er nog net zo bij als in 1977.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Ruit Rotterdam, daar moeten ze wat aan doen :boos:

Doortrekking A13/A16 staat toch al gepland evenals de A24? Nu nog de A4 doortrekken van Beneluxplein naar Klaaswaal.

Pietert
Master
 Bericht 
hneel schreef:
nu nog maar zelden.

:kniktja: BROOOAAAAAP

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
BROOOAAAAAP

Zo'n klinkt een diesel niet, die klinkt als een vrachtwagen

:[

keokiracer
Master
 Bericht 
maarten28 schreef:
N279 4-baans van Veghel naar Helmond, A74.

A74 bestaat al bij Venlo. En daar gaat sowieso geen overdreven lange dubbelnummering gebruikt worden, ook al zou de N279 aangelegd worden als snelweg.
Plannen voor de N279 zijn overigens als volgt:
Code:
2x2 door Veghel, zuidwestelijke omlegging gaat niet door
Ombouw van gelijkvloerse kruisingen waar dit voor de doorstroming noodzakelijk is, uitgevoerd als 2x1, met ruimtereservering voor 2x2;
2x1-strooks omlegging (Helmond-)Dierdonk

In ieder geval is er een ruimtereservering, dat is al iets, maar het is weer lekker karig. Goed bezig provincie Noord-Brabant, je bent zo onderhand bijna net zo erg als de provincie Gelderland.

N34 en N36 mogen ook wel 2x2 worden. Oh nee wacht Groningen, Drenthe en Twente woont natuurlijk niemand /overheid.

N34 is provinciaal en daar heeft de Rijksoverheid geen moer mee te maken. N36 eens, zeker het stuk bij Almelo.

Dikke Dakduif schreef:
Klaverblad is ook niet ideaal (wel leuk voor motorrijders schijnt) maar wat er nu ligt is om je dood te schamen.

Een klaverturbine zou wel een optie zijn (zie knp. Ewijk/Oudenrijn/Ypenburg), met dan de turbineboog van Made>Gorinchem en mogelijk ook een van Waalwijk>Breda

Dave schreef:
Want dat schiet enorm op, die paar extra treinstellen

Er zijn volgens het rapport zelfs bij het 2030-Laag scenario al redelijk wat baanvakken die >100% capaciteit komen, dus die uitbreidingen zullen ook nodig zijn. Zolang het railvervoer maar niet gezien wordt als het 'magische antwoord' op de fileproblematiek dan is het wmb goed. En snel het rapport doorkijkend lijkt het erop dat dat gelukkig niet het geval is.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
N34 is provinciaal en daar heeft de Rijksoverheid geen moer mee te maken. N36 eens, zeker het stuk bij Almelo.

Dan mag de provincie er wel eens wat aan doen :[
In de spits is het gewoon +- 70 sukkelen richting Groningen...

N36 mag ook helemaal. In de spits ook bumpertje bumpertje rijden met +-80

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Zo'n klinkt een diesel niet, die klinkt als een vrachtwagen

Die van mij heeft een open pijp.. Kreeg vorige maand nog de opmerking 'of ik draken toegevoegd had aan deze auto'.. :D

Niet alles rijdt als een ouwe Seat jongeh.

Kwibus
Master
 Bericht 
Media schreef:
Deze zes knelpunten belemmeren het Utrechtse verkeer
Ze vergeten Groen Links in het gemeentebestuur te noemen :x

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Niet alles rijdt als een ouwe Seat jongeh.

Die had een niet 100% dichte uitlaat bij koude motor jonguh, dat klinkt pas rauw :[

keokiracer
Master
 Bericht 
hneel schreef:
De verbreding van de A15 aan de zuidkant heeft wel goed geholpen. Vroeger stond dat daar altijd muurvast, nu nog maar zelden. Bewijs dat meer asfalt werkt

Ook mooi om te zien dat die verbreding samen met de A4MD een positief effect heeft gehad op de A20 bij Rotterdam. De A20 zit al jaren aan de max en dat is goed te zien, in vergelijking met 2014 reden er in 2016 25-30k voertuigen/dag meer over de A15.

