» Juridisch » Wet Mulder (M) boetes   

Pagina 1 van 1  [ 19 berichten ]
Roxert
Eendagsvlieg
 Bericht 

Vandaag maakte ik het volgende mee. Op de motor vlak bij hoek van holland kwam een auto van de marrechausee mij tegemoet. Deze is een stukje verder gekeerd en heeft mij aan de kant gezet.

Ze wilden mijn rijbewijs daarom invorderen. Na enige discussie is dit terug gebracht naar het inhalen over een doorgetrokken streep. Ik mocht van geluk spreken...

Volgens hun kwamen ze een motor rijder tegen die 'als een gek' reed op de N223. Zeer hoge snelheden en gevaarlijk rijgedrag. Daar zijn ze achter aan gegaan. Tussen 2 rotondes (bij 1, zie plaatje) kwam ik tegemoet rijden en dus moest ik die ene motor rijder die zo hard reed en ik zou hebben gekeerd. Ook hun zijn gekeerd daarna hebben ze een blauw autootje hebben moeten inhalen over de doorgetrokken streep om bij mij te komen, die zou ik ook ingehaald hebben. Aldus hun verhaal.

Wat is gebeurd: Het was prima weer, lekker aan het toeren door het westland. Mooi rondje: den hoorn - de lier - maasdijk. Daarna was ik doorgereden richting hoek van holland. Ik kom bij de Pettendijk de rotonde op, neem die 3/4 op de N223 richting de maaslandkering. De volgende rotonde neem ik rechtdoor. Na de rotonde zie ik een marrechaussee auto tegemoet komen (bij 2!). Dit weet ik 100% zeker omdat ik ze zag opdoemen achter een heuveltje en eerst dacht dat het een politie auto was (dit wist ik op het moment van aanhouding niet 100% zeker, maar heb dit later gechecked). Op de dijk wordt ik opeens ingehaald (3) door de marrechaussee met zwaailichten en deze laat mij stoppen vlakbij de maaslandkering(4). Al vanaf de eerste rotonde heb ik gereden achter een zwarte opel astra GTC die notabene van mij wegreed. Absoluut geen blauw autootje ingehaald en al zeker niet over de doorgetrokken streep.

Ik heb moeten praten als brugman anders kon ik mijn rijbewijs inleveren. Ze hadden toch echt duidelijk een 'dondere motor, zwart pak en grijze helm :fp: ' zien rijden voor ik ze tegemoet kwam. Ik moest dus die motorrijder zijn. Omdat hun een blauwe kleine auto hebben moeten inhalen heb ik dat ook gedaan. Deze boete heb ik dus wel gehad.

Is hier nog wat aan te doen. Ik ben zelf bang van niet omdat dit hun woord tegen het mijne is en ze ook nog eens met z'n 2e zijn. Heb overigens geen verklaring afgelegd, en niks mee gehad. Ik zou vanzelf het 'geeltje' in de bus krijgen.

Bijlagen:
Marrechaussee.jpg
Marrechaussee.jpg [ 52.05 KiB | 375 keer bekeken ]
Christafari
Master
 Bericht 
Wat een flikkers. En bizar dat dit gewoon kan. Tenzij je beeld hebt (waar ik niet vanuit ga) wordt het jouw woord tegen dat van hun. En dat wordt knap lastig ...

Roxert
Eendagsvlieg
 Bericht 

Uiteraard geen beeld. Al had ik van deze 230 + 9 euro toch een mooie gopro kunnen kopen.

Die agenten (?) van de marrechaussee waren zo zeker van hun zaak dat ik zelfs aan mezelf begon te twijfelen. Was ik ze dan toch tussen die 2 rotondes tegen gekomen? Had ik dan toch ongemerkt een auto ingehaald?

Tommie
Master
 Bericht 

Ik zou deze zeker voor laten komen en aan de rechter vragen wat hij/zij er van vindt. (Beroep aantekenen dus). Na ontvangst van de strafbeschikking(?) stukken opvragen en kijken hoe ze hard maken dat de persoon die asociaal hard van hen wegreed dezelfde persoon is die hen even later tegemoet komt.

In je beroepschrift niet vermelden dat je die twijfel wil gaan zaaien, dan schrijven ze in de tussentijd het verhaal dicht (als ze dat al niet doen na het lezen van je post hier).

noes
Eendagsvlieg
 Bericht 

Heb je een android toestel? Die houdt periodiek je locatie bij (als je navigeert zelfs heel exact). Je kan bij Google vervolgens je route terugkijken: https://www.google.com/maps/timeline

Dit kan je helpen met twijfel zaaien. Of iOS toestellen dit ook doen, weet ik niet.

snovvdog
Master
 Bericht 
GPS log idd.

Doorgetrokken streep is overigens geen strafrecht maar WAHV als het goed is.

In bezwaar gaan, zaakoverzicht via AWB opvragen, en verhaal doen bij kantonrechter, inclusief locatiegeschiedenis van die dag. Jij bent staande gehouden, dus is jouw locatiegeschiedenis prima bewijs (lijkt mij) om aan te tonen waar je wel/niet bent geweest. En met een beetje geluk, als de intervallen kort genoeg zijn, kan je zelfs je snelheid aantonen.

JWS
Weet de weg
 Bericht 
noes schreef:
Of iOS toestellen dit ook doen, weet ik niet.

