» Openbaar » Media » Verkeersongevallen   

Pagina 1 van 2  [ 76 berichten ]
Tweebel
Master
 Bericht 
GeenStijl schreef:
Op de N315 bij Zelhem (Gelderland) is een spookrijdende autodief frontaal op een gezinsautootje geklapt. En precies zoals dat altijd gaat met hoogst oneerlijke levenssituaties, is daarbij een kind overleden en zijn twee volwassenen inzittenden en een tweede kind gewond geraakt bij de botsing. Van hun auto is weinig over. De autodief daarentegen heeft slechts lichte verwondingen opgelopen. Want die reed in een stevige Volvo. De man is gelukkig aangehouden. Dat zal wel weer 240 uur taakstraf en een rijontzegging van een jaar worden, want autodiefstal is een fopvergrijp in Nederland, en per ongeluk op de verkeerde weghelft terecht komen kan iedereen wel eens overkomen natuurlijk.

(ook in krantenartikelen topic, maar dat is minder geschikt voor reacties)

HypHyper
Master
 Bericht 
Dood door schuld bij het plegen van een misdrijf (bezopen rijden, autodiefstal) wordt doorgaans een stuk zwaarder bestraft. Dit omdat men bewust het risico genomen heeft.
(zie ik althans op de uitsprakensite doorgaans)

WimLex
Master
 Bericht 
HypHyper
Master
 Bericht 
Bah.. arme mensen. :nah:

-Joske-
Master
 Bericht 
Minimaal 25 jaar opsluiten.

zadkine
Master
 Bericht 
Tweebel schreef:
Dat zal wel weer 240 uur taakstraf en een rijontzegging van een jaar worden

Hm...diefstal, spookrijden en daardoor een dode veroorzaken en meerdere ernstig gewonden....
Dat gaat niet meer een strafje op basis van verkeersongevals schuld worden, maar zal richting doodslag gaan.....zal helaas wel weer niet de maximum straf voor doodslag worden.

Spook
Master
 Bericht 
Klootzak.

bernardo A.
Master
 Bericht 

Ik zou haast zeggen: door elke knie van die man een kogel.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Voor dit soort randdebielen zou de doodstraf heringevoerd moeten worden. Dit kost de maatschappij het minst.

Bussloo
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
spookrijden

Spookrijden of een verkeerd ingeschatte inhaalmanoeuvre?

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
Mijn onderbuik zegt mij dat dit niet de eerste keer is dat de dader met justitie in aanraking komt, de meeste misdaden worden nu eenmaal door veelplegers gedaan. Ik ben benieuwd wat hij al op zijn kerfstok heeft en welke fopstraffen daarvoor uitgedeeld zijn.

Man, wat kan ik kwaad worden over dit soort berichten :boos:

Dion
FS medewerker
 Bericht 

:cry:

Superkoe
Master
 Bericht 
Dacia Lodgy, zo te zien. Wel modern, maar als het er op aan komt niet zo heel stevig.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Superkoe schreef:
Dacia Lodgy, zo te zien.

Lijkt me meer een mitsu spacestar uit 2002, niet?

WimLex
Master
 Bericht 
Superkoe schreef:
Dacia Lodgy, zo te zien

achterlampen kloppen niet :schudnee:

snovvdog
Master
 Bericht 
Gewoon een space star?

Afbeelding
Afbeelding

Volvo heeft de bestuurder dan wel gered, maar is ook flink naar de klote, is gewoon bijna anderhalf decennium verschil qua ontwerp:

Afbeelding

Jammer weer dat onschuldigen hier weer voor moeten lijden. De dief&doodrijder mag wmb. de rest van zijn leven brommen.

Joël D.
Master
 Bericht 
Ja.

Tweebel
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
is gewoon bijna anderhalf decennium verschil qua ontwerp

En zo'n 750 kilo leeggewicht....