basjuh1981 schreef:
Doortrekking A13/A16 staat toch al gepland

Voor het project A13/A16 (dat overigens sinds vorig jaar officieel 'A16 Rotterdam' heet) is er halverwege vorig jaar een tracébesluit genomen, daar is dan een bezwaarperiode voor geweest en nu wordt er volgens mij op uitspraak van de Raad van State gewacht. Het gaat om 2x2 met ruimtereservering voor 2x3. Geweldig overigens, want de verwachte intensiteit is 119.000 voertuigen/dag in de Rottemerentunnel (onder dat park door), wat zelfs met de 2x3 al krap wordt. Geweldig dus... :duh:
Code:
De verwachte verkeersintensiteit in de tunnel in 2030 is 119.000 voertuigen per dag. De ruimtereservering voor 2x3 rijstroken zal dan ingezet moeten worden om een dergelijke intensiteit af te wikkelen. Er wordt een hoge I/C-waarde van 0,9 verwacht, wat een aanzienlijke filekans geeft, in het tracébesluit ging men uit van een filekans van 10 keer stilstaand verkeer in de spits per week, feitelijk dagelijkse congestie.
En daar komt dan ook nog bij dat men een cursus 'hoe verneuk ik bestaande infrastructuur' gaat geven door de bestaande A13 ten zuiden van het 'knooppunt Zestienhoven' te versmallen naar 2x2 rijstroken.

basjuh1981 schreef:
evenals de A24?

De Blankenburgtunnel (A24) is beter voor elkaar, daar komen ook 2x3 rijstroken (3+4 zelfs met de 4e rijstrook als kruipstrook voor vrachtverkeer tunnel-uit ) met een verwachte intensiteit van 50-65k voertuigen/dag. Dat is voornamelijk zo laag vanwege de tolheffing die een vraaguitval van ~35k veroorzaakt). Zelfs met die vraaguitval erbij gerekend is de Blankenburgtunnel in ieder geval goed toekomstvast gebouwd :thumb:

basjuh1981 schreef:
Nu nog de A4 doortrekken van Beneluxplein naar Klaaswaal.

Geen concrete plannen voor voor zover ik weet, maar dat stuk A4 wordt in de Structuurvisie Infrastructuur en Ruimte (SVIR) wel genoemd als mogelijk nieuwe verbinding, dus alle hoop is nog niet verloren :)

N36 mag ook helemaal.

Idealiter gezien wel ja, maar er zijn een hoop dringendere stukken weg dan de N36 ten noorden van Westerhaar (waar de intensiteit flink daalt t.o.v. Vriezenveen). N34 kan ik weinig zinnigs over zeggen want provinciaal en provincie Drenthe is niet zo gortig met het publiceren van intensiteiten,nieuwste data is van 2012 :nocheer:

keokiracer
Master
 Bericht 
LOENERSLOOTSEBRUG
Een echte bottleneck vormt deze brug over de N201. Het verkeer van Amsterdam naar Vinkeveen staat er 's avonds vaak vast. De tweebaansweg moet over één baan het water oversteken. In de gemeenteraad staat het onderwerp al langer op de agenda.

Baan/strook negerend en het feit dat het verkeer van Amsterdam naar Vinkeveen niet eens over die brug rijdt (brug ligt oostelijk van A2, Vinkeveen ligt westelijk van A2) moet Utrecht misschien eens nadenken voordat ze wat zeggen, aangezien recentelijk is bekendgemaakt dat de provincie de ongelijkvloerse aansluiting van Vinkeveen in de N201 wil vervangen door een kruispunt...

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
N34 kan ik weinig zinnigs over zeggen want provinciaal en provincie Drenthe is niet zo gortig met het publiceren van intensiteiten,nieuwste data is van 2012 :nocheer:

Ik weet uit ervaring dat het er altijd stervensdruk is in de spits en dat het totaal niet door rijdt :[
En dan heb ik het vooral over het stuk Coevorden - Groningen. Stukje Coevorden - Rotonde N36/N48 valt nog enigszins mee qua drukte.

keokiracer
Master
 Bericht 
En dan heb ik het vooral over het stuk Coevorden - Groningen.

Coevorden-Emmen staat al in de planning (f)
https://www.wegenforum.nl/viewtopic.php ... 30#p898525
Langs Emmen ook trouwens: https://www.wegenforum.nl/viewtopic.php ... 30#p885601 (jammer dat 3 v/d 4 plaatjes weg zijn)
Je krijgt zelfs je eigen ongelijkvloerse aansluiting dd :thumb:

Pietert
Master
 Bericht 
Zo'n klinkt een diesel niet

M'n motor wel

basjuh1981
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
Een klaverturbine zou wel een optie zijn (zie knp. Ewijk/Oudenrijn/Ypenburg),

Al heeft Ypenburg voor een aantal aansluitingen een VRI :roll:

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
Je krijgt zelfs je eigen ongelijkvloerse aansluiting dd

Heuj! :lol:
Oh in 2019 pas :nocheer:

Die aansluiting mag ook wel idd. Staat vaak een aardige rij te wachten op de uitvoegstrook

keokiracer
Master
 Bericht 
basjuh1981 schreef:
Al heeft Ypenburg voor een aantal aansluitingen een VRI

Jaja, dan denk je die lokale aansluiting ff weg, het ging hier om een principe waarbij ik speciaal verspreid door het land voorbeelden probeerde te geven en Kethelplein heeft hetzelfde probleem met de aansluiting Schiedam-Noord. Dus maar vor Ypenburg gekozen voor de westelijke Randstad.
Ik had overigens ook nog Kerensheide kunnen noemen voor de mensen in Zuidoost-NL. En Zuidbroek voor Noord-NL :P

basjuh1981
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
En daar komt dan ook nog bij dat men een cursus 'hoe verneuk ik bestaande infrastructuur' gaat geven door de bestaande A13 ten zuiden van het 'knooppunt Zestienhoven' te versmallen naar 2x2 rijstroken.

