» Juridisch » Wet Mulder (M) boetes Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 1  [ 16 berichten ]
Scaniafan
Master
 Bericht 
Goed,

Meer een topic voor mezelf zodat ik weet wat er ook al weer speelde O:)

Eergisteravond staande gehouden langs provinciale weg, gelaserd, 107 gemeten waar 80 toegestaan.

Op verzoek van mij wilde de verbaliserende agent zich legitimeren maar verbalisantnummer was nergens voor nodig, ik had toch gezien dat hij het was? Na enig aandringen en daarbij de woorden "we gaan zeker bijdehand doen" toch het verbalisantnummer gekregen maar de naam was niet nodig om op te schrijven (ook niet nogmaals laten zien).

Of ik een verklaring wilde afgeven. Nee, ik geef geen verklaring af. Voor zover ik kon zien werd er in de telefoon "Meneer heeft geen verklaring voor de overtreding" opgeschreven, maar ik kreeg het niet te zien en een bonnetje doet men blijkbaar niet meer aan.

Vervolgens gevraagd of de laserende agent zich ook wilde legitimeren, daar kreeg ik een nummer opgenoemd, dat was wel goed. Vervolgens na aandringen en wederom een "echt een bijdehandje" toch ook legitimatie van deze agent gezien, maar ik hoefde geen rekening te houden met verbalisantnummer want het CJIB zou toch een andere verbalisant gebruiken :huh:

Al met al weer een vrolijke controle waarbij een rondje auto en papieren niets anders opleverde om voor te schrijven ("Mja, u heeft de rest wel in orde, anders had u daar ook nog een boete voor gekregen").

Nu rustig afwachten op de bekeuring en dan maar eens alles gaan opvragen, want echt vertrouwen heb ik niet in het hele circus. Ook al moest ik dat wel hebben wat "wij zijn het verkeersteam en wij zijn met alles in orde, dus u hoeft niets van documenten op te vragen"

KanarieVW
Master
 Bericht 
*note to self*
Laserinterceptor updaten en weer inbouwen in de Tig.

Kami
Master
 Bericht 
Verrassend dat ze met deze temperaturen nog in de kou gaan staan.
Normaliter verwacht je dit soort controles in het voorjaar.

Existenz
Die hard
 Bericht 
Scaniafan schreef:
"Meneer heeft geen verklaring voor de overtreding"

Daarom: dashcam die geluid opneemt. Als je de eerste LAF al kunt weerleggen in de rechtszaal sta je natuurlijk 1-0 vóór bij de rechter.

Existenz
("heeft 'em zelf ook")

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Die dashcam kan zeker zinvol zijn.
Verder jammer dat ze je niet gewoon neutraal en zakelijk benaderen, maar het weer op het gevoel moeten spelen.

Bij die verklaring heb ik al in mijn hoofd zitten om het volgende te zeggen: "Ik wil dat u noteert 'betrokkene wenst op dit moment geen verklaring af te leggen'". Anders maken ze er inderdaad van dat je gezegd hebt, geen verklaring te hebben. Als je dit opneemt en het wordt niet goed genoteerd, is dat in de rechtbank ook een leuke binnenkomer.

Scaniafan
Master
 Bericht 
Existenz schreef:
Daarom: dashcam die geluid opneemt.

Mja, helaas niet met mijn auto (niet dat die een dashcam zou hebben op dit moment overigens aangezien die TL staat geparkeerd ergens)

Piet_Piraat schreef:
Bij die verklaring heb ik al in mijn hoofd zitten om het volgende te zeggen: "Ik wil dat u noteert 'betrokkene wenst op dit moment geen verklaring af te leggen'"

Ik heb verzocht om het veldje leeg te laten maar dat kon volgens de agent niet. Hij moest iets opschrijven :|

TMFKAV
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
"Meneer heeft geen verklaring voor de overtreding"

Dan ben je genaaid, daar hoort te staan "wenst geen verklaring af te leggen".

