» Openbaar » Media » Verkeersongevallen Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Postingstijd interval gedetecteerd van 69.8 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 2 van 3  [ 146 berichten ]
Kwibus
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Ik heb het over de gebeurtenissen in London. Jij hebt het over Amsterdam. Ik heb over Amsterdam helemaal geen beschuldigende uitspraken gedaan jegens de media of de bestuurder. Try again.
Deze discussie ging wel over Amsterdam en meer specifiek over het feit dat er vanaf het begin af aan mensen waren die twijfelden aan de "het was geen aanslag" berichtgeving en er vervolgens van alles bij sleurden. Jij haalt er vervolgens Londen bij om wederom iets duidelijk te maken over gekleurde berichtgeving en wat dies meerzij. Daarna gingen er eigenlijk 2 discussies door elkaar heen lopen. Niet handig.

Maar goed, samenvattend ben jij een "alu-hoedjes ik vertrouw zelfs mijn eigen handschrift niet want wie weet wat ik opschrijf" type en ik ben een "ultra-links ik geloof alles wat de Soros media me maar op de mouw speldt zolang het mijn Faceboek stream maar niet onderbreekt" type. Ik denk dat we elkaar op de top van de hyperbool gaan ontmoeten 8)

cocodee
Master
 Bericht 
Chillout guys, er is al verdeeldheid genoeg in de wereld. 8) :koffie:

R
Master
 Bericht 
NOS.nl schreef:
Na de aanslag op Tower Bridge in Londen kregen we vragen waarom in het NOS Achtuurjournaal van zondag 4 juni jongstleden onvoldoende expliciet wordt verwezen naar de islamitische achtergrond van de aanslagplegers. Het was beter geweest als de quote van de Britse premier May over 'islamitisch extremisme' in de uitzending was meegenomen. Maar dat neemt niet weg dat uit het geheel van de berichtgeving en uit de context meer dan duidelijk is gemaakt dat het hier gaat om aanslagplegers die zich laten inspireren door de islam. Daar kan geen twijfel over bestaan.

De NOS voert geen agenda bij de journalistieke keuzes die we maken. Wij trachten niets te verhullen en niets te vergroten, onze richtlijn is om zaken bij de naam te noemen.

De benoemde correctie

Onzinnig om tijdgebrek op te voeren om de essentie van de toespraak niet uit te zenden. Natuurlijk de onvermijdelijke ja maar onze kijkers zijn slim genoeg!
Ook de quote van getuige was terzake.

Slaap gerust verder. Jullie weten hoeveel medewerkers NOSnieuws heeft?

Je leest liever geengeenstijlmaartegengasiswelnodig

Kwibus
Master
 Bericht 
Dus, de NOS heeft bewust dit stukje geknipt? Om de kijker te misleiden?

ceriadwen
Master
 Bericht 
Ik vind geenstijl, tpo en wel meer van dat soort sites een geweldige tegenhanger van de MSM. Ik probeer ook altijd berichten van beide typen media te bekijken en dan pas een oordeel te hebben

R
Master
 Bericht 
ceriadwen schreef:
Ik vind geenstijl, tpo en wel meer van dat soort sites een geweldige tegenhanger van de MSM. Ik probeer ook altijd berichten van beide typen media te bekijken en dan pas een oordeel te hebben

:thumb: Al is het oordeel over bijvoorbeeld de NOS in de loop der tijd wel een vaststaande geworden en zie ik het door die ervaring (bijna) niet meer.

Geweldig slecht om te zien hoe Baudet geframed wordt door actualiteitenprogramma's die ervanuit gaan dat kijker dommer is dan zijzelf. Dit gebeurd op een paar punten, zonder op de echte inhoud in te gaan. Weten we al van tevoren, maar ja.

Kwibus schreef:
Dus, de NOS heeft bewust dit stukje geknipt? Om de kijker te misleiden?

Uitgaande van alleen dit kan je het woordje 'dus' niet gebruiken maar door de file van ervaringen wel. Misleiden misschien niet, sturen zeker wel.

Kwibus
Master
 Bericht 
Dus iemand van de NOS heeft dit er bewust uitgeknipt om ons (de kijker) te sturen? Alsof het niet benoemen van een islamistische achtergrond iemand zou doen twijfelen aan het feit dat dit een islamterrorismeaanslag was? Het is maar wat je wil geloven blijkbaar.

Oh, voordat iemand zich dat afvraagt, ik kijk geen tv. Dus het betreffende (niet)clipje ken ik verder niet.

R
Master
 Bericht 
Wat praten we dan?

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
PokemOnGo

Kwibus
Master
 Bericht 
R schreef:
Wat praten we dan?
Over de inhoud. De discussie over het clipje en welk stukje er precies uit is weggelaten en de (weder)reacties daarop zijn ook buiten de tv in diverse media behandeld hoor :lol:

WimLex
Master
 Bericht 
nos schreef:
Verdachte incident Amsterdam Centraal vrij: 'Man had black-out'
Vandaag, 15:12

De verdachte die zaterdag bij station Amsterdam Centraal op voetgangers inreed, is vrijgelaten. De politie concludeerde eerder al dat er geen opzet in het spel was. Het Openbaar Ministerie beslist op een later moment of hij voor overtreding van de Wegenverkeerswet wordt vervolgd.

Uit onderzoek is naar voren gekomen dat hij die dag al meer verkeersovertredingen heeft begaan. Zo reed hij op het Rembrandtplein met hoge snelheid over de trambaan. Ook op andere plaatsen in de stad reed hij "relatief hard", zegt de politie.

Camera's
De aanrijding op het Stationsplein is niet door bewakingscamera's vastgelegd. De politie zegt dat een deel van de camera's daar in de "pre-set modus" stond. Bovendien viel de plaats waar het gebeurde buiten het zichtveld van de camera's die vanuit een afkijkruimte kunnen worden bekeken.

De 45-jarige Amsterdammer reed op een trambaan bij CS. Toen agenten hem vertelden dat hij daar weg moest, reed hij aanvankelijk voorzichtig weg, zegt de politie. Maar kort daarna gaf de man gas en reed hij het voetgangersgedeelte op, waar hij voetgangers raakte. Hij kwam tot stilstand tegen een betonnen muurtje bij de ingang naar de metro. Acht mensen, inclusief hijzelf, raakten gewond. Twee gewonden liggen nog met botbreuken in het ziekenhuis.

Verschillende getuigen van het incident verklaarden na afloop aan verscheidene media dat het ernaar uitzag dat de man doelbewust inreed op mensen. De politie zegt nu dat daarvan geen sprake is en benadrukt dat ook agenten ter plekke getuige waren.

Bloedsuiker
Uit bloedonderzoek bleek dat de man, een diabetespatiënt, niet onder invloed was maar wel een extreem lage bloedsuikerspiegel had. Dat is volgens de politie vastgesteld door ambulancepersoneel. Daar zou hij medicijnen voor gebruiken.

De man zegt dat hij zich niets van het incident, en van de rit daarvoor, kan herinneren.

Het onderzoeksteam richt zich volgens de politie nu op de vraag hoe het kan dat de man een "black-out" heeft gehad over een langere periode.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Citaat:
Ook op andere plaatsen in de stad reed hij "relatief hard", zegt de politie.

Wat is dat voor een kwalificatie?

no justice
Master
 Bericht 
WimLex schreef:
benadrukt dat ook agenten ter plekke getuige waren.

oh wat een geruststelling.... nee dan zit het wel goed. Kom hop hop. Doorlopen allemaal.

Kwibus
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Wat is dat voor een kwalificatie?
Een relatieve... of een relativerende?

Black98
Master
 Bericht 
Citaat:
SCOOP! SUIKERSPIEGELCHAUFFEUR CENTRAAL STATION HEET NIET FARID. HIJ HEET KHALID KARMAOUI
Gekregen van een kuchende man in een regenjas: de volledige naam van de Suikerspiegelchauffeur op Centraal Station is Khalid Karmaoui.
Casablanca, het Mekka van de lage Bloedsuikerspiegels
Afbeelding
Toch goed dat we de vraag vanmorgen, op basis van een twitteraar, nog eens opwierpen. Want er is prompt een mol opgedoken die ons bovenstaande foto heeft geleverd. Niet Farid. Maar Khalid is de naam van de chauffeur die acht mensen verwondde door vol gas het plein voor het Centraal Station op te scheuren. "Onwelwording", zeiden de autoriteiten, die verder geen beelden, geen naam en zelfs geen initialen vrijgaven en de '45-jarige Amsterdamse chauffeur' na vier dagen zonder aanklacht lieten gaan - velen met vragen en in verwarring achterlatend.

Deze foto is van een scherm genomen waarop een dossier in politiesysteem Bluespot te zien is. Het dossier van de suikerspiegelchauffeur op het Stationsplein. Het dossier van Khalid Karmaoui, geboren 9 september 1971 te Casablanca (Marokko). De datum klopt. 10 juni. Het kenteken klopt. 04-XL-NN. En de lage bloedsuikerspiegel-verklaring kan goed overeenkomen met het warme weer van die dag en 's mans deelname aan de islamitische vastenmaand (wat hem dus sowieso een gevaarlijk nalatige chauffeur maakt).

Want, nuancerende slag om de arm, het kan nog steeds zo zijn dat de man écht onwel werd en écht per ongeluk het plein op raasde, maar dat politie & gemeente na afloop dachten: 'Tegen niemand zeggen dat ie Khalid heet, want dan gelooft helemaal niemand meer dat het géén aanslag was'. Bovendien, zelfs in 020 zouden ze een échte aanslagpleger toch niet na vier dagen vrijlaten, om te voorkomen dat Gewone Burgers te weten komen dat zijn ongeluk toch een aanslag was? Maar nu is de naam alsnog boven water. Al daalt de suikerspiegel nog zo snel. Dit roze weblog achterhaalt hem wel.

Scepsis beloond, wantrouwen in de instanties gegroeid, en alle reden om extra te twijfelen aan de verklaring dat het een onwelwording was. Het was Khalid Karmaoui, 45-jarige Amsterdammer uit Casablanca, tijdens de populaire islamitische aanslagmaand ramadan, met een Peugeot 307cc. Succes met de mediaspin, politie en gemeente Amsterdam.
Bron: https://www.geenstijl.nl/5138188/de_vra ... _opduiken/

Wanneer zou dit nieuws op de NOS getoond worden :x

Boralis
Master
 Bericht 

Even terug kijken in de log en een ambtenaar ontslaan ... :)

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Niet genoeg bewijs, scherm open laten staan of accountmisbruik (colega die ziek thuis zit bijvoorbeeld) en diegene komt niet meer boven water

no justice
Master
 Bericht 
Open brief korpschef na lekken naam bestuurder ongeluk CS: 'Lek is stuitend en onacceptabel'

donderdag 24 augustus 2017 | 11:16
De korpschef van de Nederlandse politie, Erik Akerboom, haalt in een open brief hard uit naar degene die onlangs gevoelige politie-informatie lekte naar website GeenStijl.

Die site publiceerde onlangs de naam van de bestuurder die in juni van dit jaar zeven mensen en zichzelf verwondde toen hij met zijn auto het stationsplein voor CS opreed. Rond dit incident, volgens de politie veroorzaakt doordat de bestuurder (een diabetespatiënt) onwel werd, blijven geruchten de ronde doen dat het om een aanslag gaat.

Die geruchten benoemd Akerboom nu. 'Uitvoerig onderzoek door collega's heeft aangetoond dat het destijds ging om een tragisch ongeval. Niettemin doen sindsdien ongefundeerde, maar hardnekkige verhalen de ronde dat het een aanslag betrof die de overheid wil verdoezelen', schrijft de korpschef.

Er is, zo schrijft Akerboom, 'alle reden om aan te nemen dat iemand van de politie deze informatie doelbewust aan GeenStijl heeft verstrekt.' De korpschef noemt dit 'stuitend en onacceptabel', omdat het volgens hem het vertrouwen van burgers in de politie aantast. 'Bovendien is het bitter voor de collega's die het onderzoek hebben gedaan.'

