» Juridisch » Wet Mulder (M) boetes   

Pagina 1 van 1  [ 6 berichten ]
Veggie
Eendagsvlieg
 Bericht 

Hallo Allemaal,

Ik vraag mij af of het succesvol kan zijn om inhalen over de doorgetrokken streep aan te vechten.

Bijlage:
boete.jpg
boete.jpg [ 239.5 KiB | 251 keer bekeken ]

Op 19 April j.l. reed ik op de plaatselijke 80 weg. Ik had al een enorme k.. dag en de meneer voor mij reed een km of 40.
Ik heb even afgeremd, maar toen ik merkte dat hij zo verschrikkelijk langzaam reed en er geen verkeer vd. andere kant kwam heb ik
hem erlangs getrokken. Stom, dom, had niet moeten gebeuren. Maar ik vindt het niet normaal dat iemand daar 40 rijdt, levensgevaarlijk.

Anyway, de politie zag mijn actie en even later werd ik staande gehouden en is de bekeuring uit geschreven. Als verklaring heb ik aangegeven dat de meneer voor mij onnodig langzaam reed. Heeft het nu nut om deze boete aan te vechten? Misschien als ik aangeef dat meneer zo langzaam reed dat ik hem moest ontwijken ondanks dat ik stevig afremde, of misschien beter om aan te geven dat meneer gevaarlijk langzaam reed en ik daar niet achter wou blijven?

Graag jullie reactie hoe ik het beste in beroep kan gaan.

Mvg,
Veggie

Aanhanger
Master
 Bericht 
Weinig meer aan te doen.
Bukken maar.

Veggie schreef:
heb ik hem erlangs getrokken. Stom, dom, had niet moeten gebeuren.

Waarom stom? Jammer dat je er een prent voor gekregen hebt, dat dan weer wel.

TheTTDriver
Weet de weg
 Bericht 
Maar geeft iemand anders die langzaam rijdt, jou het recht om een doorgetrokken streep te overschrijden? Tevens heb je ook zelf bekend dat je de overtreding hebt begaan. Ik geef je dus weinig kans om succesvol in bezwaar te gaan.

bruintje beer
Master
 Bericht 
Tsja, gegokt en verloren, jammer geld.
Maar de volgende keer gewoon weer doen; hoe groot is de kans nou helemaal dat er politie in de buurt is?

Feitelijk
Master
 Bericht 
bruintje beer schreef:
Maar de volgende keer gewoon weer doen;

Doorgetrokken streep doe ik niet, maar als het gepast had... O:)
Link

Bounty
Master
 Bericht 

Altijd in beroep gaan en de beschikking controleren. Zelf of door een verkeersjurist.

Pagina 1 van 1 [ 6 berichten ]