» Openbaar » Media » Verkeersongevallen Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Postingstijd interval gedetecteerd van 178 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 4  [ 166 berichten ]
Viper®
Master
 Bericht 

autoblog schreef:
HILVERSUM - Een 19-jarige vrouw uit Hilversum is woensdagavond in de buurt van Loosdrecht zwaar gewond geraakt toen haar kleine Toyota vol in de linkerflank werd geraakt door een Porsche 911 die vermoedelijk bestuurd werd door een beschonken straatracer. „De hele linkerhelft van haar lichaam is kapot.”

De auto van de vrouw hard geraakt door de Porsche toen de bestuurster op de Nieuw-Loosdrechtsedijk een chaletpark verliet. Door de klap kwam de Toyota zo'n dertig meter verderop terecht. Ook de Porsche raakte van de weg en raakte een betonnen paal en een boom.

Het slachtoffer moest uit haar auto worden geknipt en is met botbreuken en hoofdletsel naar het UMC overgebracht. Het meisje verkeert buiten levensgevaar, maar is er slecht aan toe. De jonge Hilversumse liep een gescheurde schedel, een gescheurde milt, gekneusde long en een gebroken kaak op bij de botsing.

De 53-jarige bestuurder van de Porsche kon wel zelfstandig uit zijn auto komen, maar ook hij ligt in het ziekenhuis. Hij bleek twee keer teveel gedronken te hebben als toegestaan. Hij is aangehouden en zijn rijbewijs is ingenomen.

Volgens omwonenden was de man aan het racen met zijn zoon, die in een snelle Mini reed. Ook die auto zou in beslag zijn genomen. Een getuige tegen de Gooi- en Eemlander: „Ze maakten een vliegende start, naast elkaar. Allebei met een dronken kop.”

Verslaggever Gijsbert Termaat zegt dat het meisje geen schijn van kans maakte. De Porsche zou 150 kilometer per uur hebben gereden.
Afbeelding
Afbeelding

Feitelijk
Master
 Bericht 
Gijsbert Termaat alert! Man weet niet zoveel van uitritten.

Er zijn beelden van?

Okkie68
Master
 Bericht 
Geen idee. Wel een streetview linkje: https://goo.gl/maps/QdL8M9ae6Dp

Viper®
Master
 Bericht 

Mogelijk had hij het gehaald als hij niet zoveel gezopen had.
Zoiets dus
Link

Speedy J
Master
 Bericht 
Dat die vrouw het überhaupt overleefd heeft met zo'n impact op de zijkant mag al een wonder heten.

Kami
Master
 Bericht 
Kans is klein dat zo'n idioot bij je naar binnen rijdt , en je kansen zijn in een Aygo dan niet zo heel erg groot....

Degene in zo'n sportbak komt er meestal goed vanaf omdat dat materiaal beter berekend is op een dergelijke impact.
Aantal jaren geleden in Oss ook zoiets gebeurd, Porsche frontaal op een andere auto. Andere auto helemaal in de kreukels en bij de Porsche konden de deuren nog gewoon open en dicht.

Maar goed, kijkende naar hetgeen er is gebeurd.
Dat wordt een 800 euro boete, voorwaardelijke rijontzegging en 60 uur schoffelen.
Van mij mag het wel wat strenger, 8 jaar bij Bokito op schoot ofzo.

Aanhanger
Master
 Bericht 
Die kan de komende jaren wel gaan revalideren.
Ik hoop dat ze die vent civielrechtelijk helemaal leeg gaan trekken.

HypHyper
Master
 Bericht 
Kami schreef:
Maar goed, kijkende naar hetgeen er is gebeurd.
Dat wordt een 800 euro boete, voorwaardelijke rijontzegging en 60 uur schoffelen.
Van mij mag het wel wat strenger, 8 jaar bij Bokito op schoot ofzo.

Misschien wel minder aangezien ze vast gaan roepen dat de vrouw niet heeft uitgekeken bij het uitrijden van het park...dat hij alleen te hard heeft gereden. :-?

Ogre
Master
 Bericht 
Okkie68 schreef:
Wel een streetview linkje

Lijkt me eerder hier : https://goo.gl/maps/RdDwgquVAx52

Viper®
Master
 Bericht 

Kami schreef:
Kans is klein dat zo'n idioot bij je naar binnen rijdt , en je kansen zijn in een Aygo dan niet zo heel erg groot....Degene in zo'n sportbak komt er meestal goed vanaf omdat dat materiaal beter berekend is op een dergelijke impact.Aantal jaren geleden in Oss ook zoiets gebeurd, Porsche frontaal op een andere auto. Andere auto helemaal in de kreukels en bij de Porsche konden de deuren nog gewoon open en dicht.