Bron: http://www.at5.nl/artikelen/172330/open ... acceptabel

zadkine
Master
 Bericht 
Volgens mij wordt het vertrouwen aangetast omdat de politie eerst onjuiste info verschaft....en dit niet zelf tijdig corrigeert.

djee
Master
 Bericht 
no justice schreef:
deze informatie doelbewust aan GeenStijl heeft verstrekt.'

Nee ging echt per ongeluk.....

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Citaat:
' De korpschef noemt dit 'stuitend en onacceptabel', omdat het volgens hem het vertrouwen van burgers in de politie aantast

Joh, heel gek als je met een gelogen naam op de proppen komt als politie zijnde.

Maar dit bedoelt die koekwaus niet heh. Waar zijn de kritische journalisten? Moet Geenstijl alles doen?

djee
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Waar zijn de kritische journalisten?

Die zijn er alleen te vinden als er iets op rechts gebeurt.

Black98
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Waar zijn de kritische journalisten?

Die krijgen waarschijnlijk geen toestemming van hun baas om er iets over te zeggen....volgens die beste man :dood: is het namelijk verschrikkelijk wat Geenstijl doet, kijk maar https://www.geenstijl.nl/5138215/de-bek ... paul-romer

cocodee
Master
 Bericht 
Citaat:
Politiebaas Akerboom stuurt kwaadaardige mail over uitlekken naam Suikerspiegelchauffeur
Die bloksnor past ons allemaal

Korpschef Erik Akerboom reageert met een afgrijselijk kutmailtje op het lekken van de naam van de Suikerspiegelchauffeur.

Oh wat zijn ze weer woest met hun allen dat dit stijlloze "shock-log" (zo noemen ze ons altijd als ze boos zijn) feiten over nalatige, acht mensen omver rijdende suikerchauffeurs naar boven roert uit de strontput van de overheid. Columns en radioshows vol huilie-huilie want feiten zijn racisme en kritische vragen stellen is FATSOENSMOORD. De laatste die in de azijnemmer van de antirealiteit pist, is de hoogste politiebaas zelve, Erik Akerboom. In een openbaar gemaakte mail naar alle agenten schrijft hij: "Zo'n schending van ons ambtsgeheim is stuitend en onacceptabel. Wie dat doet, tast het vertrouwen aan dat burgers in hun politie moeten kunnen stellen."

Bovendien, zo schrijft hij over het lek: "Hiermee worden sentimenten en tegenstellingen aangewakkerd in een samenleving die toch al onder spanning staat. Het gif dat leidt tot uitsluiting van mensen, buiten en binnen ons korps, wordt bewust gevoed." Nee Akermans. Die sentimenten worden gevoed door tegenstrijdige verklaringen op de Amsterdamse politie-twitter, door het feit dat de man vlak vóór zijn rondje stationsplein ook al van de trambaan op het Rembrandtplein was geplukt en door het volstrekt ongeloofwaardige verhaal dat nul camera's van een plein vol camera's op een plek die als potentiële terreur hotspot aangemerkt kan worden iets hebben gezien van de suikerspiegelsprint. En dat allemaal door een Marokkaanse man, tijdens de ramadan, tegen het decor van een groeiende islamitische dreigings- en aanslagengolf in Europa waar politiek en pers hun porem chronisch voor in het zand proppen en waarbij kritische burgers & bloggers als 'racisten' en 'xenofoben' en 'complotdenkers' worden weggezet als ze kritische vragen stellen. Maar er zijn zo. veel. meer. argumenten & ontwikkelingen aan te voeren voor het 'voeden van sentimenten' dan alleen het uitlekken van de naam van de Suikerspiegelchauffeur.

U wilt feiten bij uw giftige voeding? Dan krijgt u feiten, via een recent eveneens door GeenStijl geopenbaard lek bij de politie: een Marokkaanse agent belde met de Marokkaanse bestuurders van een salafistenmoskee waar een terreurtip over was binnen gekomen, en deelde interne informatie over het onderzoek naar die tip met mensen die onderwerp waren van het onderzoek. Maar toen we dat publiceerden, bleef het doodstil van politiezijde, en hoorden we hypocriete huichelmans Erik Akerboom niet over "schendingen van het ambtsgeheim" die "sentimenten aanwakkeren" en "gif voeden". En naar de gemeente Amsterdam hoeven we al helemaal niet te kijken, want je kan de Telebelg niet openslaan of er blijkt weer een "deradicaliseringsambtenaar" van Marokkaanse afkomst met de mond voor jihad te pleiten terwijl ze met hun tengels in de declaratiekas hangen. Kortom & concluderend. De mail van Akerboom is kapot naïef, of gewoonweg kwaadaardig. Maar veel veiliger voelen we ons er in ieder geval niet door.

