» Openbaar » Media » Verkeersongevallen   

Pagina 1 van 2  [ 88 berichten ]
Bussloo
Master
 Bericht 
ARNHEM - Tijdens een achtervolging waarbij geschoten is, is donderdagavond een dode gevallen in Arnhem. De man overleed nadat hij op de Limburgsingel werd aangereden. Vermoedelijk is de dode een woningovervaller die door zijn slachtoffer achtervolgd werd.

Dat gebeurde met een bestelbusje van een pizzabezorger van Snack Attack, zo vertelt eigenaar Jimmy van die snackbar.

Pizza
Volgens hem ging een medewerker een pizza bezorgen, toen plots mensen uit een huis kwamen en op hem af kwamen rennen. Zij vertelden dat ze net slachtoffer waren geworden van een roofoverval. De bezorger hoorde schoten en sloeg uit angst op de vlucht. De slachtoffers van de woningoverval zijn vervolgens met het busje van de snackbar achter de overvaller aan gegaan, aldus de Snack Attack-eigenaar.

Tijdens de achtervolging heeft de overvaller meerdere keren geschoten en daarbij het busje geraakt. De bestuurder reed hem echter aan en vermoedelijk is de overvaller daardoor om het leven gekomen.

Plaats delict
De politie kan bevestigen dat er iemand is overleden, maar de recherche onderzoekt nog wat er precies is gebeurd. Volgens de officier van dienst van de politie ter plaatse, kwam de melding van de overval aan de Limburgsingel rond 21.30 uur binnen. De overvallers zouden daarbij geschoten hebben.
Toen agenten ter plekke kwamen, vonden zij een lichaam op zo'n 100 meter van het overvallen huis. De officier van dienst kan nog niets zeggen over de doodsoorzaak van het slachtoffer.
Wat er precies is gebeurd, blijft vooralsnog onduidelijk. De politie en de recherche zijn een onderzoek begonnen en hebben daarvoor op de Limburgsingel een plaats delict ingericht. Vermoedelijk gaat het onderzoek de hele nacht nog duren.

nu.nl schreef:
De politie heeft vrijdag twee mensen aangehouden na een gewapende woningoverval in Arnhem waarbij donderdagavond een man overleed. De arrestanten worden verdacht van betrokkenheid bij de dood van de man, maar zij zijn niet de overvallers.

De politie meldt dat ze een onderzoek zijn gestart, nadat ze een melding kregen van een gewapende woningoverval waarbij mogelijk schoten zijn gelost.
Toen agenten op de Limburgsingel aankwamen, troffen zij een dode man aan. De politie vermoedt dat deze man één van de overvallers is geweest. Het is op dit moment nog niet duidelijk wat de identiteit van deze man is.
Volgens de Gelderlander is de overleden man aangereden met een busje door de slachtoffers van de overval. De politie heeft twee bewoners van de woning, een 32-jarige vrouw en een 34-jarige man uit Arnhem, aangehouden op verdenking van betrokkenheid bij de dood van de onbekende man.
Het busje was van een bezorger van een snackbar, die ten tijde van de overval een pizza kwam bezorgen. De eigenaar van de snackbar verklaart tegenover de krant, dat de bezorger werd aangesproken door twee mensen die zeiden slachtoffer te zijn van een overval. Toen de bezorger schoten hoorde, is hij gevlucht. De slachtoffers zijn toen in het busje gestapt en hebben de overvaller aangereden. Die is aan zijn verwondingen overleden.

Overvallers
De politie gaat ervanuit dat er meerdere overvallers betrokken waren bij het incident en is op zoek naar deze daders.
De omgeving van het overvallen huis is vrijdag nog afgesloten. De politie is bezig met sporenonderzoek. Er wordt ook een buurtonderzoek gehouden, dat waarschijnlijk zaterdag verdergaat. De politie heeft camerabeelden van donderdagavond gevonden, die in beslag zijn genomen. Onder andere het huis aan de Limburgsingel was beveiligd met camera's.

