» Openbaar » Media » Verkeersongevallen Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 3  [ 146 berichten ]
Kwibus
Master
 Bericht 
NU.nl schreef:
Automobilist rijdt door na dodelijke aanrijding met 3-jarig jongetje in Breda

Een driejarig jongetje is woensdagmiddag in de Veurnestraat in Breda overleden nadat hij was aangereden door een auto. De automobilist reed na de aanrijding door. De toegesnelde hulpdiensten konden niets meer voor het slachtoffertje doen.

De politie zoekt de bestuurder.

Beelden kort na het ongeval

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Nu.nl video's, kan (wil) ik niet zien.

Maar ik neem aan dat dit dezelfde beelden zijn;

Link

Wat geen bijzondere beelden zijn naar mijn idee maar ach :roll:

Drempels hebben niet veel geholpen zoveel is duidelijk.

Kami
Master
 Bericht 
Tjee wat erg..... :cry:

SuperChinees
Die hard
 Bericht 
Ongelofelijk wat erg!

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Toen ik drie was mocht ik nog niet zonder ouderlijk toezicht buiten zijn. Van de stoep af heeft tot een jaar of zeven geduurd (denk ik). In die tijd werd nog geleerd dat het gevaarlijk was.

Aanhanger
Master
 Bericht 
HypHyper
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Toen ik drie was mocht ik nog niet zonder ouderlijk toezicht buiten zijn. Van de stoep af heeft tot een jaar of zeven geduurd (denk ik). In die tijd werd nog geleerd dat het gevaarlijk was.

Culturen verschillen ook, denk ik..

Mijn zoontje gaat nu pas alleen naar buiten (zes jaar) en weet heel goed dat ie de stoep niet af mag. Ooit moet je ze loslaten wat dat betreft, maar met 3 jaar al zonder toezicht...nee. Ik denk dat de meeste autochtone ouders dat niet doen.

Hoop dat ze de doorrijder snel pakken btw.

SuperChinees
Die hard
 Bericht 
Auto dodelijk ongeluk Breda waarschijnlijk gevonden
http://nos.nl/l/2101833

apenkool
Laat zich horen
 Bericht 

Mogelijke dader (18) heeft zich bij de politie gemeld.

WimLex
Master
 Bericht 
SuperChinees schreef:
Auto dodelijk ongeluk Breda waarschijnlijk gevonden
apenkool schreef:
Mogelijke dader (18) heeft zich bij de politie gemeld.

Een man van 18 uit Breda heeft zich bij de politie gemeld als bestuurder van de auto die doorreed na het doodrijden van een 3-jarig jongetje. Eerder vanavond werd al de lege auto gevonden, waarmee het ongeluk gebeurde. De man is aangehouden.

Het jongetje was vanmiddag op straat aan het spelen toen hij werd aangereden. Volgens de politie werd de peuter tientallen meters meegesleurd. De automobilist reed vervolgens door.

De hulpdiensten konden niets meer voor het kind doen. De politie begon daarna een klopjacht op de bestuurder. De auto zou een BMW of Renault Mégane zijn. Uren later werd een lege Mégane gevonden. De auto stond in een wijk in het oosten van de stad, op een paar kilometer afstand van de plek van het ongeluk.
http://nos.nl/artikel/2101833-automobil ... -zich.html

Kwibus
Master
 Bericht 
Voor de ouders is het natuurlijk een drama, maar je zal maar 18 zijn, net je rijbewijs hebben en dan een peutertje van 3 doodrijden. Vraag me af of je dat ooit te boven komt. Vader van een vriendin van me heeft jaren geleden in een woonwijk ook een kindje dood gereden. Kon er helemaal niets aan doen, reed niet te hard etc. maar was er desondanks zo kapot van dat-ie sindsdien nooit meer heeft gereden.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Ahja.. Als je 20 bent en vrouwelijk wordt je nog meisje genoemd maar 18 is ineens een man. Mooi die journalistiek.

Bramdaman
Master
 Bericht 
Geen naam vrijgegeven?

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Walker
Master
 Bericht 
Ook als je 40-50 km/u rijdt, kun je bij een kind wat tussen auto's door de weg op komt rennen nagenoeg niet remmen of uit wijken.
Onderzoek zal uit moeten wijzen hoe hard het is gegaan. Maar doorrijden na een ongeval is iig not done.

zadkine
Master
 Bericht 
Walker schreef:
Ook als je 40-50 km/u rijdt, kun je bij een kind wat tussen auto's door de weg op komt rennen nagenoeg niet remmen of uit wijken.

