» Openbaar » Media » Verkeersongevallen Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Postingstijd interval gedetecteerd van 96.9 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 2  [ 68 berichten ]
hneel
Master
 Bericht 
BN De Stem schreef:

Extreme avondspits door kantelen vrachtwagen op A16

MOERDIJK - Het verkeer op de A16 loopt woensdagmiddag vast door een gekantelde vrachtwagen op de Moerdijkbrug. De vrachtwagen ligt dwars over de rijbaan in de richting van Breda.

Vanuit de Dordrecht staat er inmiddels een file van 15 kilometer voor de Moerdijkbrug. De vertraging bedraagt meer dan een uur.

Het verkeer wordt geadviseerd om om te rijden via Gorinchem over de A15 en A27.

Ook aan de andere kant loopt het verkeer vast op A16 en A17 door de zogenoemde 'kijkersfile'.

Een pick-up truck van Rijkswaterstaat heeft de aanhanger van de truck een stuk opzij gesleept waardoor er nu weer een rijbaan open is.

Het is weer eens zo ver...
Bedankt, meneer de professionele chauffeur! :boos:

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Precies, flikker maar om dat ding, waarom zou je ook gewoon rechtuit blijven rijden, zoooo 2016 :fp:

Schoenzool
Master
 Bericht 
Knudde zoiets. Maar we weten niet of de chauffeur de foute is. Misschien gesneden oid

bert65
Master
 Bericht 
Schoenzool schreef:
Knudde zoiets. Maar we weten niet of de chauffeur de foute is. Misschien gesneden oid

Ik denk een lege aanhanger en veel wind... Met een pick up trek je niet zo eenvoudig een volle aanhanger weg.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Afbeelding
Leeg en een windvlaag?

squaddie
Master
 Bericht 

Kijkend naar de constructie van de combinatie ziet het eruit als een volumetransport en niet zo zeer massa. Met een straffe wind zou zelfs een geladen combinatie kunnen omwaaien.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Tjeeeeeee!
Afbeelding
A16
Afbeelding

A15:
Afbeelding

JeffreyM
Master
 Bericht 
Joël D.
Master
 Bericht 
Ik denk dat ze hem eerst hebben leeggehaald voordat ze hem op gingen takelen.

Tita_NL
Pro
 Bericht 

Dat ze daar het verkeer laten doorrijden tijdens de lift...

Vanmiddag om 16:45 vertrokken uit Vlaardingen en 1 1/2 uur later in Roosendaal aangekomen. Weinig mis met de N57 en dan door daar de A29.

JeffreyM
Master
 Bericht 
Joël D. schreef:
Ik denk dat ze hem eerst hebben leeggehaald voordat ze hem op gingen takelen.

Denk het niet. Ben nergens berichten er over tegen gekomen dat hij is leeg gehaald. En ik denk ook niet dat RWS een volle vrachtwagentje opzij kan trekken.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Ja hoor, de Pool met z'n 3 assige combi op z'n kant bij harde wind, typisch beeld weer :applaus: :x

Ton.
Master
 Bericht 
de Pool

Duitser...

Het staat nogal groot op het zeil, en iets kleiner op de kentekenplaat.

Maar ehm, wat denkt die WIS met dat spanbandje te kunnen uitrichten?

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Ton. schreef:
Duitser...

Euhm.....ja...euhm...het trekkende voertuig is vast Pools :[

JeffreyM
Master
 Bericht 
Ton. schreef:
Duitser...

Hij had de aanhanger wat aan de kant getrokken, zodat er weer 1 rijstrook vrij kwam.

Yootzin
Master
 Bericht 
Euhm.....ja...euhm...het trekkende voertuig is vast Pools :[

Gewoon Duitser ja. Niks Pools.

Postduif
Master
 Bericht 
Blij dat ik daar rond half 4 al voorbij was :respect: Naast deze vrachtwagen was ook de A29 nog drama heel de dag vandaag. Zo zie je maar weer hoe kwetsbaar we zijn met die enkele bruggen het water over. Gewoon paar meer aanleggen en snel!!

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
Ton. schreef:

Heeft hem ff 1 rijstrookje op zij getrokken

Walker
Master
 Bericht 
Blij dat ik vandaag ook heel vroeg weg was uit die hoek.