Als iemand op je schiet en je hebt zelf geen vuurwapen dan lijkt het gebruik van een auto als wapen mij proportioneel.

Ben wel benieuwd hoe de OvJ en de rechter dit zien. Volgens mij kun je, als je naar de strafmaat kijkt, beter iemand doodrijden dan doodslaan in dit land...

boersma
Master
 Bericht 
Noodweer en noodweerexces gaat niet op lijkt me. Het gevaar was al geweken waarna ze er achteraan zijn gegaan en de overvaller hebben doodgereden (als dat zo gegaan is).
Eerst het onderzoek maar eens afwachten, wel benieuwd hoe de toedracht is geweest.

zadkine
Master
 Bericht 
zadkine
Master
 Bericht 
boersma schreef:
Noodweer en noodweerexces gaat niet op lijkt me. Het gevaar was al geweken waarna ze er achteraan zijn gegaan en de overvaller hebben doodgereden (als dat zo gegaan is).
Eerst het onderzoek maar eens afwachten, wel benieuwd hoe de toedracht is geweest.

gebaseerd op wat ik las, namelijk dat de bestuurder beschoten werd tijdens de achtervolging....
Op voorhand zou ik noodweer niet uitsluiten aangezien het NIET verboden is achter criminelen , betrapt op heterdaad, aan te gaan. (burger arrest, gepast geweld). Dit is maar 1 optie.

Want als je dan beschoten wordt zijn er legio mogelijkheden waarbij een ongeval ontstaat dat de schutter "helaas" niet overleeft, direct gevolg van zijn eigen schieten. Bv omdat he wegdook achter dashboard en je de auto niet meer goed wist te besturen...

Pas als je bewijst dat de bestuurder moedwillig een inmiddels uitgeschakelde schutter nogmaals gaat aanrijden/overrijden heb je met enige zekerheid "eigen richting"....maar ook dan kan nog, vanwege het beschoten worden...geprobeerd worden noodweer exces aan te roepen...

Maar nu eerst afwachten wat dadelijk de waarheid blijkt.

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Snack Attack? Heet die echt zo? :respect:

Maar noodweer, denk niet dat ze dat gaat lukken. Ok die gast schoot op ze maar de rechter zal ongetwijfeld zeggen dat ze de achtervolging hadden kunnen staken om het schieten te ontlopen.

zadkine
Master
 Bericht 
DikkeDiesel schreef:
Maar noodweer, denk niet dat ze dat gaat lukken. Ok die gast schoot op ze maar de rechter zal ongetwijfeld zeggen dat ze de achtervolging hadden kunnen staken om het schieten te ontlopen.

Denk niet dat dat zomaar kan..argument dat je de achtervolging maar dient te staken bedoel ik....per slot is nu wel voorkomen dat de politie zich aan kogel gevaar moest blootstellen....of andere onschuldigen bij een eventuele volgende overval.
En hoewel je niet verplicht bent om je in gevaar te begeven bij burgerarrest heb ik nog nergens gelezen dat dat verboden is.

Ducantoni
Master
 Bericht 
Bussloo schreef:
gebruik van een auto

Ik zie het nog gebeuren dat de eigenaar van die auto nog als medeplichtige wordt aangehouden. :fp:
Het is net de omgekeerde wereld in ons land.
Maar als het daadwerkelijk één van de overvallers is, die nu omver gereden is, dan mag dat wel in de overweging meegenomen worden, de maatschappij wordt er wel een dienst mee bewezen.
De reden van de overval:
Citaat:
Horloge van 30.000 euro
De slachtoffers van de overval boden volgens mensen in de buurt een horloge van 30.000 euro aan op Marktplaats.

Bron

boersma
Master
 Bericht 
Voor medeplichtigheid is samenwerking nodig.

Aanhanger
Master
 Bericht 
Ja je mag hem meenemen maar dan moet je hem wel doorrijden hoor!
Zoiets?
Levendige fantasie heb jij.

Ducantoni
Master
 Bericht 
Uit de eerste hand: Van iemand wiens Golf mk. 2 was gestolen en voor een ramkraak was gebruikt hoorde ik dat de verzekering de schade op hem wilde verhalen. alsof je om dat soort dingen vraagt. Een beetje het zuur na het zuur. :duh:

Walker
Master
 Bericht 
Tja, voor de auto is een verzekering afgesloten... en verzekeraars werken zonder emotie of gevoel. Keiharde Euro's...

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
dat dat verboden is

Je mag zeker wel iemand achtervolgen, dat is ook niet wat ik zeg en daar zal geen rechter je voor veroordelen. Het is alleen geen grond voor een beroep op noodweer, als je iemand die op je schiet doodrijdt.

ceriadwen
Master
 Bericht 
Met de huidige oplospercentages heb je geen andere keuze dan zelf op te lossen

Aanhanger
Master
 Bericht 
Nergens voor nodig om je op noodweer te beroepen. Het is gewoon een ongeluk, een stuurfoutje. Niks bijzonders kan gebeuren. Laat het OM maar bewijzen dat het opzet was.

Marten320TD
Master
 Bericht 
Dat de politie de exacte toedracht wil onderzoeken is prima. Een moord slim verhullen als "noodweerexces na een mislukte overval" is natuurlijk een ver gezocht Hollywood scenario, maar er is iemand deaud gemaakt. Dat verdient een grondig onderzoek.

Mijn onderbuik zegt echter: als iemand weloverwogen, gepland en bewust een overval pleegt met een doorgeladen wapen, en hierbij door het beoogde slachtoffer effectief wordt gestopt, dan zal ik daar geen traan om laten.
Dat de overvaller wellicht zielig / geestesziek was; jammer. Hij is het slachtoffer geworden van zijn eigen acties. Als je moralistisch wil vingerwapperen dan kan je je afvragen waarom de GGD niet heeft ingegrepen / waarom de GGD geen middelen uit Den Haag kreeg.

Superkoe
Master
 Bericht 
Ben ik de eerste die zich af vraagt of die "overval" niet gewoon een ordinaire ripdeal betrof?

Aanhanger schreef:
Nergens voor nodig om je op noodweer te beroepen. Het is gewoon een ongeluk, een stuurfoutje. Niks bijzonders kan gebeuren. Laat het OM maar bewijzen dat het opzet was.

De eerste aanwijzing is dat de "dader" een busje heeft gestolen, waarmee hij het "slachtoffer" aan reed.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Als je dat soort spul op MP aanbiedt, vraag je er ook wel een beetje om natuurlijk. Desondanks zal ik er niet wakker van liggen. Gegokt en verloren.

zadkine
Master
 Bericht 
telegraaf

Citaat:
Een 32-jarige vrouw en een 34-jarige man uit Arnhem zijn gearresteerd nadat een man om het leven was gekomen die hun woning had overvallen. Bij de overval op het huis aan de Limburgsingel in de Arnhemse wijk De Laar-Oost waren volgens de politie meer overvallers betrokken. Voor de overval is nog niemand aangehouden

Arnhemmer reed overvaller tweemaal aan

ARNHEM - De 34-jarige Arnhemmer die vorige week donderdagavond in zijn woonplaats een 46-jarige overvaller doodreed, heeft het slachtoffer tweemaal aangereden. Dat gebeurde in de paniek van het moment, zegt Jori Schadd, advocaat van de 32-jarige vriendin van de Arnhemmer. ,,Overval, schoten en aanrijding hebben samen drie of vier minuten geduurd'', aldus de raadsman.