Dat is waar, maar volgens ooggetuigen tientallen meters meesleuren van een kind .....met 40 km/h is de remweg (excl reactie tijd) misschien 10 meter, bij 50 16 meter.

Overigens wordt (wederom) niet vermeld wat de afkomst is van de chauffeur.....in de krant wel eerder dat er veel hard gereden wordt in die straten en ook drugshandel.
Ik mag niet gokken, maar.....ik denk wel.

uniclio
Die hard
 Bericht 

Walker schreef:
Maar doorrijden na een ongeval is iig not done.

Bij buurten als kanaleneiland is het zeker te overwegen.... Voor je het weet staan er twintig Marokkanen om je heen om problemen te maken. Uiteraard wel 112 bellen.

zadkine
Master
 Bericht 
uniclio schreef:
Bij buurten als kanaleneiland is het zeker te overwegen.... Voor je het weet staan er twintig Marokkanen om je heen om problemen te maken. Uiteraard wel 112 bellen.

Rij dan meteen door naar het politie bureau om je te melden....niet uren later (na wel een ambulance gebeld te hebben)

Walker
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
Overigens wordt (wederom) niet vermeld wat de afkomst is van de chauffeur.....in de krant wel eerder dat er veel hard gereden wordt in die straten en ook drugshandel.

Eerlijk gezegd dacht ik hetzelfde... Tuurlijk, het kan zijn dat een 18 jarige hard gewerkt heeft voor zijn droomauto. Maar in een kansenwijk lijkt mij die kans dan weer erg klein.

FastForward
Master
 Bericht 
Wat doet een kind van 3 alleen op straat? Ook als ouder heb je hier je verantwoordelijkheid te nemen, kinderen van die leeftijd horen niet alleen buiten te spelen.

graspol
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
post4172874.html#p4172874 schreef: Bij buurten als kanaleneiland is het zeker te overwegen.... Voor je het weet staan er twintig Marokkanen om je heen om problemen te maken. Uiteraard wel 112 bellen.

Rij dan meteen door naar het politie bureau om je te melden....niet uren later (na wel een ambulance gebeld te hebben)

Precies DAT...

Ik hoorde vanochtend dat mensen in de buurt van de 18 jarige jongen bevestigde dat hij "niet doorhad wat er gebeurd was, en pas na alle media aandacht zich besefte wat er mogelijk gebeurd was".

Als je was gestopt had je dat misschien niet gehad. Ik kan me ook we voorstellen dat je helemaal in paniek bent op zo'n moment, maar 112 bellen is dan nog wel het minste....

bmw320d
Die hard
 Bericht 

Walker schreef:
Eerlijk gezegd dacht ik hetzelfde... Tuurlijk, het kan zijn dat een 18 jarige hard gewerkt heeft voor zijn droomauto. Maar in een kansenwijk lijkt mij die kans dan weer erg klein.

Uhmmm het gaat om een Renault Megane Station, ik weet niet hoor maar voor weinig mensen is dat een droomauto... :slotje:

Zo een ding koop je al vanaf 1500 euro ofzo.

Lezen jullie wel iets voordat jullie reageren?

zandbak
Master
 Bericht 
FastForward schreef:
Wat doet een kind van 3 alleen op straat? Ook als ouder heb je hier je verantwoordelijkheid te nemen, kinderen van die leeftijd horen niet alleen buiten te spelen.

Sjah hier lopen ook blagen van 6 jaar oud van buitenlandse ouders nog midden op straat na 22:00u. Blijkbaar is dat in andere culturen normaal.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
zadkine schreef:
Dat is waar, maar volgens ooggetuigen tientallen meters meesleuren van een kind .....met 40 km/h is de remweg (excl reactie tijd) misschien 10 meter, bij 50 16 meter.

Getuigen zien vaak dingen die niet gebeurd zijn.

