» Openbaar » Media » Verkeersongevallen   

Postingstijd interval gedetecteerd van 58.3 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 15 van 15  [ 743 berichten ]
bert65
Master
 Bericht 
Nee, een botsabsorber.

HypHyper
Master
 Bericht 
bert65 schreef:
Nee, een botsabsorber.

Er is een botsabsorber tegen een botsabsorber aangereden? :roflol:

Vroeg op
Master
 Bericht 
HypHyper schreef:
Weer een bestelbus zo te zien?

Nou en?

HypHyper
Master
 Bericht 
:x

Schoenzool
Master
 Bericht 
Vanmorgen ging het NET goed met een weginspecteur op de A73.
Hij was een pechgeval aan het beveiligen. Was de pionnen aan het uitzetten. Een klein wit kenteken vrachtwagentje stuurde net op tijd de rijbaan weer op. Reed half over de vluchtstrook. :o

Signum
Master
 Bericht 
Schoenzool schreef:
stuurde net op tijd de rijbaan weer op. Reed half over de vluchtstrook

Die snap ik even niet.. Ik dacht dat de vluchtstrook onderdeel was van de rijbaan?

JeffreyM
Master
 Bericht 
Raaf
Master
 Bericht 
Hoe de flying fuck krijg je het voor elkaar...

Black98
Master
 Bericht 
Was ten gevolge van dit ongeluk, waarbij helaas een dode is gevallen, maar wat ook niet zachies is gegaan.
http://www.mediatv.nl/nieuws/19438/Dode ... ideo-.html
De truck is compleet van zijn onderstel losgeschoten :o

basjuh1981
Master
 Bericht 
Raaf schreef:
Hoe de flying fuck krijg je het voor elkaar...

Door er tegen aan rijden :duh:

Duh! :lol:

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
RTV Rijnmond schreef:
Vrachtwagen botst op takelwagen op Van Brienenoordbrug

Verkeer dat vanuit Dordrecht richting Rotterdam rijdt moet rekening houden met lange files en veel vertraging, en wordt geadviseerd de snelweg A16 te mijden. Na een ongeluk is de hoofdrijbaan richting Rotterdam de nog de hele donderdagmiddag dicht, meldt Rijkswaterstaat.

Een vrachtauto botste op een sleepwagen van de ANWB. De ravage is groot omdat de vrachtwagen zich door de vangrail op de middenberm boorde. Verkeer kan omrijden via de Beneluxtunnel. Rijkswaterstaat verwacht dat de stremming zeker nog tot 18.00 uur duurt.

Autoverkeer dat vast kwam te staan achter het ongeval wordt weggeleid. Wegens een gebrek aan ruimte kunnen vrachtwagens nog niet weg.

Verkeer op de parallelbaan kan wel passeren, maar moet daarbij rekening houden met veel vertraging. Op de tegenovergestelde rijbaan is door één dichte rijstrook vertraging voor het verkeer richting het zuiden.

Afbeelding Afbeelding

Feitelijk
Master
 Bericht 
Ik zag het aan de lussen. Vreemd dat er niets op de drips stond.

Edit: oh ik zie het al. Die woren weer eens niet geupdate

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
De Telegraaf schreef:
Bus knalt op signaleringswagen; A58 dicht

De A58 tussen Vlissingen en Bergen op Zoom is ter hoogte van het knooppunt Markiezaat dicht. Een bus is op een mobiele signaleringswagen gereden. Het verkeer wordt via de afslag Rilland omgeleid.

Behalve de bestuurder had de bus verder geen passagiers aan boord. De chauffeur van de bus raakte gewond en is overgebracht naar een ziekenhuis, maar verkeert niet in levensgevaar, meldt de politie.

Door het ongeval is de weg beschadigd geraakt en wordt er ter plekke een noodreparatie uitgevoerd. De A58 is afgesloten in de richting Bergen op Zoom. In de richting Vlissingen is maar een rijstrook open.

Afbeelding

basjuh1981
Master
 Bericht 
Is dat Kwibus?

Kwibus
Master
 Bericht 
Wat is Kwibus?

