» Openbaar » Media » Verkeersongevallen   

Pagina 1 van 1  [ 37 berichten ]
Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Tag24.de schreef:
Bielefeld - Zu einem schweren Lastwagenunfall ist es am Dienstagmorgen auf der A33 zwischen dem Autobahnkreuz Bielefeld und Bielefeld-Senne gekommen. Die Autobahn musste daraufhin komplett gesperrt werden.

Laut Polizeiangaben war ein Schwertransporter, der mit einem circa 70 Meter langem Windradflügel beladen war, beim Abfahren der Autobahn ungünstig abgedreht, wodurch der Flügel in den Gegenverkehr ragte.

Ein Lkw war gerade aus Richtung Paderborn kommend unterwegs, als er in den Flügel des Windrades krachte.

Bei dem Unfall verletzten sich beide Fahrer. Wie schwer die Verletzungen sind, steht derzeit noch nicht fest.

Da der Flügel weiterhin in den Gegenverkehr ragt, musste die A33 komplett gesperrt werden. Die Rettungsmaßnahmen dauern an. TAG24 bleibt dran.

UPDATE, 9.46 Uhr: Nach neusten Angaben der Polizei ist ein Lkw in den abbiegenden Schwertransporter und ein Sicherungsfahrzeug geknallt.

Ein zweiter Lastwagen, der gerade von dem Ostwestfalendamm kam und auf der Gegenfahrbahn in Richtung Paderborn unterwegs war, wurde ebenfalls von dem riesigen Rotorblatt erwischt.

Bis 12 Uhr soll die Vollsperrung noch andauern.

UPDATE, 11.20 Uhr: Ein 61-jähriger Mann fuhr den Lkw, der in das Begleitfahrzeug des Schwertransporters krachte. Bei seinem anschließenden Ausweichmanöver fuhr er auf die Spitze des Windradflügels auf. Durch die Fahrdynamik wurde er von dem Schwerlasttransporter geschoben.

Ein auf der Gegenfahrbahn befindlicher 46-jähriger Lkw-Fahrer erfasste den Windradflügel. Bei dem Zusammenstoß wurde der Fahrer schwer verletzt.

Ein ihm nachfolgender 37-jähriger PKW Fahrer touchierte mit seinem Fahrzeugdach ebenfalls das Windrad.

Der 61-jährige Lkw-Fahrer aus Herzebrock-Clarholz und der 46-jährige Lkw-Fahrer aus Bielefeld wurden mit einem Rettungswagen in nahegelegene Krankenhäuser gebracht.

Bedingt durch die Fahrbahnsperrung entstanden Staus von bis zu 10 Kilometer Länge. Die Polizei veranlasste daraufhin eine Rückführung der im Stau stehenden Fahrzeuge. Sie dauerte etwa zwei Stunden.

Den entstandenen Sachschaden beziffert die Polizei auf circa 460.000 Euro.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

:nah:

Aanhanger
Master
 Bericht 
Heh? Doe nou eens een foto waarop we kunnen zien waar die wiek aan vastzit...

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Op een zwaartransporter. die nam een bocht waardoor de lading op de rijbaan terecht kwam door de meesturende assen en daar is de MAN op geknald.
Vraag ik me af, rijdt toch bescherming achter?

Scaniafan
Master
 Bericht 
Dan moet je nog aan je Duits werken...

Reed een beveiligingsauto achter. Vrachwagen is achterop beveiligingsauto gereden, bij zijn uitwijkmanoeuvre heeft ie de wiek geraakt en door de klap is de wiek van de oplegger af geschoten. Vervolgens is de wiek op de tegenoverliggende rijbaan terecht gekomen en daar zijn een vrachtauto en een auto tegenaan gereden

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Dan moet je nog aan je Duits werken.

Of alles lezen :oops:

Laut Polizeiangaben war ein Schwertransporter, der mit einem circa 70 Meter langem Windradflügel beladen war, beim Abfahren der Autobahn ungünstig abgedreht, wodurch der Flügel in den Gegenverkehr ragte.

Hieruit schreef ik dat :lol:

Aanhanger
Master
 Bericht 
Ach so, Stichwort: "Windradflügel"

Afbeelding

Blijkbaar erg moeilijk om er even een begrijpelijke foto bij te zetten.

Scaniafan
Master
 Bericht 
Waarschijnlijk vanaf de linkerstrook de uitvoeger op gestuurd met het speciaal transport en de blauwe MAN heeft dan in die manoeuvre en de begeleider en de last geramd...

Dan zou de groene Mercedes op de tegenoverliggende rijbaan staan.

Leuk klusje voor de bergers om op te ruimen 8)

Ducantoni
Master
 Bericht 
Vraag ik me af, rijdt toch bescherming achter?

:kniktja: Die was er blijkbaar wel, al is uit de tekst niet direct duidelijk waar deze zich op het moment van het ongeval bevond:
Begleitfahrzeug des Schwertransporters

Den entstandenen Sachschaden beziffert die Polizei auf circa 460.000 Euro.

