» Juridisch » Wet Mulder (M) boetes   

Pagina 1 van 1  [ 6 berichten ]
Denman
Master
 Bericht 

Na ongeveer anderhalf jaar weer eens boete gehad.
Rij al een tijdje niet meer rond met Flitsnav, omdat ik vrijwel alleen bekende trajecten rij waar ik de bekende controle van weet (niet dus :x )

Duizelingwekkende 9 km/u te hard (na correctie), resulterend in een sanctie van 70 euro.
De flitsfoto opgevraagd waarop ik meerdere auto's zie, maar ook een metalen verkeersbord.
Kan ik hier nog wat mee qua bezwaar?

Afbeelding

TMFKAV
Master
 Bericht 
Er komt wellicht ene "Frits" langs om te vertellen dat het niet mag, maar ik ben van mening dat je het enige voertuig in de radarbundel bent ...... en terecht een beschikking dus.

AlfredMoi
Eendagsvlieg
 Bericht 
Is mij ook net overkomen. Een rood licht paal die ook de s-n-e-l-h-e-i-d controleert. :nono:

Het valt mij op dat de foto nogal zwart is. Kan voor annonimiteit gedaan zijn door jou zelf maar als dit het origineel betreft dan heeft de flits het niet gedaan. Hierdoor kan je niet meer zien of je niet nét wordt ingehaald. Desondanks zijn er vaak twee foto's maar hier is er geen overzicht van de weg dus misschien is er slechts één.

Ik kan mij de zaak herinneren van iemand op een motor die na een tweede bestudering precies toen ingehaald werd en :honger: ja, het onwaarschijnlijke geval: dat de tweede motor op een wel heel bijzonder klein randje na precies achter zijn motorfiets langs ging. Dat heeft het nieuws gehaald en is op T.V. geweest. Deze fouten zijn gewoon het risico van de bekeurde. Gewoon bluffen dat je dit onder deze verticale en horizontale hoek en in dit donker genomen niet goed kan controleren terwijl iedereen dat wel zo goed mogelijk zou moeten kunnen nagaan. Van de gebruikte techniek wordt niets bekend gemaakt dus het is gewoon een bewijs foto, die geen goed bewijs meer is.

Pita
Master
 Bericht 

De meeste roodlicht palen meten tegenwoordig ook de snelheid, want dan kunnen ze dubbel vangen.

bert65
Master
 Bericht 
Pita schreef:
De meeste roodlicht palen meten tegenwoordig ook de snelheid, want dan kunnen ze dubbel vangen.

Tegenwoordig?
Onder welke steen heb jij gelegen? Dat is al zo oud als....
de een naar Rome...

dikkydik
Master
 Bericht 
TMFKAV schreef:
maar ik ben van mening dat je het enige voertuig in de radarbundel bent

Je kunt een vangrail inderdaad geen voertuig noemen, nee.

Citaat:
-Er mogen zich geen hindernissen in de radarstraal
bevinden die de verspreiding van de radarstraal voorkomen.

Pagina 1 van 1 [ 6 berichten ]