https://www.geenstijl.nl/5138226/politi ... chauffeur/

ceriadwen
Master
 Bericht 
Het leest zo lekker weg :D

cocodee
Master
 Bericht 
Hier nog een interfjoe met een ooggetuige, die niet echt serieus werd genomen, what's new! :fp:
Link

https://www.geenstijl.nl/5138237/wedden ... ik_krijgt/

jack19
Master
 Bericht 

Mevrouw heeft kennelijk nog niet eerder iemand met een hypo meegemaakt, die worden inderdaad in veel gevallen agressief.

bx gek
Master
 Bericht 
Dat klopt en het logisch denken is ook een heel stuk minder.
(ervaringsdeskundige)

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
jack19 schreef:
agressief

bx gek schreef:
logisch denken is ook een heel stuk minder
ik link dat soort dingen eerder aan een bepaalde culturele achtergrond dan aan een ziekte

bx gek
Master
 Bericht 
Dikke Dakduif schreef:
ik link dat soort dingen eerder aan een bepaalde culturele achtergrond dan aan een ziekte

Helaas is dit ook bij blanke blauwogige mensen
Ik weet dat als ik een hypo krijg dat er niet veel nodig is om mij kwaad te krijgen.
Als ik dan b.v. een stuk chocola (witte met cocos van de Aldi) en een droog broodje of boterham neem is het zo over.
Soms als ik echt heel laag heb gezeten, onder de 3 mmol heb ik zeker een half uur nodig om bij te komen.

zadkine
Master
 Bericht 
Helaas voor alle cultoer aanhangers.....
De profeet heeft aangegeven dat zieken zich NIET aan de ramadan hoeven te houden.
Dit geldt voor diabetici dus ook....
En daarmee is elke moslim die zich beroept op zijn suikerziekte in combinatie met ramadan als oorzaak voor dit soort gedrag niet geloofwaardig meer.

bx gek
Master
 Bericht 
Dat klopt.
Er is mij wel eens, door een marrokaan, gezegd dat je niet aan de tamadan mee mag doen als je b.v. diabetes hebt.

jack19
Master
 Bericht 

Misschien eens stoppen met invullen. Ook zonder mee te doen aan Ramadan kun je een hypo krijgen. Dat de media er een hele hype van maakt en de anti lui in Nederland er als bloedhonden bovenop duiken is veelzeggend voor de ontzettend rotte maatschappij waar we in leven.

basjuh1981
Master
 Bericht 
jack19 schreef:
Ook zonder mee te doen aan Ramadan kun je een hypo krijgen.

Beetje een open deur, vind je niet?

jack19
Master
 Bericht 

Ik trap hem met alle liefde in omdat hier meteen weer geroepen wordt dat meneer niet mee had hoeven doen aan de ramadan. Dat is precies de invulling die niet gedaan moet worden want niemand kent de beste man.

VTEC_Driver
Master
 Bericht 
jack19 schreef:
Misschien eens stoppen met invullen.

Misschien vanuit de overheid eens duidelijke en eerlijke informatie over dit soort gebeurtenissen communiceren. Daarmee voorkom je dat mensen zaken zelf gaan invullen.
Het begint dus met een betrouwbare overheid. (Je kunt je afvragen of we die in NL hebben.)

jack19
Master
 Bericht 

Wie zijn jullie dan wel dat de privacy van dit slachtoffer geschaad moet worden? Als ik morgen een hartverknettering krijg en op een groep mensen tot stilstand komt moet ook maar mijn volledige naam achtergrond en ras genoemd worden? Bullshit.
De media klopt het op, heeft een headliner en heeft dat nu alweer.

