» Juridisch » Wet Mulder (M) boetes   

Postingstijd interval gedetecteerd van 63.6 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 24 berichten ]
sevencrow
Eendagsvlieg
 Bericht 

beste mensen,

in de bijlage zie je een foto

ben helaas geflitst tijdens het inhalen, heb gelezen dat het vaker gebeurd, meerdere auto's op foto

wat ik hier niet begrijp is het volgende:

let op mijn kenteken op de foto, deze staat enkele tientallen cm's net voor de bumper van de vrachtwagen, vanuit de hoek waar deze is geflitst zou ik denken dat er 3 opties zijn;

1 - ik reed nog harder dan de 109 km/u zoals ze dat zeggen, maar dan is deze multaradar een superding, want het kan in enkele nanoseconden en binnen enkele cm's rekenen hoe hard ik reed,

2 - zowel de vrachtwagen als ik reden ongeveer dezelfde snelheid 109, en mijn kenteken werd als eerste herkend en geflitst

3 - ik reed de max 100 km/u of nog lager, maar omdat er 2 bewegende objecten zijn, heeft de radar mij eruit geplukt.

Moet ik beroep aantekenen? ik vind het maar rare foto, want de vrachtwagen overlapt een klein gedeelte van mijn auto!

graag jullie ervaren mening!

Bijlagen:
Naamloos.jpg
Naamloos.jpg [ 38.28 KiB | 1398 keer bekeken ]
TMFKAV
Master
 Bericht 
2 voertuigen in het meetgebied, deze had in de prullenbak gemoeten.

Vroeg op
Master
 Bericht 
Ik denk dat de zijkant van die vrachtwagen voor heel wat radarreflectie zorgt. Alleen al daarom zou in mijn ogen de meting ongeldig zijn.

makila
Master
 Bericht 

Rommelfoto. Daar is niet naar gekeken en die is er blindelings toegevoegd. Elke schele aap ziet dat de meeting ongeldig is.

TommyGun
Master
 Bericht 
Daarom hou ik van vrachtwagens, hoe meer er op de rechterrijstrook zitten hoe beter :D

sevencrow
Eendagsvlieg
 Bericht 

:thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

allen hartstikke bedankt voor de bevestiging! ik ga in beroep en ik zal jullie op de hoogte houden!

Ducantoni
Master
 Bericht 
TMFKAV schreef:
2 voertuigen in het meetgebied, deze had in de prullenbak gemoeten.

Voor het vullen van de schatkist lijkt alles geoorloofd. Men rekent op een hoop domme en gelaten betalende burgers. :roll:

sevencrow
Eendagsvlieg
 Bericht 

Beste mensen,

afgewezen!

Standaard briefje met geijkt materiaal en een eed van desbetreffende ambtenaar, maw kop houden en betalen....

Geen enkele antwoord op al mijn argumenten en vragen....

Hoger beroep heeft geen zin, want het is een te laag bedrag.

Toch bedankt voor het meedenken en zo zie je maar weer: hun woord/eed is meer waard dan al het rest.. :(

Schoenzool
Master
 Bericht 
sevencrow schreef:
hun woord/eed is meer waard dan al het rest.

Bah, zou niet mogen. Toch geloof ik inderdaad dat het vaak gebeurd zo

bert65
Master
 Bericht 
sevencrow schreef:

Als je bulkt in het geld, zal ik mijn rekeningnummer wel even mailen.

Ik zou zeker in beroep gaan; uit principe. Je hebt hier stof aangereikt gekregen. De punten zijn niet bekeken door de OVJ en laat nu de rechter zich maar eens buigen over je verweer.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Brieven worden altijd afgewezen. In bezwaar gaan tegen de beslissing, dat kan gewoon.

