» Juridisch » Wet Mulder (M) boetes   

Pagina 1 van 1  [ 28 berichten ]
Fiat
Nieuwkomer
 Bericht 

Hoi,
Onlangs kreeg mijn moeder een boete, omdat ze 59 km had gereden waar je 50 mocht. Zij meent echter niet te hard gereden te hebben. Mij leek het ook vreemd, aangezien zij eerder te zacht dan te hard rijdt.

Ik heb de foto's bekeken en ik denk dat zij toch te hard gereden heeft. Of is zij geflitst door de auto die links van haar te hard rijdt?
Hoe zit het bij twee auto's op 1 foto? Of is dat hier niet van toepassing?
Betekent de 2 RD dat de snelheidscontrole op haar rijstrook heeft plaatsgevonden?

Mvg.

Bijlagen:
IMG_0662.JPG
IMG_0662.JPG [ 356.24 KiB | 487 keer bekeken ]
Spook
Master
 Bericht 
Rijstrook 2RD staat er.

Je hebt het Enexis-busje in de 2e foto niet afgeplakt :D

Fiat
Nieuwkomer
 Bericht 

:lol: vergeten!

Rijstrook 2rd betekent dat zij wel te hard reed, dat is mijn moeders rijstrook?

TheTTDriver
Weet de weg
 Bericht 
2rd is de rijstrook waarop de snelheidsovertreding is begaan, als jouw moeder op die rijstrook reedt, dan reedt jouw moeder inderdaad te hard. maar dan reed de auto op rijstrook 3 ook te hard, die reed namelijk harder.

Fiat
Nieuwkomer
 Bericht 

Duidelijk! Dan reed ze inderdaad te hard. En inderdaad de auto naast haar ook.
Bij deze meting kan dus niet de verkeerde auto beboet worden, dat hoorde je eerder wel eens?

Spook
Master
 Bericht 
Je moet weten welke rijstrook 2 RD is. Ik kan dat nooit onthouden maar daar zit een systeem achter en dat kan iemand je hier vast wel vertellen. Dan weet je pas of dat je moeder is geflitst of dat de bon naar de auto links van haar hoort te gaan.

graspol
Master
 Bericht 
Fiat schreef:
dat hoorde je eerder wel eens?

Bij een lussencamera, waarbij de meting dus niet met radar maar met de tijd/afstand tussen de lussen gemeten wordt, hoor je dat in beginsel nooit, als de apparatuur goed is opgesteld

bert65
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Je moet weten welke rijstrook 2 RD is. Ik kan dat nooit onthouden maar daar zit een systeem achter en dat kan iemand je hier vast wel vertellen. Dan weet je pas of dat je moeder is geflitst of dat de bon naar de auto links van haar hoort te gaan.

De linker strook is over het algemeen strook 1, de strook rechts naast strook 1 is strook 2. RD is rechtdoor.

dikkydik
Master
 Bericht 
graspol schreef:
Bij een lussencamera, waarbij de meting dus niet met radar maar met de tijd/afstand tussen de lussen gemeten wordt, hoor je dat in beginsel nooit, als de apparatuur goed is opgesteld

Maar het betreft een Gatso T-serie en die werkt op radar.
Ijkapport kun je hier vinden (HHM nummer 3130):
https://www.cjib.nl/verklaringen-nederl ... tinstituut

Fiat
Nieuwkomer
 Bericht 

Het rapport wat bij het digitaal Loket staat, waar ook de foto's staan, is van 3 mei 2017. Dus hij is pas geijkt denk ik. En het betreft inderdaad een gatso t.

Welke informatie kan er nog meer uit zo'n rapport gehaald worden?

Kan met een Gatso T/ radarcontrole wel de verkeerde beboet worden als er twee auto's op de foto staan?

Pietert
Master
 Bericht 
Dat moet je even aan Frits vragen hier :)

Pomeon
Nieuwkomer
 Bericht 

Is het niet mogelijk dat het verkeerde kenteken bij de overtreding is geregistreerd, omdat het systeem het buitenlandse kenteken niet kan lezen?
Dat is eerder in een topic wel eens gesuggereerd.

Deze volgens mij:
wet-mulder-m/informatie-onder-de-flitsfoto-t92991.html

Al zou in de geval misschien de code voor de rijstrook niet kloppen met de rijstrook waar de auto op rijdt. In dit geval komen die wel overeen.

dikkydik
Master
 Bericht 
Pomeon schreef:
Dat is eerder in een topic wel eens gesuggereerd.

Top, moest ook direct aan die zaak denken, maar kon hem maar niet terugvinden. :thumb:

bert65 schreef:
De linker strook is over het algemeen strook 1, de strook rechts naast strook 1 is strook 2. RD is rechtdoor.

Ok, dus moeders rijdt op rijstrook 3?

Moet je hier maar eens naar kijken (zelfde type flitspaal TP8290 Gatso T-serie), die witte peus rijdt nl. op rijstrook 2 :o :
wet-mulder-m/rood-licht-r602-t88142.html#p3880190
Afbeelding
oh en nog eentje die op rijstrook 2RD rijdt (TP8290 Gatso T-serie):
Afbeelding

keokiracer
Master
 Bericht 
^ Bij die bovenste staat geen RD erbij, bij die onderste wel maar daar is maar 1 rijstrook rechtdoorgaand.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Dan is 2RD de "buitenlander" ......