Oh, de Kwibus.

basjuh1981
Master
 Bericht 
:thumb:

JeffreyM
Master
 Bericht 
Citaat:
En zo sta je op de A28 thv Assen waarbij een collega van @Rijkswaterstaat gelukkig niet gewond is geraakt ! #iemandzatnietopteletten #voa

Afbeelding
https://twitter.com/GeertWester/status/ ... 4599023616

TommyGun
Master
 Bericht 
Automobiliste botst tegen auto van Rijkswaterstaat op A2 bij Eindhoven
http://www.112brabant.nl/news/18054-aut ... eindhoven/

Scaniafan
Master
 Bericht 
Die laatste... Wat een schade heeft die Aygo vergeleken met die RWS Isuzu

TommyGun
Master
 Bericht 
C1 toch?

Scaniafan
Master
 Bericht 
Tomato, Tomato

TommyGun
Master
 Bericht 
Beide crap idd

basjuh1981
Master
 Bericht 
TommyGun schreef:
Beide crap idd

:nono: Krap.

limatrein
Respect
 Bericht 
JeffreyM
Master
 Bericht 
Die staat al in het rode kruizen topic (f)

GerbiE
Die hard
 Bericht 
Vallen mobile portalen ook deze categorie ?
Citaat:
Auto botst op portaal A1 DICHT
11 juli 2017, 16:18
Dinsdagmiddag botste op de A1 van Hengelo naar Apeldoorn een auto op een mobiel portaal. Uiteindelijk raakten twee voertuigen bij het ongeluk betrokken.

meer op vid.nl

Blaataap
Master
 Bericht 

A4
Master
 Bericht 
Echt, mensen die op een RWS wagen, portaal of whatever voor een stilstaand object klappen, mag je van mij a la minute het rijbewijs afpakken. Ga maar opnieuw halen als straf. Je bent gewoon niet geschikt dan. Hoe kun je het missen?

Kenji
Master
 Bericht 
Misschien dat hun geleidehond net even gaapte ofzo?

Tommie
Master
 Bericht 

Extra maatregelen moeten weginspecteur beschermen

Het is echt doodeng

UTRECHT - Rijkswaterstaat (RWS) gaat extra maatregelen treffen om de veiligheid van weginspecteurs op snelwegen te vergroten. Het eerste half jaar zijn acht voertuigen bij het afhandelen van incidenten aangereden en dat zijn er al evenveel als in heel 2016.

Het merendeel van de aanrijdingen ontstaat doordat weggebruikers de rode kruisen boven de weg negeren. Om het risico op meer incidenten te voorkomen, gaan zowel politie als weginspecteurs extra handhaven op snelwegen waar de meeste overtredingen plaatsvinden.

„Het is belangrijk dat onze mensen bij ongevallen en pechgevallen veilig hun werk kunnen doen”, zegt Gertske de Bruijn van RWS. „Wegstroken worden niet voor niets afgesloten. Het gebeurt om hulpverleners veilig en snel een incident te laten afhandelen, zodat het verkeer weer kan doorrijden.”

Rampjaar
Na het rampjaar 2014, waarin 21 voertuigen van weginspecteurs total loss werden gereden, leek het voorzichtig de goede kant op te gaan. Een jaar later waren er nog 10 incidenten en vorig jaar ’slechts’ acht. „Maar we hebben te vroeg gejuicht, want nu staat de teller al weer op acht en we zien dat automobilisten en vrachtwagenchauffeurs zich weer massaal laten afleiden door onder andere de smartphone, waardoor de rode kruisen gemist worden”, meent de woordvoerder.

Dat de weggebruiker steeds vaker de fout ingaat wordt bevestigd door de processen-verbaal die door RWS worden uitgeschreven. De Bruijn: „In Rotterdam hebben acht weginspecteurs de bevoegdheid van buitengewoon opsporingsambtenaar. Zij mogen bekeuringen uitschrijven voor het negeren van rode kruisen en onterecht parkeren op de vluchtstrook. In 2015 schreven zij 399 bonnen uit, het jaar er op 721 en nu zijn al 586 processen-verbaal uitgegeven.”

Zuigkracht voelen
„Het is echt doodeng”, zegt weginspecteur Colinda uit Utrecht. „Je moet voortdurend op je hoede zijn, want als ze door het rode kruis rijden, razen ze gewoon met een snelheid van 120-130 km/u langs je heen en voel je de zuigkracht van de wagens. Vandaar dat we gebruikmaken van zogenoemde botsabsorbers, voertuigen die rijstroken veilig afbakenen en die de eerste klap opvangen als het toch fout gaat.”

Werd het negeren van een rood kruis voorheen nog bestuursrechtelijk afgedaan met een boete van een paar honderd euro, tegenwoordig wordt het gezien als ’hufterfeit’ en bepaalt de officier van justitie de hoogte van de straf.

