» Juridisch » Wet Mulder (M) boetes   

Postingstijd interval gedetecteerd van 192 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 2 van 3  [ 110 berichten ]
Observer
Pro
 Bericht 
PeterClaassen schreef:
Foto

Duidelijk, thanks :thumb:. Reed laatst trouwens zelf met 80 dat kruispunt bij de AH XL over (oeps) aan de zijde van de XL. Gelukkig precies het vergevingsgezinde kruispunt om dat te doen O:).

Feitelijk
Master
 Bericht 
PeterClaassen schreef:
Afbeelding

Cool, en nu wil jij natuurlijk weten waarom er geen verkeersbesluit https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... r=1&rpp=10 genomen voor die borden 70. Want daarin zou je precies kunnen zien waar het nou 70 was en waar niet. O:)

(PS: ik zie dat ze al voorbereid zijn op de steeds weer uitgestelde milieuzone wijziging in het RVV, zou het weren van oude trucks op dat parallelweggetje echt zoveel uitmaken voor de luchtkwaliteit, die rijden dan toch gewoon op de hoofdrijbaan? )

Faaz0
Eendagsvlieg
 Bericht 

Ik heb hier helaas ook al vier boetes ontvangen de laatste twee weken.
Ik was inderdaad ook in de veronderstelling dat ik al 70 mocht gaan rijden voor de kruising wanneer het bord 70 in zicht was, maar dat blijkt dus niet het geval.

Zijn er mensen die in beroep zijn gegaan tegen de boete(s)?
Hebben jullie al enige reactie hierop, en zo ja, op wat voor gronden hebben jullie bezwaar aangetekend?

Bounty
Master
 Bericht 

Je kan het ook uitbesteden aan een rechtsbijstandverlener:

In willekeurige volgorde:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Dat is nu de tweede en laatste keer dat je dit doet, we zijn geen startpagina.

Bounty
Master
 Bericht 

Ach ja verjaag eerst alle juristen en dan mag ik ook niet meer naar ze verwijzen. Is toch zelf aan iemand om hulp te vragen ofniet?

"Flitsservice.nl Uw gids tegen zinloos geflits" :fp:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
https://forum.flitsservice.nl/ucp.php?mode=register schreef:
Registratie met als doel reclame of promotie van producten en/of diensten zijn helemaal ongewenst en leiden direct tot uitsluiting en verwijdering!

Einde discussie.

Bounty
Master
 Bericht 

Mijn doel is nieuwkomers helpen en verzet bieden tegen zinloos geflits (f)

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
En mijn doel is een forum correct onderhouden, moet je je voorstellen wat er gebeurt als in ieder onderwerp een bericht zoals die van jou wordt neergeplempt. Heb het uitbesteed, oke doei o/ .. Daarnaast bevalt me de gratis SEO sowieso niet. Verder; verzet tegen boetes is wat anders dan zinloos geflits, we kunnen er nog wel een uurtje over bakkeleien maar dan moet ik dit onderwerp toch echt opdelen.

Wat betreft dit onderwerp, verzet heb je pas echt als je hier de lokale media op attendeert. CVOM gaat echt niet wakker liggen van die paar briefjes (die ze niet eens lezen). Er zijn al wat goede argumenten aangedragen dankzij dit onderwerp (waardoor een "jurist" kans ziet een slaatje te slaan?).

Bounty
Master
 Bericht 

Mijn laatste reactie hierop - we verschillen toch van mening -. In veel topics kan ik wel advies gaan geven, maar mijn ervaring is dat mensen het toch niet juist opvolgen. Bovendien gemak dient de mens. Dit is naar mijn mening moeilijke materie dat je er beter als nieuwkomer niet zelf aan kan beginnen. SEO???? Verzet tegen boetes is een reactie op zinloos geflits. In een ander topic werd mij door de TS meermale verzocht om een paar bureaus te noemen.

On topic, een familielid kreeg vorig jaar 2 boetes op de Marconilaan. Deze zijn door het OM/politie uit zichzelf ingetrokken. Natuurlijk wel gewoon bezwaar tegen gemaakt. Dit topic is een mooi voorbeeld tegen zinloos geflits en daarom raad ik iedereen aan met de best mogelijke middelen - professionele hulp - zich hiertegen te verzetten.

birima
Nieuwkomer
 Bericht 

Heb inmiddels ook 2 boetes binnen met betrekking tot dit kruispunt. Heb bezwaar aangetekend voor de eerste en ga dat voor de tweede ook doen. Ik zal de uitkomst hier vermelden anders heb je als lezer van deze draad er niet veel aan.

