» Juridisch » Wet Mulder (M) boetes   

Pagina 1 van 1  [ 37 berichten ]
AlfredMoi
Eendagsvlieg
 Bericht 
Vlak bij waar ik woon staan vier flitspalen die op het door rood rijden en op de snelheid controleren. Ik ontving twee foto's. Die snelheid controleren ze kennelijk zonder veel marge. De lichten werken onregelmatig dus loop je in de val als je het plotseling oranje ziet worden. :zzz: en oranje is het vaak niet heel lang. Je moet dan ook nog over die detectie lijnen die na de streep staan. Hier is de kruising op een verhoging waardoor je gas hebt.

Mijn vraag is daarom: op de motorfiets zijn er bewegende delen zoals het rugpand van mijn jas of wanneer ik voor en achteruit beweeg. Kan de flitspaal bij een motor dan tot een andere conclusie komen over hoe de snelheid van de wielen geweest is? Dus had er rekening gehouden moeten worden met een grotere mogelijke afwijking? Ik kan mij voorstellen dat je afremt maar juist daardoor zelf soepel vooruit gaat in het zadel, waardoor het lijkt alsof je een langere weg aflegt. Van hoe die laserstraaltjes jou en de motor raken heb ik nog niets gelezen. Hoe gaat dat met een motorfiets?
Bijlage:
flitsfoto-SUnyL2nUrSATK44loTiLQlrsRXEcxEHTcnYhGte8Xzob092ZAVHA4IVuzsC1adP0.jpeg
flitsfoto-SUnyL2nUrSATK44loTiLQlrsRXEcxEHTcnYhGte8Xzob092ZAVHA4IVuzsC1adP0.jpeg [ 115.92 KiB | 1047 keer bekeken ]

TheTTDriver
Weet de weg
 Bericht 
Dat kan wel interessant zijn om te onderzoeken. Heb je ook al gebruik gemaakt van de WOB om zoveel mogelijk gegevens op te vragen over de flitspaal e.d.?

Spook
Master
 Bericht 
Hoeveel denk je op te schuiven op je zadel bij het remmen? Je zou überhaupt niet met je kont van je plek moeten komen. Hooguit je rug iets naar voren. Het lijkt me dat die paar centimeter niet voor een wezenlijk andere meetsnelheid gaat zorgen. Dat valt dan imo ook onder de ingebouwde meetcorrectie. Sowieso wordt de lokatie van de achterkant van je motorfiets daar niet anders van.

Feitelijk
Master
 Bericht 
HHahaha.

Parkeervak
Master
 Bericht 
TheTTDriver schreef:
Dat kan wel interessant zijn om te onderzoeken.

:-?
Echt??

flaskk
Master
 Bericht 
Gatso T, dus een radar.

Geen verstand van radars, maar lijkt mij niet dat die dingen een stuk koeienleder zien.

TheTTDriver
Weet de weg
 Bericht 
@parkeervak, ik was niet echt aan het opletten, omdat ik er niet aan gedacht had dat de radar gebruik maakt van het doppler effect. :fp: :fp:

Je zou echter nog wel kunnen controleren of de apparatuur op tijd geijkt is e.d.

Feitelijk
Master
 Bericht 
TheTTDriver schreef:
ik was niet echt aan het opletten, omdat ik er niet aan gedacht had dat de radar gebruik maakt van het doppler effect.

Wat is dat effect eigenlijk?

Spook
Master
 Bericht 
Dat het verkeerslicht groen leek ipv rood. Best pittig fietsje.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Ik beweeg mijn telefoon niet en het lijkt oranje.