Het paar wilde volgens de advocaat vluchten voor de overvaller die in hun huis aan de Limburgsingel om zich heen schoot. Ze sprongen in een busje van een pizzakoerier dat er toevallig stond. Op hetzelfde moment stond de overvaller voor het busje. Hij zou nogmaals hebben geschoten, waarna de 34-jarige man gas gaf en hem aanreed. Hij reed achteruit, weer naar voren en raakte de overvaller nog een keer. Die overleed ter plekke.

De politie arresteerde het paar. De vrouw is weer vrij maar de man zit nog vast. Het politieonderzoek is nog niet klaar.

Als de advocaat gelijk heeft wordt de man illegaal vastgezet.
Een proces kun je , zeker bij twijfel, ook in vrijheid afwachten.

bruintje beer
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
Als de advocaat gelijk heeft
:lol: there's no such thing.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Risico van het vak hé, als je dit soort gegein niet wil moet je niet gaan inbreken.

Kortom:

Piet_Piraat schreef:
Gegokt en verloren.

Next :zzz:

Schoenzool
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Als je dat soort spul op MP aanbiedt, vraag je er ook wel een beetje om natuurlijk

Ik snap dit inderdaad ook niet. Misshien te goed gelovig

Signum
Master
 Bericht 
Schoenzool schreef:
Ik snap dit inderdaad ook niet

Als we toch op die toer gaan; ik ken goedkopere manieren om te zien hoe laat het is :lol:

Raaf
Master
 Bericht 
Ach.. Een horloge van 30k of een auto van 30k.. Of een mooie omschrijving met foto's op Funda inclusief adres.
Je gaat het toch iemand niet kwalijk nemen dat ie iets te koop gezet heeft? De overvaller blijft echt de agressor.

bruintje beer
Master
 Bericht 
Signum schreef:
om te zien hoe laat het is
Tijd voor een goede advocaat vrees ik :[

Alexander_B
Master
 Bericht 
Het enige wat ik niet snap is het nut van een horloge van 30k euro.
Op een Casio van een tientje kan je de tijd ook zien en als je fancy wil zijn koop je een automaat of een mooi waterdicht duikhorloge ofzo, voor een paar 100 euro.
Alles meer dan dat is echt alleen maar nodeloos besteed geld om te laten zien dat je geld teveel hebt en niks beters kon verzinnen om dr mee te doen. (en daarmee, dus totaal geen fantasie of doelen hebt.

-------------------

Als je gaat stelen, overvallen of inbreken dan hoort gewond raken of doodgaan tot risico van het vak. Gegokt en verloren, geen medelijden.

Zelfde in de USA weer, daar zijn 3 gemaskerde en bewapende woningovervallers doodgeschoten door een tiener met een halfautomatisch geweer met zwart plastic handvat (jeweetwel), en nou heeft de opa van een van de overvallers in het nieuws gezegd dat ie het unfair vond dat z'n kleinzoon doodgeschoten is met zo'n wapen. Maar overvallen worden door een trio gewapende klootzakken is wel eerlijk? Fuck off. :thumb_d:

basjuh1981
Master
 Bericht 
Alexander_B schreef:
Het enige wat ik niet snap is het nut van een horloge van 30k euro. Op een Casio van een tientje kan je de tijd ook zien en als je fancy wil zijn koop je een automaat of een mooi waterdicht duikhorloge ofzo, voor een paar 100 euro.Alles meer dan dat is echt alleen maar nodeloos besteed geld om te laten zien dat je geld teveel hebt en niks beters kon verzinnen om dr mee te doen. (en daarmee, dus totaal geen fantasie of doelen hebt.

Tja, dat zou je ook kunnen zeggen van Ferrari's of Maserati's :[

zadkine
Master
 Bericht 
Alexander_B schreef:
Het enige wat ik niet snap is het nut van een horloge van 30k euro

Geld belegging onder vrijstelling vermogens belasting.(kunstschatten vallen niet onder deze belasting en je kunt stellen dat zo'n versierd klokje daaronder valt)
Waarde zit vooral in goud en diamantjes op de ring bij sommige van dit soort klokjes.