Wat een faal :fp:

keokiracer schreef:
Zelfs met die vraaguitval erbij gerekend is de Blankenburgtunnel in ieder geval goed toekomstvast gebouwd :thumb:

Dat doen ze dan weer goed :thumb:

keokiracer schreef:
Geen concrete plannen voor voor zover ik weet, maar dat stuk A4 wordt in de Structuurvisie Infrastructuur en Ruimte (SVIR) wel genoemd als mogelijk nieuwe verbinding, dus alle hoop is nog niet verloren :)

Al is er toch wel wat druk vanuit de gemeente Hoeksche Waard.

basjuh1981
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
Jaja, dan denk je die lokale aansluiting ff weg

Nou, lokale aansluiting... A4 (Delft) <-> A13 :lol:

keokiracer
Master
 Bericht 
basjuh1981 schreef:
Al is er toch wel wat druk vanuit de gemeente Hoeksche Waard.
Voornameljik van Spijkenisse, Hoeksche Waard is daar pasgeleden bijgekomen. In 2014 was er nog een lobby vanuit 6 provincies. Zuid-Holland, Noord-Brabant, Zeeland... En zelfs 3 Belgische provincies; Antwerpen en West- en Oost-Vlaanderen :P

basjuh1981 schreef:
Nou, lokale aansluiting... A4 (Delft) <-> A13

Err, oja, dat gaat daar via die verkeerslichten. ff vergeten :oops: :fp:
Dan was Kethelplein toch beter geweest :lol:

basjuh1981 schreef:
Wat een faal

Hier, kijk zelf maar :duh:
https://www.wegenwiki.nl/images/KP_Schi ... B_2015.jpg

R
Master
 Bericht 
Ogre schreef:
En zo wordt de Nederlandse geest alvast rijp gemaakt voor de invoering van kilometerheffing door het komende kabinet :duh: :boos:

En zo is het.

Overheidsgefaal. Een normale infrastructuur zou altijd al een basisvoorziening moeten zijn!

Dat gedebiel; we betalen elk jaar netto vele malen meer voor iets wat een basisvoorziening zou moeten zijn-> want levert geld op en draagt bij aan welzijn bevolking.

basjuh1981
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
Err, oja, dat gaat daar via die verkeerslichten. ff vergeten :oops: :fp:
Dan was Kethelplein toch beter geweest :lol:

(f) :lol:

keokiracer schreef:
Hier, kijk zelf maar :duh:
https://www.wegenwiki.nl/images/KP_Schi ... B_2015.jpg

Laat op z'n minst de bestaande configuratie bestaan. Maar vanaf waar gaat het naar 2x2 tussen Doenkade en Kleinpolderplein?

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Dave schreef:
Kreeg vorige maand nog de opmerking 'of ik draken toegevoegd had aan deze auto'

Hehe, ik hoorde dit weekend tijdens een blokje om ineens een bruut gorgelend autogeluid. Kwam een A6 de hoek om.. Kenteken gecheckt, was "gewoon" een (3 liter 6 cilinder) TDI :D

keokiracer
Master
 Bericht 
basjuh1981 schreef:
Laat op z'n minst de bestaande configuratie bestaan. Maar vanaf waar gaat het naar 2x2 tussen Doenkade en Kleinpolderplein?

Geen idee, ik vermoed vanaf Kleinpolderplein zelf. Ik ga eens even kijken of ik het tracébesluit kan vinden en dan ga ik wel even graven Afbeelding

basjuh1981
Master
 Bericht 
We vernemen het wel ;)
keokiracer schreef:
Geen idee, ik vermoed vanaf Kleinpolderplein zelf.

Ik las wel dat de verlengde A16 de hoofdroute zou worden, wat wel zou kunnen verklaren dat het stuk A13 van Doenkade naar Kleinpolderplein een strook minder krijgt.

keokiracer
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
ik vermoed vanaf Kleinpolderplein zelf.

En verkeerd vermoed. Rijbaanversmalling gebeurt pas bij de Doenkade, oftewel direct ten zuiden van het plaatje dat ik postte.
Zie kaartblad 7

 Pagina 1 van 1 [ 42 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek…