» Openbaar » Media » Verkeersongevallen Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 2 van 2  [ 63 berichten ]
Superkoe
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
Niet te verwarren met PHEV rijders O:)

:kniktja:

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Vrachtwagen malloot gooit hem naar links om "invoeghulp" te verlenen, Tesla krijgt de zwartepiet omdat de systemen niet in staat zijn de natuurwetten om te zetten in onrealistsch hard remmen.

Zoiets misschien?

SuperChinees
Die hard
 Bericht 
Geen tesla, maar wel een goed werkende remmen:
Gewonde bij kop-staart-botsing Amersfoort
http://m.rtvu.nl/nieuws/1605365

Okkie68
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
Als links op de rem stampt in zo'n golf en een aantal auto's gaan naar rechts om de rij heen dan heeft dat een dempend effect ja

Dan mag jij het experiment over gaan doen met een dubbele ring. Eens kijken of je dan totaal andere resultaten krijgt.

dabeetle
Master
 Bericht 
Wat is nou het daadwerkelijke probleem in de ring? Voor zover ik kan zien wordt de vertraging vooral veroorzaakt door de automobilisten die niet snel genoeg weg rijden als het weer kan. Dat zorgt voor de capaciteitverlaging en de file vorming. Dan kan je achterin zo geleidelijk remmen als je wilt, helpt toch geen donder.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

HypHyper
Master
 Bericht 
Fopspee(n) schreef:
Tja....vrachtwagen kan natuurlijk altijd blijven rijden en op een invoegende andere vrachtwagen rijden.....daar knapt de situatie vast van op en brengt zeker geen gevaar met zich mee voor het overige verkeer.......altijd weer die vrachtwagens he.....ze zouden verboden moeten worden

Inderdaad! Iedereen weet dat vrachtwagens geen remmen hebben! :boos:

Okkie68
Master
 Bericht 
dabeetle schreef:
Wat is nou het daadwerkelijke probleem in de ring? Voor zover ik kan zien wordt de vertraging vooral veroorzaakt door de automobilisten die niet snel genoeg weg rijden als het weer kan. Dat zorgt voor de capaciteitverlaging en de file vorming. Dan kan je achterin zo geleidelijk remmen als je wilt, helpt toch geen donder.

Het toont aan dat het menselijke regelcirctuit teveel vertraging en een te grote hysterese in zich heeft om een rij auto's strak op eenzelfde snelheid te laten rijden. Een lichte verstoring versterkt enorm en dat kun je zien in dat filmpje.

De stelling van DD dat een extra rijstrook dit probleem oplost, slaat natuurlijk nergens op. De rijstrookwisselingen zijn enkel extra verstroringen die voor mogelijk nog meer golven gaan zorgen.

Het probeem is gewoon dat wij als mens te traag en te onnauwkeurig regaren om op een kluitje te rijden. Je kan hooguit proberen de effecten te dempen door goed op te letten en beheerst te reageren, maar vroeg of laat ontstaat die golf toch wel.

keokiracer
Master
 Bericht 
Okkie68 schreef:
De stelling van DD

Zeg, we gaan niet schelden hè.

En ik beweer nergens dat dat het probleem oplost, goed lezen.

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Okkie68 schreef:
Het toont aan dat het menselijke regelcirctuit teveel vertraging en een te grote hysterese in zich heeft om een rij auto's strak op eenzelfde snelheid te laten rijden.

Dat dus. Adaptive cruise control helpt wel.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Okkie68 schreef:
De stelling van DD

keokiracer schreef:
Zeg, we gaan niet schelden hè.

Oi! :[

Spook
Master
 Bericht 
Ik zou me ook groen en groen ergeren aan een dergelijke verwarring.

Feitelijk
Master
 Bericht 
:lol: :roflol:

Okkie68
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Ik zou me ook groen en groen ergeren aan een dergelijke verwarring.

:roflol:

Sorry keokiracer en DD! :biertje:

Pagina 2 van 2 [ 63 berichten ]