» Openbaar » Verkeersbeleid   

Pagina 2 van 2  [ 66 berichten ]
Masterdam
Master
 Bericht 
maarten28 schreef:
Wat is er fout aan een verkeersplein zoals een verkeersplein altijd was?

Er staat een bord 'rotonde'. Als het een verkeersplein was, had dat bord er niet moeten staan, óf had het verkeer op de rotonde voorrang moeten hebben.

maarten28
Die hard
 Bericht 

Oh ja?

Nogmaals: de voorrang maakt iets niet tot een verkeersplein of rotonde, dat bord maakt dat. En dat bord zegt niks over voorrang.
Dat de "moderne" automobilist is opgegroeid met minirotondes waar een [rvv_D1] standaard wordt gecombineerd met een [rvv_B6] doet daar niets aan af.

zandbak
Master
 Bericht 
Keizer Karelplein is altijd grappig om te rijden. Gewoon een lap weg waar je overal kan rijden en rechts heeft voorrang.

Masterdam
Master
 Bericht 
maarten28 schreef:
Nogmaals: de voorrang maakt iets niet tot een verkeersplein of rotonde, dat bord maakt dat. En dat bord zegt niks over voorrang.
Dat de "moderne" automobilist is opgegroeid met minirotondes waar een [rvv_D1] standaard wordt gecombineerd met een [rvv_B6] doet daar niets aan af.

Citaat:
Bord D1 Rotonde; verplichte rijrichting

Toepassing en plaatsing

1 Dit bord wordt geplaatst op het middeneiland tegenover de toeleidende wegen. Het bord kan tevens worden geplaatst op de toeleidende wegen.
2 Dit bord wordt slechts toegepast in combinatie met plaatsing van bord B6 en haaientanden bij de aansluiting van toeleidende wegen op de hoofdrijbaan van de rotonde. De vormgeving van de toeleidende wegen is zonodig aangepast aan de voorrangsregeling.
Bovenstaande gebeurt op zodanige wijze dat de bestuurders op de toeleidende weg voorrang moeten verlenen aan de bestuurders op de hoofdrijbaan van de rotonde.

Dat jij andere situaties kent, doet daar niets aan af.

bert65
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
Dat jij andere situaties kent, doet daar niets aan af.

Ik ben bang dat je punt 2 iets verkeerd leest. Dit geeft alleen aan dat D1 + B6 alleen maar samen mogen worden geplaatst bij de aansluiting. Het geeft niet aan dat D1 inhoudt dat de toeleidende wegen voorrang moeten verlenen.

Masterdam
Master
 Bericht 
bert65 schreef:
Ik ben bang dat je punt 2 iets verkeerd leest. Dit geeft alleen aan dat D1 + B6 alleen maar samen mogen worden geplaatst bij de aansluiting. Het geeft niet aan dat D1 inhoudt dat de toeleidende wegen voorrang moeten verlenen.

Dat zeg ik ook. :wink:

surfertje
Eendagsvlieg
 Bericht 

Hoe voeg je een foto toe ter illustratie??

Feitelijk
Master
 Bericht 
Uploaden bij imgur.com, link her tussen [img] tags zetten.

Ik werd zaterdag cameraloos door een bus van de weg gedrukt. Tuurlijk mag je voor, maar zet dan je richtingaanwijzer aan voor ik voorbij je achterwiel ben.

Pietert
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Ik werd zaterdag cameraloos door een bus van de weggedrukt

Je hebt ook helemaal geen camera nodig om iemand te wegdrukken.

surfertje
Eendagsvlieg
 Bericht 

[img]http://imgur.com/a/rJwu8
[/img]
Dit is de situatie ter plaatse. Hier komt de bus van de halte en slaat dan linksaf bij de verkeerslichten.

Pietert
Master
 Bericht 
Afbeelding
Heb je nou je mobiel in je hand tijdens het rijden om onscherpe foto's te maken? Boefje...

Blaataap
Master
 Bericht 

De plaatsing van die bushalte had beter gekund. Zo is het inderdaad wel lastig voor chauffeurs om netjes van halte naar voorsorteerstrook voor linksaf te komen.

Ton.
Master
 Bericht 
Blaataap
Master
 Bericht 

Dat is Utrecht, dat telt niet :lol:

Ton.
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Dat is Utrecht, dat telt niet :lol:

Eens, daar is (normaal) verkeersbeleid sowieso non-existent.

limatrein
Respect
 Bericht 
Bussen gaan hier ook van bushalte naar de linkerrijstrook.
https://www.google.nl/maps/@52.0058459, ... authuser=0
Ze gaan over doorgetrokken streep.

Pagina 2 van 2 [ 66 berichten ]