Misschien zelfs meer? Twee vrachtwagens die je kunt afschrijven, een onbruikbare ventilator plus gevolgschade door niet/te laat afgeleverde of onbruikbare goederen.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Aanhanger schreef:
Blijkbaar erg moeilijk om er even een begrijpelijke foto bij te zetten.

Don't shoot the messenger

Scaniafan
Master
 Bericht 
Ducantoni schreef:
plus

Een kapotte auto, begeleidingsbus, dolly, ... , ...

Ach, gelukkig had GLS al een extra auto achter de MAN aangestuurd :lol:

bert65
Master
 Bericht 
Ducantoni schreef:
:kniktja: Die was er blijkbaar wel, al is uit de tekst niet direct duidelijk waar deze zich op het moment van het ongeval bevond:

Als ik de foto bekijk, lijkt het wel of de blauwe vrachtwagen schade linksvoor heeft. Als dat van de aanrijding met de begeleider is, lijkt het mij dat de lkw de begeleider rechts voorbij heeft willen rijden.

Scaniafan
Master
 Bericht 
Als het speciaal transport de afrit met een grote bocht, dus via de linker rijstroken, in heeft gestoken zal de begeleider op strook 2 gereden hebben. Vrachtwagen op strook 3, rechts er voorbij en een begeleider die dat wil blokken?

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Citaat:
Vrachwagen is achterop beveiligingsauto gereden,

weer een beroepstalentje :roll:

WimLex
Master
 Bericht 
DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Ducantoni schreef:
Misschien zelfs meer? Twee vrachtwagens die je kunt afschrijven, een onbruikbare ventilator plus gevolgschade door niet/te laat afgeleverde of onbruikbare goederen.
Precies, laat de politie hun werk nou maar doen en laten ze zich maar niet uitspreken over dingen waar ze geen verstand van hebben.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
WimLex schreef:

Als ik het filmpje zie, denk ik dat een paar mensen heel veel geluk gehad hebben.

Superkoe
Master
 Bericht 
bert65 schreef:
Als ik de foto bekijk, lijkt het wel of de blauwe vrachtwagen schade linksvoor heeft. Als dat van de aanrijding met de begeleider is, lijkt het mij dat de lkw de begeleider rechts voorbij heeft willen rijden.

Die vrachtwagen heeft de wiek dan ook niet bepaald op het puntje geraakt.

fb
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Als ik het filmpje zie, denk ik dat een paar mensen heel veel geluk gehad hebben.
Als ik het filmpje zie denk ik dat er weer een paar truckers hebben liggen snurken achter het stuur ...

Scaniafan
Master
 Bericht 
Waarom een paar? Die blauwe heeft de wiek geramd, dat is de enige... Of ben jij als je in de auto rijdt altijd voorbereid op een wiek die vanaf de andere kant van de weg plotseling op jouw dak wordt getorpedeerd?

fb
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Waarom een paar?
Omdat er meerder trucks bij betrokken waren. Geloof me: als ik zwaailichten van een transportbegeleiding zie met daarvoor zo'n gevaarte let ik echt wel extra op, zelfs (misschien juist wel) als ik op de tegengestelde baan rijd.
Het valt me op dat het woord "plotseling" voor veel truckers een stopwoord is. Gisteravond ook weer op de A1 bij Apeldoorn. Automobilisten remmen af voor een file bij wegwerkzaamheden, maar voor een groente-fruit trucker kwam die file toch weer heel erg plotseling ...

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
fb schreef:
Omdat er meerder trucks bij betrokken waren

Ja 1 aan de overkant. Als ik zwaailichten aan de andere kant zie ga ik ook niet remmen, of ben jij zo'n kijkersfile figuur?

fb
Master
 Bericht 
DD: opletten is het tegenovergestelde van ongelukje kijken ...

In het verkeer moet je altijd opletten. Zwaailichten, alarmlichten, metershoge pijlen op botsabsorbers (met andreasstrips) zijn er voor om van andere weggebruikers nog wat extra oplettendheid te vragen. Toch zie je keer op keer dat weggebruikers dit soort signalen volkomen missen. En steeds vaker bij truckers.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
fb schreef:
En steeds vaker bij truckers.

Tja, wanneer polska, Roemeen en Bulgaar hier al tachograaf frauderend over de wegen slingeren is de kans dat het fout gaat wat groter.

Yootzin
Master
 Bericht 
fb schreef:
DD: opletten is het tegenovergestelde van ongelukje kijken ...

In het verkeer moet je altijd opletten. Zwaailichten, alarmlichten, metershoge pijlen op botsabsorbers (met andreasstrips) zijn er voor om van andere weggebruikers nog wat extra oplettendheid te vragen. Toch zie je keer op keer dat weggebruikers dit soort signalen volkomen missen. En steeds vaker bij truckers.

Weet je hoevaak personenwagens al doorsnee dingen als remmen over het hoofd zien? Anders gebeurden er nooit zoveel kopstaart botsingen in de spitstijden.