Fiat
Nieuwkomer
 Bericht 

Wellicht is het verstandig om bezwaar te maken zo te lezen.

Hebben jullie tips hier voor? Ik heb dit nog nooit aan de hand gehad..

Pietert
Master
 Bericht 
Staat op de achterkant van de beschikking.

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Dat het op de foto wel duidelijk is dat de auto naast haar sneller gaat, dat zij daar elke dag rijdt en dus de "flitspaal" kent.

Dat bezwaar wordt standaard afgewezen en dan dus naar de rechter. Niet vergeten om onkostenvergoeding te vragen

TMFKAV
Master
 Bericht 
Martijn schreef:
Dat bezwaar wordt standaard afgewezen en dan dus naar de rechter.

Mijn ervaring (100+ zaken per jaar) is anders, als je met een goed verhaal komt en verzoekt om gehoord te worden, om het nader toe te lichten, wordt er serieus naar gekeken. Mee zou kunnen spelen dat in mijn geval - beroepsmatige rechtsbijstand - het bij de kantonrechter anders alleen maar duurder voor ze wordt O:)

Fiat
Nieuwkomer
 Bericht 

Mijn moeder rijdt op een andere rijbaan dan rijbaan 2, namelijk rijbaan 3. Dus de verkeerde is beboet. Dat komt, naast het feit dat degene naast haar zichtbaar harder reed, in het bezwaarschrift.

Waar kan ik erachter komen welke nummering ze aanhouden bij deze flitspaal? Zodat we kunnen bewijzen dat zij niet op rijbaan 2 reed maar de andere auto?

Pietert
Master
 Bericht 
Ik zou de andere foto's uit dit topic toevoegen als aanwijzing dat er eigenlijk altijd vanaf links wordt geteld. Lijkt me een prima indicatie? Wel alles blurren behalve de strook.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Citaat:
Voor verkeershufters is het de flitskast from hell, maar als je het veiligheidstechnisch bekijkt is het nieuwe T-series platform van Gatso het neusje van de zalm.

De in Haarlem ontwikkelde apparatuur is in de VS al in gebruik. Tientallen andere landen zullen volgen. Het T-series platform beleefde een wereldprimeur tijdens de recent gehouden beurs Intertraffic.

Directeur Timo Gatsonides van Gatso: ‘Vanzelfsprekend zijn radar en camera sterk verbeterd, maar de grootste stap vooruit is de veelzijdigheid en snelheid van het platform. Modulair opgebouwd met CAN-bus en met de rekenkracht van viér Intel Atom processoren. De toepassingsmogelijkheden zijn enorm en de eisen aan de infrastructuur gering. Feitelijk is een 220 V-kabel voldoende, zoals elke lantarenpaal die heeft.’

Twee RT3 radarsystemen bestrijken vier of meer rijstroken en kunnen samen twaalf voertuigen tegelijk volgen. Zelfde de drukste kruising is dus onder controle. ‘Als er vier jongelui naast elkaar racen, is de techniek snel genoeg om ze allemaal tegelijk te kunnen bekeuren. Als bewijs wordt desgewenst dertig frames per seconde video én een foto van twintig megapixel opgeslagen.’

De techniek werkt ook zonder lussen in het wegdek, omdat het systeem zelfstandig via de camera de ‘rood lichtsituatie’ herkent. De nieuwe flitskast is ook te gebruiken voor auto- en kentekenherkenning voor toepassingen als amber-alert, zoeken naar voertuigen van voortvluchtigen, maar ook controle op milieuzones, -busbaan en -sluipverkeer.

‘Communicatie via Wifi, LAN, 3G of lokale opslag op een harddisk of usb stick? Het kan allemaal. Ook trajectmeting met twee of meer nieuwe Gatso kasten is dus een optie.’

:(

racefiets
Die hard
 Bericht 
TMFKAV schreef:
De techniek werkt ook zonder lussen in het wegdek, omdat het systeem zelfstandig via de camera de ‘rood lichtsituatie’ herkent.

Dan ben ik benieuwd hoe ze het aan willen tonen als de rode lampen niet eens op de foto staan zoals bij de eerste foto's

Ogre
Master
 Bericht 
bert65 schreef:

Werd er bij flitskasten niet geteld vanaf de flitser ?

TMFKAV
Master
 Bericht 
Ogre schreef:
Werd er bij flitskasten niet geteld vanaf de flitser ?

Mobiele installaties :kniktja:

TommyGun
Master
 Bericht 
Fiat schreef:
Mijn moeder rijdt op een andere rijbaan dan rijbaan 2, namelijk rijbaan 3. Dus de verkeerde is beboet. Dat komt, naast het feit dat degene naast haar zichtbaar harder reed, in het bezwaarschrift.

Voor je bezwaarschrift wel even de juiste terminologie gebruiken (rijstrook/rijbaan) ;)

Fiat
Nieuwkomer
 Bericht 

racefiets schreef:
Dan

Die staan er op de originele foto wel op, ik heb de twee foto's samengevoegd om ze hier te plaatsen, dus hier op het forum zijn ze niet meer zichtbaar :wink:

Pomeon
Nieuwkomer
 Bericht 

Fiat schreef:
Dat komt, naast het feit dat degene naast haar zichtbaar harder reed, in het bezwaarschrift.

Dat lijkt me geen argument. De flitspaal kan namelijk meerdere auto's tegelijk meten.

Pagina 1 van 1 [ 28 berichten ]