Parkeervak
Master
 Bericht 
Het Dashcam Drenthe effect.

ultimate-tester
Nieuwkomer
 Bericht 

Wat doen de eerder genoemde strepen in de weg dan?

gurb
Master
 Bericht 
Lussenpaal?

flaskk
Master
 Bericht 
Yup, maar dat was waarschijnlijk alleen voor de oude paal. Gatso t kan er op aangesloten worden, maar waarom zouden ze? Kost alleen maar meer geld (onderhoud en aansluitkosten)

jitzzzze
Master
 Bericht 
Dus omdat je je jas wappert tijdens het rijden ben je "geflitst"?

Het klinkt enigszins onaannemelijk.

dikkydik
Master
 Bericht 
AlfredMoi schreef:
Van hoe die laserstraaltjes jou en de motor raken heb ik nog niets gelezen.

Timo Gatsonides schreef:
Twee RT3 radarsystemen bestrijken vier of meer rijstroken en kunnen samen twaalf voertuigen tegelijk volgen. Zelfde de drukste kruising is dus onder controle. ‘Als er vier jongelui naast elkaar racen, is de techniek snel genoeg om ze allemaal tegelijk te kunnen bekeuren. Als bewijs wordt desgewenst dertig frames per seconde video én een foto van twintig megapixel opgeslagen.’

En dan zie je in dezelfde rijrichting en rijstrook een vrachtwagen rijden. Dan rijst bij mij de vraag tot hoever die t-serie een voertuig volgt.

AlfredMoi
Eendagsvlieg
 Bericht 
Gisteren kreeg ik pas een notificatie van het forum. Dat komt omdat er om gelachen wordt.

Het bezwaar heb ik via DigID inloggen op Mijn Overheid geschreven. Een goede manier om de ingevoerde tekst bij het opslaan weer kwijt te raken is gebleken. Dit DigID doe ik niet weer zo. Via Internet krijg je alle bijzonderheden meteen te zien zoals certificaten en vergunningen. Er is dan niets meer op te vragen.

Citaat:
Hoeveel denk je op te schuiven op je zadel bij het remmen? Je zou überhaupt niet met je kont van je plek moeten komen. Hooguit je rug iets naar voren. Het lijkt me dat die paar centimeter niet voor een wezenlijk andere meetsnelheid gaat zorgen. Dat valt dan imo ook onder de ingebouwde meetcorrectie. Sowieso wordt de lokatie van de achterkant van je motorfiets daar niet anders van.
Zoekt en meet het systeem vervolgens de achterkant van een voertuig? Nog nooit van gehoord en de achterkant is ook niet eenvormig. Volgens mij maakt het de straal niet uit wat die raakt dus zal het eerder het midden zijn.

Im(h)o: natuurlijk maakt het veel uit wanneer je naar voren buigt in een zadel, dit keer om goed op de meter te kunnen kijken maar de kruising is ook op een heuvel en dan leun je eerst even naar achter, vooral als je op de lichten let.

Meetcorrectie is de zelfde voor auto's en motorfietsen. Als de straal één bepaald punt kiest en in een fractie van een seconde de verplaatsing meet dan is het niet eerlijk als dat niet zou kunnen verschillen.

Ik heb echt wel mijn best gedaan om niet door rood en niet te hard te rijden. Als de verkeerslichten, waar op twee soorten overtredingen wordt gelet, nou regelmatig waren maar je kan er ook helemaal geen pijl op trekken. In elk geval heb ik geprobeerd om niet te hard te gaan. Ik zie daar altijd rare situaties en was nu zelf aan de beurt. Ik heb er een keer een file ingehaald en dacht "oe dat kan hier niet" want dan ga je door rood op een andere rijstrook maar toen ging het goed.