Yvesart
Master
 Bericht 
heb er ook heerlijk achter stil gestaan.. De A29 en A27 waren ook geen optie aangezien daar ook ongelukken of mega veel verkeer overheen moest.. :koffie: :koffie:

Natuurlijk precies op het moment van vrijgave over de Moerdijkbrug heen komen :applaus: :thumb:

Mdw
Master
 Bericht 
''witte platen'' ..... :fp: > de profs op de weg :x

Cweepz
Master
 Bericht 
Tita_NL schreef:
Dat ze daar het verkeer laten doorrijden tijdens de lift...

Daar stond ik ook wel even van te :o

Kanariespeed
FS-Tour de France kenner'14
 Bericht 
Prima infrastructuur ook, 1 vrachtwagentje kantelt en een stad van 600.000+ loopt finaal vast. :thumb:

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Je kunt je afvragen of dit ook aan de chauffeur heeft gelegen. Die voert ook maar de opdrachten van hogerhand uit. En zo'n bedrijf wil blijven leven, dus die zeggen tegen de klant geen 'nee' als ze de opdracht al hebben gekregen of een lege wagen hebben rijden. Als de chauffeur 'nee' zegt kost het hem mogelijk zijn baan. Nu niet. Pas wanneer wordt uitgezocht wie verantwoordelijk is voor het besluit om met een lege bak te gaan rijden, kan een consequentie opgelegd worden. Als die zwaar genoeg is, voorkom je dit soort zaken mogelijk in de toekomst.

Maar ja, stel dat die consequentie zorgt voor een faillissement. Is het dan zinvol geweest?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Die voert ook maar de opdrachten van hogerhand uit.

Daar zijn die duitsers dan wel weer goed in ja

Walker
Master
 Bericht 
Chauffeurs zijn zelf verantwoordelijk. Dus een belletje naar de zaak: "Baas, met Heinrich. Met een lege combi kan ik vandaag niet over die Moerdijkbrug want de kans dat de combinatie omwaait is te groot. Ik rij 30 km om via Gorinchem. Tschüß!"

Pita
Master
 Bericht 

Omrijden gaat niet helpen, bij Gorinchem waait het net zo hard. Gewoon stil zetten met de kop in de wind.

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
stel dat die consequentie zorgt voor een faillissement. Is het dan zinvol geweest?
Ook in het bedrijfsleven komt "gegokt en verloren" voor.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Walker schreef:
: "Baas, met Heinrich. Met een lege combi kan ik vandaag niet over die Moerdijkbrug want de kans dat de combinatie omwaait is te groot. Ik rij 30 km om via Gorinchem. Tschüß!"

Pita schreef:
Omrijden gaat niet helpen, bij Gorinchem waait het net zo hard.

Belletje *Met Heinrich, met lege combi kan ik vandaag niet rijden vanwege harde wind dus ik blijf vandaag stilstaan*
Baas: je gaat gewoon rijden, wind valt wel mee, waag het niet om onze klanten te laten staan anders ontsla ik je wegens werkweigering'

Pita
Master
 Bericht 

Gewoon zeggen, dat je van de politie niet verder mag rijden

Dat gelul van die bazen ook altijd !

Wimken
Master
 Bericht 
Pita schreef:
Omrijden gaat niet helpen, bij Gorinchem waait het net zo hard. Gewoon stil zetten met de kop in de wind.

Wind op de Brienenoord was veel minder dan op de Moerdijkbrug.
Terwijl de Brienenoord toch een stuk hoger is.

Ik had gisteren niet zoveel last
16:10 weggereden in Waddinxveen en 17:15 in Kruisland.
Kennis om 16:00 weggereden in Rotterdam en 21:15 in Kruisland. :lol: :lol: :fp:

Pita
Master
 Bericht 

Op de |Moerdijkbrug heb je veel meer open water, op de Brienenoord heb je een hele stad die de wind breekt.

Wimken
Master
 Bericht 
Daarom kun niet zomaar zeggen dat je bij Gorinchem net zoveel last van de wind hebt.

hneel
Master
 Bericht 
Black98
Master
 Bericht 
Ik blij dat ik al om 15u uit Papendrecht richting huis was gegaan :lol:
Was anders echt geen doorkomen aan geweest...