Walker schreef:

:thumb: :thumb:

graspol
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:

Vanochtend op het nieuws op de radio werd gezegd dat hij zeker wel 100 heeft gereden.
Behalve dat de ingebouwde lasergun in het hoofd van de "ooggetuige" misschien niet helemaal geijkt was, heb je dat soort dingen ja

graspol
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:

In de zaak van de aanrijding van mijn broer, waren er twee getuigen: de ene zweerde er bij dat de dader was uitgestapt, de ander zweerde er bij dat hij was doorgereden.
En beiden waren ze (naar mijn idee) volledig overtuigd van hun gelijk.

Iniddels is gelukkig al heel erg duidelijk uit onderzoeken naar vorgen gekomen dat getuigenverklaring, zeker over langere tijd heen, heel onbetrouwbaar zijn

basjuh1981
Master
 Bericht 
graspol schreef:
Vanochtend op het nieuws op de radio werd gezegd dat hij zeker wel 100 heeft gereden.

Net als die gozer op de A2 die zeker 200 gereden zou hebben, volgens ooggetuigen.

HypHyper
Master
 Bericht 
graspol schreef:

Ik hoorde vanochtend dat mensen in de buurt van de 18 jarige jongen bevestigde dat hij "niet doorhad wat er gebeurd was, en pas na alle media aandacht zich besefte wat er mogelijk gebeurd was".

Eh ja.. want een Renault piept, rammelt en kraakt al zoveel van zichzelf dat het je niet opvalt dat je een kind doodrijdt :x

Spook
Master
 Bericht 
Gezien het aantal mensen dat niet eens doorheeft dat ze met een lekke band rijden, vind ik het niet eens vergezocht.

zadkine
Master
 Bericht 
HypHyper schreef:
Eh ja.. want een Renault piept, rammelt en kraakt al zoveel van zichzelf dat het je niet opvalt dat je een kind doodrijdt :x

Niet helemaal....
een klein kind raken kan hetzelfde idee geven als een loslopende hond raken.
Je zult moeten beseffen dat je iets geraakt hebt, maar niet perse dat het een tussen auto's doorschietend kindje is.

Aanhanger
Master
 Bericht 
Kan best zijn dat de bestuurder er niets van gemerkt heeft; verhalen over snelheid neem ik vooralsnog met een dikke korrel zout zolang niet duidelijk is waar die vandaan komen.

WimLex
Master
 Bericht 
De auto:
Afbeelding

en wat nadere info:
Citaat:
Ook is er bloed afgenomen om te kijken of de man onder invloed was van alcohol of drugs. De resultaten van dit bloedonderzoek zijn nog niet bekend. Verder heeft de politie met tien getuigen van het ongeluk gesproken.

http://nos.nl/artikel/2101908-18-jarige ... ewijs.html

Spook
Master
 Bericht 
Wellicht dat hij daarom pas uren later zich bekend heeft gemaakt. Als ie teveel had gezopen is dat niet meer vast te stellen met zekerheid.

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
bmw320d schreef:
Lezen jullie wel iets voordat jullie reageren?
Schoolvoorbeeld van een retorische vraag O:)

Spook schreef:
Wellicht dat hij daarom pas uren later zich bekend heeft gemaakt. Als ie teveel had gezopen is dat niet meer vast te stellen met zekerheid.
Eerste waar ik aan dacht, maar dat zal het bloedonderzoek wel uitwijzen.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Advocaat: ‘Jongen die Nasim (3) doodreed vluchtte in blinde paniek'

De 18-jarige jongen die woensdag de 3-jarige Nasim doodreed in Breda, sloeg na de aanrijding in blinde paniek en onder grote stress op de vlucht. Hij wist daarbij niet wat hij deed, zegt zijn advocaat tegen Omroep Brabant. Het hele gebeuren heeft een enorme impact op hem gemaakt. “Hij zit er helemaal doorheen. Dit heeft hij natuurlijk niet gewild.”

De verdachte, een 18-jarige jongen van Marokkaanse komaf, zit vast en wordt het veroorzaken van een dodelijk verkeersongeluk verweten.

Doodrijder legt verklaring af
De jongen, die in februari 18 werd, was pas in het bezit van een rijbewijs. Dit is door de politie in beslag genomen. Of er drugs of alcohol in het spel zijn van de automobilist, wil zijn raadsman bevestigen noch ontkennen. “Hij gaat vanmiddag een verklaring afleggen en is bereid volledige medewerking te verlenen.”