Ik heb gewoon aangegeven dat het laser systeem toch anders is voor auto's als voor motoren en dat dit bij kleine overtredingen, dus op lage snelheid, uit kan maken. Zij willen graag meer weten of ze weten er al wat van en zoeken het maar uit. Een andere kruising (Europaweg rechts naar Damsterdiep) was te moeilijk, namelijk groen voor één oplettende bestuurder en daar kregen mensen hun geld terug. Voorts aangevoerd ook dat de tekst geschreven in de web-mail weg was bij opslaan en dat het Openbaar Ministerie best weet zal hebben van deze problemen zonder mensen daar op te wijzen, ze mogen ook niet bij mij binnenkomen en de computer snel uitzetten terwijl ze weten dat ik mijn verweer schrijf. Dat is hinder. Tenslotte voer ik aan dat de administratiekosten niet marktconform zijn en nergens zo hoog, waarom zou de overheid zich zoveel commerciëler moeten opstellen dan een bedrijf. Gewoon kostendekkend, zoals ID kaart paspoort en rijbewijs tegenwoordig ook moeten zijn. Sleutelgeld bij contracten is ook van decennia terug. De overheid kiest deze richting dus waarom moet ik bij een bekeuring dan betalen voor het heien van de palen voor een uitbouw van hun kantoor!

Hopelijk miauwen lotgenoten ook even wat meer hierover want ik heb geschreven dat de Officier van Justitie maar eens bij de andere protesten over deze flitspalen moet kijken, over hoe die anderen zich er daar ingeluisd voelen en we zien dan wel. Eerst bedankt.

Feitelijk
Master
 Bericht 
AlfredMoi schreef:
Voorts aangevoerd ook dat de tekst geschreven in de web-mail weg was bij opslaan en dat het Openbaar Ministerie best weet zal hebben van deze problemen zonder mensen daar op te wijzen, ze mogen ook niet bij mij binnenkomen en de computer snel uitzetten terwijl ze weten dat ik mijn verweer schrijf. Dat is hinder.

:rofl:

KanarieVW
Master
 Bericht 
AlfredMoi schreef:
De lichten werken onregelmatig dus loop je in de val als je het plotseling oranje ziet worden. :zzz: en oranje is het vaak niet heel lang.

Dat is vaak met verkeerslichten hè. Dat ze onverwachts om oranje springen. Op Groen ook meestal. Rood is redelijk te voorspellen.

TheTTDriver
Weet de weg
 Bericht 
Heb je ook nog gecontroleerd of de bekeuringen marktconform zijn (vergeleken met andere landen)?

Feitelijk
Master
 Bericht 
AlfredMoi schreef:
Als de straal één bepaald punt kiest en in een fractie van een seconde de verplaatsing meet dan is het niet eerlijk als dat niet zou kunnen verschillen.

Inderdaad, want dan worden motorrijders veel minder getroffen door de straal omdat ze kleiner zijn.

dikkydik
Master
 Bericht 
AlfredMoi schreef:
Ik heb gewoon aangegeven dat het laser systeem toch anders is

Het lijkt net een radar systeem.

AlfredMoi
Eendagsvlieg
 Bericht 
Vaak laten verkeerslichten in het buitenland veel beter zien wanneer ze op rood zullen gaan. Dat is natuurlijk niet zonder reden. Ze zetten daar in op verkeersveiligheid en willen geen onterechte bekeuringen gaan schrijven. Oranje geven de lichten te kort en het blijkt wel dat de sensoren kritisch zijn in het moeten naleven ervan. Ga dan maar kijken en je ziet dat er zo weinig informatie is dat velen de kruising nog bezig zijn op te rijden als het rood is. Tot het laatste moment is het de vraag wanneer het rood komt. Ik neem aan dat de drie draden in de weg, ruim na de streep, voor de detectie zijn van door rood rijden. Als je op dit soort kruisingen en bovendien op een heuvel daarvoor gewoon wilt betalen dan ondertussen in het gerechtsgebouw: :koffie:

Dit licht bleef groen en ja, bij heel lang kan het best ineens op oranje gaan. Ik begrijp wel dat jullie almaar langzamer gaan rijden in zo een situatie maar je zal over de kruising moeten en dan opeens toch voort moeten maken. Ik zal er wel aan moeten wennen, meestal doe ik het goed en ik wil best stoppen voor oranje. Ik vind dus niet dat mij verwijten moeten treffen. Een pittig ding misschien maar ben ik door rood gegaan?

