» Openbaar » Media » Verkeersongevallen   

Pagina 1 van 1  [ 11 berichten ]
Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
De Telegraaf schreef:
Afbeelding
Een automobilist zag voor zich op de snelweg allerlei auto’s remmen of zelfs stilstaan vanwege de overstekende dieren. Foto ter illustratie.

Op de A1 bij Diemen zijn zondagavond vijf auto’s betrokken geweest bij een ongeval vanwege overstekende eenden. In de auto’s raakte niemand gewond. Wel is een aantal eenden gesneuveld, liet de politie weten.

Een automobilist zag voor zich op de snelweg allerlei auto’s remmen of zelfs stilstaan vanwege de overstekende dieren. Toen hij ook remde en uitweek werd hij vanachter aangereden en knalden daarachter nog wat auto’s op elkaar.

Remmen voor dit soort dieren op de snelweg is volgens de politie begrijpelijk maar levensgevaarlijk. De klap tussen twee auto’s was zo groot dat het nummerbord van één wagen in spiegelbeeld op de bumper van zijn voorganger stond afgedrukt.

Altijd leuk om voor eendjes te remmen. :fp: :fp:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Spiegelbeeld ja? Klinkt wel vrij uniek.

snovvdog
Master
 Bericht 
Als er ruimte is: Veilig uitwijken of rustig bijremmen, maar verder kan je toch niet veel meer doen behalve claxoneren?

Eikels die alleen bezig zijn met het verkeer voor zich ipv. ook achter zich. Ik wil bijna wedden dat dit dezelfde mensen zijn als die hem klakkeloos naar links pleuren.

Kwibus
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
maar verder kan je toch niet veel meer doen behalve claxoneren?
Sinaasappelsausje maken :kniktja:

Edit: eend à la Furr :lol:

Ducantoni
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Altijd leuk om voor eendjes te remmen.

Voor de meesten toch een reflex die je niet of moeilijk kan onderdrukken.
Begrijpen doe ik die beesten niet. Dobberen ze in de sloot en kom je langsrijden, al dan niet gemotoriseerd, dan vliegen ze weg, maar een drukke weg oversteken terwijl er een onafgebroken stoet auto's voorbijkomt, dat is dan blijkbaar geen angstfactor.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Hard toeteren, proberen veilig uit te wijken.
Meer kun mag moet je m.i. niet doen

zadkine
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Toen hij ook remde en uitweek werd hij vanachter aangereden en knalden daarachter nog wat auto’s op elkaar.

Dus volledig zelf fout....want al remmend uitwijken betekent dat degeen die achterop klapt niet verweten kan worden geen afstand te houden....

shootme
Master
 Bericht 
"Moet je maar afstand houden" Kan ik me uit andere topics herinneren...

zadkine
Master
 Bericht 
shootme schreef:
Moet je maar afstand houden" Kan ik me uit andere topics herinneren...

Dat is als je recht achter iemand rijdt die ineens stopt (hoewel ik bij een plotselinge noodstop zonder reden ook de remmer schuldig vind).
Hier wordt aangegeven dat de bestuurder uitweek....waarmee degeen die achterop gaat initieel er (mogelijk?) NIET recht achter reed, maar bv net begonnen was met inhalen.

Ducantoni
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
Maserati Teun schreef: Toen hij ook remde en uitweek werd hij vanachter aangereden en knalden daarachter nog wat auto’s op elkaar.
Dus volledig zelf fout....want al remmend uitwijken betekent dat degeen die achterop klapt niet verweten kan worden geen afstand te houden....

Nu zijn het dieren, maar afvallende lading kan net zo goed een reden zijn om uit te wijken. Het regeltje is dat je je voertuig tot stilstand moet kunnen brengen binnen het weggedeelte dat je kunt overzien en waarover deze vrij is.
Leuk leesvoer over overstekende eenden en achteropkomend (en botsend ) verkeer:
https://www.letselschadebureau.nl/aansprakelijkheid-artikel-19-rvv

zadkine
Master
 Bericht 
Ducantoni schreef:
Het regeltje is dat je je voertuig tot stilstand moet kunnen brengen binnen het weggedeelte dat je kunt overzien en waarover deze vrij is.

Dat klopt.....maar als iemand ineens dat weggedeelte gaat bezetten terwijl het daarvoor vrij was......

En dat is hetgeen gebeurd als iemand om welke reden dan ook van rijstrook verandert.

Pagina 1 van 1 [ 11 berichten ]