» Openbaar » Media » Verkeersongevallen   

Postingstijd interval gedetecteerd van 502 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 34 berichten ]
Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Afbeelding
De aanrijding van afgelopen zondag

De automobilist die drie jaar cel kreeg voor het doodrijden van een man op de Utrechtse Cartesiusweg in 2011, is zondag weer bij een zwaar ongeluk betrokken geweest terwijl hij geen auto mocht besturen.

Dat bevestigen meerdere goed ingevoerde bronnen aan deze krant. De 27-jarige Mohamed Ben J. uit Utrecht reed zondagavond over de Safariweg in Maarssen met een gloednieuwe Fiat Punto en vloog vermoedelijk uit de bocht omdat hij te hard reed. Hij kwam op de verkeerde weghelft terecht waar hij een auto van een tegenligger ramde. Zijn tegenligger deed volgens getuigen nog een poging de auto van J. te ontwijken, maar dat lukte niet meer.

De man in de Fiat werd volgens de politie na het ongeluk aangehouden, omdat hij een rijontzegging had. Als onderdeel van zijn straf voor het ongeluk op de Cartesiusweg is hem een volledige rijontzegging van vier jaar opgelegd, die na zijn vrijlating inging.

Onderzoek
De Verkeers Ongevallen Dienst doet nog onderzoek naar de oorzaak van het ongeluk. Het Openbaar Ministerie heeft de politie gevraagd het proces verbaal van het ongeval met voorrang over te dragen.

Mohamed Ben J. was in juli 2011 betrokken bij een zwaar ongeval op de Cartesiusweg in Utrecht. De toen 23-jarige J. werd er van beschuldigd met een vriend in een andere auto een straatrace te hebben gehouden en met veel te hoge snelheid op de auto van Maarten Naafs (29) en Rezenne Gidey (40) te zijn gebotst. Naafs overleefde het ongeluk niet, Gidey raakte zwaargewond.

Eerder ongeluk
Ben J. kreeg vier jaar cel voor het ongeluk vanwege roekeloos rijgedrag. De rechtbank vond geen bewijs voor een straatrace, mede omdat er nooit een tweede automobilist is gevonden. Ben J. was eerder in 2011 ook al bij een ongeluk op de Zuilense Ring tussen Maarssen en Utrecht betrokken, waarbij zijn auto enkele keren over de kop sloeg.

Van de vier jaar cel die J. kreeg voor het dodelijke ongeluk, was één jaar voorwaardelijk. Met mogelijke strafvermindering voor goed gedrag is hij waarschijnlijk medio vorig jaar vrijgekomen. J.'s advocaat Jan Boone wil na herhaaldelijke verzoeken niks over zijn cliënt en het ongeluk zeggen.

Zie ook: post2490708.html?hilit=Cartesiusweg#p2490708

Een echte cultuurparel.

zandbak
Master
 Bericht 
En hoeveel zullen er zo rijden, ondanks dat hun rijbewijs is ingetrokken...zolang je geen gekke dingen doet is de pakkans vrij nihil.

Blaataap
Master
 Bericht 

Tsja, maak het nou eens gewoon onmogelijk voor mensen met een ingetrokken rijbevoegdheid om een auto op naam te kunnen zetten en te kunnen verzekeren. Dan pak je ze er zo uit met de ANPR.

Viper®
Master
 Bericht 

:thumb:
Goed gedaan mede landgenoot.

Kami
Master
 Bericht 
Dus gelijk voor dat ene jaar weer terug achter de tralies neem ik aan ?
Dan is er tijd zat om er nog een veroordeling achteraan mee te geven van een jaar of 2.

MoNo_eGo
Master
 Bericht 
dus al 3 x een zwaar ongeluk zelfs met een dode er tussen ,
Wordt het dan niet eens tijd om deze zielige medelander een half uur onder water te houden ??

Hij leert er dus duidelijk geen zak van en blijft door gaan.
of moet deze imbeciel eerst een complete schoolklas omver kegelen voor ze daadwerkelijk eens een kogel door zijn kop heen jagen,

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Was onderweg naar een knipklant neem ik aan.. Het gewone leven gaat wel door natuurlijk.

Viper®
Master
 Bericht 

Wat zijn jullie allemaal negatief, daar kan deze arme jongen toch niks aan doen.
Hij is al genoeg gestraft

Of je het nu leuk vindt of niet, dit soort types is onze toekomst.
Don't fight it, embrace the shit that's coming our way :woop: (f)

bert65
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Tsja, maak het nou eens gewoon onmogelijk voor mensen met een ingetrokken rijbevoegdheid om een auto op naam te kunnen zetten en te kunnen verzekeren. Dan pak je ze er zo uit met de ANPR.

Als dit niet mogelijk is, ontneemt het voor zo'n pareltje niet de kans om achter het stuur te kruipen. Daar hoef je geen auto voor op naam te zetten.

Denman
Master
 Bericht 

Blaataap schreef:

:huh:
Als kenteken niet op naam staat van de overtreder dan zal de ANPR-scanner geen melding geven.

