» Openbaar » Media » Verkeersongevallen   

Pagina 1 van 1  [ 27 berichten ]
Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Telegraaf schreef:
Joyridertje (5) aangehouden

ENSCHEDE - De politie in Enschede heeft donderdag een wel heel jonge bestuurder aangehouden. Toen agenten poolshoogte namen na een melding dat er een auto tegen een boom was gereden, bleek de verantwoordelijke bestuurder slechts vijf jaar oud. De knaap bleek onderweg naar ’zijn grote broer in het buitenland.’

Wonderwel kwam het jochie er zonder kleerscheuren vanaf. De schade bleef beperkt tot een deuk in een andere auto en in een boom. De politie schrijft op Facebook dat het jochie verklaarde heel graag naar zijn grote broer in het buitenland te willen. „Want daar is het altijd zo leuk en ik heb hem al lang niet gezien”, zei de kleine coureur.

Volgens de politie had het jongetje foto’s gezien van iemand in een auto en had hij vervolgens bedacht dat hij dat zelf ook wel kon. Daarop pakte hij vanochtend stiekem de autosleutels van zijn ouders en sprintte hij naar de auto om aan zijn avontuur te beginnen.

De agenten konden er wel om lachen. „Nu eerst even 13 jaar wachten totdat je je rijbewijs hebt en wél mag autorijden..”, schrijft de politie.

Kijk dat noem ik nog eens besluitvaardig :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Als dat maar geen "jong geleerd oud gedaan" joyrider wordt.

Blijft onvoorstelbaar dat het hem gelukt is de auto te starten en te gaan rijden.

Spook
Master
 Bericht 
Wacht maar. Over een paar jaar zeg je gewoon tegen de auto waar hij naartoe moet.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Blijft onvoorstelbaar dat het hem gelukt is de auto te starten en te gaan rijden.
Of een heel slim mannetje wat heel goed "de kunst heeft afgekeken".

bert65
Master
 Bericht 
Een startknop indrukken kan zelfs een klein kind...

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
bert65 schreef:
Een startknop indrukken kan zelfs een klein kind...
Dan gaat ie hem niet aankrijgen, starten met startknop moet je eerst koppelingspedaal intrappen.

bert65
Master
 Bericht 
Met een automaat ook?

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Dan moet je de rem ingetrapt houden want anders start hij niet.

JeffreyM
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Dan moet je de rem ingetrapt houden want anders start hij niet.

Zolang de auto in P staat hoef je geen rem in getrapt te houden.

bruintje beer
Master
 Bericht 
Als je uit die P wilt dan weer wel.

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
De mijne start zelfs niet zonder rem.

Spook
Master
 Bericht 
De mijne niet zonder sleutel.

JeffreyM
Master
 Bericht 
bruintje beer schreef:
Als je uit die P wilt dan weer wel.

Dat is wel aan te raden ja :lol:

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
JeffreyM schreef:
Zolang de auto in P staat hoef je geen rem in getrapt te houden.
:nono: :nono: :nono:
VW moet je de rem ingetrapt houden om te starten. Bij handbak koppeling.

Spook
Master
 Bericht 
Ik heb eens een auto verkocht waarbij de nieuwe eigenaar de auto niet gestart kreeg toen hij ermee weg wilde rijden. Helemaal over de zeik omdat de auto niet goed was. Ondanks twee proefritten. Hij had de auto dus in D staan toen hij 'm probeerde te starten. Of R. Een van die twee.

JeffreyM
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
:nono: :nono: :nono:
VW moet je de rem ingetrapt houden om te starten.

Dat verschilt dan per auto.

Jack.Ryan schreef:
Bij handbak koppeling.

Zelfs als die in zijn vrij staat?

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
JeffreyM schreef:
Zelfs als die in zijn vrij staat?

:kniktja: :kniktja: :kniktja:

Spook
Master
 Bericht 
Ik weet toch zeker dat ik auto's verplaatst heb door op de startmotor te rijden. In z'n 1 en dan starten. Niks rem aanraken.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Spook schreef:
Ik weet toch zeker dat ik auto's verplaatst heb door op de startmotor te rijden. In z'n 1 en dan starten. Niks rem aanraken.
Ik zei ook in eerste instantie:
Jack.Ryan schreef:
Dan gaat ie hem niet aankrijgen, starten met startknop moet je eerst koppelingspedaal intrappen.

Spook
Master
 Bericht 
Nieuwerwetse grollen.

JeffreyM
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
:kniktja: :kniktja: :kniktja:

Oke :/ Zeker bij die nieuwerwetse auto's van tegenwoordig :lol: Want met mijn Corsa kan ik dat gewoon wel als die in zijn vrij staat :[

Oh en wat de automaat betreft, toen ik laatst in Amerika was kon ik gewoon de auto starten zonder de rem te moeten intrappen. En die auto was een 2016 of 2017 model
Afbeelding

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Spook schreef:
Nieuwerwetse grollen.

:lol: :lol: :lol:

Spook
Master
 Bericht 
Weet je wat je bij een Corsa ook kunt doen mbt starten?

Link

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
JeffreyM schreef:
Oh en wat de automaat betreft, toen ik laatst in Amerika was kon ik gewoon de auto starten zonder de rem te moeten intrappen. En die auto was een 2016 of 2017 model

Verschil in USA en EU veiligheidsdenken. EU vereist dat de rem ingetrapt is bij een automaat. Bewuste actie heet zoiets. USA doet gewoon in handleiding (die niemand ooit leest) een stukje schrijven waarin gewaarschuwd wordt.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Spook schreef:
:roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: Wat mis ik die drie gasten.

JeffreyM
Master
 Bericht 
Spook schreef:

:roflol: :roflol: Gelukkig heb een andere corsa :P

Jack.Ryan schreef:
Verschil in USA en EU veiligheidsdenken. EU vereist dat de rem ingetrapt is bij een automaat. Bewuste actie heet zoiets.

:thumb: Al kan ik het mij niet herinneren dat ik dat ook moest in de Astra '94 die ik voor de Corsa had :/ (of zijn die regels pas later gekomen?)

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
JeffreyM schreef:
of zijn die regels pas later gekomen?)
Regels worden continue (zegmaar jaarlijks) aangepast. Iets met voortschrijdende techniek. En de wetgeving loopt altijd achter op de innovatie.

Overheden roepen wel dat ze aan innovatie doen, helaas, deden ze maar wat minder om innovatie tegen te gaan.

Pagina 1 van 1 [ 27 berichten ]