Kenji
Master
 Bericht 
Diep, diep triest dit :'(

Spook
Master
 Bericht 
Is dat een airbag vol bloed? :/

Pazo
Pro
 Bericht 
Gadver zeg... Dit soort berichten lees ik natuurlijk vaker, en denk ik altijd (oprecht) wat vreselijk dat moet zijn. Maar nu ik sinds 5 weken een kleine heb (onze eerste) lopen de rillingen over de rug bij het lezen van dit soort berichten. :(
Maar goed, NL kennende zal meneer in kwestie er wel weer met een veel te lichte straf vanaf komen. En ook al zal het een jaar of 5 worden, je kind krijg je nooit meer terug...

JBHC
Master
 Bericht 

Alsof 5 jaar een lange straf is. Die ouders hebben levenslang. Ik denk dat ik me als ouder na 5 jaar niet in zou kunnen houden en zou doen wat de volvo heeft voorkomen.

Oldskool
Die hard
 Bericht 
Spook schreef:
Is dat een airbag vol bloed? :/

Daar zat ik ook even naar te kijken, lijkt het inderdaad wel op. Wat een rotklap moet dat dan geweest zijn zeg. :schudnee:

Dit soort berichten wordt je altijd zo treurig van. Een kinderleven wegnemen, omdat je jezelf zo nodig in je gejatte auto als een lompe k*t moet gedragen. Ik hoop dat deze man (niet al te) oud mag worden in een kleine cel.

bert65
Master
 Bericht 
Zou het kind geplet zijn door de bestuurdersstoel?

flaskk
Master
 Bericht 
bert65 schreef:
Zou het kind geplet zijn door de bestuurdersstoel?

Ik denk dat de auto gewoon opengescheurd is. En dat hij direct in contact is gekomen met de volvo....

Dion
FS medewerker
 Bericht 

Auto blijkt gestolen van een medewerker van justitie die bij de dader op bezoek was ivm een lopend onderzoek. Een weinig talentvolle klootzak dus.

flaskk
Master
 Bericht 
Citaat:
Zelhem - De 38-jarige man uit Doetinchem die vrijdagochtend 17 juni gestolen had en daarmee een dodelijk ongeluk aan de Ruurloseweg in Zelhem veroorzaakte, blijkt van een psycholoog van justitie te zijn. De psycholoog was bij hem op bezoek omdat hij verdacht wordt van bedreiging, mishandeling en het rijden onder invloed.

De man stal tijdens het bezoek van zijn psycholoog de auto en ging er met hoge snelheid vandoor. Op de Ruurloseweg in Zelhem veroorzaakte hij een ernstig ongeluk waarbij er een 4-jarige jongetje om het leven kwam en drie anderen ernstig gewond raakte.

De 38-jarige man raakte bij het ongeluk zelf lichtgewond en zit momenteel nog in een cellencomplex.

bron 112achterhoek

Tweebel
Master
 Bericht 
flaskk schreef:
zit momenteel nog in een cellencomplex

Laten we hopen dat ze van dat "momenteel nog" een "voor onbepaalde tijd" maken. Klinkt als een gevaarlijke recidivist.

HypHyper
Master
 Bericht 
Zucht.. een psycholoog op iemand afsturen die al heeft mishandeld en bedreigd?
Niet dat dat soort figuren geen psycholoog/psychiater nodig hebben, maar laat ze zelf naar een inrichting komen of zo...

bert65
Master
 Bericht 
flaskk schreef:
omdat hij verdacht wordt van bedreiging, mishandeling en het rijden onder invloed.

Nou, het zal nu wel duidelijk zijn... :( Ik snap niet dat ze bij zo'n verdachte een psycholoog langs sturen zonder dat de sterke arm erbij is :loco:

zadkine
Master
 Bericht 
Hm, als ik dit zo lees zie ik wel mogelijkheden voor langer van de straat houden......TBS met dwangverpleging...

Vroeg op
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
TBS met dwangverpleging...

laten we daar op hopen. Ik zie liever een spuitje.

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
HypHyper schreef:
maar laat ze zelf naar een inrichting komen of zo...

En hou ze daar dan

Spook
Master
 Bericht 
Man man man

http://www.nu.nl/binnenland/4279887/ver ... laten.html

Citaat:
De automobilist die vrijdag een dodelijk ongeluk veroorzaakte in Zelhem was acht dagen daarvoor uit voorarrest vrijgelaten.

