» Juridisch » Wet Mulder (M) boetes   

Pagina 1 van 1  [ 4 berichten ]
Spitk00
Eendagsvlieg
 Bericht 

Geachte Forumleden,

Een tijd terug heb ik een boete gekregen voor het rijden op een niet toegestane plaats in Assen. Ik ben me daar niet bewust van geweest.

De eerste boetebeschikking heb ik nooit ontvangen. Ik kwam er pas achter na de herinnering (plus verhoging natuurlijk) en heb direct daarna beroep ingesteld. De uitspraak luidt dat ik kennelijk niet ontvankelijk ben. Er wordt totaal niet ingegaan op mijn stelling dat ik de 1e beschikking niet ontvangen heb. Dat komt vaker voor bij ons, dat de post niet op het juiste adres wordt bezorgd.

Ik overweeg naar de Kantonrechter te stappen, omdat ik mijn beroep (bezwaar) inhoudelijk behandeld wil hebben en omdat ik bezwaren heb tegen de verhoging.

Mijn vraag is nu of de bezwaar- en beroepsprocedure onder de Algemene wet bestuursrecht valt. Indien dat zo is moet het OM namelijk bewijzen dat ik de boetebeschikking ontvangen heb in plaats van dat ik moet bewijzen dat ik de beschikking niet ontvangen heb.

Klaas

graspol
Master
 Bericht 
Spitk00 schreef:
Er wordt totaal niet ingegaan op mijn stelling dat ik de 1e beschikking niet ontvangen heb

Dat is normaal: je bent niet ontvankelijk, dus gaan ze het ook niet inhoudelijk behandelen. Volkomen correct dus

Spitk00 schreef:
Ik overweeg naar de Kantonrechter te stappen, omdat ik mijn beroep (bezwaar) inhoudelijk behandeld wil hebben

Kan je proberen. Je kan bezwaar maken tegen de niet-ontvankelijkheid. Geen idee wat je kans van slagen is

Spitk00 schreef:
Mijn vraag is nu of de bezwaar- en beroepsprocedure onder de Algemene wet bestuursrecht valt.

Ja dat valt het

Spitk00 schreef:
Indien dat zo is moet het OM namelijk bewijzen dat ik de boetebeschikking ontvangen heb

Zij gaan als bewijs vermoedelijk een log aanleveren waarin het versturen geregistreerd staat, en dat zal in de meeste gevallen aannemelijk genoeg zijn om ontvangst te "bewijzen" (ze maken aannemelijk dat je het ontvangen hebt).
Er zijn naast jou nog 1000... mensen die op deze manier onder een verhoging uit proberen te komen, dus ondanks dat jij overtuigd bent van je verhaal, val je op een hele grote hoop

shootme
Master
 Bericht 
Ik heb meerdere keren meegemaakt dat de eerste boete niet aangekomen is (voor vrienden en kennissen). Na elke keer gebeld te hebben met CJIB werd me elke keer verteld dat ik alsnog bezwaar moest maken met als verschoonbare reden dat de eerste brief niet aangekomen is. Nooit problemen mee gehad op deze manier.

TMFKAV
Master
 Bericht 
In beroep gaan !!

Pagina 1 van 1 [ 4 berichten ]