Signum
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
Geld belegging onder vrijstelling vermogens belasting.(kunstschatten vallen niet onder deze belasting en je kunt stellen dat zo'n versierd klokje daaronder valt)
Waarde zit vooral in goud en diamantjes op de ring bij sommige van dit soort klokjes.

En die investering verdien je dan terug via Marktplaats?

zadkine
Master
 Bericht 
Signum schreef:

Ik gaf antwoord op een vraag mbt horloges van 30K, niet dit specifieke geval.
Je kunt je ook afvragen wat je moet met een roze diamant van 67M....zie berichtgeving van vandaag.

Vroeg op
Master
 Bericht 
doei kutovervaller. Ik vind het mooi. Had je je maar moeten gedragen.

djee
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
Als de advocaat gelijk heeft wordt de man illegaal vastgezet.
Een proces kun je , zeker bij twijfel, ook in vrijheid afwachten.

En kleine/geen kans op herhaling

Echter denk ik dat dit ze nog weleens zou kunnen gaan opbreken:

zadkine schreef:
Arnhemmer reed overvaller tweemaal aan

zadkine schreef:
hem aanreed. Hij reed achteruit, weer naar voren en raakte de overvaller nog een keer.

Joël D.
Master
 Bericht 
Logisch. Er lag iemand voor zijn auto. Dan moet je wel een beetje snelheid hebben als je daaroverheen wil rijden. Vanaf stilstand lukt het niet.

Marten320TD
Master
 Bericht 
Een beetje cynisch dat de overvallers nog vrij zijn (op eentje na dan :[ :applaus: ) maar het slachtoffer van de overval vast zit. Omdat hij zich verdedigde. :x :boos:

Ik zou mij voor kunnen stellen dat de wijlen overvaller na de eerste klap nog steeds een bedreiging vormde. Dat het slachtoffer* zich verdedigde / de dreiging neutraliseerde met het wapen dat hem ter beschikking stond wil nog steeds niet zeggen dat hij excessief geweld gebruikt heeft.

*degene die overvallen werd. Even expliciet voor mogelijke D66 rechters wier definitie van dader en slachtoffer nogal eens dubieus is.

Griffin
Master
 Bericht 
Signum schreef:

Je zou er van staan te kijken... er bestaan genoeg malloten met geld als water die het leuk vinden horloges te "flipperen". Die kopen de ene dag een rolex voor €28k, verkopen hem de dag er na rustig voor 30. Of voor 25, dat verlies maken ze dan een week later wel weer goed aan een lelijke Patek Philippe of zo.

Daarnaast worden dat soort klokjes in toenemende mate gebruikt als betaalmiddel in bepaalde criminele kringen.

Aanhanger
Master
 Bericht 
Dat dus, die klokkies zijn een soort contant betaalmiddel in bepaalde kringen. 10/20/30k en het past in je broekzak.

bruintje beer
Master
 Bericht 
Marten320TD schreef:
Een beetje cynisch dat de overvallers nog vrij zijn (op eentje na dan :[ :applaus: )
:lol:
Die ligt in een koelcel met een tag om z'n grote teen.

Boralis
Master
 Bericht 

Citaat:
De 32-jarige vriendin had intussen 112 gebeld. In de centrale zijn opnames gemaakt van het vervolg. Aan de achterkant van het huis houden ze een bestelbus aan en rijden daarmee naar de voorkant van het huis. De vrouw zegt dat ze zich toen pas realiseerden dat hun kinderen (2 en 4) nog lagen te slapen. Op straat zien ze dan de overvaller staan. Volgens de 32-jarige vrouw richtte deze zijn pistool op de voorruit. Hij reed in volle vaart op de man in. Daarna zette hij de auto in achteruit en reed nogmaals over de man heen.