Wimken
Master
 Bericht 
Black98 schreef:
Was anders echt geen doorkomen aan geweest...

Wimken schreef:
16:10 weggereden in Waddinxveen en 17:15 in Kruisland.

8) 8)

hneel
Master
 Bericht 
En? Hoeveel gaan er vandaag weer omvallen? :-?

Rover
Master
 Bericht 
Ligt er in ieder geval 1 op zn zijkant op de A9. En wanneer hij weer rechtop is gezet valt hij weer om :lol:

Wimken
Master
 Bericht 
hneel schreef:
En? Hoeveel gaan er vandaag weer omvallen? :-?

*fingers crossed*
Ik hoop dat het een keer meevalt :-?

Hier-en-daar wel wat voorwerpen op de weg zie ik

Kenji
Master
 Bericht 
A32 ook.

Afbeelding

Ton.
Master
 Bericht 
Walker
Master
 Bericht 
En wéér van lichtgewicht combinaties met Oost-Europese kentekens....

Schoenzool
Master
 Bericht 
En dat zullen vandaag niet de laatste zijn vrees ik

Feitelijk
Master
 Bericht 
A13 had ook een issue:
Afbeelding

Scaniafan
Master
 Bericht 
Walker schreef:
En wéér van lichtgewicht combinaties met Oost-Europese kentekens....

Is ook niet vreemd, want in Nederland zijn die combinaties niet interessant. Wegenbelasting op een 2-assige vrachtwagen met koppelinrichting is tot 29 ton hetzelfde als een vrachtwagen tot 15 ton. Kijk je dan naar de bredere inzetbaarheid van een zwaardere vrachtwagen zou je wel gek zijn om met een lichtere bakwagen te gaan rijden.

zadkine
Master
 Bericht 
Gewoon die volume transporters voortaan alleen nog maar als electrische wagens toestaan.
Moet per KWH aan stroom 1 km kunnen rijden.
4-5 kilo batterij per KWH. Met 5 ton batterij laag in de bodem van wagen en aanhanger kun je nog steeds volume mee nemenm en je hebt een rijbereik (met 10 ton batterij) van 2500 km zonder bijladen. En je ligt een stuk stabieler op de weg met deze wind.

o ja, wel een paar megawatt laadstations nodig over europa verspreid....2500kwh in 1 uur laden is 2,5 megawatt....zou je je rusttijd kunnen laden dan heb je 8 uur de tijd, derhalve "slechts" ruim 300KW nodig als laadstroom.

Ton.
Master
 Bericht 
Scaniafan
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
Gewoon die volume transporters voortaan alleen nog maar als electrische wagens toestaan.

Leuk, maar daar gaat geen enkele EU lidstaat aan meewerken. Die hebben een verdienmodel op gewicht (maut / km-heffing). Dan ga je dus zware voertuigen op je weg toe moeten laten waar je het accupakket weer vanaf moet trekken qua belasting en je moet er ook nog een infrastructuur voor voorzien. Doe je dat niet, gaat alles gewoon weer terug in normale vrachtwagens.

JeffreyM
Master
 Bericht 
Ton. schreef:
Van Stefan:

De tekst die erbij hoort
Citaat:
Zelfs als je stilstaat met je lege vrachtwagen aanhanger loop je gevaar, zoals hier op pkp Zalkerbroek langs de N50.

Citaat:
Ai, zo zien we het niet graag. De N331 Zwolle - Emmeloord is in beide richtingen afgesloten tussen Hasselt en Kranerweerd. @Gerjanspit

Afbeelding
https://twitter.com/vid/status/907899618549256192

zadkine
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Leuk, maar daar gaat geen enkele EU lidstaat aan meewerken

Waarom niet? Ze "willen" toch milieu vriendelijk zijn.....(hypocriet is natuurlijk ook een belangrijke eigenschap voor politici)

Alternatief: Zweeds testbaan met vrachtwagens met pantograaf....heb je aan een beperkte accu capaciteit genoeg, maar dan moet je weer koper boven de snelwegen hangen (en dat elektrische vermogen moet je toch leveren).
Bovendien denk ik dat dat hangende koper bij storm ook minder veilig is, evenals met ijzel.

Pagina 1 van 2 [ 68 berichten ]