» Juridisch » Wet Mulder (M) boetes   

Pagina 1 van 1  [ 38 berichten ]
regiorunner
Master
 Bericht 
Tijdens een treinstremming bekeurd op de A13 t.h.v. Delft omdat ik met een tourbus op de linker rijstrook (van 3) reed.

Volgens mij is een BUS geen VRACHTWAGEN noch een SAMENSTEL van meer dan 7 meter. Of zie ik het verkeerd? Feitelijk Hoed?

Toch maar even WOB ben naar de opsporende instantie :fp: :loco: :loco: :loco: :loco: :loco:

basgitaar
Master
 Bericht 
Zou een easy win moeten zijn. Maar het is wel weer onnodig gedoe natuurlijk. Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.

Parkeervak
Master
 Bericht 
En er zat verder geen aanhangertje voor fietsen oid achter neem ik aan?

regiorunner
Master
 Bericht 
Nee, standaardbus zonder SKI bak. :/ Hinder kan het ook niet zijn geweest, de V max is daar 100 km/h (Die van de bus ook)

A4
Master
 Bericht 
Irritant, hier ga je weer een hoop werk mee krijgen :boos:
Je hebt gelijk namelijk: bussen mogen bij 3 rijstroken of meer wél gebruik maken van de linkerrijstrook. Het is geen vrachtwagen en ook zoals je zelf al zegt geen samenstel langer dan 7 meter.
Dus; makkie om te winnen, wel jammer van de tijd.

regiorunner
Master
 Bericht 
A4 schreef:
Dus; makkie om te winnen, wel jammer van de tijd.

Mijn vorige ging tot de meervoudige kamer, dus echt eenvoudig wordt het niet. (Dat was een gelede bus, en dat is OOK GEEN samenstel :kniktja: )

A4
Master
 Bericht 
regiorunner schreef:
Mijn vorige ging tot de meervoudige kamer, dus echt eenvoudig wordt het niet.

:nocheer:

keokiracer
Master
 Bericht 
regiorunner schreef:
Mijn vorige

Ja, ik dacht eerst dat ik op dat topic klikte, blijkt dat je weer opnieuw kunt beginnen ;( :fp:

regiorunner
Master
 Bericht 
:lol:

basgitaar
Master
 Bericht 
regiorunner schreef:
Mijn vorige ging tot de meervoudige kamer,

Oh, dan vertrouw ik erop dat je het deze keer ook volhoudt en dat je uiteindelijk je gelijk gaat halen.

Verheug je je al op het moment waarop je de OvJ te kakken zet bij de rechter?

Parkeervak
Master
 Bericht 
Zou je anders niet even kunnen bellen met de instantie die de boete heeft uitgeschreven? Misschien valt het wel op te lossen met een simpel gesprek :wink: Neem aan dat het van de gewone touringcars etc wel in het systeem te zien is?

Feitelijk
Master
 Bericht 
regiorunner schreef:
Of zie ik het verkeerd? Feitelijk Hoed?

Nope je ziet het juist.

regiorunner
Master
 Bericht 
Parkeervak schreef:
Zou je anders niet even kunnen bellen met de instantie die de boete heeft uitgeschreven? Misschien valt het wel op te lossen met een simpel gesprek :wink: Neem aan dat het van de gewone touringcars etc wel in het systeem te zien is?

Ik ga er vanuit dat het een verbalisant in privé auto betreft.

bert65
Master
 Bericht 
regiorunner schreef:
Hinder kan het ook niet zijn geweest, de V max is daar 100 km/h (Die van de bus ook)

Doch dat kan best hinderlijk zijn. Kijk maar eens op de A2; 5 rijstroken en mijn rijdt allemaal naast elkaar met de zelfde snelheid.

regiorunner
Master
 Bericht 
Dat zal best maar dan nog mag het gewoon. Die 93km/h middenplakkers met telefoon in de hand hebben vast geen beschikking gekregen.....

bx gek
Master
 Bericht 
Succes regio.