Gebeurtenissen in onder andere Rotterdam tekenen dat wij een veel te transparante overheid hebben als het gast om (contra) terrorisme. In veel andere landen komt helemaal niets in het nieuws over speciale eenheden, hier vinden we het de normaalste zaak van de wereld om medewerkers van de DSI, AT etc te fotograferen, filmen etc.

We moeten eens stoppen met alles willen weten. Dat begint al bij de kleine incidenten op straat waar de politie moet verantwoorden waarom een straat is afgezet, en dat bij íedereen die verzocht wordt om door te rijden. We leven in een kut maatschappij waar alleen Ik nog geldt.

Met je afvragen of we een betrouwbare overheid hebben, ga een paar maanden naar de "Democratische republiek Congo" of een ander betrouwbaar land. Waus.

VTEC_Driver
Master
 Bericht 
jack19 schreef:
Waus

Goed zeg, dat je dat durft te zeggen.

no justice
Master
 Bericht 
De maatschappij is verrot. De dienders dus ook en de overheid ook. Tot op het bot.

jack19
Master
 Bericht 

Inhoudelijk commentaar vtec, dat is pas knap.

Kami
Master
 Bericht 
Men vertrouwt de informatie die door de politiek/politie gedeeld wordt niet meer en gaat dan zelf op onderzoek uit.
De burger heeft daar redenen genoeg voor.

En als de uitkomst daarvan niet in het straatje van politiek/politie is dan gaan ze focussen op de wijze waarop de info verzameld is.

zadkine
Master
 Bericht 
jack19 schreef:
Als ik morgen een hartverknettering krijg

Dat kan, en dan wordt dat ook in de media vermeld...je naam denk ik niet.

En een oom van mijn moeder heeft zoiets vele jaren geleden gehad.....alleen liepen er geen mensen , maar stond er een geparkeerde auto om hem af te remmen. Nota bene 1 van 1 hunner vrienden....
Daardoor geen grote kranten artikelen.

Maar dat staat los van mijn opmerking over wel of geen ramadan verplichtingen voor een zieke.
Hier is de profeet erg duidelijk in geweest....kinderen en zieken zijn vrijgesteld.

En verder kan je verwachten dat er gespeculeerd wordt bij onvoldoende openheid.
En dat gaat dan alleen niet direct om de naam van de brokkenpiloot....wel dat de overheid eerst een onjuiste naam heeft verspreid en ook de werkelijke oorzaak wordt dan twijfelachtig.

Ik vergelijk dit dan even met de vrijspraak voor moord van OJ Simpson in de states.
Er was 1 bewijsstuk bewezen vervalst, daarmee was de rest ook niet meer betrouwbaar.
Een stuk in de NRC indertijd van rechtbank president Asscher (toen gepensioneerd) gaf aan dat ook in Nederland bij zo'n flagrante schending van integriteit door het OM....of wie er verder ook bij vervolging betrokken is...ook in Nederland onmiddellijk vrijspraak zou volgen.

Openheid en juistheid van alle relevante gegevens , eventueel de naam achter initialen verbergen, voorkomt welke speculatie dan ook.
Bewezen bedrog echter bij 1 van de gegevens trekt alle andere gegevens ook in twijfel.

bx gek
Master
 Bericht 
jack19 schreef:
Ik trap hem met alle liefde in omdat hier meteen weer geroepen wordt dat meneer niet mee had hoeven doen aan de ramadan. Dat is precies de invulling die niet gedaan moet worden want niemand kent de beste man.

Daarom dus.

bx gek schreef:
Helaas is dit ook bij blanke blauwogige mensen
Ik weet dat als ik een hypo krijg dat er niet veel nodig is om mij kwaad te krijgen.

-Joske-
Master
 Bericht 
jack19 schreef:
Mevrouw heeft kennelijk nog niet eerder iemand met een hypo meegemaakt, die worden inderdaad in veel gevallen agressief.
Dat is dan een ziekte die bij 99 % van alle Noord Afrikanen voor komt?

Mr.Cabdriver
Die hard
 Bericht 
zadkine schreef:
Hier is de profeet erg duidelijk in geweest....kinderen en zieken zijn vrijgesteld.