Bramdaman
Master
 Bericht 
2 ongelukken waarvan 1 dodelijk in 2011 en nu deze.

3 strikes and you're out

no justice
Master
 Bericht 
Koos Spee: Controleer automobilisten met rijverbod beter

Door de nieuwsredactie · geplaatst: woensdag 11 november 2015, 14:46 uur | update: 15:17 uur

PROVINCIE UTRECHT - Oud-verkeersofficier Koos Spee vindt dat het automobilisten met een rijontzegging te makkelijk wordt gemaakt. Volgens de Soesterberger stappen ze vaak nog in de auto omdat ze weten dat de pakkans bijzonder klein is. Spee pleit voor meer persoonlijke controles en handhaving.

Spee reageert hiermee op het nieuws dat de automobilist die in 2011 een fataal ongeluk veroorzaakte op de Cartesiusweg in Utrecht, opnieuw in de fout is gegaan.

Afgelopen zondag vloog de auto van de 27-jarige Mohamed Ben J. op de Safariweg in Maarssen uit de bocht. Hij kwam op de andere weghelft terecht en ramde een tegenligger. Dat terwijl Ben J. nog altijd een rijontzegging heeft naar aanleiding van het dodelijke ongeluk in 2011. Hij is zondagavond aangehouden door de politie.

PAKKANS
Koos Spee vindt dat er sprake is van een buitengewoon ernstig feit: "Er staat ook een zware straf op. Dit soort rakkers schatten de pakkans in: 'hoe groot is de kans dat ik gepakt wordt door de politie?' Als die laag is, proberen ze het gewoon."

"Ik pleit voor meer staandehoudingen, meer controles door politie", zegt Spee."Ik weet het, die heeft veel te doen, maar verkeershandhaving staat nu op zo'n laag pitje, dat dit soort mensen denken: nou, de kans dat ik gepakt wordt is bijzonder klein."

"In mijn tijd als agent in Scheveningen hingen de foto's van de mannen met een rij-ontzegging op het bureau en gingen we regelmatig langs om te kijken of de auto er wel stond", aldus Spee.

Volgens Spee moet niet alleen de politie zich achter de oren krabben, maar ook de politiek. "De politie krijgt nu eenmaal veel op z'n bord. Het aantal agenten dat op straat kan zijn, wordt steeds minder. Dat zou weer moeten toenemen. Dit soort zaken moeten steviger aangepakt worden."

Bron: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1400313/

Blaataap
Master
 Bericht 

Denman schreef:
Als kenteken niet op naam staat van de overtreder dan zal de ANPR-scanner geen melding geven.

En jij leent je om een voertuig op naam te zetten én te verzekeren voor iemand die dat niet kan en mag? Ik niet hoor.

Jasper_ppc
Pro
 Bericht 

Koos Spee schreef:
"Ik pleit voor meer staandehoudingen, meer controles door politie", zegt Spee."Ik weet het, die heeft veel te doen, maar verkeershandhaving staat nu op zo'n laag pitje, dat dit soort mensen denken: nou, de kans dat ik gepakt wordt is bijzonder klein."

Nou als ik het aantal snelheidscontroles de afgelopen dagen bekijk via de frontpage, dan is er capaciteit zat. Maar ze pakken liever vanuit een luie stoel de 5km te hard gevallen. De pakkans voor rijden zonder rijbewijs is inderdaad nihil, maar voor een paar km te hard daarentegen...

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Citaat:
In mijn tijd als agent in Scheveningen hingen de foto's van de mannen met een rij-ontzegging op het bureau

Dat was ook het enige wat er in zijn tijd gebeurde, er reden toen ook maar 5 auto's rond in Den Haag en omgeving dus dat maakt het hele leven een stuk eenvoudiger.

Hij hoeft niet dood van mij maar Spee is 69. Stop er gewoon mee joh, je bent klaar.

Hunswijk
Die hard
 Bericht 
Blaataap schreef:
En jij leent je om een voertuig op naam te zetten én te verzekeren voor iemand die dat niet kan en mag? Ik niet hoor.

Maar jij komt dan ook niet uit een tribale familie en verbanden.
Men koopt ook gezamenlijk auto's en huwt met neefjes en nichtjes
Het is echt anders als in onze samenleving cq. cultuur

VTEC_Driver
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:

Er zijn mensen genoeg die dat voor een financiele vergoeding doen.

Viper®
Master
 Bericht 

Denman
Master
 Bericht 

Of je zet een verhuurbedrijfje op en verhuurt aan jezelf en jouw vriendjes :kniktja:
Geen ANPR die daar over zeurt.

Blaataap
Master
 Bericht 

VTEC_Driver schreef:
Er zijn mensen genoeg die dat voor een financiele vergoeding doen

Dat weet ik. Dan moet je daar gewoon meer op controleren. Maar goed, we gaan het hier toch niet over eens worden :lol:

bmw320d
Die hard
 Bericht 

Denman schreef:
Of je zet een verhuurbedrijfje op en verhuurt aan jezelf en jouw vriendjes
Geen ANPR die daar over zeurt.