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/2871 ... ng___.html

Kami
Master
 Bericht 
Begrijpelijke reactie van de wegbeheerders.

Op te lossen door fatsoenlijk te handhaven, maar ook om die kruizen niet voor elk wissewasje aan te steken.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Begrijpelijk. Lijkt me ook gevaarlijk.
Die gsm in de auto richt heel wat aan

Signum
Master
 Bericht 
Kami schreef:
Op te lossen door fatsoenlijk te handhaven, maar ook om die kruizen niet voor elk wissewasje aan te steken.

Gaat alleen maar erger worden op deze manier. Als het zo doorgaat wordt de hele rijbaan afgesloten voor één voertuig met pech.

bert65
Master
 Bericht 
Dat denk ik ook. De afsluitingen zullen langer worden en, voor de veiligheid, zullen ook meer stroken worden afgesloten.

Afleiding door de smartphone zal best de grootste boosdoener zijn. Gisteren stond ik op mijn passagiers te wachten en hield het vreemde gedrag van het passerende verkeer eens in de gaten. Ik denk dat nog geen 25% van de passerende bestuurders niet mijn zijn smartphone bezig was.

Scaniafan
Master
 Bericht 
Het creëren van file is de enige manier om snelheid uit het verkeer te halen.

Ik ben wel van mening dat er te vaak rode kruisen worden geplaatst. A73 bij Beuningen als voorbeeld, geen enkele reden om daar 1 van de twee stroken af te kruisen, buiten dat er een hoop droeftoeters rond rijden die een invoegende taper niet kunnen begrijpen. Dat soort plekken hoort naar mijn mening geen kruis maar een controle op prutsers.

Dan hou je een kruis over voor gevaarlijke omstandigheden. En ja, dat is bij een pechgeval vanaf het moment dat de berger ter plaatse is de vluchtstrook + de meest rechter rijstrook. Omdat de berger nou eenmaal aan de rijstrookzijde van de vluchtstrook moet werken.

Kami
Master
 Bericht 
En pechgevallen NA de spits opruimen, schuif die rommel maar in de berm en los het later maar op.
Is dan extra pech voor degene die er staat, maar wel zo veilig voor de hulpdiensten en zo fijn voor degene die naar het werk willen.

keokiracer
Master
 Bericht 
In de tijd dat het kost om de zooi de berm in te duwen had ie ook al op een autoambulance kunnen staan...

Scaniafan
Master
 Bericht 
Meh, pechgevallen zorgen voor kijkers, kijkers zorgen voor extra file. Als jij van het begin van de spits een auto laat staan op de vluchtstrook (veel plekken zonder mogelijkheid om 'm de berm in te zetten) creëer je meer filetijd dan wanneer je in 15 minuten de auto weg hebt. IM berger heeft geloof ik 10 minuten aanrijtijd. Auto opladen, vast zetten en wegwezen.

Denk dat het probleem ook zit in de participatie van medeweggebruikers. Ik bel 99 van de 100 keer RWS als ik een auto stil zie staan op de vluchtstrook. Dan is het aan RWS om iets te ondernemen.

Maar zonder informatie dat er iemand stil staat kan RWS niets ondernemen.

Masterdam
Master
 Bericht 
Kami schreef:
Is dan extra pech voor degene die er staat, maar wel zo veilig voor de hulpdiensten en zo fijn voor degene die naar het werk willen.
Dan staat er urenlang een obstakel langs de weg. Is voor weggebruikers ook een potentieel gevaar.

Dus voor weginspecteurs is het een dubbele handeling, voor de persoon met het pechgeval is het vet balen en voor weggebruikers een potentieel gevaar. En dat terwijl een berger een auto (vanaf aankomst) binnen 3-5 minuten weg kan hebben. Nee, ik zie weinig winnaars.

Kenji
Master
 Bericht 
Gisteren op de A1.

Trucker is doorgereden. Een paar wegwerkers zijn er met hun busje achteraan gegaan en hebben hem van de weg weten te krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mdw
Master
 Bericht 
Witte plaat .... :duh: :fp:

Kenji
Master
 Bericht 
Jep. Wat ik begreep sprak hij uiteraard geen woord over de grens, en moest er een Poolse wegwerker bij komen voor de communicatie.

Ton.
Master
 Bericht 
En dan ook nog doorrijden....

Hoe haal je het in je korsakov-kop? :loco:

Pagina 15 van 15 [ 743 berichten ]