En mensen die op reis zijn.
De oorsprong daarvan zou wel in de woestijn historie van het oude boek liggen (net als vermoedelijk het besnijden wegens drinkwater te kostbaar om 2 maal daags je piemelot mee te wassen), maar deze regel schijnt veel gebruikt te worden door rijke oliesjeiks die tijdens de ramadan op reis gaan naar exclusieve resorts om daar lekker weg van hun sociale controle zichzelf te goed te doen aan allerlei versnaperingen.

basjuh1981
Master
 Bericht 
zadkine schreef:

Kleine aanvulling: zwangere vrouwen zijn ook vrijgesteld (f)

zadkine
Master
 Bericht 
Met dank voor de aanvullingen. Bij kinderen geldt dat het tot de pubertijd is. Geen vaste leeftijdsgrens derhalve.

Een vastenlink waar het wat uitgebreider beschreven is. Juistheid voorrekening van die schrijvers.

A4
Master
 Bericht 
jack19 schreef:
hier vinden we het de normaalste zaak van de wereld om medewerkers van de DSI, AT etc te fotograferen, filmen etc.

Gelul, dergelijke eenheden worden in het buitenland ook gewoon gefilmd. Bij de aanslagen in Europa zie je dergelijke eenheden gewoon op film. Dat Nederlandse agentjes hier compleet allergisch voor zijn is een heel ander verhaal.

jack19 schreef:
veelzeggend voor de ontzettend rotte maatschappij waar we in leven.

Het is mij wel duidelijk wie die rotte maatschappij gecreëerd heeft. Nederland is langzaam aan het afglijden naar een bananenrepubliek waar multiculti tuig het voor het zeggen heeft op straat. Je collega's laten al zien dat ze het absoluut niet meer aankunnen. Misdrijven worden grotendeels niet opgelost, aangiftes niet opgenomen of behandeld. Maar ik ben de sjaak als ik hier met 55 over de rondweg rijd. Je kunt het een dooddoener vinden,maar met mij denken miljoenen mensen er zo over.

no justice
Master
 Bericht 
Medewerker politie aangehouden na lek aan Geenstijl

vrijdag 25 augustus 2017 | 13:43

Een medewerker van de politie-eenheid Noord-Holland is donderdag aangehouden vanwege het schenden van het ambtsgeheim. De medewerker wordt verdacht van het lekken naar Geenstijl.

Afgelopen week publiceerde website Geenstijl een artikel met daarin de persoonlijke gegevens van de man die in juni op Centraal Station een ongeluk veroorzaakte. Bij dat ongeluk raakten zeven mensen gewond toen de bestuurder met zijn auto het plein voor CS op raasde. Zijn auto kwam tegen een betonnen muurtje tot stilstand.

Lees ook: Open brief korpschef na lekken naam bestuurder ongeluk CS: 'Lek is stuitend en onacceptabel'

De gegevens stonden op een foto die Geenstijl plaatste. Na het lek werd al snel duidelijk dat het om een foto ging van het interne politiesysteem. 'Wij tillen hier zwaar aan. Het ongeval bij het CS blijft een ongeval. Als dit een daad van terreur was geweest dan hadden wij dit ook als zodanig benoemd', zei een woordvoerder toen. Sinds het ongeluk blijven er hardnekkige geruchten rondgaan dat het om een aanslag zou gaan.

Lees ook: Politie tilt zwaar aan lek: 'Aanrijding Centraal Station blijft aanrijding'

Erik Akerboom, de korpschef van de landelijke politie, haalde donderdag in een open brief hard uit naar degene die de vertrouwelijke informatie doorspeelde naar de website. 'Uitvoerig onderzoek door collega's heeft aangetoond dat het destijds ging om een tragisch ongeval. Niettemin doen sindsdien ongefundeerde, maar hardnekkige verhalen de ronde dat het een aanslag betrof die de overheid wil verdoezelen', schreef de korpschef.

Bron: http://www.at5.nl/artikelen/172371/mede ... -geenstijl

jack19
Master
 Bericht 

A4, de media kan en mag filmen. Dat klopt, niets aan te doen. Maar ongecensureerd beeld bij de burger, kentekenlijsten etc etc... Belachelijk en onnodig.

Pagina 2 van 3 [ 146 berichten ]