EK055
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
bezwaar
Dat dus. 99% kans dat de enige die je brief tot noch toe gelezen heeft de scanstraat is.

dikkydik
Master
 Bericht 
sevencrow schreef:

Je kunt gewoon in beroep bij de kantonrechter, ongeacht het bedrag. Broep aantekenen tegen het besluit van de ovj binnen 6wkn. Is allemaal gratiesch.
Oh, en gebruik de handleiding van de Multaradar CT als bewijsmateriaal!!
https://www.politie.nl/binaries/content ... 140704.pdf
Vanaf pagina 114 wordt het interessant voor je.
Anders plaats eens een duidelijke foto, dan loeren wij nog eens goed voor je, want volgens mij raakt die verticale lijn uitsluitend de truck en jou net niet. En mocht de verticale lijn toch ook jouw voertuig raken, dan raakt ie ook zeker de een deel van de truck, nl de spiegel.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Even doorpakken nou

bruintje beer
Master
 Bericht 
:lol: peptalk-Dave.
"Je kunt het".

TMFKAV
Master
 Bericht 
sevencrow schreef:
Toch bedankt voor het meedenken en zo zie je maar weer: hun woord/eed is meer waard dan al het rest..

Als je er geen zin in hebt om het zelf te doen, er zijn ook mensen die dat voor je willen doen (en daarvoor een proceskostenvergoeding ontvangen) O:)

Holiday
Nieuwkomer
 Bericht 

TMFKAV schreef:
Als je er geen zin in hebt om het zelf te doen, er zijn ook mensen die dat voor je willen doen (en daarvoor een proceskostenvergoeding ontvangen) O:)

Dan moet je niet Meerts Rechtspraktijken nemen, die doet het alleen maar voor de proceskostenvergoeding en laat je zaak gewoon links liggen.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Holiday schreef:
Dan moet je niet Meerts Rechtspraktijken nemen, die doet het alleen maar voor de proceskostenvergoeding en laat je zaak gewoon links liggen.

Een Pkv krijg "je" alleen als je de zaak wint ......

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
bruintje beer schreef:
:lol: peptalk-Dave.

Schijnbaar toch niet gedaan. Treurig, deze foto is duidelijk afkeurenswaardig.

Aanhanger
Master
 Bericht 
TMFKAV schreef:
Een Pkv krijg "je" alleen als je de zaak wint ......

Natuurlijk niet, een bezwaar kan onterecht ongegrond of niet ontvankelijk verklaard zijn (en daarmee in aanmerking voor pkv) terwijl de beschikking zelf in stand blijft.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Aanhanger schreef:
Natuurlijk niet,

Fijn dat je het mij even uitlegt ....... ;)

Maar ik zie het anders, het beroep is primair gericht tegen de beslissing van de OvJ. Als die vernietigd wordt komt de inleidende beschikking aan bod (omdat hoofdstuk 8 niet van toepassing is in Wahv zaken en er niet terugverwezen kan worden naar de OvJ). Stap 1 zul je dus moeten winnen (gegrond) om bij stap 2 uit te komen.

Holiday
Nieuwkomer
 Bericht 

Aanhanger schreef:
post4389072.html#p4389072 schreef: Een Pkv krijg "je" alleen als je de zaak wint ......
Natuurlijk niet, een bezwaar kan onterecht ongegrond of niet ontvankelijk verklaard zijn (en daarmee in aanmerking voor pkv) terwijl de beschikking zelf in stand blijft.

Dat wou ik ook zeggen, Meerts doet het echt niet voor niets.

Aanhanger
Master
 Bericht 
Je begrijpt wat ik bedoel; de belangen van een gemachtigde zijn niet altijd 100% gelijk aan die van de betrokkene.
Is niet erg zolang je je daar maar van bewust bent.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Als je de inleidende beschikking ook vernietigd of gewijzigd krijgt is dat een punt extra en vaak een hogere wegingsfactor, omdat de zaak dan inhoudelijk is en niet enkel formeel. Gemachtigde heeft dus altijd belang om ook de boete serieus aan te vechten (imo).

Pagina 1 van 1 [ 24 berichten ]