Niet onlogisch, volgens mij wordt er ook het meest getest op een frontale botsing. De voorkant bevat veel meer kreukelzone.
Dat mevrouw nog leeft is al een hele prestatie.

Overigens overlezen over het algemeen mensen die onder invloed zijn vaker zonder opvallende verwondingen heb ik eens gelezen in een onderzoek.
http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/830 ... dwond.html

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Straatraces zijn vaak wel goed georganiseerd, op een verlaten terrein zonder dronken harses en van te voren bepaald of 'het kan'. Om dit nu een straatrace te noemen... Dronken vent (53) rijdt jonge vrouw halfdood na autosprint met zoon had ik een betere titel gevonden.

Oude Volvo met zij protectie had beter geweest dan een Aygo.. Maar aan hadden hebben we niet veel :/

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
HypHyper schreef:
Misschien wel minder aangezien ze vast gaan roepen dat de vrouw niet heeft uitgekeken bij het uitrijden van het park...dat hij alleen te hard heeft gereden.
En gedronken. Dat laaste lijkt me wel essentieel omdat het direct je reactievermogen vermindert. Een 911 heeft natuurlijk uitstekende remmen, wellicht had ie op tijd stil gestaan in nuchtere toestand.Daarom ben ik het met aanhanger eens:
Aanhanger schreef:

Bij Loosdrecht moet ik trouwens meteen aan dat nachtelijke speedboat ongeluk denken. Trekt die regio soms bepaalde types aan?

Aanhanger
Master
 Bericht 
Yup, Loosdrecht is "fout geld".

Tommie
Master
 Bericht 

HypHyper schreef:
Misschien wel minder aangezien ze vast gaan roepen dat de vrouw niet heeft uitgekeken bij het uitrijden van het park...dat hij alleen te hard heeft gereden.

Eens. Sommige hardcore verdedigers van te hard rijden hier op het forum zien de vrouw waarschijnlijk als "voorgooier" of vinden dat ze maar voorrang had moeten verlenen. [admin-edit: Zin verwijderd. Je gaat maar in het originele onderwerp terecht als je zaken niet begrijpt over dát onderwerp]

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Tommie schreef:
Sommige hardcore verdedigers van te hard rijden
Wat is "te hard rijden"? Daar op dat weggetje, 2 smalle strookjes, twee fietsstroken ernaast, vind ik 60 inderdaad wel aardig aan de limiet. Maar zelfs vanochtend op de A1 naar Enschede is 170 nog prima verantwoord. In dit typische geval zeg ik ook "tegen de muur"met die vent, zeker omdat hij met z'n 53 moet weten dat je op bepaalde plaatsen niet kunt jakkeren. Maar ook pleit ik het meisje niet vrij, je komt al dan niet uit een uitrit een weg op rijden, dan moet je voorrang verlenen. En ja je kunt niet zien dat ie 150 rijdt, maar je ziet wel dat het "hard" gaat.

Ogre schreef:
Lijkt me eerder hier : https://goo.gl/maps/RdDwgquVAx52

Lijkt mij eerder hier: https://www.google.nl/maps/@52.1886787, ... 312!8i6656

Vroeg op
Master
 Bericht 
HypHyper schreef:

jaja ik kan me nog een situatie hier in het dorp herinneren. een motor boorde zich in een auto. 5 dooien waaronder meneer de snackbareignaar op de motor. heel het dorp over de zeik dat de autobestuurder niet uit had gekeken.
Meneer de frikandellenbakker reed 200+ na onderzoek. Wat valt er dan nog uit te kijken?

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Vroeg op schreef:
5 dooien waaronder meneer de snackbareignaar op de motor.
Wellekuh snekbar waddat?

Bramdaman
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Gijsbert Termaat alert! Man weet niet zoveel van uitritten.

Er zijn beelden van?

Van Gijsbert zijn beelden;
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2541 ... ace__.html

Die omstander die ze interviewen ook nogal verbaasd dat je Aygo helemaal total loss is en dat je wel veilig uit een Porsche stapt. Maar goed; overheidsbeleid levert straks op dat we allemaal een Aygo model hebben en dan is de sterke tegen de zwakke ook weer opgelost.

flozzy
Die hard
 Bericht 

Fijn dat die Gijsbert heeft kunnen vaststellen dat die Porsche 150km/h heeft gereden. Scheelt weer een hoop werk voor de VOA. Vaker inhuren die vent.. :[

pevo
Master
 Bericht 
Nou kijken wat voor een strafje die loser met zijn Porsche krijgt, zal vast veel indruk maken :zzz:

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Laat Gijsbert en alle anderen in het filmpje eerst maar eens Porsche leren uitspreken in plaats van Porsj

Superkoe
Master
 Bericht 
Dikke Dakduif schreef:
Bij Loosdrecht moet ik trouwens meteen aan dat nachtelijke speedboat ongeluk denken. Trekt die regio soms bepaalde types aan?

