» Openbaar » Verkeersbeleid   

Postingstijd interval gedetecteerd van 174.4 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 2 van 3  [ 120 berichten ]
keokiracer
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Als de wisselbaan/strook/whatever niet open is, is het flink proppen daar.

Dat worden in de uiteindelijke situatie 3 rijstroken (zonder de wisselbaan meegeteld). De wisselbaan daar gaat dan terug naar 1 rijstrook aangezien die in de nieuwe situatie ook doorgaat richting Almere over de A6.

zandbak
Master
 Bericht 
Nog even geduld hebben dus tot 20....

keokiracer
Master
 Bericht 
Zou dit jaar nog af moeten zijn als ik de Wegenwiki moet geloven

zandbak
Master
 Bericht 
We gaan het meemaken....

bert65
Master
 Bericht 
Ik snap nog steeds niet waarom men, en dat is al lang het geval, graag op de linker rijstroken in de file wil gaan staan om de wisselbaar op te rijden terwijl je rechts redelijk doorrijdt.

bert65
Master
 Bericht 
Trouwens, het nieuwe stuk is 3 dagen opengesteld en ze hebben hun weg al gevonden: de knuppels die bij het Amsterdam-Rijnkanaal alvast op strook 1 en 2 gaan rijden omdat ze over 8 kilometer richting het Gooi moeten.

Christafari
Master
 Bericht 
Ja, heb ze ook al gespot. Ik kon met 125 op de meest rechterbaan passeren. Die mensen rijden volledig links met een gangetje van 90/100!! :loco:

Tweebel
Master
 Bericht 
Vroeg op
Master
 Bericht 
Christafari schreef:
Die mensen rijden volledig links met een gangetje van 90/100!! :loco:

hmm ik zat op een gegeven moment op 160 vanmiddag. Jemig dat asfalt is stil joh.

Vroeg op
Master
 Bericht 
Afbeelding lekker hoor... not. Al die LKW die van rechts naar links moeten verderop om naar Hilversum te gaan.

Christafari
Master
 Bericht 
Je helpt lekker mee om de muggenplaag in toom te houden :P

JeffreyM
Master
 Bericht 
Wat een schone ruit :x :lol:

bert65
Master
 Bericht 
Dat moesten ze voorheen ook. Als ze wat meer gewend zijn aan de nieuwe situatie, zullen ze bij het aquaduct al links gaan rijden. Vannacht kwam ik de eerste daar al op rijstrook 2 tegen.

Archiebald
Master
 Bericht 
Nee das lekker.... Moet je er haast wel illegaal rechts voorbij, krijg je daar weer gelazer mee.

Signum
Master
 Bericht 
Andere kant is nu ook open en het staat weer lekker vast op de A6 :lol: We hebben er een nieuw type file bij.. de wenfile:

Citaat:
Komt het ooit nog goed?

Wanhopige forenzen hadden hun hoop op vandaag gevestigd, maar dat bleek dus een forse tegenvaller. Komt het ooit nog goed moet dat knooppunt Muiderberg? Daar gaan we wel van uit, maar komende week zal je moeten wennen aan het fenomeen wenfile. Daarna wordt het langzaam beter. De ervaring leert dat na een week de meeste wenfiles wel voorbij zijn. Dan rijdt het als het goed is aardig door op de A1 bij Muiden. Daar zal de meeste hinder dan ook tot het verleden behoren.

http://www.vid.nl/Nieuws/article/VID.2016.270.05

Masterdam
Master
 Bericht 
Signum schreef:
Andere kant is nu ook open

Link

JeffreyM
Master
 Bericht 
0:58 Wtf, vrachtwagen duwt even die auto opzij lijkt het wel :/
O:) O:) :lol:

Archiebald
Master
 Bericht 
Die Qashqai :lol: Welkom in NL! En die vrachtwagen is idd ook lekker bezig!

Na het "tunneltje" (Viaduct?) op 1:06 lijkt de video flink te schokken trouwens.

zandbak
Master
 Bericht 
Op de A1 richting Amsterdam lagen vanmorgen nog aardig wat kiezeltjes. Leek wel een hagelbui toen ik er reed.

bert65
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Die Qashqai :lol: Welkom in NL! .

Hij wil naar Amsterdam Noord dus hij is vast gaan voorsorteren...

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Archiebald schreef:
En die vrachtwagen is idd ook lekker bezig!

Die vrachtwaggel denkt gewoon "Ik is groot en hij is klein, gaan, hij gaat toch wel aan de kant".