Scaniafan
Master
 Bericht 
TMFKAV schreef:
Dan ben je genaaid, daar hoort te staan "wenst geen verklaring af te leggen".
Mja, ik heb het niet mogen zien wat er neergezet is, ik heb verzocht het veld leeg te laten en ik heb verzocht om een afschrift. Ik heb het dus niet kunnen controleren.

Ik heb nergens moeten tekenen dus ik heb ook nergens akkoord gegeven over dat mijn verklaring juist is opgeschreven.

Ducantoni
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
u heeft de rest wel in orde, anders had u daar ook nog een boete voor gekregen

:roll: Onbegrijpelijk, dat gedrag. Ja, het is wel te begrijpen, maar is dat een soort compensatiegedrag uit frustratie, voortkomend uit andere zaken?

dikkydik
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Ik heb nergens moeten tekenen dus ik heb ook nergens akkoord gegeven over dat mijn verklaring juist is opgeschreven.

Ambtseed, je weet toch.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Ducantoni schreef:
Onbegrijpelijk, dat gedrag. Ja, het is wel te begrijpen, maar is dat een soort compensatiegedrag uit frustratie, voortkomend uit andere zaken?

maar om dan 27km/h te snel te gaan rijden lost ook niets op he?

Scaniafan
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
maar om dan 27km/h te snel te gaan rijden lost ook niets op he?

Ik heb geen 27 km/h harder gereden dan toegestaan (f) En als ik dat al gedaan zou hebben, dan zou dat echt geen compensatie zijn geweest :[

boersma
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
zover ik kon zien werd er in de telefoon "Meneer heeft geen verklaring voor de overtreding" opgeschreven, maar ik kreeg het niet te zien

Hier spreek je jezelf toch tegen?
Kon je het nu zien of niet zien?

En idd bij staandehouding is het verplicht een Verklaring in te vullen (kan dus idd zijn dat je geen verklaring wenst te geven).
Ik noem altijd letterlijk op wat ik opschrijf, bijvoorbeeld: "Ik heb genoteerd: Betrokkene verklaart: Ik wens geen verklaring af te leggen", of: "Betrokkene verklaart: Mijn broer belde en ik moest het telefoontje opnemen."

Scaniafan
Master
 Bericht 
boersma schreef:
Hier spreek je jezelf toch tegen?
Kon je het nu zien of niet zien?

"Voor zover ik kon zien" vertaalt zich ook wel als: "Ik kon het met een half oog zien maar heb het niet met 100% zekerheid kunnen vaststellen."

"Ik kreeg het niet te zien" vertaalt zich ook wel als: "Ik heb de agent verzocht te mogen controleren wat hij opgeschreven had. Hij liet mij dat niet liet zien maar draaide juist het scherm helemaal weg van me."

boersma schreef:
Ik noem altijd letterlijk op wat ik opschrijf

En de agent die mij verbaliseerde zei dat hij iets moest invullen en als ik 't vak leeg wilde laten dat hij dan op ging schrijven dat ik geen verklaring wilde afleggen voor de overtreding. Daarop heb ik gevraagd of hij wilde opschrijven dat ik "geen verklaring wenste af te leggen" en dat ik dat wilde controleren, maar dat mocht dus niet.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
En de agent die mij verbaliseerde zei dat hij iets moest invullen en als ik 't vak leeg wilde laten dat hij dan op ging schrijven dat ik geen verklaring wilde afleggen voor de overtreding. Daarop heb ik gevraagd of hij wilde opschrijven dat ik "geen verklaring wenste af te leggen" en dat ik dat wilde controleren, maar dat mocht dus niet.

Ga in beroep, vraag het zaakoverzicht op en je weet het (wat er staat).

Scaniafan
Master
 Bericht 
TMFKAV schreef:
Ga in beroep, vraag het zaakoverzicht op en je weet het (wat er staat).

Dat gaat ook zeker gebeuren.

Pagina 1 van 1 [ 16 berichten ]