Dat was Vinkeveen. Maar het zijn allebei populaire regio's voor bepaald Amsterdams publiek.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
flozzy schreef:
Fijn dat die Gijsbert heeft kunnen vaststellen dat die Porsche 150km/h heeft gereden. Scheelt weer een hoop werk voor de VOA. Vaker inhuren die vent.. :[
Gijsbert slaat de plank wel vaker mis. Filmpjes van mensen die zich van de prins geen kwaad weten, maar ondertussen waarschijnlijk het bloed onder de nagels van de "ASO" vandaan gehaald.

wernert
Pro
 Bericht 

Dave schreef:
Om dit nu een straatrace te noemen...
De krant advertentieruimte moet ook verkocht worden.

Aanhanger
Master
 Bericht 
Superkoe schreef:
Dat was Vinkeveen. Maar het zijn allebei populaire regio's voor bepaald Amsterdams publiek.

Mwah, genoeg volk dat daar min of meer semipermanent woont. Het stikt ook van de recreatiewoningen daar waar allerlei volk verblijft dat op papier geen geld heeft en niet gevonden wil worden.
Vinkeveense plassen, Loosdrechtse plassen, een pot nat. 8)

Tommie
Master
 Bericht 

Tommie schreef:
[admin-edit: Zin verwijderd.

"Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt." (Erasmus).

Goed gedaan, Dave!
:dag:

---
Doei!

Mr.Cabdriver
Die hard
 Bericht 
Viper® schreef:
Verslaggever Gijsbert Termaat zegt dat het meisje geen schijn van kans maakte. De Porsche zou 150 kilometer per uur hebben gereden.

Dan zouden de wrakken er wat anders hebben uitgezien..

flaskk
Master
 Bericht 
Kan wel, maar dan heeft hij nog flink kunnen remmen voordat ze elkaar raakte

Spook
Master
 Bericht 
Tommie schreef:
Doei!

Doei!

djee
Master
 Bericht 
Tommie schreef:
Tommie schreef:
[admin-edit: Zin verwijderd.

"Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt." (Erasmus).

Goed gedaan, Dave!

Beste tommie, ik heb jou posts wel gelezen en deze sloegen nog kant nog wal in dit topic.

Denk je dat erasmus wel aan zelfreflectie deed?

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Hij wil aandacht, geef het nou geen podium.. Probeer nog zo goed mn best te doen om dit een waardig onderwerp te laten zijn door niet wéer het onderwerp onnodig te zien ontsporen. :roll:

Okkie68
Master
 Bericht 
http://www.regio14.nl/2016/04/01/fleur- ... straatrace

---
modedit, tekst;
De Telegraaf schreef:
LOOSDRECHT - De 19-jarige vrouw die half maart ernstig gewond raakte bij een misdadige aanrijding in Loosdrecht, is vrijdag aan haar verwondingen overleden. Dit heeft de politie laten weten.

Ze is het slachtoffer geworden van een uit de hand gelopen straatrace tussen een beschonken vader en zoon in hun Porsche 911 en Mini.

De Toyota Aygo die de Hilversumse Fleur bestuurde, werd vol in de flank geraakt door de luxe sportwagen. Die werd bestuurd door een 53-jarige man uit Loosdrecht die te veel had gedronken. De vrouw liep bij het ongeluk ernstig hoofdletsel op.

bruintje beer
Master
 Bericht 
Zo.
Heel lang de bak in en al z'n poen inleveren.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Komt ze niet mee terug.

Tweebel
Master
 Bericht 
Doel van een straf is ook niet om mensen terug te laten komen dacht ik.

Het zou goed zijn als een rechtbank eens een andere beoordeling gaat hanteren van dronken doodrijders. Maar wordt vast weer 1 of ander taakstrafje. Misschien nog een celstraf voor de snelheidsovertreding, dat dan weer wel.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
+1

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Tweebel schreef:
Doel van een straf is ook niet om mensen terug te laten komen dacht ik.

Met de straffen die opgelegd worden in dit land heb ik sterk de indruk van wel.

bruintje beer
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Komt ze niet mee terug.
Point taken.
Als dat je criterium is kun je meneer wel direct vrijlaten en z'n karretje bij de Care op laten halen :[

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Hoezo? Doe je aan zelfinvulling van mijn gedachtes? Velen hebben dat geprobeerd. Lukt niet hoor.

bruintje beer
Master
 Bericht 
Ok sorry. Poging #2:
Dave schreef:
Komt ze niet mee terug.
Wat bedoel je daarmee te zeggen?