Ben benieuwd hoe het TS is vergaan.

PeterClaassen
Nieuwkomer
 Bericht 
Brieven binnen: binnen 4 maanden een beslissing...

Feitelijk
Master
 Bericht 
16 weken, niet 4 maanden.

birima
Nieuwkomer
 Bericht 

Beroep is in beide gevallen afgewezen. In de motivatie van de officier van justitie (kuch) stond dat in het geval van een kruispunt mag worden afgeweken van de afstand bord en flitser.

PeterClaassen
Nieuwkomer
 Bericht 
Beroep hier ook 2 maal afgewezen omdat de bebording in orde zou zijn... vooral niet ingaan op de onlogische keuze voor 50km en de achterbakse plotselinge afstelling van de flitskast op die snelheid. Lekker incasseren neem ik aan.

Moddergezicht
Eendagsvlieg
 Bericht 

Toevallig zojuist ook een boete binnen gehad voor deze locatie en wist toevallig al via Facebook en andere media dat dit een heikel punt is.
Zag aan datum en tijdstip dat ik het niet was maar mijn vriendin - yes dan kan ik het lekker onder d'r neus wrijven!

Maar zonder gekheid, ik zie nu twee maal twee keer beroep afgewezen. Aangezien de situatie niet anders is voor mij, is er een kleine kans dat het beroep bij ons wel wordt geaccepteerd lijkt me?

PeterClaassen
Nieuwkomer
 Bericht 
Wat ik wel hoop is dat iemand er werk van maakt, want het is gewoon uitmelken.
De gehandhaafde snelheid is onduidelijk en verwarrend.

Dus ofwel iemand kalkt heel groot 50 op het asfalt ofwel overheid geeft toe dat 70 hier de normale snelheid hoort te zijn. Dus als er nog iemand daadwerkelijk oog in oog komt met de wetgevers... geef het even door aub :thumb:

PS risico dat je op de foto komt tijdens het kalken is wel heel groot hier :roflol:

WimLex
Master
 Bericht 
OVJ wijst altijd af, voor een inhoudelijke reactie op je verweer zul je het door de rechter moeten laten beoordelen.

Moddergezicht
Eendagsvlieg
 Bericht 

Ik kan me voorstellen dat je daar bij meerdere boetes en honderden euro's werkt van maakt, maar bij ons gaat het om 50 euro en ik betwijfel of mijn vriendin die moeite wilt doen.

Ik denk trouwens dat de enige reden dat ik op dat punt nog geen boete heb gehad is omdat ik al eens eerder gelezen had hoe debiel die situatie daar is, en er dus altijd goed op let. Maar zonder die waarschuwing wordt het lastig.

SuinotnaNettur
Eendagsvlieg
 Bericht 
:boos: ik heb in augustus snelheidsboetes ontvangen van de beukenlaan-zeelsterstraat-strijpsestraat omdat ik dacht dat ik 70 mocht ipv 50. Mijn vraag is of het zinvol is om bezwaar in te dienen. Zijn eerdere bezwaarschriften succesvol gebleken of moest de boete alsnog betaald worden?

Bounty
Master
 Bericht 

@SuinotnaNettur

Ik zou beginnen met een eigen topic te openen. Conceptbrieven te posten. En natuurlijk dit topic doornemen.

Welkom op het forum en succes!

Dan krijg je vast tips/aanwijzigingen om dit traject zelf te doen.

birima
Nieuwkomer
 Bericht 

Mijns inziens zijn de rechter en OV meestal 1 pot nat. Die situatie lijkt duidelijk gecreeerd om inkomsten te genereren want ik zie niet in waarom de snelheid aan de andere zijde van de weg waar je wel 70 mag minder 'gevaar' zou opleveren.

Ik denk dan ook dat je 'bot vangt' bij de rechter en het alleen nog maar meer frustratie geeft. Ik betaal en ze kunnen ongezien de T...s krijgen.

