» Openbaar » Media » Verkeersongevallen   

Pagina 1 van 1  [ 19 berichten ]
Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Een 15-jarige jongen heeft een eenzijdig ongeval veroorzaakt op de Geograaf in Duiven, in de nacht van vrijdag op zaterdag. Hij knalde met een auto onder een geparkeerde vrachtwagentrailer, zo meldt de politie op Facebook.

De jongen raakte gewond als gevolg van het ongeval en ligt in het ziekenhuis.

De politie heeft hem daardoor nog niet kunnen spreken, maar vermoedt dat hij de autosleutels thuis heeft gepakt en vervolgens met de auto is gaan rijden. Dat leidde uiteindelijk tot het ongeval.

De wagen kan als verloren worden beschouwd en is afgesleept door een berger.

Afbeelding

15 jaar en dan zo'n ongeluk krijgen. :boos: :boos:

Superkoe
Master
 Bericht 
Daar is wel meer aan de hand. Dit ongeluk is slechts een gevolg.

zadkine
Master
 Bericht 
Hm, los van het Joyrijden....
Wat deed die trailer daar in het donker op een weg.....hoogstwaarschijnlijk onverlicht.

Scaniafan
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
Wat deed die trailer daar in het donker op een weg.....hoogstwaarschijnlijk onverlicht.

Weg ligt op een industrieterrein... Dat is een plek waar je het zeker kan verwachten dat daar vrachtwagens / trailers staan. Net als in een woonwijk auto's geparkeerd staan, ook onverlicht.

Gezien het schrikhek en het portaal op één van de foto's stond de trailer hier in de bocht, onder een lantaarnpaal

https://www.google.com/maps/@51.9659373 ... 312!8i6656

zadkine
Master
 Bericht 
Iets met gemiddelde APV ? Over parkeren en maximale afmetingen?
De gemiddelde personen auto licht heel wat beter op in koplampen dan een , zeker als die smerig is, trailer/aanhangwagen.

De meeste bedrijven op zo'n terrein hebben per slot eigen parkeer gelegenheid, dus niet op de weg.
(In Almelo mag een dergelijk ding dus zeker niet op de weg op het bedrijven terrein staan volgens APV)

VFred
Master
 Bericht 

Moet er meer aan de hand zijn? Ik heb ook wel eens een auto van m'n ouders "geleend" toen ik ongeveer die leeftijd had. Bij mij liep het niet met een ongeluk af. Na een stevig gesprek heb ik dit overigens niet meer geflikt...
Ouders met kinderen in die leeftijd met overmatig veel belangstelling voor de auto's en motoren in het gezin zouden in zulke gevallen goed op de sleutels moeten passen.

zadkine
Master
 Bericht 
VFred schreef:
Ouders met kinderen in die leeftijd met overmatig veel belangstelling voor de auto's en motoren in het gezin zouden in zulke gevallen goed op de sleutels moeten passen.

Nee hoor, gewoon onder strikte begeleiding dat kind een beetje wegwijs maken met een auto......op afgesloten terrein uiteraard.
Heeft Verstappen per slot ook als kind gekregen....die begeleiding in motorvoertuig beheersing.

Oftewel....ga lekker karten met je kind.

Scaniafan
Master
 Bericht 
Kan zijn dat het in het APV niet mag, maar over het algemeen bieden gemeenten geen fatsoenlijke alternatieven aan.

Verbieden is leuk, maar niet als je niet met een oplossing komt. Misschien was het een Nederlandse chauffeur van een bedrijf uit een compleet andere plaats, welke daar geen eigen terrein heeft.

En er zijn momenten dat de twee kleine reflectoren in de achterlichten van mijn auto minder opvallen dan een trailer...

Maar goed, het zal aan de geparkeerde trailer gelegen hebben en niet aan het feit dat een 15-jarige met een "geleende" auto op een industrieterrein op vrijdagnacht gaat rondrijden :x :x

zadkine
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Maar goed, het zal aan de geparkeerde trailer gelegen hebben en niet aan het feit dat een 15-jarige met een "geleende" auto op een industrieterrein op vrijdagnacht gaat rondrijden

Volgens mij zou die 15 jarige niet op een trailer geklapt zijn als die er niet stond....en ook niet als ie netjes van de autosleutels was afgebleven.
Dus minimaal beide zaken nodig voor dit ongeval.....een geparkeerde trailer en dat joyrijden.