Volgens de advocaat wordt de Bredanaar naar alle waarschijnlijkheid vrijdag voorgeleid aan de rechter-commissaris. Dan wordt besloten of de jongeman langer blijft vastzitten.

Auto in beslag genomen
Er zijn in totaal tien getuigen gehoord, meldt de politie. Dit zijn mensen die het ongeluk hebben zien gebeuren of die meer informatie hebben over de auto waarin de Bredanaar reed. Het voertuig is in beslag genomen voor onderzoek.

De politie hoopt donderdag duidelijk te krijgen waarom de Bredanaar doorreed nadat hij de driejarige Nasim had aangereden. Een arts heeft van de verdachte bloed afgenomen. Op die manier moet duidelijk worden of hij onder invloed was van alcohol of drugs.

Het lichaam van de 3-jarige Nasim wordt donderdag naar de Arrahman Moskee in Breda gebracht. Hij wordt dit weekend in Marokko begraven.

Tientallen meters meegesleurd
De bestuurder meldde zich woensdagavond na een urenlange klopjacht op het politiebureau in Mijkenbroek. Hij wordt donderdag gehoord. "We hopen duidelijk te krijgen waarom hij is doorgereden'', aldus de politie. "We gaan onderzoeken of hij onvoorzichtig heeft gereden."

De politie vond na een tip de auto van de jongen terug. Hij meldde zich niet veel later bij het politiebureau. Het is nog niet duidelijk hoe het kind op de weg is beland. Mogelijk is hij vanaf de stoep tussen geparkeerde auto's door op straat gekomen. Het jochie is waarschijnlijk tientallen meters meegesleurd door de auto, aldus de politie.

De recherche is volop bezig om de toedracht van het dramatische ongeluk te achterhalen.

Bron (linkjes niet meegenomen): http://www.omroepbrabant.nl/?news/24829 ... aniek.aspx

zadkine
Master
 Bericht 
zadkine schreef:

Nu wel , zie hierboven stuk geplaatst door Teun....
En wederom bevestigend....

Zo graag zou ik nou eens zien dat ik verkeerd denk....als de afkomst (opzettelijk?) verzwegen wordt.

Snorryworry
Eendagsvlieg
 Bericht 

Ben ik cynisch als ik de gok leg op +-200 uur taakstraf met mogelijk een voorwaardelijke celstraf van een jaar voor het doorrijden?

HypHyper
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Ahja.. Als je 20 bent en vrouwelijk wordt je nog meisje genoemd maar 18 is ineens een man. Mooi die journalistiek.

'Jongen die peuter Breda doodreed sloeg in blinde paniek op de vlucht'

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Ik lees het nu ook ja. Marokkaanse afkomst lees ik nu ook, ik had het niet kunnen raden. Hij zit er helemaal doorheen en is zielig. Mooi, hèh-hèh.. Dan zitten we weer op het gebruikelijke niveau. En inderdaad, taakstrafje en dat is het dan wel.

Superkoe
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
Nu wel , zie hierboven stuk geplaatst door Teun....
En wederom bevestigend....

Zo graag zou ik nou eens zien dat ik verkeerd denk....als de afkomst (opzettelijk?) verzwegen wordt.

Helpt het misschien als je weet dat het slachtoffertje van 3 eveneens van Marokkaanse afkomst was? Hoeveel verschil maakt 15 jaar? Los daar van: staan Marokanen nu ook al bekend als notoire doorrijders bij dodelijke ongevallen van 3 jarige jongetjes?

Spook
Master
 Bericht 
Something something profeet, something something 3-jarige jongetjes..

Het lijkt me sterk dat er een verband is tussen de afkomst van de dader en het slachtoffer. Anders dan wellicht dat het iets zou kunnen zeggen over de samenstelling van de buurt waarin het is gebeurd? Dát, of het is gewoon toeval. Kan ook natuurlijk. En je mag stellen dat een peuter niet alleen buiten op straat moet zijn. Maarja, ze ontsnappen nogal eens hé. Deed ik vroeger vast ook wel. Dus om het nou op laks toezicht te gooien is ook zo wat. Als ie tussen twee auto's vandaan rende doe je er bovendien bijzonder weinig aan. Met 30 is het dan al moeilijk om op tijd te stoppen. Als je niet op zit te letten sowieso. Met 50 nagenoeg onmogelijk. En als ie veel harder reed .. sja .. dan is het gezien het gebrek aan overzicht wel degelijk een bona fide 'te hard'.

zadkine
Master
 Bericht 
Superkoe schreef:
Helpt het misschien als je weet dat het slachtoffertje van 3 eveneens van Marokkaanse afkomst was? Hoeveel verschil maakt 15 jaar? Los daar van: staan Marokanen nu ook al bekend als notoire doorrijders bij dodelijke ongevallen van 3 jarige jongetjes?

