» Openbaar » Verkeersbeleid   

Pagina 1 van 14  [ 667 berichten ]
Feitelijk
Master
 Bericht 
Blik op de weg besteedde er ook wel eens aandacht aan.
Ik had het misschien als eens een keertje laten vallen maar ik vraag me nu in dit verzameltopic af wat die mensen bezielt! :loco:

Link

neurder
Die hard
 Bericht 
Die is inderdaad niet helemaal lekker... Ondanks die aflevering zie ik het zelf ook nog vaak genoeg mis gaan. Vooral strak onder de spiegel is een favoriet ;(

A4
Master
 Bericht 
Ach, zolang je je telefoon maar niet in je hand hebt of te hard rijdt is er qua politie-aandacht niet veel aan de hand. Dus daarom doet men dit. Omdat het kan. Volstrekt idioot idd.

cmx45
Die hard
 Bericht 

Een stomstom/telefoon op het voorruit is al erg genoeg. Pas een auto gezien met een tablet aan het voorruit.
En dan nog de mensen die zo'n ding dan voor hun snuffert plakken en op volle helderheid zonder nacht instellingen laten schijnen. Ik kan me toch echt niet voorstellen dat dat fijn rijdt.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Is er ook niet eens een vrouwtje van de weg gehaald die hem "echt vol voor d'r snufferd" had geplakt?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
Is er ook niet eens een vrouwtje van de weg gehaald die hem "echt vol voor d'r snufferd" had geplakt?

Heb je op het BodW linkje geklikt? O:)
cmx45 schreef:
Een stomstom/telefoon op het voorruit is al erg genoeg. Pas een auto gezien met een tablet aan het voorruit.

Ja ik ook, drie al, geen camera bij me....

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Heb je op het BodW linkje geklikt?
Eeeehhhh :schudnee: :schudnee: :schudnee: :oops: :oops: Vrijdag middag he

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Heb je vast mij gezien in een MB boxwagen. :lol: :lol:

Aanhanger
Master
 Bericht 
cmx45 schreef:
Een stomstom/telefoon op het voorruit is al erg genoeg.
En toch is het handig als je bijziend bent.

RRL
Master
 Bericht 
Die in de Combo is wel heel erg.

Zie hem vaak op het punt ongeveer halverwege het dashboard en de binnenspiegel, waarschijnlijk puur uit gemakzucht? Ik krijg echt elke keer weer de neiging om dat ding te verplaatsen als ik bij iemand in de auto en de GPS daar heeft.

Mijn telefoonhouder positioneer ik zo dat de houder het dashboard raakt, prima zichtbaar en amper hinder. Heb het toevallig op een foto:
Afbeelding
(Het punt van de foto, genomen door buitenlands bezoek, zelf ontgaat me overigens)

Feitelijk
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
Heb je vast mij gezien in een MB boxwagen.

Een Peug 306 met poolse erin, een golf cabrio met twee jonge kerels en een apple ding, en een spookrijdende grijze polo met twee marokkanen.

DB10
Master
 Bericht 
cmx45 schreef:
En dan nog de mensen die zo'n ding dan voor hun snuffert plakken

:kniktja: Van de week nog een Duitser met de navigatie aan het raam, recht boven het stuur :fp: . Hij was daarnaast nog met andere dingen bezig, volgens mij zelfs met tomtom verdwaald. Z'n knipperlicht deed het ook al niet.

Gelukkig kan ik de helderheid aanpassen van de navi en ook de boardcomputer, erg fijn wanneer het donker is. En als ik niks met het scherm doe dan verdwijnt ie met een simpele druk op de knop het dashboard weer in.

Masterdam
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:

Zéér geloofwaardig verhaal.

Donald Duck
Master
 Bericht 
Ik heb navigatie in de boordcomputer, dus de raam blijft vrij

Feitelijk
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:

Zéér geloofwaardig verhaal.

I know, right!

Viffer had er wel eentje: http://static.panoramio.com/photos/large/112670574.jpg

Alexander_B
Master
 Bericht 
Afbeelding
Zo.

Dion
FS medewerker
 Bericht 

Waarom niet helemaal links?

Raymond
Master
 Bericht 
Zover mogelijk links onderin de hoek.

Feitelijk
Master
 Bericht 
A4 schreef:
is er qua politie-aandacht niet veel aan de hand. Dus daarom doet men dit. Omdat het kan.

Is heel slecht te zien, maar toch:
Afbeelding

Alexander_B
Master
 Bericht 
Waarom links? Dan kan m'n bijrijder 'm ook niet bedienen.