Walker
Master
 Bericht 
Ik vind het prima als de maatschappij heel lang vrijgewaard blijft van deze klootzak. Zolang hij in de bak zit zal hij niemand anders doodrijden.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Gewoon naam en adres lekken, heeft hij een fijn leven verder

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
bruintje beer schreef:
Wat bedoel je daarmee te zeggen?

Nou.. Je kan allerlei straffen bedenken maar tien jaar later gebeurt er weer exact hetzelfde.. Er gaat geen lering van uit dat je dit soort dingen uit je hoofd moet laten.

media-archief/eis-3-jaar-tegen-straatracers-te-creil-t27052.html

Kan je twee dingen doen.. Straffen enorm hoog maken. Of auto's zelfrijdend maken. Ik ga voor de laatste optie, we kunnen de verantwoordelijkheid niet meer opbrengen om zelf een auto te rijden. Telefoontjes zijn ook belangrijker tegenwoordig.

pevo
Master
 Bericht 
Makkelijk de verantwoording afschuiven, dat is dus zeker geen oplossing Dave !!

Gewoon rijbewijs voor het leven afnemen en financieel laten bloeden. Je krijgt het slachtoffer er niet mee terug, maar de dader kan de rest van zijn leven ook op de blaren zitten.

bert65
Master
 Bericht 
pevo schreef:
Makkelijk de verantwoording afschuiven, dat is dus zeker geen oplossing Dave !!

Gewoon rijbewijs voor het leven afnemen en financieel laten bloeden. Je krijgt het slachtoffer er niet mee terug, maar de dader kan de rest van zijn leven ook op de blaren zitten.

Iemand die wat moeite heeft met regeltjes, zal zich niet druk maken om de straf. Die stapt, met of zonder een stuk in zijn kraag, ook zonder rijbewijs in een auto.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
pevo schreef:
!!

Wat zit je nou te schreeuwen man... Je bent puur op de persoon bezig, ik zie het globaal. Denk je dat de samenleving dit op gaat pakken dat deze persoon weg gaat zitten kwijnen in een hoekje.. Nee dus.

Denk dat er vrijwel geen Nederlander is die zich druk maakt over dit voorval.

Auto afpakken!!!! Opsluiten!!! Financieel kaalplukken!!!

Leuk.. Maar het heeft nul effect. Alleen maar onderbuikgevoelens... Hoofdzakelijk gebaseerd op de merknaam Porsche. Had er Golfje gestaan en 21 jarig jochie zoals het voorval in Creil dan hoor je niets. Of bij die vent die bezopen de kroeg uitkwam en die kinderwagen overhoop reed. Waar was het.. Bij Ommen ergens.

Beetje schreeuwen om hoge straffen hier en dan weer doorgaan met het volgende onderwerp helpt niets.

Tweebel
Master
 Bericht 
Citaat:
Fatale avond gereconstrueerd

LOOSDRECHT - De reconstructie van de straatrace op de Nieuw-Loosdrechtsedijk in Loosdrecht moet meer duidelijkheid verschaffen over de dood van de 19-jarige Fleur uit Hilversum. De kapster kwam op 16 maart van dit jaar om het leven nadat ze vol werd geraakt door Walter van W. (54) die met zijn zoon een wedstrijdje deed om als eerste thuis te zijn.

Zeker zestig agenten hebben om die reden vanavond een groot deel van de dijk hermetisch afgesloten. Met een Porsche 911 waarin de vader reed en een Mini Cooper waarin zoon hem achtervolgde, word tot in de kleinste details de fatale avond gereconstrueerd.

Fleur verliet tegen kwart voor tien in haar Toyato Aygo caravanpark Van de Wetering als Van W. op haar auto knalt. Ze overlijdt niet veel later aan haar verwondingen. Van W. Blijkt te veel gedronken te hebben. Het rijbewijs van de Loosdrechter wordt bij zijn aanhouding ingenomen, maar na zes maanden weer teruggegeven. Verwacht wordt dat tijdens de zitting een langdurige rijontzegging zal worden gevorderd.

Met de reconstructie is het onderzoek van justitie afgerond. De rechtszaak dient naar verwachting volgend jaar.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2669 ... erd__.html

bruintje beer
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Of auto's zelfrijdend maken.
Ik moet er niet aan denken dat er zelfrijdende BMW's komen. Of Skoda's. De tering.

bruintje beer
Master
 Bericht 
Tweebel schreef:
een Mini Cooper waarin zoon hem achtervolgde
Ook een kapper dus; wat een cynisch toeval :[

graspol
Master
 Bericht 
Aanhanger schreef:

Ik heb het meegemaakt met mijn broer.... zo werkt dat niet in NL...

Pagina 1 van 4 [ 166 berichten ]