» Juridisch » Wet Mulder (M) boetes   

Pagina 1 van 1  [ 21 berichten ]
rene1976
Eendagsvlieg
 Bericht 

Goedemiddag,

Mijn vrouw heeft op 1 dag 3 bekeuringen gekregen (M)op 1 en dezelfde locatie in een tijdsbestek van 2 1/2 uur.

Bekeuringen zijn binnen de bebouwde kom waar je 50km/u mag rijden en zij heeft dit overschreden met 12, 15 en 18 km per uur, dus de boetes zijn redelijk hoog bij elkaar 419 euro leuke thuiskomst na een vakantie.

Is niet wat mee te doen als in bezwaar gaan en voor te stellen de hoogste te betalen of ben ik gewoon de sjaak en heeft bezwaar geen zin, als het wil zin heeft hoe moet ik de brief opstellen?

Wat dat betreft ben ik wel realistisch wie te hard rijdt moet betalen, maar sta zeker open voor suggesties.

Hoor graag of iemand mij kan helpen of advies heeft?

Gr. René

Bounty
Master
 Bericht 

Ik zou een bureau inschakelen (no cure no pay) om dit te doen. Zie mijn profiel dan kan ik je er een aantal doorgeven.

Spook
Master
 Bericht 
2 topics binnen 2 minuten zelfde locatie.

HypHyper
Master
 Bericht 
We missen nog één topic.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Bounty schreef:
Ik zou een bureau inschakelen (no cure no pay) om dit te doen. Zie mijn profiel dan kan ik je er een aantal doorgeven.

Altijd goed om te weten dat we jou kunnen inschakelen.
Ben je advocaat?

Bounty
Master
 Bericht 

Neehoor ik verwijs je alleen naar een jurist. (f)

TMFKAV
Master
 Bericht 
rene1976 schreef:
of ben ik gewoon de sjaak

:kniktja:

zandbak
Master
 Bericht 
En wat zit er voor jou in/aan?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Bij drie boetes is het makkelijk verwarring te stichten. En dan de pkv opstrijken?

Bounty
Master
 Bericht 

Iedereen moet vind ik in verzet komen tegen onzinnig geflits, en ja een jurist krijgt pkv bij winst.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Wat voor verrichting gaat dat dan worden? https://www.rkz.nl/index.php?p=139&item_id=619

gurb
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Wat voor verrichting gaat dat dan worden?

Ik denk dat de rechter voet wat lichter wordt gemaakt.

TommyGun
Master
 Bericht 
rene1976 schreef:
Hoor graag of iemand mij kan helpen of advies heeft?

De ketting inkorten.

Peter1
Nieuwkomer
 Bericht 
Drie verschillende overtredingen begaan op andere tijdstippen. Je kunt er niets tegen beginnen ; immers als jij langs een vaste kast rijdt te hard, dan flitst die. Rijd je daarna weer langs diezelfde kast flitst hij ook! Dan heb je twee boetes voor twee vergrijpen. Juridisch moet je gewoon betalen. Je kan er enkel onderuit komen door een foutieve meting; ijkrapporten die niet op orde zijn etc. Maar die kans is klein tegenwoordig.

Mvg,

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Je kan natuurlijk ook betogen dat je niet de kans hebt gekregen je gedrag aan te passen.

TMFKAV
Master
 Bericht 
lacheisleuk schreef:
Je kan natuurlijk ook betogen dat je niet de kans hebt gekregen je gedrag aan te passen.

3 boetes in anderhalf uur, niet anderhalve seconde ......

Scaniafan
Master
 Bericht 
lacheisleuk schreef:

Dat zou alleen zijn als je tussen de drie boetes geen enkel beslismoment hebt gehad :roll: 2,5 uur dan ben je waarschijnlijk al een paar keer een moment tegengekomen waarop je had kunnen denken "hm, volgens mij rij harder dan toegestaan"

shootme
Master
 Bericht 
Boetes zijn er toch om van te leren? dan is 1 boete wel voldoende... Dat zou mijn betoging zijn en ik denk dat dat is wat lacheisleuk bedoelde.

Bounty
Master
 Bericht 

Ik ken iemand die had 8 boetes op een trajectcontrole, verschillende dagen. Die heeft heeft meen ik 3,4 boetes niet hoeven te betalen.

zadkine
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Dat zou alleen zijn als je tussen de drie boetes geen enkel beslismoment hebt gehad :roll: 2,5 uur dan ben je waarschijnlijk al een paar keer een moment tegengekomen waarop je had kunnen denken "hm, volgens mij rij harder dan toegestaan"

Is hier een andere discussie....je hebt 3 keer dezelfde beslismomenten gehad. Want dezelfde plek.
Is logisch dat je , totdat je gewezen bent op je fout, telkens ongeveer dezelfde beslissing zal nemen. Want je rijdt bekende routes veelal op "automatische piloot" zodat het verdedigbaar is dat je elke keer weer die beperking gemist hebt.
(Wat natuurlijk wel vereist dat de weginrichting een andere,hogere vmax suggereert dan de bebording)

TMFKAV
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
Want je rijdt bekende routes veelal op "automatische piloot" zodat het verdedigbaar is

Vertel dat nooit bij het CBR, want dan mag je heel lang gaan fietsen (OV) :kniktja:

Pagina 1 van 1 [ 21 berichten ]