Feitelijk
Master
 Bericht 
AlfredMoi schreef:
Vaak laten verkeerslichten in het buitenland veel beter zien wanneer ze op rood zullen gaan

Anders dan een geel licht?

AlfredMoi schreef:
Dit licht bleef groen en ja, bij heel lang kan het best ineens op oranje gaan.

Ik ben er vrijwel zeker van dat dat gebeurt.

AlfredMoi schreef:
Ik vind dus niet dat mij verwijten moeten treffen.

Ik weet niet wat de geeltijd is op de foto dus daar hoor je me niet over.

AlfredMoi schreef:
Ik zal er wel aan moeten wennen, meestal doe ik het goed en ik wil best stoppen voor oranje.

Je hebt alleen iets tegen de maximumsnelheid van 50km/h?

TheTTDriver
Weet de weg
 Bericht 
Als jij vind dat jou niets te verwijten valt, dan ga je toch naar de rechter om in bezwaar te gaan. :huh:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Ik heb wat hulp nodig hier: :oops:
AlfredMoi schreef:
Als je op dit soort kruisingen en bovendien op een heuvel daarvoor gewoon wilt betalen dan ondertussen in het gerechtsgebouw: :koffie:

Bounty
Master
 Bericht 

Altijd in bezwaar gaan en de beschikking controleren op juistheid.

AlfredMoi
Eendagsvlieg
 Bericht 
Flitsservice.nl
Uw gids tegen zinloos geflits.

Pietert
Master
 Bericht 
AlfredMoi schreef:
Ik begrijp wel dat jullie almaar langzamer gaan rijden in zo een situatie

:kniktja:
Link

Feitelijk
Master
 Bericht 
Met enige tegenzin:
Link

zandbak
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
Link

Leuke brommert

Pietert
Master
 Bericht 
Is al ingeruild ;)

Vroeg op
Master
 Bericht 
AlfredMoi schreef:
Mijn vraag is daarom: op de motorfiets zijn er bewegende delen zoals het rugpand van mijn jas of wanneer ik voor en achteruit beweeg. Kan de flitspaal bij een motor dan tot een andere conclusie komen over hoe de snelheid van de wielen geweest is? Dus had er rekening gehouden moeten worden met een grotere mogelijke afwijking? Ik kan mij voorstellen dat je afremt maar juist daardoor zelf soepel vooruit gaat in het zadel, waardoor het lijkt alsof je een langere weg aflegt. Van hoe die laserstraaltjes jou en de motor raken heb ik nog niets gelezen. Hoe gaat dat met een motorfiets?

Als dat ding op lussen werkt maat het geen reet uit hoever jij met je reet over het zadel schuurt. Een lus werkt op verandering in het magnetisch veld door met jouw metalen brommert er overheen te rijden. En als je "ge-radard"bent komt het op hetzelfde neer maar dan zonder lussen. een radar werkt net op leer of vlees. da tgeeft geen of nauwelijks reflectie
Kortom mits bv het ijkrapport niet klopt is het betalen.

Remo
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Met enige tegenzin
In Enschede heb je ook een zooi van die parels, consequent gaan ze allemaal op rood (zonder kruisend verkeer) en op het moment dat je stilstaat, mag je weer door.

Ik claxonneer gewoon elke keer 5 sec wanneer het gebeurt. Is natuurlijk hinder.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Remo schreef:

Nee, is kinderachtig ...... (dat claxonneren).

Masterdam
Master
 Bericht 
Remo schreef:

En dan mag het?

Pietert
Master
 Bericht 
Remo schreef:
Ik claxonneer

Remo schreef:
Is natuurlijk hinder.

Inderdaad.

Pagina 1 van 1 [ 37 berichten ]