Brandjuh
Master
 Bericht 
Ik woon daar vlak bij, staat toch duidelijk aangegeven dat je vanaf de de AH XL 70 mag en vanaf de andere 50.
Heb bij beide daar nog nooit iets ontvangen en rijd er z'n 6 keer per dag langs.

Shiva8
Eendagsvlieg
 Bericht 

Hier nu al 4 boetes binnen voor dit punt. Ruikt naar cashen van politie. En gezien hoeveel mensen hier al een boete hebben ontvangen is het volgens mij een ordinaire truc om veel geld in het laatje te brengen. Helaas lees ik dus ook dat er al twee bezwaren zijn afgewezen. Zit er aan te denken om toch bezwaar in te gaan dienen, want hoewel ik er nu toch op let, krijg ik toch boetes. Om gek van te worden. Voel me toch wel beetgenomen. Want rondweg is op een paar stukken na 70 en met een 70 km in het vooruitzicht ga je doorgaans al wat meer gas geven. Dit doen de meesten zo. En ja een enkeling niet, chapeau! Sorry, ben een beetje boos en teleurgesteld.

birima
Nieuwkomer
 Bericht 

Heeft alleen zin als je bereid bent om naar de rechter gegaan. Ik heb best veel moeite gestoken in het bewaar met goede argumenten maar dat helpt allemaal niet. Als je dan ook nog een dag vrij neemt voor de kantonrechter en het wordt weer afgewezen voel je je nog slechter. Echter jij hebt vier boetes en ik had er twee. Misschien dat er gedeeltelijk coulance voor is maar ik vrees het ergste. Succes en laat de uitkomst hier weten.

Nickpinhole
Eendagsvlieg
 Bericht 

Late reactie:

Heeft iemand die op de kruising beukenlaan-zeelsterstraat-strijpsestraat geflitst is en bezwaar aangetekend heeft überhaupt iets positiefs over gehoord.

Heb er ineens op dat stuk ook meerdere
ontvangen.

Vandaag stond er een stukje in het ED. over deze onoverzichtelijke onhandige situatie waardoor dit een goudmijntje is.

Belachelijk op een ringweg waar je 70 mag.

Ceesvb
Nieuwkomer
 Bericht 

Wij zijn een actie begonnen van 50 naar 70 op dit stukje Beukenlaan in Eindhoven. Check www.van50naar70.nl . Like ons op facebook . Hebben raadsvragen gesteld en op 8 december 2016 overleg met de wethhouder. Eis is om meteen te stoppen met flisten. Wij hebben goede hoop dat het gaat lukken

birima
Nieuwkomer
 Bericht 

Goed initiatief! :applaus:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Laat ze eerst de :B1: daar na de kruising (rotonde) maar eens weghalen. Dat suggereert bubeko.
Maar vind je dat deze kruising geschikt is voor 70?
https://www.google.nl/maps/@51.4398955, ... 312!8i6656

Feitelijk
Master
 Bericht 
Hoe komen jullie er trouwens bij dat je de andere kant op 70 zou mogen?

https://www.google.nl/maps/@51.4389536, ... 312!8i6656

Ceesvb
Nieuwkomer
 Bericht 

Ok, ik ben nieuw op dit forum. Dus excuus als ik wat vragen terug stel. Wel super goed dat het er is.
Ik zal het doorgeven aan de verantwoordelijke ambtenaar die onderzoek nu laat uitvoeren naar de gehele ring over de voorrangsborden.
Het kruispunt is wat mij betreft waardig om 70 max op te rijden.
Van noord naar staan zuid borden dat je 70 mag rijden en pas vlak voor de rotonde 50. Op het kruispunt zou je in mijn ogen dus 70 mogen rijden. Maar ik mis blijkbaar het inzicht dat je slechts 50 mag rijden op het kruispunt als het binnen de bebouwde kom is. Klopt ?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Ceesvb schreef:
Het kruispunt is wat mij betreft waardig om 70 max op te rijden.

Hmm, met bromfietsen op de rijbaan, en de inrit van die "fietsstraat" daar?

Ceesvb schreef:
Van noord naar staan zuid borden dat je 70 mag rijden en pas vlak voor de rotonde 50. Op het kruispunt zou je in mijn ogen dus 70 mogen rijden

Van noord naar zuid? Daar staat na de rotonde 50 en na het kruispunt 70. Dan mag je op het kruispunt dus geen 70.