Die doen het ook. Ver weggestopt in de settings, maar het is er wel. Voor de liefhebber (of TS): settings > privacy > location services > system services > frequent locations. Overigens wordt lang niet alles opgeslagen (privacy redenen), maar met wat geluk valt je route onder "frequente locaties".

Toontje
Pro
 Bericht 

Mag er bekeurd worden o.b.v. aannames? "Omdat hun een blauwe kleine auto hebben moeten inhalen heb ik dat ook gedaan."
Ze hebben het dus niet zien gebeuren, maar omdat zij die auto hebben moeten inhalen gaan ze ervan uit dat jij dat ook gedaan hebben.

Ik zou rustig de post afwachten en dan het PV opvragen voor bezwaar. Ik ben heel benieuwd hoe ze hun kant van het verhaal hebben opgeschreven, maar mijn eerste gedachte is dat iets wat zij niet hebben zien gebeuren ook nooit reden kan/mag zijn voor bekeuren.

En een rijbewijs innemen omdat jij ook een "dondere motor, zwart pak en grijze helm" hebt...... :lol: Op die grond kunnen ze waarschijnlijk meerdere rijbewijzen innemen wanneer ze één motor hebben zien rijden..... :schudnee:

Masterdam
Master
 Bericht 
Toontje schreef:
Mag er bekeurd worden o.b.v. aannames? "Omdat hun een blauwe kleine auto hebben moeten inhalen heb ik dat ook gedaan."
Ze hebben het dus niet zien gebeuren, maar omdat zij die auto hebben moeten inhalen gaan ze ervan uit dat jij dat ook gedaan hebben.

Geen idee of dat mag. Maar dat heeft niets te maken met de doorgetrokken streep. Op een motor hoef je geen doorgetrokken streep te overschrijden om in te kunnen halen.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
Geen idee of dat mag.

Volgens mij niet, ze moeten het waargenomen hebben.

In beroep gaan met zeer minimale gronden, OvJ zal dan een aanvullend PV op gaan vragen. Als je uitgebreid bent met je gronden geeft je de Kmar voer om dat te pareren.

Toontje
Pro
 Bericht 

Masterdam schreef:
Maar dat heeft niets te maken met de doorgetrokken streep. Op een motor hoef je geen doorgetrokken streep te overschrijden om in te kunnen halen.

Ik ben geen held met feitcodes, maar inhalen over dezelfde rijbaan/rijstrook (dus zonder over de doorgetrokken streep te gaan) lijkt mij in ons regeltjesland ook vast niet toegestaan ;)

Masterdam
Master
 Bericht 
Toontje schreef:
Ik ben geen held met feitcodes, maar inhalen over dezelfde rijbaan/rijstrook (dus zonder over de doorgetrokken streep te gaan) lijkt mij in ons regeltjesland ook vast niet toegestaan ;)

Dan zou er een inhaalverbod moeten gelden. Een doorgetrokken streep zegt helemaal niets over inhalen.

Roxert
Eendagsvlieg
 Bericht 

Ik heb een android telefoon. Deze heeft niks geregistreerd staan helaas. Zelfs niet vandaag ondanks dat ik vandaag de navigatie van google maps aan had staan.

Er is daar een doorgetrokken streep. Of er ook een bord met 'inhaal verbod' staat weet ik niet. Inhalen over de zelfde rijbaan is volgens mij een artikel 5 overtreding, claimen dat ik dat gedaan heb lijkt me daarom sowieso niet slim.

Wel is er ruimte om een auto aan de kant te zetten. Dus de blauwe auto had ook een kort telefoon gesprek in de berm kunnen voeren. Ik heb overigens heel de blauwe auto nooit gezien.

Ik ga voorlopig lekker genieten van het mooie weer :biertje: en afwachten. Ik laat het weten zodra er weer nieuws is.

Christafari
Master
 Bericht 
Roxert schreef:
claimen dat ik dat gedaan heb lijkt me daarom sowieso niet slim.

Dat ga je ook niet doen. Je doel is gaten schieten in het verhaal van de marechaussee en dan heeft Masterdam wel een punt.

KanarieVW
Master
 Bericht 
Het is denk ik ook wel van belang wat je verklaard hebt. Daarmee kan je je kansen op bezwaar drastisch verminderen als je het verkeerde gezegd hebt.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Post CJIB afwachten en dan in beroep !!

Roxert
Eendagsvlieg
 Bericht 

KanarieVW schreef:
Het is denk ik ook wel van belang wat je verklaard hebt. Daarmee kan je je kansen op bezwaar drastisch verminderen als je het verkeerde gezegd hebt.

Ik heb een discussie gevoerd van zeker een kwartier, maar geen officiële verklaring afgelegd.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Als je na de mededeling "u bent niet tot antwoorden verplicht" maar niets verklaard hebt.

Masterdam
Master
 Bericht 
Roxert schreef:
Er is daar een doorgetrokken streep. Of er ook een bord met 'inhaal verbod' staat weet ik niet. Inhalen over de zelfde rijbaan is volgens mij een artikel 5 overtreding, claimen dat ik dat gedaan heb lijkt me daarom sowieso niet slim.

Je gaat ook niet zeggen dat je hebt ingehaald. Je zegt dat er is geschreven voor een inhaalverbod dat niet bestaat. En daar stopt het gesprek.

Pagina 1 van 1 [ 19 berichten ]