Blaataap
Master
 Bericht 

regiorunner schreef:
Die 93km/h middenplakkers met telefoon in de hand hebben vast geen beschikking gekregen.....

Nee, die vallen ietsjes minder op dan een bus hé :lol: Succes met het bezwaartraject :thumb:

Scaniafan
Master
 Bericht 
Maareh, is er hier geen jurisprudentie over? Nummertje meesturen in bezwaar, rechtszaak eventueel en klaar?

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Een boete voor een niet bestaande overtreding? Geen enkele interpretatie mogelijk, kan de kantonrechter niet halen als je de OvJ hier even op wijst.

zadkine
Master
 Bericht 
Hangt van de omschrijving af....kapstok artikel van hinder veroorzaken.
Moet dan wel in het PV zo omschreven staan.

@Regio

Heeft toch niets met een breedte beperking te maken op strook 1 neem ik aan....
Is al heel lang geleden dat ik daar met enige regelmaat kwam en weet dus niet of op dat gebied iets gewijzigd is.

garco
Master
 Bericht 
Gewoon wegwezen met je bus op een van de linkerstroken :lol:
Link

Karbargenbok
Master
 Bericht 
Dat wordt dan in elk geval een mooi "de gedraging is niet verricht"-bezwaar, compleet met de klassieke MofkaP-uitsmijter:

Citaat:
Ik adviseer u de beschikkende ambtenaar op een verplichte cursus verkeerswetgeving te sturen.

Suggestief
Pro
 Bericht 

Precies. Wegwezen met die bussen op rs1 bij 3 rijstroken. Is gewoon een bakwagen met stoelen.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Helemaal mee eens. Ook al rijden ze 104@100, ze zijn per definitie irritant en beter thuis op de rechterstrook. Of in de stalling, bij voorkeur.

makila
Master
 Bericht 

Mee eens met Suggestief en Piet Piraat. Een agent kan en mag inderdaad een boete geven voor hinder als ie dat met zijn arentsogen zo bepaald heeft ;)
Echter TS heeft geen boete voor hinder verkregen, dus dit doet nu NIET ter zake ;)

regiorunner
Master
 Bericht 
@ makila Gelukkig is artikel 5 gewoon een strafbaar feit en komt daar (nog) de OvJ en rechter aan te pas.

@ Scania de engie jurisprudentie gaat over Skibak (vast onderdeel van het voertuig, te vergelijken met Kooiaap) en over mijn Gelede bus dingetje :|

@ Zadkine Hinder doet niet ter zake, al vindt de agent dat misschien zo. Maar daar is deze feitcode niet het juiste middel voor. Bovendien: 100@100 kan nooit hinder worden. Dan kunnen alle inhalende LKW's (ook op rijstrook 2) en Atosdinges met fietsdrager wel deze bon geven.....

Voorlopig bezwaar ingediend en een WOB. Ik ben benieuwd. 8)

zadkine
Master
 Bericht 
regiorunner schreef:
Dan kunnen alle inhalende LKW's (ook op rijstrook 2) en Atosdinges met fietsdrager wel deze bon geven.....

Zouden ze dan ook moeten doen.....met de juiste feit code uiteraard....
voor iedereen , rijdend op andere dan de rechter rijstrook, die met te weinig snelheids verschil inhaalt dan wel anderen achter zich dwingt verder af te remmen bij het naar links komen met onaangepaste snelheid. Onaangepast als langzamer dan de snelheid op dat moment op de linkerstrook (met in achtneming dat vmax rijden altijd goed genoeg is.)...Is ook goed om alle slaaprijders die de vmax niet kennen ook wakkerder te maken.

ps Ik begrijp dus, omdat je er niet op ingaat, dat er daar geen breedte beperking op strook 1 was.

Masterdam
Master
 Bericht 
regiorunner schreef:
Bovendien: 100@100 kan nooit hinder worden.

