» Juridisch » Wet Mulder (M) boetes   

Pagina 1 van 1  [ 6 berichten ]
Onyx666
Eendagsvlieg
 Bericht 

Hallo

Een aantal maanden geleden heb ik een boete van 271 euro gekregen voor te hard rijden binnen de bebouwde kom . Ik was gelaserd en ben staande gehouden.

Nu heb ik daar bezwaar tegen aangetekend en krijg vandaag 2 brieven. 1 waarin staat dat bezwaar is afgewezen omdat beweEn is dat er te hard gereden is. Maar op laatste pagina staat dat we 0 hoeven te betalen omdat de vordering is ingetrokken.

In de andere staat dat de opsproingsinstantie blijkbaar de vordering heeft ingetrokken. Zover ik nu kan zien een paar dagen zelfs voordat ik beroep heb aangetekend. Maar we hebben daar nooit bericht van gehad.

Dus als ik gewoon betaald had was had ik dit nooit geweten?

Tenminste ik begrijp toch goed dat ik niets hoef te betalen?

Bijlagen:
image.jpg
image.jpg [ 982.77 KiB | 257 keer bekeken ]
Feitelijk
Master
 Bericht 
Onyx666 schreef:
Dus als ik gewoon betaald had was had ik dit nooit geweten?

Dan had je het teruggekregen.

Onyx666
Eendagsvlieg
 Bericht 

Als ik betaald, had ik geen beroep aangetekend. Ik begrijp niet waarom de opsporingsinstantie het heeft ingetrokken.
Ik heb in het beroep gevraagd om bewijs dat politiemedewerker de juiste papieren voor laser had. Zou het daar dan mee te maken hebben?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Je zegt dat het al voor je bezwaar was ingetrokken.
Ik het eens geprobeerd zekerheid te stellen, maar kreeg tot twee keer toe de 91€ terug.

Onyx666
Eendagsvlieg
 Bericht 

Dat dacht ik maar heb het even nagekeken. 7 april bezwaar ingediend. 12 april vordering ingetrokken. Op brief staat dat ze 15 april bezwaar hebben ontvangen

Kwibus
Master
 Bericht 
Jouw bezwaar is ongelezen afgewezen, want zo doen ze dat. Geheel los van jouw bezwaar heeft de verbalisant besloten zelf de bekeuring te vernietigen, waarschijnlijk omdat-ie niets goed heeft gedaan waardoor de bekeuring niet rechtsgeldig is. Je krijgt nu bericht dat je geen beroep kunt instellen omdat er geen onderliggende bekeuring meer is.

Pagina 1 van 1 [ 6 berichten ]