» Openbaar » Media » Verkeersongevallen   

Pagina 1 van 1  [ 21 berichten ]
Dave
FS Webmaster
 Bericht 
HVZeeland schreef:
Zwaargewonde bij ongeluk Hulst
Toegevoegd: 01-05-2013, 23.36 uur

Bij een ongeluk in Hulst is woensdagavond een persoon zwaargewond geraakt.

Rond 18.40 uur kwamen twee voertuigen met elkaar in botsing op de Hontenissestraat. Door de klap kwam één van de auto's op zijn zijkant terecht. Omdat het slachtoffer niet zelfstandig uit de auto kon komen is de brandweer ingezet. Ook zijn er twee ambulances en een traumahelikopter ter plaatse geweest op hulp te verlenen.

Na ruim een uur kon het slachtoffer uit de auto worden bevrijd. De brandweer heeft hiervoor de auto eerste recht moeten zetten. De gewonde is met spoed naar een ziekenhuis gebracht. Over zijn letsel is nog geen duidelijkheid.

Na het ongeval is de politie gestart met een sporenonderzoek. De resultaten hiervan zijn nog niet bekend. Beide voertuigen zijn weggesleept.

Waarom kom ik hier nu drie jaar later mee? Nou;

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
PZC schreef:
Bermmonument van Bjorn gestolen

HULST - De ouders en vrienden van de in 2013 op 21-jarige leeftijd overleden Bjorn van Loon zijn er kapot van; dieven hebben het bermmonumentje, wat is opgericht aan de Hontenissestraat op de plaats waar Bjorn door een auto-ongeval om het leven kwam, gestolen.

Bjorns maat Michiel maakte het bermmonument van de dubbele uitlaat van Bjorns auto (hij was een auto-fanaat). Vader Mark van Loon goot de sokkel van het monument in beton. De sokkel is er nog, maar de uitlaatdempers zijn verdwenen; afgeslepen met een slijptol. ,,Dit is geen vandalisme", zegt Bjorns moeder Marijke. ,,Dit is diefstal. Iemand had waarschijnlijk geen zin te betalen voor een uitlaat."

Het bermmonument, gedoogd door de gemeente, wordt onderhouden door Mark. Er worden nog vaak bloemen gelegd en op de verjaardag van Bjorn worden er ballonnen opgelaten. Via social media deden Marijke en vrienden van Bjorn een oproep voor tips. Marijke: ,,Vrienden zijn zelfs bij garages en sloperijen gaan vragen of iemand met de uitlaat was langs geweest. Maar helaas."

De oproep op Facebook is enorm veel gedeeld. Marijke: ,,Dat is hartverwarmend. Iemand uit Groningen bood aan dat we zijn zelfde uitlaat mochten hebben. Dat is zó lief, maar de originele uitlaat had emotionele waarde." De familie Van Loon gaat aangifte doen van vernieling. Bovenal hoopt Marijke dat de dader spijt krijgt en de uitlaat weer terugbrengt naar de gedenkplaats.

Komt niet voor in de berichtgeving van dodelijke ongevallen. Dit zijn dus van die gevallen waarbij in eerste instantie iemand zwaargewond is en later zonder bericht de persoon helaas toch overleden is.

---
De video kijkende en de sporen volgend, is ie aan de totaal verkeerde kant van de weg geraakt om de een of andere reden.

maarten28
Die hard
 Bericht 

Het zijn typisch twee auto's die een race met elkaar zouden kunnen doen. Gepimpt 106'je denkt het van een Z4 te kunnen winnen.

ericj
Die hard
 Bericht 
Afbeelding

Zo'n uitlaat is ook moeilijk te weerstaan natuurlijk. Snap ik wel.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
maarten28 schreef:
Gepimpt 106'je denkt het van een Z4 te kunnen winnen.

Oh zo had ik het nog niet gezien, dacht dat ze elkaar tegemoet waren gekomen maar een streetrace kan natuurlijk ook. Of eigenlijk niet, hoe kom je op het idee :-?