Dat meldt de Rechtbank Gelderland. De 38-jarige man uit Doetinchem werd verdacht van mishandeling, inrijden op een politieauto, bedreiging en rijden onder invloed. Die misdrijven vonden allen plaats in 2015.

De man werd 8 juni vrijgelaten. De reden dat hij zijn strafzaak in vrijheid mocht afwachten is volgens de rechtbank onder andere de lange duur van het voorarrest, zijn verdere blanco strafblad en het feit dat zijn psychiatrische problemen "beheersbaar" leken.

Een dag voor het ongeluk wilden de begeleiders van de man hem weer laten opnemen. Zij constateerden dat het "na de schorsing snel bergafwaarts is gegaan met de man" en dat hij "niet sterk en stabiel genoeg is voor het leven buiten". Dat kan echter niet zonder een rechterlijke beslissing.

Jongetje

Bij het ongeluk kwam een vierjarig jongetje om het leven. Zijn vader, moeder en vijfjarige zusje die ook in auto zaten raakten gewond. De man had de auto waarin hij reed eerder die ochtend gestolen. De autodief raakte zelf ook lichtgewond. Het ongeluk gebeurde op de Ruurloseweg in Zelhem.

Tweebel
Master
 Bericht 
Ik voorspel een onderzoekje waar uit blijkt dat de regels keurig zijn gevolgd en dat er niemand verantwoordelijk is.

bernardo A.
Master
 Bericht 

Spook schreef:
Man man man

Een paar km "te snel" en dan weten ze je wel aan te pakken. En voor de rest is het 1 en al incompetentie. Want dit gebeurt veel te vaak.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
bernardo A. schreef:
Een paar km "te snel" en dan weten ze je wel aan te pakken. En voor de rest is het 1 en al incompetentie. Want dit gebeurt veel te vaak.
Probleem is alleen dat de mensen die zich hier een oordeel over gaan vormen wel weer uitkomen op "te hard gereden".

Suggestief
Pro
 Bericht 

Citaat:
Justitie wilde man fataal ongeval Zelhem in kliniek laten opnemen

ZELHEM - Rémon W. was net een week vrij maar het ging niet goed met hem, constateerde de reclassering. Het was beter als hij opgenomen zou worden in een kliniek. Vrijdagmorgen ging het in Zelhem gruwelijk fout, toen W. een auto stal en frontaal op een andere auto klapte. Een jongetje overleefde dat niet.

In oktober vorig jaar werd W. aangehouden omdat hij zijn vader zou hebben mishandeld en agenten zou hebben bedreigd. Sindsdien zat hij in voorlopige hechtenis: de zaak moest nog behandeld worden. Maar de man kampte met ernstige psychische problemen, zegt een woordvoerder van de rechtbank Gelderland.

Het ging beter...

De rechter besloot op 6 juni dat W., afkomstig uit Doetinchem, zijn zaak in vrijheid mocht afwachten. Het ging al een paar maanden beter met hem en hij nam trouw zijn medicijnen.

Op donderdag 9 juni kwam hij vrij. Voorwaarden voor zijn vrijlating waren: contact houden met de reclassering, meewerken aan psychologisch onderzoek en medicatiegebruik.

'Niet stabiel voor leven buiten'

Een dag voor het fatale ongeval in Zelhem deed het Openbaar Ministerie een vordering bij de rechter om de voorwaarden voor zijn vrijlating te laten wijzigen. In de dagen dat W. vrij was, merkte de reclassering namelijk op dat het niet goed met hem ging: 'Hij is niet stabiel genoeg voor een leven buiten'. Er moest gekeken worden naar opname in een kliniek en dat kon niet zonder rechterlijke beslissing.

Op vrijdag 17 juni stal Rémon W. de auto van de psycholoog die bij hem op bezoek was. Bij een inhaalpoging reed hij frontaal op een auto waarin een gezin uit Stolwijk zat, met een dode en meerdere gewonden als gevolg.

Extra voorwaarden stellen

Dat W. vrijgelaten werd, is geen ongewone gang van zaken, benadrukt de rechtbankwoordvoerder. Omdat hij al zes maanden in voorarrest zat, bestond de kans dat de uiteindelijke strafeis van de rechter korter zou zijn dan de tijd dat W. al vastzat. Wanneer de straf is uitgezeten, kan de rechter geen extra voorwaarden meer stellen. Dat zijn bijvoorbeeld voorwaarden als contact met een psycholoog. Bovendien had hij een blanco strafblad.