Als je dr waar ie nu zit achter wegvalt, dan ligt je toch al fisiek op m'n motorkap.

Dion
FS medewerker
 Bericht 

Mijn bijrijder hoeft er niet aan te zitten, dan hangt ie telkens in mijn beeld (bij het verwijderen en terugplaatsen van de navigatie). Wanneer ik meerdere onbekende routes moet rijden (wat niet vaak voorkomt) dan stel ik alles thuis in.

Raymond
Master
 Bericht 
Mijn bijrijder mag maar aan 1 ding zitten en dat is niet de navigatie.

Dion
FS medewerker
 Bericht 

De handrem?

Morbid Angel
Master
 Bericht 
Aan de linkerzijruit, in de uiterste hoek vooraan, waar de buitenspiegel aan de auto vast zit. Aangezien de navi naar binnen zit, blokkeert hij de spiegel niet.

Scaniafan
Master
 Bericht 
Gewoon, op 't dashboard. En in het dashboard... Gewoon, de plekken waar de fabrikant het heeft ingebouwd... Maareh, navigatie is toch iets overbodigs :huh:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Maareh, navigatie is toch iets overbodigs

De mijne staat op mijn bureau. De route neem ik mee op de cerebral cortex gegevensdager. (Die is nog vrijgesteld ven de thuiskopieheffing)

keokiracer
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Maareh, navigatie is toch iets overbodigs

Voor mij wel in ieder geval :lol: 8)
Kreeg tijdens examen de opdracht op de navigatie te volgen. helemaal niet gedaan, want ik wist toch hoe ik moest rijden. Hoefde ik me daar in ieder geval niet op te focussen :lol:

bruintje beer
Master
 Bericht 
Navigatie?
:nothanks:
Ik zorg dat ik weet waar ik rij. I am my own maps!

Elwood
Master
 Bericht 
In onze auto's ingebouwd maar op vakantie ofzo links onderin.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Alexander_B schreef:
Zo.
Ongeveer zelfde plaats, iets verder naar rechts. Waarom? Omdat de aansluiting in het midden zit en ik een hekel heb aan draadjes over mijn dashboard. Verder zit links vaak mijn telefoon (had ooit zo'n houder op een stokkie, ideaal, zat ie op dezelfde hoogte als de knoppen op het tellerhuis).

JeffreyM
Master
 Bericht 
Nou niet hier
Afbeelding
of hier
Afbeelding
in ieder geval :fp:

Gewoon midden onderaan (als ik hem ooit eens gebruik :P)

opelrijder
Respect
 Bericht 
Rechts naast het stuur, in/voor een van de uitblaas openingen v/d airco, goed zichtbaar, goed bedienbaar, in zo' n "halforts"klemhouder.....

zadkine
Master
 Bericht 
Even voor het topic, niet waar anderen maar waar ik hem vast heb zitten.
1 wagen: Heeft speciale houder op aparte flexibele "slang" en kan dus naar wens verplaatst worden vzv die slang gebogen kan worden. Zit schuin rechts naast de bestuurder en in geen enkel opzicht voor het raam.
De tweede is in dashboard "af fabriek" ingebouwd.
De derde met zelf gemaakte beugel op de motor geschroefd, boven dashboard maar onder het zichtveld naar de weg.

Op een eerdere auto was die wel aan het raam gezet, maar zodanig dat ie een stukje zicht op de motorkap wegnam.

Marten320TD
Master
 Bericht 

Wat een gezeur allemaal. Met een stomstom midden op je raam kan je toch prima DE SNELHEID aflezen??
Ergo: aan DE eis der eisen heb je voldaan. ZIEN waar je heen gaat?? Ja, duh, dat vertelt je stomstom toch? Duhhh!!

Ik heb zelf een stalen plaatje gebogen, zwart gespoten en van velcro-tape voorzien. Aan mijn smartphone zit de "zachte" helft van het Velcro-tape. No budget houdertje :thumb: Deze zit rechts aan de tellerbak geschroefd zodat ik er én goed bij kan én prima zicht heb op zowel het verkeer en flitsnav.

Qua navigatie bij het rijden van een bekende route: met de vrijwel real-time verkeers- en file informatie kan ik misschien een paar files ontwijken door een slui..... alternatieve route te nemen.