De mensen op rijstrook 1 op de A2 in de trajectcontrole zijn het voor 100% met je eens! :thumb:

Link

regiorunner
Master
 Bericht 
@ zadkine jouw opmerking gemist. Ter plaatse geen breedte beperking. Gewoon 3 stroken per richting.

Tja en verder..... Niet ieder voertuig haalt 130 echte kilometers om die allemaal te verbieden op rijstrook 1 is natuurlijk onzin.

zadkine
Master
 Bericht 
regiorunner schreef:
Niet ieder voertuig haalt 130 echte kilometers om die allemaal te verbieden op rijstrook 1 is natuurlijk onzin.

Klopt, maar ze worden niet verboden....gewoon zorgen dat ze met een fatsoenlijk snelheidsverschil inhalen en daarna weer direct naar rechts gaan is de echte target. En als de weg rustig is hinder je uiteraard ook niemand. En ik heb het dus niet over mensen die met 170+ aankomen.
Als die een keer moeten inhouden is het jammer....per slot genereer je ook geen remrups omdat er zeker geen grote kolonne met die 170+ aankomt.
Dus niet , als pkw, met 5 km/h verschil een ander voorbij kruipen terwij je ver onder de vmax zit.
Of vlot inhalen of, als je auto daarvoor niet snel genoeg is , gewoon niet inhalen want dan praat je toch over amper reistijd verschil.

bert65
Master
 Bericht 
regiorunner schreef:
Bovendien: 100@100 kan nooit hinder worden.

Nou, daar zou ik maar niet zo zeker van zijn. Die agent (met OGS misschien?) die achter je reed, dacht daar dus anders over maar gebruikte de verkeerde feitcode.

regiorunner
Master
 Bericht 
Ja. Of hij weet gewoon niet beter. OGS zijn in een bus uitstekend zichtbaar (mits hij niet op 4 meter achter zo een ding gaat hangen) En.... met OGS heeft hij wel wat beters te doen dan een kenteken noteren. Hoop ik dan.......

maar daar komen we hopelijk nu achter. Jammer dat IK alle moeite moet doen en HIJ er nooit meer wat van hoort.

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Tenzij
Citaat:
Ik adviseer u de beschikkende ambtenaar op een verplichte cursus verkeerswetgeving te sturen.
lukt :lol:

regiorunner
Master
 Bericht 
Ja tuurlijk. Maar goed daarom ook de WOB naar de politie zelf.

bert65
Master
 Bericht 
regiorunner schreef:
Ja. Of hij weet gewoon niet beter. OGS zijn in een bus uitstekend zichtbaar (mits hij niet op 4 meter achter zo een ding gaat hangen) En.... met OGS heeft hij wel wat beters te doen dan een kenteken noteren. Hoop ik dan........

Of hij zichtbaar is, hangt af van je wijze van spiegelen.
Als hij lang achter je hangt omdat je aan het inhalen bent met 104 tegenover iemand die 100 rijdt, heeft oom agent meer dan genoeg tijd om wat op een papiertje te kalken.

TMFKAV
Master
 Bericht 
regiorunner schreef:
Mijn vorige ging tot de meervoudige kamer, dus echt eenvoudig wordt het niet.

Meervoudige kamer is standaard in hoger beroep, tenzij terugverwezen naar een enkelvoudige ....... O:)

regiorunner
Master
 Bericht 
Dat is/was dus 3 stappen te ver, waarvan stap 1 niet gelezen, stap 2 een kantonrechter die kwam met een lulverhaal over de geest van de wet en pas in hoger beroep keek er iemand naar die de moeite nam de wet te gaan lezen......

Ton.
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
De mensen op rijstrook 1 op de A2 in de trajectcontrole zijn het voor 100% met je eens

Het verschil tussen hinder en niet rechts houden.

Pagina 1 van 1 [ 38 berichten ]