» Openbaar » Media » Verkeersongevallen   

Postingstijd interval gedetecteerd van 785.4 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 3 van 3  [ 108 berichten ]
Suggestief
Pro
 Bericht 

plop schreef:
zijn drie maanden geleden doodgereden boezemvriend en collega Louk van Oudheusden

Allebei zijn benen eraf en terplaatse doodgebloed... slik

Signum
Master
 Bericht 
Citaat:
Maximale werkstraf voor chauffeur die wegwerker doodreed

Een 36-jarige vrachtwagenchauffeur uit Lelystad die op de A12 bij Harmelen een wegwerker heeft doodgereden, is donderdag door de rechtbank in Utrecht veroordeeld tot een werkstraf van 240 uur. Ook mag de chauffeur een half jaar niet autorijden.

De man miste 2,5 jaar geleden over een afstand van 1200 meter allerlei signalen zoals een matrixbord. Hij knalde met zijn vrachtwagen op een zogenaamde botsabsorber en daardoor kwam een wegwerker om het leven. Een andere wegwerker raakte zwaargewond. De officier van justitie had geoordeeld dat de Lelystedeling zeer onvoorzichtig had gereden. De officier had ook een half jaar voorwaardelijke gevangenisstraf en een rijontzegging van twee jaar geëist.

Maar de rechtbank kwam tot een andere conclusie. Die oordeelde dat de chauffeur een lichtere schuld had aan het ongeluk.

http://www.omroepflevoland.nl/nieuws/11 ... ngeluk-a12

De uitspraak die je wist dat zou komen :fp:

EDIT: https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... :2017:1539

Schoenzool
Master
 Bericht 
Vreselijk voor louks omgeving

bert65
Master
 Bericht 
Signum schreef:
De uitspraak die je wist dat zou komen :fp:

Het is toch van de pot gerukt! Ruim een kilometer heb je nergens op gelet, je rijdt iemand dood en dan heb je een lichtere schuld aan het ongeluk :fp:
De rechters zijn een beetje wereldvreemd! :loco: :loco: Ik kan mij niet voorstellen dat zo'n uitspraak is genomen door iemand die bij zijn volle verstand is en die weet hoe de wereld in elkaar zit...

HypHyper
Master
 Bericht 
Mijn ervaring is dat de meeste vrachtwagenchauffeurs schijt hebben daan (snelheids)beperkingen. Als de matrixborden op de snelweg naar 50 gaan, gaan ze nog geen milimeter van het gas af totdat ze moeten. Ik kan me niet voorstellen dat dat bij wegwerkzaamheden anders is. Wellicht word je daardoor ook blind voor andere borden.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

HypHyper schreef:
Mijn ervaring is dat de meeste vrachtwagenchauffeurs schijt hebben daan (snelheids)beperkingen. Als de matrixborden op de snelweg naar 50 gaan, gaan ze nog geen milimeter van het gas af totdat ze moeten.

Gemiddelde doordeweekse bestuurder vertoont exact hetzelfde gedrag. Waar ze in het weekend meteen naar rechts vliegen en op de rem hangen, stampen ze doordeweeks gewoon door totdat ze moeten remmen. Hooguit iets gas los. Herken je ook de doordeweekse rijder in het weekend aan, die stampt ook door op links totdat het niet meer kan.

Signum
Master
 Bericht 
lacheisleuk schreef:
Gemiddelde doordeweekse bestuurder vertoont exact hetzelfde gedrag.

Onder het mom van "het is toch een adviessnelheid?"..

HypHyper
Master
 Bericht 
De linksrijders wel, ja. Mensen op de rechterbaan willen nog wel eens rustiger aan doen, als ze niet op de bumper worden gezeten door een vrachtwagen. Die overigens een beetje harder aankomt dan een personenwagen...

Pagina 3 van 3 [ 108 berichten ]