Van zuid naar noord staat het bord :A1-70: dat op de vorige pagina gepost is. Dat geldt tot de eerste kruising en voor de stoplichten komt er een "fietsstraat" bij,(ik gaf de streetview al) dat is dus een kruising en dus mag je op de kruising met de Strijpsestraat geen 70 maar gewoon 50.

Ceesvb
Nieuwkomer
 Bericht 

Ja, klopt, ik had van Noord naar Zuid even door elkaar gehaald. Als je maar 50 mag op dit kruispunt, waarom flitsten de 2 palen die hier staan , de één voor 70 (van Zuid naar Noord) en die van Noord naar Zuid 50 km/u ? Toch verwarrend ? Is dat gewoon een foutje van politie / OM ?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Dat lijkt me een vraag voor de politie.
Wat staat er in het verkeersbesluit voor de borden 70 op de botenlaan?
Het zou me niet verbazen als dat beperkt wordt tot het wegvak tussen de fietsstraat in- en uitrit.

Ceesvb
Nieuwkomer
 Bericht 

Van Zuid naar Noord zou misschien 50 gereden mogen worden volgens de 'spelregels'. In de praktijk rijdt men net zo hard aan deze kant als aan de andere kant, maar wel opvallend dat de flitspaal hier niet flitst onder de 70. Politie en gemeente zijn zelf in de war. Op zich goed dat er een onderzoek loopt naar de gehele ring van Eindhoven en de bebording. Ik heb het verkeersbesluit bij de hand, zal het zo delen.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Ceesvb schreef:
Ik heb het verkeersbesluit bij de hand, zal het zo delen.

:thumb:

TommyGun
Master
 Bericht 
Fransvr schreef:

Echt een naaistuk is dat.

http://www.ed.nl/regio/eindhoven/eindho ... -1.6043425
http://www.ed.nl/regio/eindhoven/protes ... -1.6697644

Ceesvb
Nieuwkomer
 Bericht 

Zou graag bijlagen, van verkeersbesluit, willen toevoegen maar kan helaas nergens vinden hoe dat moet ...

Feitelijk
Master
 Bericht 
imgur.com

Ceesvb
Nieuwkomer
 Bericht 

TommyGun
Master
 Bericht 
Faaz0 schreef:
Ik was inderdaad ook in de veronderstelling dat ik al 70 mocht gaan rijden voor de kruising wanneer het bord 70 in zicht was, maar dat blijkt dus niet het geval.

Absoluut niet nee, ik blijf me erover verbazen dat mensen dat denken.

Hier ook zo'n mooie; (na de kruising is het 70, maar het bord staat hier iets verder dus het probleem speelt hier wellicht niet zo) https://goo.gl/maps/y1eEVLkSh9U2

Feitelijk
Master
 Bericht 
Klassiekertje! Plaetsing met ae!
Afbeelding

Afbeelding

Ik was meer benieuwd naar het verkeersbesluit voor de 70, heb je die ook?

Ceesvb
Nieuwkomer
 Bericht 

Ik ga het vragen aan de ambtenaar van de gemeente Eindhoven, even geduld svp ...

Feitelijk
Master
 Bericht 
Zal ook een klassieker moeten zijn want ik zie hem hier niet:
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... r=1&rpp=10

Ceesvb
Nieuwkomer
 Bericht 

Hierbij het verkeersbesluit uit 1967 ! Volgens mij overal 70 op de ring .....

http://imgur.com/a/dPz9w

Feitelijk
Master
 Bericht 
Ceesvb
Nieuwkomer
 Bericht 

Volgens de ambtenaar van de gemeente is dit het verkeersbesluit wat van belang is .... raar dus

Feitelijk
Master
 Bericht 
Als ik de straatnamen in het besluit lees niet.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Is de bebording niet gewoon leidend?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Ja, maar die is niet in ovcereenstemming met de flitssnelheid.
Op het stuk de stad uit, zijn vorig jaar nieuwe borden 70 geplaatst die er voorheen niet stonden. Daar moet een verkeersbesluit achter hangen om te zien waarom en hoe de wegbeheerder het bedoelde.

Pagina 2 van 3 [ 110 berichten ]