Zombieland rule #2. Double tap. :)

VFred
Master
 Bericht 

Als je op iemand die op je schiet inrijdt, moet je ervoor zorgen dat er daarna niet meer geschoten kan worden 8)
Verder valt dit m.i. onder beroepsrisico.

Bussloo
Master
 Bericht 
Nu maar hopen dat blijkt dat de overvaller door de eerste aanrijding al dodelijk gewond raakte.

VFred
Master
 Bericht 

In dat geval komt er vast nog een boete omdat er niet goed uitgekeken werd tijdens het achteruitrijden

Raaf
Master
 Bericht 
Alexander_B schreef:
Het enige wat ik niet snap is het nut van een horloge van 30k euro.

Net zoveel nut als een dure auto. Sommige mensen houden ervan.
Enkele collega's hebben een redelijke verzameling.

VFred schreef:
beroepsrisico

Eens. Ben wel benieuwd naar het staartje.

Ducantoni
Master
 Bericht 
Marten320TD schreef:
Een beetje cynisch dat de overvallers nog vrij zijn (op eentje na dan :[ :applaus: ) maar het slachtoffer van de overval vast zit. Omdat hij zich verdedigde. :x :boos:

Ik heb me in het bijzijn van een agent al eens geërgerd over de verhoudingen tussen de straffen voor een misdaad en een overtreding. Dat werd me niet in dank afgenomen.

djee
Master
 Bericht 
Daar gaat een agent ook niet over.

Ducantoni
Master
 Bericht 
Dat weet ik, maar de manier waarop hij reageerde verdient niet bepaald waardering. (eufemisme)

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Ik denk dat die ook wel wat anders aan zijn hoofd heeft dan het luisteren naar jouw klaagzang. Die is op dat moment niet terzake doende en niet constructief. Wat had je verwacht? Een rustig en uitgebreid pleidooi? Een koffierondje? "Ja meneer, u hebt gelijk meneer, mag ik nu misschien mijn werk gaan doen meneer?"

Ducantoni
Master
 Bericht 
Als hij zijn werk had gedaan, had hij nu wat misdaad van de straat gehaald in plaats van mij een rits verbalen doen toekomen en dat op valse gronden. Wordt vervolgd. :boos:

HypHyper
Master
 Bericht 
In de VS was je gewoon gesprayed of getaserd. :P

zandbak
Master
 Bericht 
Afbeelding

zadkine
Master
 Bericht 
Verdachte doodrijder weer vrij
telegraaf schreef:
Verdachte die overvaller doodreed weer vrij

ARNHEM - Een 34-jarige man uit Arnhem die ervan verdacht wordt een overvaller te hebben doodgereden, zit niet meer vast. Het Openbaar Ministerie heeft de voorlopige hechtenis van de man opgeheven. Hij blijft wel verdachte, is vrijdag bekendgemaakt.

De man wordt verdacht van betrokkenheid bij de dood van een 47-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats. Deze man overviel eind maart de woning van de Arnhemmer en zijn 32-jarige vrouw aan de Limburgsingel.

Toen de overvaller wegrende, achtervolgde het echtpaar hem. De Arnhemmer sprong in een busje van een pizzakoerier dat toevallig in de straat stond en reed de overvaller aan. De vrouw heeft ook vastgezeten, maar werd eerder al vrijgelaten.

Met het opheffen van de voorlopige hechtenis wil het OM naar eigen zeggen recht doen aan de bijzondere positie van de man. „Hij is slachtoffer van een gewelddadige overval, maar ook verdachte in het onderzoek naar de dood van de overvaller.”

Zal tijd worden, dat die man in vrijheid zijn rechtszaak mag afwachten.

R
Master
 Bericht 
Eventuele rechtszaak. Die zal in dit geval wel komen, ook als het OM zou twijfelen.

Pagina 1 van 2 [ 88 berichten ]