Door hem nu vrij te laten, konden die voorwaarden juist later, bij de definitieve uitspraak, wél worden opgelegd. Maar het pakte achteraf bezien niet goed uit. 'Het strafrecht kan nooit 100 procent zekerheid geven wanneer iemand wordt vrijgelaten', zegt de voorlichter. 'Maar dit hakt er wel zwaar in voor de betrokken medewerkers.'

Gelderlander.nl

bernardo A.
Master
 Bericht 

Jack.Ryan schreef:
Probleem is alleen dat de mensen die zich hier een oordeel over gaan vormen wel weer uitkomen op "te hard gereden".

Dat heb jij heel scherp opgemerkt.
Punt is daarbij, dat heel veel Nederlanders jaarlijks te maken krijgen voor bekeuringen voor geringe overtredingen. En betalen zal je.

Keerzijde is, dat diezelfde Nederlanders een ernstig falend justitieel apparaat zien als het om serieuze zaken gaat.
Je kunt je misschien voorstellen, dat dat toch ergens gaat wringen.

Straffen aan de ene kant en beschermen aan de andere kant moeten behoorlijk gelijk opgaan. En dat is zwaar uit balans.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Spook schreef:
De reden dat hij zijn strafzaak in vrijheid mocht afwachten is volgens de rechtbank onder andere de lange duur van het voorarrest, zijn verdere blanco strafblad en het feit dat zijn psychiatrische problemen "beheersbaar" leken.

Die rechter heeft heel veel uit te leggen aan de familie van het omgekomen kind. :boos: :boos: :boos:

Het is overduidelijk dat wij een compleet incompetent justitieel apparaat hebben.

flaskk
Master
 Bericht 
Citaat:
ZELHEM – Vrijdag reed haar zoon Rémon een 4-jarig jongetje dood bij een ongeval in Zelhem. De grootste nachtmerrie van Monique werd daarmee werkelijkheid.

“Ik heb het tegen zijn psychiater gezegd: er gaat iets ergs gebeuren als mijn zoon vrijkomt. En dan neemt hij anderen daarin mee.”, aldus de moeder van de dader tegenover dagblad De Gelderlander.

Rémon heeft vorig jaar pepperspray in het gezicht van zijn vader had gespoten. Andere aanklachten tegen hem zijn mishandeling, het inrijden op een politieauto, bedreiging en rijden onder invloed. Hij werd vrijgelaten door de rechtbank en veroorzaakte acht dagen later het dramatisch ongeval.

Maar justitie rept steeds over een blanco strafblad?

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
flaskk schreef:
Ja, hij was nog niet veroordeeld.
Al geloof ik daar ook geen reet van

Marten320TD
Master
 Bericht 
flaskk schreef:

Tsja.... als je het niet kunt bewijzen, een advocaat recht en rechtvaardig door elkaar haalt, het OM faal op fout stapelt en een rechter continue slachtoffer en dader verwisselt......

renew40
Master
 Bericht 
OM leest de achterkant van het strafblad. :loco:

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
Tweebel schreef:
Ik voorspel een onderzoekje waar uit blijkt dat de regels keurig zijn gevolgd en dat er niemand verantwoordelijk is.
Nee, het is nog veel cynischer: iedereen is verantwoordeijk en daarom is niemand verantwoordelijk.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Doodrijder was tikkende psychiatrische tijdbom

Wat een drama was het. Een autodief reed frontaal in op een gezinsauto, en bracht daarbij een jongetje van vier jaar om het leven, de rest van het gezin werd gewond afgevoerd. Maar nu blijkt dat deze autodief al langer het type was dat zichzelf niet is als hij trek heeft, en als hij geen trek heeft. Kortom, een nogal levensgevaarlijke psychotische psychopaat die al een tijdje een spoor van vernietiging door z'n omgeving trok.