Vroeg op
Master
 Bericht 
Signum schreef:
Andere kant is nu ook open en het staat weer lekker vast op de A6

Op de A6 ja maar dat komt niet door de A1. Dat komt door die achterlijke constructie tussen Almere en Muiderberg. :duh: :fp:
Het is al weken dikke file. en nu opeens komt het door de nieuwe situatie.
Mafkezen.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Nou ja, uiteindelijk is er op de aansluiting A6-A1 geen reet veranderd. Pas verderop komt er een strook bij. Dat zou dus eerder moeten. Maar ben het met VO eens, het probleem op de A6 begint bij Almere Poort en eindigt eigenlijk net voor Muiderberg.

zandbak
Master
 Bericht 
bert65 schreef:
Dat moesten ze voorheen ook. Als ze wat meer gewend zijn aan de nieuwe situatie, zullen ze bij het aquaduct al links gaan rijden. Vannacht kwam ik de eerste daar al op rijstrook 2 tegen.

Vrachtwagen schoof inderdaad al zeer vlot op naar de rijstrook voor Amersfoort.

Link

Masterdam
Master
 Bericht 
En waarom rijd jij de hele tijd in het midden? En ja, we weten nu wel dat je overal vrijstelling voor hebt, maar waaróm deed je het?

Walker
Master
 Bericht 
Ook fijn van die chauffeur: Naar links gaan terwijl je nog op de helling naar boven zit. Alsof hij niet in snelheid terugvalt...

keokiracer
Master
 Bericht 
Walker schreef:
Alsof hij niet in snelheid terugvalt...

Als ie leeg of amper beladen is of echt niet hoor. En afhankelijk wat er in het vooronder zit ook bar weinig als ie vol zit (denk aan de 750 versie). Ik kan zo niet zien wat er in die trailer zit, jij wel?

Scaniafan
Master
 Bericht 
Een beetje Pokon, achter een 460 pk trekker :[

zandbak
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
En waarom rijd jij de hele tijd in het midden? En ja, we weten nu wel dat je overal vrijstelling voor hebt, maar waaróm deed je het?

Ik reed voor het viaduct op de meest rechtse baan. Daar is een invoegstrook, er reden vrachtwagens, dus ik ben 2 baantjes opgeschoven omdat er altijd mensen zijn die stante pede de vrachtwagens op de rechterbaan willen ophalen.
Na die vrachtwagen schoof ik weer een baantje op, nog een baantje had niet zoveel zin want er komen altijd mensen weer van de rechterbaan naar links. Ik blijf niet zigzaggen.

Voor viaduct:
Afbeelding

bert65
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Na die vrachtwagen schoof ik weer een baantje op, nog een baantje had niet zoveel zin want er komen altijd mensen weer van de rechterbaan naar links. Ik blijf niet zigzaggen.

Aha, het standaard antwoord van een onnodig linksrijder.

basjuh1981
Master
 Bericht 
bert65 schreef:
Aha, het standaard antwoord van een onnodig links spookrijder.

O:)

zandbak
Master
 Bericht 
bert65 schreef:
Aha, het standaard antwoord van een onnodig linksrijder.

Wat jij wil. Jij zal je wel altijd perfect aan de regels houden als Amsterdamse taxi zijnde :huh:

Masterdam
Master
 Bericht 
Het gaat niet om de regels. Het gaat om irritant weggedrag.

En daar maken Amsterdamse taxi's zich nooit schuldig aan. :thumb:

zandbak
Master
 Bericht 
Mwah...als ik op de middelste rijstrook blijf rijden, omdat er constant mensen van de meest rechtse baan opzij gaan om een vrachtwagen of anderen in te halen? Dan krijg je dus veel meer zijdelingse bewegingen als die 3 rijstroken continu in beweging zijn.
Op 1:00 kwam die vrachtwagen ook alweer naar links. Had ik een paar honderd meter kunnen rijden, en weer opzij gemoeten. Niet echt de moeite.

bert65
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Mwah...als ik op de middelste rijstrook blijf rijden, omdat er constant mensen van de meest rechtse baan opzij gaan om een vrachtwagen of anderen in te halen? Dan krijg je dus veel meer zijdelingse bewegingen als die 3 rijstroken continu in beweging zijn.
.

Dat schreef ik dus; het standaard antwoord. De volgende die iets harder rijdt of denkt te rijden, blijft dan op de derde rijstrook rijden want anders moet hij ook als maar verplaatsen.