Echter, waar het mij om gaat is de vraag of een 60 jarige met rijbewijs , daar rijdend, wel in staat geweest zou zijn om de trailer tijdig te zien gegeven verlichting en reflectie ter plaatse

Scaniafan
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
Echter, waar het mij om gaat is de vraag of een 60 jarige met rijbewijs , daar rijdend, wel in staat geweest zou zijn om de trailer tijdig te zien gegeven verlichting en reflectie ter plaatse

Een 60 jarige die bezig zou zijn met autorijden wel ja, want die kijkt vooruit en die ziet een 10m2 (als ie recht van de achterkant zou naderen) of nog meer m2 onder een lantaarnpaal staan en is zich bewust van het feit dat 'ie op een industrieterrein rijdt waar je dit soort zaken mag verwachten.

Jij rijdt een woonerf toch ook over met in je achterhoofd dat er altijd een kind achter een bal de straat op kan rennen? Ook zonder verlichting en in het donker...

shootme
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
Volgens mij zou die 15 jarige niet op een trailer geklapt zijn als die er niet stond..

En die jonge vrouw zou niet ernstig gewond zijn geraakt als daar geen boom stond..
Ik zou geen boete gehad hebben als ik niet werd gespot door een VROS..
Ik zou mezelf niet op mijn vingers geslagen hebben als ik niet ging timmeren.

VFred
Master
 Bericht 

@Zadkine
Mijn vader heeft mij zo vanaf mij 14e ook met de auto (en de motor) laten kennismaken. Wij woonden op de Heuvelrug midden in het bos dus dat kon prima, maar toch bleef het fascineren en was iedereen blij toen ik 18 werd en rijbewijzen mocht halen.
Karten wilde ik wel, maar dan moesten we "helemaal" naar Driebergen en dat vond iedereen in die dagen te ver.

zadkine
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Een 60 jarige die bezig zou zijn met autorijden wel ja,

Ik wens je veel succes op een onverlichte weg als er ineens een groot zwart vlak , zonder enige reflectie, voor je in zicht komt. En dit is geen woonerf waar je 15 rijdt.....(En waar een klein kind zo laat in het donker NIET behoort vrij rond te lopen)

En ik weet wat het is, met 90 km/h ofwel vmax, in het donker achterop bij een paard en wagen zonder lamp aan te komen.. geladen met hooi.
Waarbij een tegenligger dat ding dus volledig overstraalde.

Je ziet dat ding zo laat dat alleen een zeer forse rem actie nog redding bracht (tegen noodstop aan), en dus ook als verrassing voor mijn achterligger. Die was gelukkig wakker genoeg om mij niet van achter aan te rijden.
En die paard en wagen ging tenminste nog 5 km/h van mijn af.

squaddie
Master
 Bericht 

Overigens kijkend op google maps is het industrieterrein aangeduid als bebouwde kom en mag je parkeren zonder verlichting.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
zadkine schreef:
Volgens mij zou die 15 jarige niet op een trailer geklapt zijn als die er niet stond....

Volgens mij zou die 15 jarige niet op die trailer zijn geklapt als hij gewoon niet die auto van z'n pa gejat had.

bert65
Master
 Bericht 
VFred schreef:
@Zadkine
Mijn vader heeft mij zo vanaf mij 14e ook met de auto (en de motor) laten kennismaken. Wij woonden op de Heuvelrug midden in het bos dus dat kon prima, .

Dat kon niet prima maar jullie gingen er van uit dat het prima kon. Toevallig ging het goed; geen ongeval, geen boete voor rijden zonder rijbewijs, geen boete voor het geven rijles zonder in bezit te zijn van instructeursbewijs, geen boete voor het ontbreken van dubbele bediening, spiegels en een L.

Joël D.
Master
 Bericht 
Ik heb ook met mijn vader gereden op privéterrein. Nooit de gedachte gehad om de sleutels te pakken.

Zelfs mijn eigen auto heb ik laten staan toen ik die had gekocht 1 maand voordat ik überhaupt begon met lessen. Risico was me te groot.

zadkine
Master
 Bericht 
bert65 schreef:
Dat kon niet prima maar jullie gingen er van uit dat het prima kon.

Welke boete bij rijden op prive terrein?
Althans dat gaf ik aan.

VFred
Master
 Bericht 

+1

Pagina 1 van 1 [ 19 berichten ]