Hier volgt zijn CV.
Op 16 september vorig jaar reed Rémon W. met een auto de woning van zijn ex-zwager binnen, om hem en zijn vriendin daarna volledig de moeder te bedreigen. Gelukkig konden zij zichzelf opsluiten in de slaapkamer.
Kort na zijn aanhouding voor dat parkeer-incident werd hij op weer op vrije voeten gesteld, omdat want Nederland.
Een maandje later spook-denderde hij met 1,15 promille in z'n bloed door Doetinchem, ging met 80 kilometer per uur door woonwijken, en ohja, hij spoot traangas in het gezicht van z'n vader en reed in op twee agenten.

Het was inmiddels natuurlijk duidelijk dat het niet al te best ging met W., maar zijn behandeling is nooit van de grond gekomen. "Vrij kort na zijn aanhouding, eind oktober, werd de Doetinchemmer opgenomen in een kliniek om zich te laten behandelen. „Binnen een paar weken bleek dat het niet werkte”, vertelt persrechter Marieke Post. Waar het misging, kan ze niet zeggen. „Of hij niet wilde meewerken of dat het de niet de juiste plek voor hem was, weet ik niet.”

Vervolgens werd besloten om hem dan maar weer gewoon in het wild uit te zetten. "Op 6 juni, tijdens een niet-inhoudelijke behandeling van de zaak, besloot de rechtbank Oost-Nederland om de voorlopige hechtenis te schorsen. Op voorwaarde dat hij zijn pillen zou slikken, contact zou hebben met de reclassering en toch zou meewerken aan het rapport van de psycholoog. Daarmee werd het negatieve advies van de reclassering genegeerd."

Ja, en toen ging het vrij rap allemaal naar de kudt. "De reclassering deed op 16 juni een verzoek om opname in een psychiatrische kliniek. Maar nog voordat de rechtbank dit verzoek kon behandelen, ging het op dramatische wijze mis met W. Hij stal de auto van een justitiepsycholoog die hem thuis bezocht. Bij Zelhem botste hij, terwijl hij op de verkeerde weghelft reed, frontaal op de auto van het gezin uit Stolwijk." The horror...

Bron: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... wapen.html

ngrrfan
Eendagsvlieg
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Die rechter heeft heel veel uit te leggen aan de familie van het omgekomen kind.

Inderdaad. Dat jongetje is dood door de rechter. Die mag van mij de bak in

zadkine
Master
 Bericht 
ngrrfan schreef:
Inderdaad. Dat jongetje is dood door de rechter. Die mag van mij de bak in

Meer een zelfde soort straf die een arts krijgt (van rechters) als er een patiënt door fouten van de arts overlijdt terwijl die in leven gebleven zou zijn als de arts geen behandeling had gegeven.
Wat kan inhouden dat ie ander werk moet gaan zoeken wegens "beroeps verbod".....
tenminste als de rechter is afgeweken van het advies van behandelaars, anders geldt bovenstaande voor die zogenaamd deskundige behandelaars.

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Ben benieuwd of ze zo onafhankelijk naar hun eigen beroep kunnen kijken. Ach nee ik weet het eigenlijk al.

Guppenklup
Master
 Bericht 
bernardo A. schreef:
Dat heb jij heel scherp opgemerkt.
Punt is daarbij, dat heel veel Nederlanders jaarlijks te maken krijgen voor bekeuringen voor geringe overtredingen. En betalen zal je.

Keerzijde is, dat diezelfde Nederlanders een ernstig falend justitieel apparaat zien als het om serieuze zaken gaat.
Je kunt je misschien voorstellen, dat dat toch ergens gaat wringen.

Straffen aan de ene kant en beschermen aan de andere kant moeten behoorlijk gelijk opgaan. En dat is zwaar uit balans.

Helaas heb je helemaal gelijk. Het OM is uitgehold tot een afpersingsorganisatie voor de schatkist. De linkschmenschpapierlezers gillen om het hardst dat Nederland het zwaarst straft in vergelijking met de landen om ons heen, maar vergeten dan gemakshalve dat de kans om voor een misdrijf veroordeeld te worden zeer, zeer minimaal is. Als we dan voor de echte vergelijking alle strafzaken voor verkeersovertredingen er uit halen wordt het helemaal een lachwekkende soap.

Pagina 1 van 2 [ 76 berichten ]