» Openbaar » Media » Verkeersongevallen   

Pagina 1 van 1  [ 18 berichten ]
BLikent
Master
 Bericht 
NOS . nl schreef:
Wagen met organen aan boord kantelt op A12

Een ongeluk met busje van een orgaantransportbedrijf heeft op de A12 vanmiddag vertraging veroorzaakt. Bij Bodegraven was het busje gekanteld, en omdat er gevaarlijke stoffen aan boord waren, nam de politie het zekere voor het onzekere en zette enkele rijstroken af.

Het ging om de stoffen die nodig zijn om organen te bewaren tijdens transport. De wagen werd geborgen op aanwijzing van een adviseur Gevaarlijke Stoffen van de brandweer. Naar verluidt zijn de organen veiliggesteld en naar een ziekenhuis vervoerd.

Tot half acht
De wegafsluiting zal uiterlijk om 19.30 uur teneinde zijn.

Afbeelding

Walker
Master
 Bericht 
Je zou maar verder moeten leven met een shaken-liver-syndrome...

Maar on-topic: Voerde deze auto geen OGS?

bert65
Master
 Bericht 
Walker schreef:
Voerde deze auto geen OGS?

Voor het vervoer van het onderstaande zullen ze geen toestemming krijgen om OGS te voeren.
BLikent schreef:
Het ging om de stoffen die nodig zijn om organen te bewaren tijdens transport

-Joske-
Master
 Bericht 
bert65 schreef:
Voor het vervoer van het onderstaande zullen ze geen toestemming krijgen om OGS te voeren.

Volgens mij hebben die wel blauwe zwaailichten. Ik denk dat ze daarmee bijv in de file over de vluchtstrook mee mogen rijden en dergelijke.

Walker
Master
 Bericht 
Deze auto vervoerde wel organen. Echter ik vraag me af of hier echt sprake was van gevaarlijke stoffen. Want het weefsel mag tenslotte niet beschadigd raken, dus zo gevaarlijk zal het allemaal niet zijn. Iig geen stikstof van -196 graden, want dan gaat alles stuk

En waarom geen OGS? Hoe sneller de organen weer geplaatst kunnen worden, des te groter de kans dat deze ook functioneren. Dus OGS lijkt mij dan wel gerechtvaardigd.

Vroeg op
Master
 Bericht 
Zal wel iets van sterk water zijn of zo.

zadkine
Master
 Bericht 
Lijkt me iets van koel vloeistoffen....als ik me goed herinner is het beter voor organen als ze op een exacte temperatuur gehouden moeten worden, dus sowieso een klimatisatie systeem aan boord.

bruintje beer
Master
 Bericht 
Dus je staat organen van je (eigenlijk nog levende want organen van een overledene zijn niet goed) familielid af zodat zo'n pipo ermee kan gaan lopen strooien? :[

Freddy
Master
 Bericht 
Ik stond erachter in de file ;(
En reed net achter de berger toen die wegreed met het wrak.
Het was geen auto van het transplantatieteam, die hebben OGS (en snellere auto's dan dit) of van het Medical Emergency Transport
Afbeelding

maar een andere dienst/organisatie (WCN), in ieder geval zonder OGS.

Walker schreef:
Je zou maar verder moeten leven met een shaken-liver-syndrome...

Het betrof overigens in dit geval ogen.

Aanhanger
Master
 Bericht 
Nou ja, gebeurt wel vaker natuurlijk.

Afbeelding

Signum
Master
 Bericht 
Aanhanger schreef:
Nou ja, gebeurt wel vaker natuurlijk.

Ik zal het filmpje van de motorrijder waarbij zijn hart een meter naast zijn lijf ligt te kloppen maar niet plaatsen hier :lol:

Aanhanger
Master
 Bericht 
Motorrijden is ook een vorm van orgaantransport ja.

KanarieVW
Master
 Bericht 
Waarschijnlijk te hart gereden

keokiracer
Master
 Bericht 
:schudnee:
Freddy schreef:
Het betrof overigens in dit geval ogen.

Niet goed gekeken waarschijnlijk.

Freddy
Master
 Bericht 
Walker schreef:
Deze auto vervoerde wel organen. Echter ik vraag me af of hier echt sprake was van gevaarlijke stoffen. Want het weefsel mag tenslotte niet beschadigd raken, dus zo gevaarlijk zal het allemaal niet zijn. Iig geen stikstof van -196 graden, want dan gaat alles stuk

NOS schreef:
WCN neemt weefsel uit voor transplantaties. Op de kisten waarin het weefsel wordt vervoerd, staan aanduidingen dat de inhoud een gevaar kan vormen. De opgeroepen hulpdiensten waren bang dat er gevaarlijke stoffen aan boord waren, daarom nam de politie het zekere voor het onzekere en zette enkele rijstroken af.

Pietert
Master
 Bericht 
BLikent schreef:
busje

Gewoon een personenauto zo te zien hoor.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Waarom heeft die Merc een taxi kenteken?

Pietert
Master
 Bericht 
Omdat het, volgens mij, technisch gezien een taxi is. Er is een vaste chauffeur die op pieper op komt draven en een transplantatieteam naar een locatie brengt. Misschien wordt het geheel door een taxibedrijf geëxploiteerd?

Pagina 1 van 1 [ 18 berichten ]