Maar idd..... de plaatsing van sommige elektronica (of beestjes, meurboompjes, dobbelstenen, weet ik wat voor een troep) IN het directe gezichtsveld is ongelofelijk soms..... :fp: :fp: Maar ja..... niet geautomatiseerd te bekeuren dus geen prioriteit. :dood:

Raymond
Master
 Bericht 
Marten320TD schreef:
Maar idd..... de plaatsing van sommige elektronica (of beestjes, meurboompjes, dobbelstenen, weet ik wat voor een troep) IN het directe gezichtsveld is ongelofelijk soms..... :fp: :fp: Maar ja..... niet geautomatiseerd te bekeuren dus geen prioriteit. :dood:

Ik ga een eind met je mee, maar die van die dobbelstenen protesteer ik ten zeerste tegen!

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Gewoon helemaal tegen het dashboard aan en dan zit het ook niet in de weg :thumb:
Afbeelding

JeffreyM
Master
 Bericht 
Raymond schreef:
Ik ga een eind met je mee, maar die van die dobbelstenen protesteer ik ten zeerste tegen!

Jij hebt ze er zeker aanhangen :x :[

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Meestal links onderin de hoek van het raam, als ik 'm al gebruik. En bij langere ritten waarbij passagiers graag wat route-info willen meelezen, in het midden zoals bij Alex_b hierboven.

JeffreyM
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Meestal links onderin de hoek van het raam,

Daar had ik hem voorheen ook zitten, maar tegenwoordig hangt daar mijn telefoon. Dus dan kom ik algauw uit bij het midden :P

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
JeffreyM schreef:
Daar had ik hem voorheen ook zitten, maar tegenwoordig hangt daar mijn telefoon

Heb je niet gewoon de tomtom op de telefoon, is lekker makkelijk joh :thumb:

HypHyper
Master
 Bericht 
Raymond schreef:
Mijn bijrijder mag maar aan 1 ding zitten en dat is niet de navigatie.

Mag hij aan je pookje zitten? :lol:

Gezeur allemaal btw:

Afbeelding

Vroeg op
Master
 Bericht 
Bij mij heeft de inbouwer de houder voor het ventilatierooster gezet.
Prima voor de koeling in de zomer bleek achteraf.
De Pro kan niet zo goed tegen warmte.

RRL
Master
 Bericht 
Heb je niet gewoon de tomtom op de telefoon, is lekker makkelijk joh

+1. Vind één ding aan het raam ook genoeg.

Navigatie op de telefoon heeft me ook al meerdere keren geholpen als ik in een auto zonder GPS naar een onbekende locatie moest. Bovendien ook een stuk voordeliger, Sygic Europe met lifetime updates kostte me €25, als ik de DomDom van ma wil updaten ben ik €70 kwijt.

Blijf in het midden nog de meest prettige plek vinden. Heb overigens ook geen keuze, oplader is te kort om hem links te plaatsen.

DB10 schreef:
En als ik niks met het scherm doe dan verdwijnt ie met een simpele druk op de knop het dashboard weer in.

FlitsNav laat zich enkel zien indien nodig, ideale instelling. Zodra ik de navigatie niet meer nodig heb gaat het scherm daar voor ook uit, zeker omdat het scherm in het donker in de ruit spiegelt.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Tomtom heb ik gratis van een download programma :woop:

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
JeffreyM schreef:
Daar had ik hem voorheen ook zitten, maar tegenwoordig hangt daar mijn telefoon. Dus dan kom ik algauw uit bij het midden :P

Wel uitkijken hè, is een bekende grijpplek voor dieven (met name in de zomer met de ramen open). Dus niet te veel kostbare spullen hangen of spul waarbij je privacy belangrijk is.

JeffreyM
Master
 Bericht 
Nog een juweeltje :fp:
Afbeelding

HypHyper
Master
 Bericht 
Ik heb 'm overigens gewoon ingebouwd en krijg de aanwijzingen ook op m'n HUD en die laatste zit recht voor m'n snufferd. ;)

graspol
Master
 Bericht 
Deze kwam ik even geleden ook tegen:
Afbeelding

Ik heb hem vlak boven het luchtrooster zitten, links van het midden van de voorruit, helemaal aan de onderkant van het raam dus (visueel ter hoogte van de ruitenwissers)

JeffreyM
Master
 Bericht 
graspol schreef:
Deze kwam ik even geleden ook tegen:

Zo kom ik ze de laatste tijd ook tegen :x En als het donker is staan ze ook vaak op de dagstand :loco: :loco:

Bambi killer
Master
 Bericht 
Die van mij ligt in de Jekko stuk, kapoet, telt dat ook O:) O:)

Pagina 1 van 14 [ 667 berichten ]