» Juridisch » Wet Mulder (M) boetes   

Pagina 1 van 1  [ 16 berichten ]
mennV70
Eendagsvlieg
 Bericht 

Hallo,

ik kwam op dit forum terecht omdat ik helaas een boete heb gekregen :boos: het was op de A22 net uit de velsertunnel, nu heb ik deze flitser ook zien staan en ik weet zeker dat ik niet te hard reed want ik wist dat de flitser er stond (gehoord op de radio) maar ik werd op dat moment ingehaald door een audi. Is het mogelijk dat ik de boete heb gehad door de snelheid van de audi?
Op de foto staat lane 3 nu zijn er daar 3 rijbanen en 1 invoegstrook die precies op dat punt erbij komt (bij het achterwiel van de bus).

Mag ik gebruik maken van jullie kennis en expertise om een afweging te maken om in beroep te gaan? Ik heb namelijk het vermoeden dat standaard alles wordt afgewezen en als ik dan een dag vrij moet nemen om mijn verhaal te doen bij een rechter dan loont het niet echt, hoewel dit tegen mijn natuur in gaat :nah:

Alvast bedankt voor de reacties,

TheTTDriver
Laat zich horen
 Bericht 
Op welke rijstrook rij jij, 2 of 3? Verder zou je het ijkrapport kunnen opvragen, om te controleren of de apparatuur tijdig geijkt is.

mennV70
Eendagsvlieg
 Bericht 

Ik rijd in de volvo dus in het midden op de foto, maar nu is de vraag zijn hier 3 of 4 rijstroken? de extra invoegstrook begint namelijk precies op dit punt

Pita
Master
 Bericht 

Jij rijdt in ieder geval op rijstrook 2

mennV70
Eendagsvlieg
 Bericht 

maar welke lane is dat? Ik zou zeggen 2 maar dat klein stukje naast de bestelbus is dat ook een lane? dan zou ik namelijk op lane
3 rijden.

Pita
Master
 Bericht 

Men begint te tellen vanaf de middenberm. Lane 3 is dus de bestelbus. De computer stuurt gewoon naar elk herkenbaar kenteken een bekeuring.

Masterdam
Master
 Bericht 
Pita schreef:
Men begint te tellen vanaf de middenberm. Lane 3 is dus de bestelbus.

Dat is bij RWS zo. Bij handhaving begint men toch vanaf het statief te rekenen?

Anyweg, ik ken de situatie daar, dus ik kan eraan toevoegen dat er sprake is van een taperuitvoeger wat betekent dat hier (op de plek van de foto) 3,5 rijstroken liggen.

Dus, zeg het maar...: is rijstrook 3 de Volvo of (uiteraard) de Audi?

NB: op de plek van het statief is het waarschijnlijk nog 3 stroken. Geen idee of dat wat uitmaakt, maar dat mogen de kenners zeggen.

Masterdam
Master
 Bericht 
En nog iets: maak je foto even anoniem. Het voegt voor ons niks toe om jouw kenteken te weten.

mennV70
Eendagsvlieg
 Bericht 

Afbeelding

TMFKAV
Master
 Bericht 
Audi is gemeten !!

dikkydik
Master
 Bericht 
Trek een verticale lijn door het midden van de foto, en het voertuig dat geraakt wordt, is de overtreder, en dat is in dit geval de Audi.

Handleiding van de multaradar CT, vanaf pag. 114:
https://www.politie.nl/binaries/content ... 140704.pdf

Pita schreef:
De computer stuurt gewoon naar elk herkenbaar kenteken een bekeuring.

Je zou het haast gaan denken.

Masterdam schreef:
Bij handhaving begint men toch vanaf het statief te rekenen?

Voor de Multaradar CD/CT gaat die regel op, jah. Zie handleiding.

Masterdam
Master
 Bericht 
dikkydik schreef:
Zie handleiding.

Nou, nee. Ik vraag het gewoon aan jou.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Dit is een "appeltje-eitje" te winnen zaak, wellicht niet bij de OvJ (daar wordt het beroepsschrift niet tot nauwelijks gelezen), maar bij de kantonrechter of het Hof zeker wel.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Dus als je geflitst wordt als naast je iemand te hard rijdt krijg je ook een bekeuring op de deurmat?
Degene die in het busje zit, of achteraf, controleert niet wie van de 2 of 3 het snelste was. Bizar.

mennV70
Eendagsvlieg
 Bericht 

Bezwaar heb ik ingediend, nu maar afwachten ik zal de uitkomst hier laten weten.

nova_niek
Respect
 Bericht 
Op de foto staan drie herkenbare kentekens. Dat is lekker gemakkelijk cashen.

Het is pas een bocht als je banden gieren [THUMBS UP SIGN]

Pagina 1 van 1 [ 16 berichten ]