» Openbaar » Media » Verkeersongevallen   

Pagina 1 van 1  [ 20 berichten ]
Ogre
Master
 Bericht 

ETTEN-LEUR - Een automobilist is zondagochtend gewond geraakt bij een botsing op de Zevenbergseweg in Etten-Leur. Zijn auto raakte de berm, schoot daarna terug de weg op en raakte daar een tegenligger.

Die tegenligger kwam door de klap ook in de berm terecht en de aanhanger achter die auto sloeg over de kop.

Uit auto bevrijd
De bestuurder van de eerste auto zat volgens een ooggetuige achter het stuur met zijn been in het gips. Hij moest door de brandweer uit zijn auto gehaald worden en wordt naar een ziekenhuis gebracht. De andere bestuurder kwam met de schrik vrij.

Afbeelding

:fp:

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Mja, als je je linkerbeen in het gips hebt en je hebt een automaat is het geen probleem.

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Ik zou ook met een rechterbeen in het gips kunnen rijden, maar zegt de wet überhaupt iets over 1) het mogen rijden met een been in het gips en 2) maakt het onderscheid in welk been?

zadkine
Master
 Bericht 
Niet dat ik weet....
Een arts of apotheker kan er wel iets over zeggen. Vooral als er ook (nog) zware pijnstillers gebruikt worden.
Wel zegt de wet dat je in staat moet zijn de auto normaal te besturen.
Lijkt me dat een linker (onder) been of enkel in het gips geen beletsel is om te rijden...zeker niet bij een automaat.

Wimken
Master
 Bericht 
Ik heb ooit wel gereden met mijn rechtervoet in het gips.
Gaat prima, maar of het mag????

basjuh1981
Master
 Bericht 
Wimken schreef:
Ik heb ooit wel gereden met mijn rechtervoet in het gips.

Zware voet zeker? :lol:

Wimken
Master
 Bericht 
basjuh1981 schreef:
Zware voet zeker? :lol:

niet meer als anders 8)

Scaniafan
Master
 Bericht 
Verzekering van kameraad (linkerpoot in gips, automaat) van me zegt "Als de arts er geen problemen mee heeft is het geen probleem" en de arts zegt "medisch gezien geen probleem, ligt aan de verzekering".

zadkine
Master
 Bericht 
Leuke redenering....gebruikte ik indertijd als puber....
Iets vragen aan pa en als die zegt als ma het goed vindt...en ma ...als pa het goed vindt....

Dan is het dus goed.

bruintje beer
Master
 Bericht 
Catch 22.

Kwibus
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
ets vragen aan pa en als die zegt als ma het goed vindt...en ma ...als pa het goed vindt....
Ha, dat probeerde mijn oudste ook. Het mocht van ma. Dus ik roep naar boven of dat klopte. Heeft-ie nooit meer geprobeerd :lol:

Signum
Master
 Bericht 
DikkeDiesel schreef:
maar zegt de wet überhaupt iets over 1) het mogen rijden met een been in het gips en 2) maakt het onderscheid in welk been?

Artikel 5 en 6, maar misschien wordt het wel iets teveel overgelaten aan logisch nadenken :roll:

Kenji
Master
 Bericht 
Ik denk zelfs dat je rijbewijs niet geldig is met je been in het gips.
Toen het rijbewijs aangevraagd werd mest er een Eigen Verklaring worden ondertekend, waarin o.a. staat dat de aanvrager fysiek 100% geschikt is tot het besturen van een motorvoertuig.
Met je been in het gips ben je dat niet.

Mijn rbw is momenteel ook niet geldig, om welbekende reden. Binnenkort het papierwerk gaan regelen voor de keuring bij het cbr.

Spook
Master
 Bericht 
Toen ik mijn linkerenkel zwaar had verstuikt was ik blij dat ik toen een auto met automaat had. Ik kon niet eens lopen. Naar de auto hinkelen. Maar rijden ging prima.

zadkine
Master
 Bericht 
Kenji schreef:
waarin o.a. staat dat de aanvrager fysiek 100% geschikt is tot het besturen van een motorvoertuig.

Daarmee wordt het discussie punt nog niet beantwoord.
Mijn batterij wagen kun je perfect rijden zonder linkerbeen....of met dat been in het gips.

Dus is het verdedigbaar dat je fysiek voor 100% in staat bent tot het besturen van die auto.
Het gaat dus niet om kunnen besturen van elke auto maar van de auto waar je op dat moment in zit.

Spook
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
Het gaat dus niet om kunnen besturen van elke auto maar van de auto waar je op dat moment in zit.

Zo'n beetje het argument achter aangepaste voertuigen. Handbediening e.d. Die mensen kunnen geen pedalen gebruiken, kunnen en mogen niet in elke auto rijden, maar wel in hun voertuig dat voor hen geschikt is gemaakt.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Ken iemand die zijn linker been moest laten amputeren. Rbw kreeg twee aantekeningen: Verplicht automaat (of beter, automatische koppeling) en een voorziening om zijn linkerbeen/prothese tijdens het rijden op zijn plek te houden.

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Signum schreef:
Artikel 5 en 6, maar misschien wordt het wel iets teveel overgelaten aan logisch nadenken :roll:
Mijn opmerking ging (uiteraard) wel over rijden met een automaat.

Signum
Master
 Bericht 
DikkeDiesel schreef:
Mijn opmerking ging (uiteraard) wel over rijden met een automaat.

Daar heb de wetgevah geen boodschap aan :lol:

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Dat ligt eraan of je art 5 of 6 overtreedt als je met je ene been alles kunt doen.

Pagina 1 van 1 [ 20 berichten ]