Trouwens, ik ben geen Amsterdamse taxichauffeur maar kom daar voor mijn werk wel vaak. Ik hou mij niet altijd aan de regels (voor sommige heb ik ook een ontheffing) maar ik rijd wel altijd zoveel mogelijk rechts.

Christafari
Master
 Bericht 
bert65 schreef:
Dat schreef ik dus; het standaard antwoord. De volgende die iets harder rijdt of denkt te rijden, blijft dan op de derde rijstrook rijden want anders moet hij ook als maar verplaatsen.

Juist. Rete irritant echt. Als ik zin heb ga ik het hele zooitje rechts voorbij. Zitten ook echt als een zandbak achter het stuur.

zandbak
Master
 Bericht 
Christafari schreef:
Zitten ook echt als een zandzak achter het stuur.

:lol:

Christafari
Master
 Bericht 
:D

zandbak
Master
 Bericht 
Christafari schreef:
Als ik zin heb ga ik het hele zooitje rechts voorbij

Dat deed fpsdoug laatst ook nog op de A12...was een duur grapje O:)

Christafari
Master
 Bericht 
Ja, kan zijn. Bumperen is duurder. Kutmensen soms.

Masterdam
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
was een duur grapje

Die boete accepteer ik lachend. Ik heb echt zó vershrikkelijk veel mensen rechts ingehaald, dat ik het eigenlijk onterecht vind dat ik daar nooit een prent voor heb gekregen.

Christafari
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
vershrikkelijk

Heb jij een zachte g??

Maar eensch, ik haal dagelijks treintjes rechts in. Er komt er vanzelf wel een, kan niet anders.

zandbak
Master
 Bericht 
bert65 schreef:
Ik hou mij niet altijd aan de regels (voor sommige heb ik ook een ontheffing)

Misschien sta ik nog wel eens achter je op een taxi standplaats in Amsterdam O:) O:)

Christafari
Master
 Bericht 
Nee, hij naast jou omdat jij teveel naar links staat :wink:

bert65
Master
 Bericht 
Christafari schreef:
Nee, hij naast jou omdat jij teveel naar links staat :wink:

:lol: :roflol:

zandbak schreef:
Misschien sta ik nog wel eens achter je op een taxi standplaats in Amsterdam

:x Daar mag ik nou net niet staan O:)

zandbak
Master
 Bericht 
bert65 schreef:
Daar mag ik nou net niet staan

Waarom niet? Je hebt toch een taxi? Ik mag daar ook staan, al heb ik geen taxi :x

bert65
Master
 Bericht 
Staan is parkeren. Laden en lossen of direct in- en uitstappen van passagiers mag wel.

zandbak schreef:
Waarom niet

Voor het mogen staan, als taxi :wink: , op een standplaats in Amsterdam, moet je aangesloten zijn bij een TTO. Dat is bedrijf waar ik voor werk (gelukkig) niet.

zandbak
Master
 Bericht 
Ik mag wel staan op een P taxi. Maar dan mogelijk niet als er een onderbord is....... :huh:
Moet ik hem dus alsnog op de stoep parkeren. Handig.

Masterdam
Master
 Bericht 
Christafari schreef:
Heb jij een zachte g??
:boos:

Christafari schreef:
Nee, hij naast jou omdat jij teveel naar links staat
:lol:

Signum
Master
 Bericht 
It giet oan!

Citaat:
Komend weekend zijn er weer ingrijpende werkzaamheden op de A1 bij knooppunt Muiderberg. Automobilisten kunnen vanaf vrijdagavond 21.00 uur vanuit Amsterdam niet meer via de A1 richting Almere en Amersfoort rijden. De snelweg gaat tussen de knooppunten Diemen en Muiderberg dicht. De afsluiting duurt tot maandagochtend 05.00 uur.

Het verkeer wordt omgeleid via Utrecht (A2, A12 en A27). De vertraging kan oplopen tot een uur.

Verbindingsboog naar Amersfoort een week dicht
De verbindingsboog van de A6 vanuit Almere naar de A1 richting Amersfoort gaat vrijdagavond ook dicht. Rijkswaterstaat is daar tot maandag 3 april 05.00 uur bezig om de nieuwe verbindingsboog aan te sluiten. Het verkeer moet omrijden via Eemnes (A6, A27 en A1).

Vanuit Amersfoort en Almere richting Amsterdam is de A1 de hele periode gewoon open.

http://www.omroepflevoland.nl/nieuws/14 ... kend-dicht

Link

Pagina 2 van 3 [ 120 berichten ]