Deze conclusie had ik , zoals je kon lezen, afgeleid uit de kranten commentaren waaronder die citaten van buurtbewoners en getuigen. (drugsbuurt, hard rondrijden door woonbuurten, jonge chauffeur in grote wagen....)
Niet sec uit het doorrijden.

Daar heeft het toevallige slachtoffer niks mee te maken en had dat derhalve geen invloed op mijn conclusie bij mijn post.

Overigens kun je je beter afvragen waarom ik dit schreef ipv deze kritiek/vraag op mijn ook dit keer weer correcte vermoeden....

Superkoe
Master
 Bericht 
Mijn punt is (ik zal hem maar even heel erg expliciet maken) dat een 3 jarig jongetje een zielig slachtoffer is en 15 jaar later een kutmarokkaan.

Ik vind het persoonlijk niet zo relevant wie het ventje heeft dood gereden. Dat hij is dood gereden vind ik wel relevant.

Bramdaman
Master
 Bericht 
Snorryworry schreef:
Ben ik cynisch als ik de gok leg op +-200 uur taakstraf met mogelijk een voorwaardelijke celstraf van een jaar voor het doorrijden?

streng straffen, helpt niet hoor ik altijd :[

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Superkoe schreef:
Mijn punt is (ik zal hem maar even heel erg expliciet maken) dat een 3 jarig jongetje een zielig slachtoffer is en 15 jaar later een kutmarokkaan.

Kan niet meer. :woop:

Masterdam
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Kan niet meer. :woop:

Jij vindt het wel mooi dat dat jongetje nooit meer 18 zal worden?

Bah.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Hhmm ik vind in het algemeen dat 3 jarigen niet alleen over straat dienen te zwerven. Wellicht is dat helemaal niet het geval geweest en rende ie bij een van zn ouders vandaan maar zoals het nu omschreven staat (als gewoon totaal niet) ga ik er vanuit dat ie zomaar op straat is gegooid. Ja... Wat verwacht je dan als ouders zijnde. Daarom vind ik het niet echt zielig, ja zielig dat je zulke kut ouders hebt/had maar dit soort culturen vind het heel gewoon kinderen op zeer jonge leeftijd al op straat te donderen. Dat het dan een keer mis gaat kan je op je vingers natellen.

Walker
Master
 Bericht 
De :woop: van Teun is behoorlijk ongepast. Want kinderen van 3 (van een bepaalde afkomst) mogen blijkbaar niet ouder worden. Ik zal hem meteen maar maken, want het is toch bijna 5 mei: Weet je wie ook zo dachten ruim 70 jaar geleden?

Zou hij ook zo reageren als het een van zijn kleinkinderen was geweest?

HypHyper
Master
 Bericht 
4 Mei vooral.

En heeft Teun doorgaans wel gevoel voor nuance? Hij lijkt me een erg zwart/wit persoon.

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
Wat een pareltje weer dit topic :thumb_d: Laten we er vooral aan voorbij gaan dat er zat marokanen zijn in Nederland die niet crimineel zijn en wel een normale baan hebben. Vooral er niet bij stilstaan dat 3-jarigen, ongeacht hun afkomst en opvoeding, onverwachte dingen doen en geen besef van gevaar hebben. En nee, niet iedere 18-jarige marokaan is een drugsdealer die zijn gestolen Audi RS3 met 80 door de straat jaagt.

Zonder verdere info is het niet meer dan normaal dat je uit gaat van een zeer tragisch ongeval. Aannames over de chauffeur en de toekomst van het slachtoffer slaan gewoon nergens op en zijn respectloos. Ik hoop echt dat de familie/vrienden van het slachtoffer dit topic nooit onder ogen krijgen want ik voel plaatsvervangende schaamte bij sommige reacties.

Pagina 1 van 3 [ 146 berichten ]