Vlak voor een fietsoversteek ook, gaatje in je hoofd heb je dan.

wernert
Pro
 Bericht 

ericj schreef:
Zo'n uitlaat is ook moeilijk te weerstaan natuurlijk. Snap ik wel.

Ironie, je doet het goed. 8)

zandbak
Master
 Bericht 
Nog even en half Nederland staat vol met bermmonumenten.

Hier nog zo'n racefanaat:
https://www.google.nl/maps/place/Zuider ... d4.9634307

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Amsterdam is niet half Nederland maar je kan er wel een website mee behangen ja; http://www.studiokoning.nl/Foto_Amsterd ... ument.html

Is handel.. ( For info or order in 300 dpi )

zandbak
Master
 Bericht 
Het gaat ook niet om Amsterdam. Ik kwam er vorige week toevallig langs. Alleen als voorbeeld.
Maar je ziet langs bepaalde wegen om de haverklap van die monumenten.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Vind het anders beter dan graffiti, daar wel eens op gelet? :nothanks:

zandbak
Master
 Bericht 
Dat leidt minder af dan allerhande monumenten in de berm, inclusief kaarsen en foto's en allerhande uitgestalde dingen.

bruintje beer
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Nog even en half Nederland staat vol met bermmonumenten.
Nou he; troep moet toch (iig na verloop van tijd) worden opgeruimd. En ik mag aannemen dat er op de begraafplaats nog een vergelijkbaar monumentje voor de betrokkene staat...

zandbak
Master
 Bericht 
Wat is na verloop van tijd? Die in Amsterdam staat er al 3 jaar, en niet zo'n kleintje ook.

HypHyper
Master
 Bericht 
maarten28 schreef:
Het zijn typisch twee auto's die een race met elkaar zouden kunnen doen. Gepimpt 106'je denkt het van een Z4 te kunnen winnen.

Dan klap je niet zo hard op elkaar, denk ik. Eerder allebei een paar keer over de kop of zo.

Wat betreft dit topic: dit compenseert misschien weer een beetje de zelfmoordenaars die wel in het overzicht komen. (de auto's die met één inzittende recht tegen een boom aan peren, vind ik vaak verdacht) Die filter je er ook niet meteen uit, want dat komt pas later naar boven in het onderzoek. Als het al naar boven komt.

zandbak
Master
 Bericht 
HypHyper schreef:
dit compenseert misschien weer een beetje de zelfmoordenaars die wel in het overzicht komen.

Uiteindelijk zijn de bomen de massamoordenaars in veel gevallen :x :x

HypHyper
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Uiteindelijk zijn de bomen de massamoordenaars in veel gevallen :x :x

Ja, die rotdingen steken over zonder uit te kijken!

Vroeg op
Master
 Bericht 
Bij Dronten (dacht ik) staat of stond een velg op een stokje als monument langs de weg.
dat je een monumentje plaatst op het plaats waar een dierbare het leven heeft gelaten begrijp ik wel. Maar een autoonderdeel? Dat niet.

HypHyper
Master
 Bericht 
Het symboliseert wel tegelijkertijd de grootste hobby en de doodsoorzaak van de overledene. (in dit geval althans)

Daar kun je ook weer van denken wat je wil, maar zolang het niet smakeloos is, (waar ik níet lelijk mee bedoel) vind ik het niet meteen een probleem. Ieder zijn ding en wellicht helpt dit de nabestaanden met de verwerking. Het is niet dat zo'n ding in de weg staat op een doorgaande weg in de berm.

zadkine
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Maar je ziet langs bepaalde wegen om de haverklap van die monumenten.

Ik weet er hier ook wel een paar te vinden.
Zoals onder de A35 nog steeds vaak bloemen liggen....(waar de weg Borne Bornerbroek onder de A35 doorgaat.
Dat ongeval stond hier wel op de site trouwens.

A4
Master
 Bericht 
zandbak
Master
 Bericht 
 Pagina 1 van 1 [ 21 berichten ]