Die autos staan zeer snel op de zwarte lijst omdat ze alles doen wat verboden is. Na X aantal klachten komt die gelijk in de politiesystemen.

Volgens mij zetten ze verdachte huurbedrijven direct op de zwarte lijst. Had eens een bericht over gelezen.

Pita
Master
 Bericht 

De RDW heeft al de mogelijkheid om een blokkade op naam in te stellen om een kenteken op naam te zetten, maar doet dat nu uitsluitend op verzoek van de belastingdienst, als er een forse belastingschuld is.
Scheelt de belastingdienst weer inbeslagnames van auto's die nauwelijks meer dan een sloopwaarde hebben ( een takelbedrijf rekent vaak al meer kosten )

Guppenklup
Master
 Bericht 
Hoogste tijd om deze cultuurverrijker gedwongen op te laten nemen. TBS lijkt me hier meer dan passend. :glaasje:

zadkine
Master
 Bericht 
Dus is er maar 1 werkende oplossing voor overtreding rijverbod. Opnemen in hechtenis gedurende de periode van dat verbod. Wel (verplicht) laten werken (onder toezicht) tijdens die hechtenis natuurlijk want niet te beschouwen als gevangenis straf. En uiteraard het daarbij verdiende loon grotendeels in beslagnemen voor schade vergoeding wegens onverzekerd een auto van de weg rammen totdat die schade geheel is afbetaald.

GerbiE
Die hard
 Bericht 
RTVUtrecht schreef:
Doodrijder Cartesiusweg krijgt ook celstraf voor crash in Maarssen

Mohamed Ben J., die in 2011 met hoge snelheid een dodelijk ongeluk veroorzaakte op de Utrechtse Cartesiusweg, is opnieuw veroordeeld tot een celstraf. De politie rechter achtte hem dinsdag schuldig aan rijden onder invloed van wiet, het negeren van zijn rijontzegging en het veroorzaken van een ongeluk

In november 2015 vloog Ben J. met hoge snelheid uit de bocht op de Safariweg in Maarssen, waarna hij een een andere auto ramde. Het ongeluk gebeurde terwijl de 29-jarige man nog een jarenlange rijontzegging had en net een celstraf had uitgezeten voor het fatale ongeluk in Utrecht.

De man is veroordeeld tot een gevangenisstraf van tien weken, waarvan vier weken voorwaardelijk. Ook wordt zijn nog openstaande rijontzegging met anderhalf jaar verlengd. Zes maanden daarvan zijn voorwaardelijk.

De overlevende van de crash op de Cartesiusweg reageerde vorig jaar bij RTV Utrecht op het ongeluk in Maarssen. Hij pleitte onder meer voor een levenslange rijontzegging.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Wat ik al eerder zei, een echte cultuurparel.

Black98
Master
 Bericht 
Gelukkig wordt ie nu weer keihard aangepakt :[ :x

Kami
Master
 Bericht 
GerbiE schreef:
De man is veroordeeld tot een gevangenisstraf van tien weken, waarvan vier weken voorwaardelijk.

Nou ja zeg....
Tijd voor een three strikes out beleid.

Spook
Master
 Bericht 
Ongeluk nummer drie in 3 .. 2 .. 1

TommyGun
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Ongeluk nummer drie vier in 3 .. 2 .. 1

Spook
Master
 Bericht 
Nouja .. bij dit soort lui kun je ook stellen dat het ongeluk nummer 5 is. 1 was zijn conceptie.

TommyGun
Master
 Bericht 
:kniktja:

Aanhanger
Master
 Bericht 
Ik draag hem voor voor een spuitje.

Marten320TD
Master
 Bericht 
GerbiE schreef:
De man is veroordeeld tot een gevangenisstraf van tien weken, waarvan vier weken voorwaardelijk. Ook wordt zijn nog openstaande rijontzegging met anderhalf jaar verlengd. Zes maanden daarvan zijn voorwaardelijk.

De overlevende van de crash op de Cartesiusweg reageerde vorig jaar bij RTV Utrecht op het ongeluk in Maarssen. Hij pleitte onder meer voor een levenslange rijontzegging.

Jaaaaaaa!! Want dat hielp die vorige keer ook zo goed! :kniktja: :kniktja: :fp: :fp:

GerbiE schreef:
terwijl de 29-jarige man nog een jarenlange rijontzegging had en net een celstraf had uitgezeten voor het fatale ongeluk in Utrecht.

Precies zoals een goede dhimmie666 rechter betaamt: als een straf niet blijkt te werken, geef je dezelfde straf... maar dan met dikke letters gedrukt.... DAT zal hem leren!! ;( :fp: :loco:

Of wacht... die parel kan waarschijnlijk niet eens (Nederlands) lezen.

Pagina 1 van 1 [ 34 berichten ]