» Juridisch » Wet Mulder (M) boetes   

Pagina 1 van 1  [ 14 berichten ]
Ralazo
Nieuwkomer
 Bericht 

Goedemorgen Flitsservice leden,

Een poos geleden heb ik in Eindhoven geparkeerd, netjes de parkeerbelasting betaald en de bon achter de ruit gelegd.
Helaas, na dat ik terug kom na een uur ligt er een parkeerboete.

Wat bleek, de bon was van mijn ruit gewaaid na het dichtgooien van de deur. (Stom dat ik dit niet gecontroleerd heb)
Ik ben vervolgens in bezwaar gegaan met aan de hand van een brief-format wat ik van dit forum had.

Jammer genoeg zegt de gemeente Eindhoven nu dat mijn bezwaar ongegrond is omdat de toezichthouders elk voertuig "grondig" controleren en er geen parkeerticket zichtbaar was.
Tevens zijn er door de toezichthouders digitaal foto's gemaakt. (Welke er niet bij gedaan zijn)

De enige wijze van bezwaar kan ik nu nog doen via de rechter, maar dit lijkt me een stapje te ver.
Wat kan ik doen? Ik zou b.v. graag de foto's willen zien. (als die er zijn)

Overigens heb ik de boete meteen betaald en ook meteen het bezwaar ingediend, er is pas na 2 maanden gereageerd..

Aanhanger
Master
 Bericht 
Heb je aanvullend ondersteunend bewijs ingediend, zoals (een kopie van) je parkeerticket en eventueel een betalingsbewijs?

shootme
Master
 Bericht 
Er is jurisprudentie van dat wanneer je wel aan de verplichting voldaan hebt, de naheffing onterecht is.. Staat ook hier ergens op het forum.

Pietert
Master
 Bericht 
Een afschrift van een rekening met datum/tijd en het afgeschreven bedrag in combinatie met de rekening gegevens zouden genoeg moeten zijn. Heb ook al e.e.a. gewonnen door simpele screenshots van yellowbricktransacties.

shootme
Master
 Bericht 
Toch nog even gegoogled voor je, had je zelf ook kunnen doen...

https://www.verkeersnet.nl/4614/parkeer ... n-mag-ook/

Citaat:
Een bekeuring omdat er geen parkeerkaartje achter de voorruit ligt houdt niet altijd stand. Als de automobilist achteraf een geldig kaartje kan tonen, mag de parkeerbon de prullenbak in.

Dat volgt uit een uitspraak van de rechtbank in Assen. De zaak speelde in Hoogeveen, waar een parkeercontroleur een naheffingsaanslag opgelegde omdat
er geen geldig parkeerbewijs in de auto lag. De automobilist kon echter achteraf een geldig parkeerkaartje overleggen. Volgens de gemeente Hoogeveen wilde dat echter niet wil zeggen dat de parkeerbelasting was voldaan. De gemeente beriep zich hierbij op de Verordening Parkeerbelastingen 2009 die bepaalt dat pas voldoening op aangifte heeft plaatsgevonden wanneer het parkeerbewijs duidelijk zichtbaar achter de voorruit is geplaatst.
De rechtbank in Assen was een andere mening toegedaan. In het arrest van 11 januari 2008, nr. 41 262, BNB 2008/72, heeft de Hoge Raad geoordeeld dat het van belang is of de verschuldigde belasting is betaald, en niet of op de voorgeschreven wijze aangifte is gedaan’, aldus de rechtbank. Indien achteraf blijkt dat betaling van de verschuldigde belasting heeft plaatsgevonden, is voor het opleggen van een naheffingsaanslag ingevolge artikel 20 van de Algemene wet inzake rijksbelastingen (hierna: AWR) geen plaats. ‘Nu eiseres in haar beroepschrift en ter zitting onweersproken heeft gesteld dat zij het bij haar beroepschrift overgelegde parkeerkaartje heeft gekocht, staat naar het oordeel van de rechtbank vast dat de belasting is voldaan, zodat het, gelet op het voorgaande, in strijd met artikel 20 AWR is om een naheffingsaanslag op te leggen.’

Ralazo
Nieuwkomer
 Bericht 

Ik heb in de brief het kopie van de parkeerticket en de boete bijgevoegd als bijlage.
Zie foto reactie gemeente Eindhoven.
Afbeelding

Bounty
Master
 Bericht 

Lekker een jurist inschakelen leren ze het wel af je bezwaar ongegrond te verklaren.

TheTTDriver
Laat zich horen
 Bericht 
@ralezo je zou een brief terug kunnen sturen, waarbij je verwijst naar de uitspraak van de hoge raad. Of je kunt in bezwaar gaan d.m.v. het bestuursrecht. Hierbij dien je er echter wel rekening mee te houden, dat je hierbij een griffierecht dient te betalen.

Ralazo
Nieuwkomer
 Bericht 

Oké, indien mijn bezwaar d.m.v. bestuursrecht gegrond wordt verklaard worden de griffierrechten vergoed?
En over wat voor bedrag hebben we het dan?

Mocht ik eventueel alsnog nu een brief sturen, wat zou ik daar precies in kunnen zetten?
(Juridisch sterk verhaal)

TheTTDriver
Laat zich horen
 Bericht 
Op deze pagina kun je meer vinden over de kosten, en de eventuele terugbetaling van het griffierecht https://www.rechtspraak.nl/Uw-Situatie/ ... recht.aspx.

Als je alsnog een brief stuurt, waarin je vraagt om het besluit te heroverwegen. Dan zou ik ervoor kiezen om duidelijk te vermelden waarvoor jij de naheffingsaanslag niet hoeft te betalen. Dus o.a. verwijzen naar de Algemene wet inzake rijksbelastingen, en het besluit van de hoge raad. Maar als je hiervoor onvoldoende kennis hebt, dan kan het beter zijn om een jurist in te schakelen.

Aanhanger
Master
 Bericht 
Let er op dat er een uitspraak is waarin staat dat enkel het in bezit zijn van een parkeerticket niet voldoende is, omdat het de rechtbank bekend is dat er een "levendige handel" in dit soort tickets is.
Gemeenten schermen graag met deze jurisprudentie, en men lijkt daar in bedekte termen zelf naar te verwijzen hier.

Mijn vraag aan jou is daarom nogmaals of je ook een betalingsbewijs kunt overleggen.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Betaalbewijs zou het heel makkelijk maken, maar ook zonder zou het moeten kunnen.

Tevens vraag ik mij af of je gehoord bent en zo niet wat als reden daar voor opgegeven is. Schending hoorplicht zou een gegrond beroep op kunnen leveren en dus restitutie griffierecht (ongeacht of de naheffing is stand blijft).

ruitenheer
Master
 Bericht 

TMFKAV schreef:
Tevens vraag ik mij af of je gehoord bent en zo niet wat als reden daar voor opgegeven is.

Bij een naheffingsaanslag word je alleen gehoord als je erom vraagt.

TMFKAV
Master
 Bericht 
ruitenheer schreef:
Bij een naheffingsaanslag word je alleen gehoord als je erom vraagt.

Correct, even vergeten.

Ik verzoek er altijd om, ook als dat niet vereist is.

Pagina 1 van 1 [ 14 berichten ]