Dus makkelijk om zo een groep over 1 kam te scheren ja. :thumb:

Ducantoni
Master
 Bericht 
fb schreef:
Geloof me: als ik zwaailichten van een transportbegeleiding zie met daarvoor zo'n gevaarte let ik echt wel extra op

Jij wel, deze bestuurder (ster?) duidelijk niet.
Link

Yootzin
Master
 Bericht 
Je moet mensen soms zien invoegen als er een lengte transport van bijvoorbeeld lange heipalen rijd. Sommige lijken echt bijna onder de heipalen te willen gaan rijden :loco:

Ducantoni
Master
 Bericht 
Yootzin schreef:
Sommige lijken echt bijna onder de heipalen te willen gaan rijden

Dat filmpje zocht ik, weet niet zeker of dat hier op FS al eens geplaatst is, van twee wagens met lengtevracht achter elkaar, waarbij vanuit de achterste wagen opnames gemaakt zijn van een bestuurder die tussen die twee in laveert zonder enig besef van gevaar.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Ik probeer al niet tussen 2 normale vrachtwagens in te gaan rijden. Vandaag wat afgeremd, bijtrappen om naar links te gaan had ik niet gered, voor mij een inhalende vrachtwagen, naast mij een vrachtwagen die ook ging inhalen en schuin voor mij een mini vrachtwagentje dat iets van 75 reed. Dan laat ik hem liever afzakken en die ervoor dan dat ik zo nodig tussen die 2 in moet zitten.

Scaniafan
Master
 Bericht 
fb schreef:
. Geloof me: als ik zwaailichten van een transportbegeleiding zie met daarvoor zo'n gevaarte let ik echt wel extra op, zelfs (misschien juist wel) als ik op de tegengestelde baan rijd.

Extra opletten op een windmolenwiek die 6 rijstroken verder de afrit neemt en je voet al klaar bij de rem voor het geval die wiek over jouw rijstrook getorpedeerd wordt :nothanks: :loco: :x

fb
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
:nothanks: :loco: :x
De FS-truckers voelen zich weer aangesproken .... Afbeelding

Wat DD al zegt: met het toenemende aantal oost-europeaanse "koffie"zetters zie je steeds vaker volkomen onnodige ongevallen (op file inrijden enzo) met truckers. Ik scheer echt niet alle truckers over 1 kam, dus meteen in de verdediging schieten en alle PKW rijders over 1 kam scheren is volkomen onnodig, want ik weet echt wel dat daar ook horken tussen zitten.

Scaniafan
Master
 Bericht 
Ik voel me helemaal niet aangesproken, ik verbaas me alleen over het feit dat jij als je oranje zwaailampen ziet er direct rekening mee houdt dat er een windmolenwiek over 6 rijstroken heen jouw kant op getorpedeerd kan gaan worden.

Ik heb allang in andere discussies aangegeven dat ik ook veel lompe acties / ongelukken zie door gedrag van vrachtwagenchauffeurs. Hell, ik zit hier op een compleet terrein uit te kijken waar om de haverklap een hek ondersteboven gereden wordt door een prutser van een chauffeur.

Maar om nou te zeggen dat de chauffeur van de tweede vrachtwagen dit had kunnen voorkomen als ie maar had opgelet :| :x

fb
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
oranje zwaailampen

Afschaffen maar dan? Hebben toch geen zin ...
Maar dan ook niet meer zeuren dat er horken zijn zoals in dat filmpje.

Nuanceren is ook een vak ...

zadkine
Master
 Bericht 
Net als Scania let ik er normaal niet op wat er op de tegemoetkomende weghelft van een autosnelweg (met gescheiden rijstroken door een normale barriere) gebeurd.
Ook al ben ik wel eens een vrachtwagen tegen gekomen die door de vangrail heen geschoten was.....en dat zonder zwaailichten trouwens.

En ja, dat heeft iemand het leven gekost aan onze zijde van de snelweg, maar als ik op moet letten op elke vrachtwagen of die soms ineens mijn weghelft opkomt, bv agv klapband? Nee dank je. Dan zie ik niets meer wat op eigen weghelft gebeurd vanwege het grote aantal tegemoetkomende vrachtwagens :[

Scaniafan
Master
 Bericht 
fb schreef:
Afschaffen maar dan? Hebben toch geen zin ...

Voor veel zaken wel ja. Dan zouden ze hun attentiewaarde behouden op het moment dat het nodig is. Zelfde als een rood kruis en the boy who cried wolf.

Meer energie steken in een fatsoenlijke rijopleiding en een geregelde test om iemands rijvaardigheid te controleren zou meer opleveren.

En een basiscursus "ik leef in een samenleving"

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
. Dan zouden ze hun attentiewaarde behouden op het moment dat het nodig is

Och ja, hoe vaak ik zwaailampen zie omdat er met een lege dieplader gereden wordt...

TommyGun
Master
 Bericht 
Och ja, hoe vaak ik zwaailampen zie omdat er met een lege dieplader gereden wordt...

Of op andere doodgewone wagens op de autosnelweg.

Pietert
Master
 Bericht 
Net als extra hoge richtingaanwijzers (ANWB, etc)

Pagina 1 van 1 [ 37 berichten ]